به نظر می‌رسد Everywhere یک تلاش دیگر برای طراحی بازی Metaverse باشد

31
0
به نظر می‌رسد Everywhere یک تلاش دیگر برای طراحی بازی Metaverse باشد

مطابق با روند فعلی بازی‌های متاورس، Everywhere می‌تواند در نهایت به عنوان تلاش بزرگ بعدی به بازی‌های اجتماعی آنلاین تبدیل شود. به نظر می‌رسد Everywhere یک تلاش دیگر برای طراحی بازی Metaverse باشد. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

در میان بسیاری از بازی‌هایی که در گیمزکام امسال معرفی و به نمایش گذاشته شدند، توسعه‌دهنده Build A Rocket Boy از اولین عنوان خود Everywhere رونمایی کرد. به گفته Build A Rocket Boy، دامنه Everywhere آن را به تجربه‌ای فراتر از یک بازی سنتی تبدیل می‌کند، زیرا تلاش دارد تا بستری برای معاشرت و بازی با پتانسیل نامحدود برای سبک‌ها و ژانرهای مختلف بازی باشد. در مقایسه با تلاش‌های اخیر برای ایجاد یک متاورس برای رسانه‌های اجتماعی توسط غول‌های صنعتی مانند Meta، به نظر می‌رسد Everywhere تلاش می‌کند تا این مرز را به صحنه بازی گسترش دهد، با توجه به نمایش انتزاعی و در عین حال ناامید کننده‌اش در Gamescom پیش‌بینی در خصوص آن کمی سخت است.

اگرچه ممکن است این اولین باری نباشد که توسعه‌دهندگان سعی می‌کنند رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های بازی را کنار هم بیاورند، با مواردی مانند Second Life ،VRChat و Horizon Worlds که همگی نمونه‌های خوبی از این تلاش‌ها هستند، به نظر می‌رسد Everywhere می‌خواهد فراتر از این تلاش‌ها برود. بر اساس ویترین گیمزکام، Everywhere چندین روایت متفاوت برای بازیکنان خواهد داشت که گستره‌ای از سبک‌های مختلف بازی را در بر می‌گیرد، با تکه‌هایی از تریلر که گیم پلی مسابقه‌ای و حتی بازی‌های بتل رویال را نشان می‌دهد. اما نظرات مبهم Build A Rocket Boy که هنگام تبلیغ Everywhere ارائه شد، مخاطبان را به این فکر انداخت که Everywhere دقیقاً چیست.

به نظر می‌رسد Everywhere یک تلاش دیگر برای طراحی بازی Metaverse باشد

بازی‌های قبلی Metaverse

از نظر فنی، شناسایی ایده یک بازی متاورس به درستی دشوار است، اما اکثر آن‌ها موافقند که متاورس فضای دیجیتالی است که کاربران در آن حضور دارند، تعامل دارند و به صورت مجازی “زندگی می‌کنند”. علاوه بر این، این بازی‌ها اغلب برای غوطه وری واقعی تلاش می‌کنند، به طوری که فضای دیجیتال تا آنجا که ممکن است موازی با زندگی واقعی باشد. به همین دلیل است که بازی‌های متاورس قبلی مانند Second Life و VRChat دارای نشانه‌های کمتری از یک بازی هستند و به‌عنوان فضاهای آنلاینی عمل می‌کنند که کاربران می‌توانند در داخل آن «بازی» کنند و سطحی از استقلال را در مورد نحوه نمایش دقیق آن بازی اعمال کنند.

مطابق با این تفسیر سنتی از بازی‌های متاورس، برخی از توسعه‌دهندگان برای تجربه‌های گیم‌پلی یکپارچه و همه‌جانبه تلاش می‌کنند، زیرا بازی‌های بعدی حول عملکرد VR متمرکز شده‌اند. در حالی که دسترسی بهتر برای VR به آسان‌تر شدن آن برای مخاطبان اصلی کمک کرده است، اما همچنان قیمت بالایی دارد که مانع از پذیرش کامل آن توسط برخی از بازیکنان می‌شود. مطمئناً Everywhere می‌تواند پاسخی به این امر و پاسخی به ضرورت VR باشد، شبیه به این که VRChat به طور کامل به VR نیاز ندارد اما استفاده از آن را برای به حداکثر رساندن تجربه توصیه می‌شود.

متا

عنوان Everywhere بیشتر شبیه یک بازی خواهد بود

درک نوع تجربه‌ای که Everywhere قصد ارائه آن را دارد، دشوار است. موضوعی که از تریلر و تصاویر کمی که در زمان رونمایی آن دیده شد، قابل تشخیص است. کلیپ‌های مختلف طیف گسترده‌ای از سبک‌های بازی را به نمایش گذاشتند، بنابراین بازیکنان باید به دنبال شجره نامه Build A Rocket Boy باشند تا ایده‌ای در مورد آنچه باید به درستی انتظار داشته باشند، پیدا کنند. Build A Rocket Boy که توسط کارکنان سابق Rockstar North تأسیس شد، از میراث مجموعه‌های بزرگی مانند Grand Theft Auto که دارای یک جامعه آنلاین قابل توجه است، می‌بالد. این احتمال وجود دارد که Everywhere بتواند از این راه‌ها پیروی کند و در تلاش برای دستیابی به حضور آنلاین به همان اندازه گسترده باشد.

از آنجایی که Everywhere به عنوان یک فشار بیشتر به سمت یک متاورس واقعی بازی نسبت به موارد قبل عمل می‌کند، Build A Rocket Boy محدوده وسیعی را برای بازی در نظر گرفته است. برای مثال، ادعا می‌کند که Everywhere چیزی را برای همه ارائه می‌کند، با روایت‌های متعدد برای کشف و راه‌های مختلفی که بازیکنان می‌توانند تجربیات خود را بسازند. نه تنها معرفی عناصر داستانی ممکن یک گام بالاتر از سایر بازی‌های متاورس خواهد بود، بلکه به طور مشابه، فضای اجتماعی برای جوامع آنلاین فراتر از صرف بازی، آن را از خدمات آنلاین Grand Theft Auto متمایز می‌کند.

فراتر از سایر بازی‌های متاورس، به نظر می‌رسد Everywhere سعی خواهد کرد بسیار شبیه‌تر از عناوین قبلی به یک بازی باشد. در حالی که این می‌تواند آن را در میان عناوین هم سبک دیگر متمایز کند، مخاطبان قبلاً به کادربندی بسیار مبهم آنچه Everywhere خواهد بود پی برده‌اند. اگرچه تریلرهای رونمایی اغلب به این منظور است که طرفداران اطلاعات بیش‌تری را بخواهند، اما قرار نیست طرفداران را وادار به حدس زدن بازی کنند، بنابراین Build A Rocket Boy باید به زودی اطلاعات بیشتری در مورد Everywhere فاش کند تا بازیکنان بتوانند چیزهای اساسی‌تری برای غرق کردن خود داشته باشند.

بازی Everywhere هم‌اکنون در حال توسعه است. نظر شما در این خصوص چیست؟ با توجه به این‌که به نظر می‌رسد Everywhere یک تلاش دیگر برای طراحی بازی Metaverse باشد، آیا علاقه‌ای به تجربه آن دارید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس