بهترین نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی برای مبتدیان

80
0
نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی

ساخت و تولید موسیقی این روزها به یکی از محبوب ترین کارها تبدیل شده است. همه ما به نحوی علاقمند به موسیقی هستیم و از انواع مختلفی از موسیقی ها لذت می بریم، حال باید بدانید که با پیشرفت نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف این فرصت برای همه افراد پیش آمده است تا بتوانند به راحتی موسیقی هایی که به آنها علاقمند هستند را خودشان تولید کنند.

اگر شما هم می خواهید موزیک هایی را بسازید که کاملاً با سبک و سلیقه شما هماهنگی دارند، می توانید با استفاده از ابزار مبتدی یا پیشرفته ای که در این زمینه به وجود آمده است، اقدام به ساخت موزیک هایی انحصاری نمایید.

چه به تازگی شروع به ساخت موسیقی به عنوان یک سرگرمی کرده باشید و چه قصد دارید به تولید کننده مشهور جهانی بعدی تبدیل شوید، بهتر است با یک نرم افزار رایگان تولید موسیقی کار خود را شروع کنید. اگر توانستید به نرم افزارهای رایگان و ساده مسلط شوید و کار ساخت موسیقی شما به خوبی پیشرفت، همیشه این فرصت را دارید تا مهارت های خود را با استفاده از نرم افزارهای پیچیده تر و حرفه ای تر گسترش دهید و یا در برخی نرم افزارها اشتراک ویژه تهیه کنید تا بتوانید با آزادی بیشتر از آنها بهرهمند شوید.

در این راهنما، ما بهترین نرم افزار رایگان ساخت موسیقی را برای مبتدیان انتخاب کرده ایم و برنامه‌ هایی را برای سیستم‌ عامل ‌های Windows، macOS و Linux جمع آوری کرده ایم تا هر فردی قادر به ایجاد موسیقی با هر سیستم عاملی که دارد، باشد. اگر به تازگی شروع به ساخت موسیقی خود کرده اید، همراه ما باشید تا با بهترین نرم افزارهای ساخت موسیقی رایگان برای ویندوز، macOS و لینوکس آشنا شویم.

1.نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی: GarageBand

وقتی نوبت به نرم افزار ساخت موسیقی مبتدی بر روی مک می رسد، GarageBand گزینه شماره یک رایگان برای شما خواهد بود. دانلود این اپلیکیشن از اپ استور بسیار ساده بوده و نوازندگان مبتدی با استفاده از آن می توانند بیاموزند که چگونه برخی از اساسی ترین کارها مانند ساخت بیت و لوپ را در موزیک های خود انجام دهند.

GarageBand همچنین یکی از ساده ‌ترین پلتفرم ‌ها برای ساخت یک موسیقی با کیفیت و حرفه ای می باشد. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد تا بتوانید حد اکثر 255 موزیک بسازید و حتی در یک جلسه مجازی، آموزش درام آنلاین ببینید.

برای سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری، توصیه می کنیم برنامه را در همه دستگاه های اپل خود مانند مک، آیفون و آی پد نصب کنید. iCloud به شما این امکان را می دهد که بدون توجه به اینکه کجا هستید یا از چه دستگاهی استفاده می کنید، روی موسیقی خود کار کنید.

اگر پس از استفاده های متوالی و آموزش و یاد گیری فنون مختلف، احساس کردید که از قابلیت های این برنامه پیشی گرفتید، این امکان را خواهید داشت تا همه فایل های GarageBand خود را به Logic Pro که با نام پیشنهاد تولید موسیقی برتر اپل شناخته می شود، انتقال دهید.

دانلود : GarageBand برای macOS به صورت رایگان

2. DarkWave Studio نرم افزار رایگان تولید موسیقی ویندوز

DarkWave Studio نرم افزار رایگان تولید موسیقی ویندوز
DarkWave Studio نرم افزار رایگان تولید موسیقی ویندوز

برنامه های تولید موسیقی ویندوز دارای تنوع بسیاری می باشند و تا به امروز نرم افزارهای بسیاری برای ساخت موزیک های حرفه ای در ویندوز ساخته شده است و DarkWave Studio یکی از این نرم افزارها است که امکاناتی بسیار حرفه ای را به شما ارائه می دهد.

DarkWave Studio فضای زیادی را در رایانه شما اشغال نمی کند و از همین رو اگر قصد دارید از این نرم افزار رایگان برای ساخت موسیقی روی لپ تاپ استفاده کنید، به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. اگرچه DarkWave Studio رایگان است، اما ممکن است در حین استفاده از آن چند تبلیغ برای شما به نمایش در بیایند که باید با آنها کنار بیایید و البته این موضوع بر روی عملکرد شما تأثیری نخواهد گذاشت.

نرم افزار رایگان ایجاد موسیقی DarkWave Studio دارای چند ویژگی جالب است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم :

  • استودیو مجازی ( Virtual Studio)
  • ویرایشگر الگو ( Pattern Editor )
  • ویرایشگر دنباله ( Sequence Editor )
  • ضبط کننده هارد دیسک ( Multitrack Hard Disk Recorder )

در حین استفاده از این نرم افزار شما قادر خواهید بود تا الگوهای موسیقی دیجیتال را با استفاده از ویرایشگر الگو انتخاب و ویرایش کنید. Sequence Editor به شما امکان می دهد الگوها را برای پخش در هر ترتیبی که می خواهید ردیف کنید و آهنگ ها را با هم ترکیب نمایید.

ضبط کننده هارد دیسک شامل آپشن ضبط برای صدای زنده است و از طرفی DarkWave Studio شامل 19 پلاگین مختلف است که می توانید از آنها برای افزودن جلوه های مجازی به آهنگ های خود استفاده کنید.

از آنجا که این نرم افزار آپشن ها و تنظیمات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، ممکن است در ابتدا استفاده از DarkWave Studio کمی دشوار به نظر برسد. خبر خوب این است که می ‌توانید آموزش‌ ها و پشتیبانی زیادی را به صورت آنلاین بیابید که همین موضوع باعث شده تا DarkWave Studio به یکی از بهترین نرم‌ افزارهای رایگان ساخت موسیقی برای مبتدیان تبدیل کرده است.

دانلود : DarkWave Studio برای ویندوز به صورت رایگان

3.نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی: نرم افزار رایگان ویرایش موسیقی Audacity

Audacity
Audacity

برخلاف نرم‌ افزارهای موسیقی رایگان که تا به این جا معرفی کردیم، Audacity یک ویرایشگر صوتی دیجیتال است که در زمینه ادیت فایل های صوتی کاربرد دارد، با این حال کاربردهای بسیار این نرم افزار باعث شده تا به یک ابزار کاربردی در کنار سایر نرم افزارهای موسیقی دیگر به کار گرفته شود. Audacity آپشن ها و امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از خلاقیت خود در ساخت موسیقی استفاده نمایید.

اگرچه هدف اصلی Audacity ادیت داده های صوتی است، اما اگر به دنبال ترکیبی از ویژگی های مربوط به تولید و ویرایش رایگان موسیقی هستید، Audacity یک انتخاب عالی برای شما به شمار می آید. این نرم افزار به شما امکان می ‌دهد نمونه های مختلف ‌فایل های صوتی خود را ویرایش کنید، آنها را پردازش کنید و موسیقی خود را در فرمت های مختلفی از جمله MP3، WAV یا AIFF ذخیره نمایید. اگر به دنبال نرم افزار رایگان ساخت موسیقی برای کنار هم قرار دادن بیت ها و بخش هایی از فایل های صوتی دیگر هستید، Audacity می تواند به شما کمک کند.

استفاده از رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است، اما استفاده از انواع افکت ‌ها و تنظیمات ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد و شاید نیاز باشد تا چند روز را برای یادگیری کار با قسمت های مختلف نرم افزار اختصاص دهید Audacity . برای دانلود در ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است. این نرم افزار یک راه عالی برای شروع رایگان موسیقی است و یکی از محبوب ترین نرم افزارهای تولید موسیقی تبدیل می باشد.

دانلو د: Audacity برای ویندوز | macOS | لینوکس

4.نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی: LMMS

LMMS
LMMS

LMMS که قبلاً مخفف Linux MultiMedia Studio بود، یک نرم افزار تولید موسیقی چند پلتفرمی است که اکنون در macOS، Windows و Linux در دسترس است. LMMS برای تولید انواع موسیقی مناسب است و یک نرم افزار رایگان عالی برای مبتدیان به شمار می آید.

LMMS دارای چندین پنجره می باشد که هر یک از آنها امکانات مختلفی را برای ایجاد موسیقی به شما ارائه می کنند. با استفاده از این نرم افزار، قادر خواهید بود تا انواع ملودی ها را در رول پیانو ویرایش کنید و با ویرایشگر Beat+Bassline یک ردیف ریتم ایجاد کنید، یک نمای کلی از ساختار آهنگ خود را دریافت کنید و سپس همه چیز را با میکسر FX با یکدیگر ترکیب کنید. حتی می توانید جلوه ها و حجم صدا را با استفاده از برخی ویژگی های اتوماسیون سازی این نرم افزار، به صورت اتوماتیک انجام دهید.

LMMS همچنین طیف گسترده ای از synthesizers ساز را ارائه می دهد، بنابراین یک نرم افزار عالی برای ساخت موسیقی رایگان با استفاده از کنترلرهای MIDI خواهد بود. اکثر برنامه های رایگان تولید موسیقی معمولاً در ادغام با سایر نرم افزارهای ساخت موسیقی امکانات محدودی را ارائه می دهند.

LMMS از نظر سازگاری با برنامه های شخص ثالث، قابلیت های ویژه ای را به نمایش می گذارد و این احتمال وجود دارد که نرم افزار رایگان ساخت موسیقی که قبلاً از این استفاده کرده اید در این گنجانده شده باشد.

این برنامه از پلاگین های VST و LADSPA پشتیبانی می کند و گزینه های افکت بی شماری را به شما می دهد تا روی موسیقی خود اعمال کنید. وقتی پروژه شما آماده شد، می توانید آن را به صورت MP3، AIFF یا WAV ذخیره و دانلود کنید یا فایل های رسانه ای خود را به یک برنامه دیگر منتقل نمایید.

دانلود: LMMS برای ویندوز | macOS | لینوکس

5. Tracktion T7 یا Waveform

Tracktion T7 یا Waveform
Tracktion T7 یا Waveform

Tracktion T7 زمانی یک برنامه تولید موسیقی ممتاز و درجه یک در بین افراد حرفه ای به شمار می آمد، اما اکنون ممکن است در اجرای برخی فرآیندها کمی باگ داشته باشد. ابن باگ ها به این دلیل است که Tracktion سعی کرده است یکی از پر ویژگی ترین نرم افزارهای حال حاضر موسیقی را ارائه دهد. Tracktion نسخه جدید خود را به همراه آپشن های بسیار با نام Waveform عرضه کرده است.

برای کار با Waveform با هیچ گونه محدودیتی در زمینه آهنگ، محدودیت پلاگین یا استفاده آزمایشی 30 روزه رو به رو نخواهید بود. رابط کاربری مینیمال و تک پنجره ای این نرم افزار به راحتی قابل استفاده بوده و آیتم های بسیاری را برای کشف و جستجو برای شما فراهم می آورد. می توانید از Waveform برای ویرایش صدا، نوشتن با کنترلر MIDI، افزودن جلوه ها و خودکار سازی پارامترهای مختلف ابزار استفاده کنید.

از نرم افزار Waveform می توانید بر روی ویندوز، macOS و لینوکس استفاده نمایید. همچنین، زمانی که به نسخه رایگان برنامه مسلط شدید و علاقمند به گسترش مهارت های خود بودید، همیشه این امکان را خواهید داشت تا برنامه را به نسخه Pro ارتقا دهید. نسخه Pro نرم افزار ویژگی های بیشتری از جمله Groove Doctor، Subtractive Synthesizer و Celemony Melodyne Essential را نیز ارائه می دهد.

دانلود: Waveform برای ویندوز | macOS | لینوکس به صورت رایگان

6.نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی: Cakewalk توسط BandLab

نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی: Cakewalk توسط BandLab
نرم افزارهای رایگان ساخت موسیقی: Cakewalk توسط BandLab

درست مانند Waveform، Cakewalk SONAR نیز در گذشته یکی از نرم افزارهای موسیقی حرفه ای به شمار می آمد و پس از این که در سال 2018 توسط BandLab خریداری شد، به صورت رایگان برای استفاده کاربران در دسترس قرار گرفت.

این نرم ‌افزار ساخت موسیقی‌ رایگان در همان زمان از نام BandLab به Cakewalk تغییر نام داد و اکنون می توانید به راحتی این را بر روی ویندوز خود در دسترس داشته باشید. BandLab در حدود 30 سال مورد پشتیبانی شرکت BandLab قرار گرفته بود و از همین رو آیتم های پیشرفته بسیاری را می توانید در این نرم افزار پیدا کنید. Cakewalk آپشن های حرفه ای و قدرتمند بسیاری را در زمینه آهنگسازی، ضبط، ویرایش، میکس، مسترینگ و به اشتراک گذاری موسیقی ارائه می دهد.

خوب است بدانید رابط کاربری ساده و بسیار روان Cakewalk برنده جایزه شده است و شما با استفاده از این رابط کاربری می توانید تعداد نامحدودی آهنگ صوتی یا MIDI را ایجاد کنید. سپس از ابزارهای نرم ‌افزار VST3 Cakewalk و جلوه‌ های با کیفیت استودیو، مانند Reverb کانولوشن و فشرده‌ سازی پویا بهره ببرید.

Cakewalk by BandLabفقط برای کاربران ویندوز در دسترس است، اما یکی از بهترین برنامه های موسیقی رایگان برای استفاده در لپ تاپ نیز به شمار می آید. این کمپانی توصیه می کند که اگر می خواهید از نرم افزار بهترین بهره را ببرید، بهتر است از رایانه ای با پردازنده اینتل چند هسته ای و حداقل 4 گیگابایت رم استفاده کنید.

برای دریافت نرم افزار، ابتدا باید در BandLab ثبت نام کرده و این را نصب کنید. می ‌توانید با استفاده از اپلیکیشن BandLab با Cakewalk SONAR، بسته‌ های ابزار و افکت ‌ها را برای دانلود انتخاب کنید.

دانلود : Cakewalk توسط BandLab برای ویندوز

بهترین نرم افزار ساخت موزیک را انتخاب کنید و اولین موزیک خود را بسازید!

در این راهنما با لیستی از بهترین نرم افزارهای ساخت موسیقی آشنا شدیم که برای تسلط و استفاده از آنها نیاز دارید تا زمان مناسبی را اختصاص دهید. اگر در مورد یادگیری نحوه ساخت موسیقی دیجیتال به صورت رایگان جدی هستید، بسیاری از برنامه های تولید موسیقی دیگر نیز وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

تحقیق و مطالعه در مورد تجربیات افراد دیگر در مورد هر نرم افزار نیز می تواند کمک کننده باشد، اما بهترین راه برای این که نرم افزار مورد علاقه خود را پیدا کنید این است که برخی از نرم افزارها را امتحان نمایید. مواردی که ارائه کردیم امکانات ویژه و کاربردی را در اختیار شما قرار می دهند، حتی ممکن است در نسخه رایگان این نرم افزارها به قدری حرفه ای شوید که دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای نسخه پولی آنها را نداشته باشید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس