بیت کوین ۱۴ ساله شد

90
0
بیت کوین ۱۴ ساله شد

بیت کوین، بزرگترین و محبوب ترین ارز رمزنگاری شده جهان امروز ۱۴ سالگی خود را جشن می‌گیرد. در ۳ ژانویه ۲۰۰۹، اولین بلاک بلاک چین بیت کوین، معروف به بلاک جنسیس، توسط توسعه دهنده(های) مستعار به نام ساتوشی ناکاموتو استخراج شد. بیت کوین ۱۴ ساله شد.

بیت کوین ۱۴ ساله شد

ساتوشی با این متن در داخل بلاک نشان داد که سیستم‌های سنتی دیگر قادر به پاسخگویی به همه مردم نیستند :

تایمز : صدراعظم در آستانه دومین کمک مالی برای بانک‌ها

با وجود چالش‌ها، بیت‌کوین به رشد خود ادامه داده و به جایگزینی برای دنیای مالی متمرکز تبدیل شده است. در حالی که بیت‌کوین ۱۴ ساله می‌شود، ارزش تامل بر سفر باورنکردنی‌ای که تاکنون داشته و نوآوری‌های زیادی که الهام گرفته است را دارد. راجاگوپال منون، معاون WazirX، گفت: امیدواریم ۱۴ سال آینده هم برای بیت کوین و دنیای ارزهای دیجیتال به همین اندازه هیجان انگیز باشد.

در حال حاضر، حامیان ارزهای دیجیتال و بیت کوین چهاردهمین سالگرد انتشار وایت پیپر بیت کوین را جشن می گیرند. خالق مرموز بیت کوین اولین بار در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، تقریباً ساعت ۲:۱۰ بعد از ظهر، سپید نامه را در فهرست پستی metzdowd.com معرفی کرد. این تاریخ اولین باری است که ساتوشی دیدگاه خود را به اشتراک گذاشت و اولین جمله‌ای که مخترع بیت کوین گفت این بود:

من روی یک سیستم نقدی الکترونیکی جدید که کاملاً همتا به همتا است و نیاز به اعتماد به شخص سومی ندارد، کار کرده‌ام

او همچنین اضافه کرد که با استفاده از الگورینم اثبات کار (POW) احتمال حملات دوبار خرج کردن را نیز از بین برده است. فرض بر این است که مخترع بیت کوین قبل از ترک جامعه در سال ۲۰۱۰ بین ۷۵۰۰۰۰ تا ۱.۱ میلیون بیت کوین استخراج کرده است. ساتوشی ممکن است این تعداد را با یک رایانه شخصی استخراج کرده باشد.

علاوه بر انتشار وایت پیپر در هالووین ۲۰۰۸، این اولین باری بود که به دانشگاهیان و دانشمندان کامپیوتر مقاله‌ای ارائه شد که «مشکل خطای بیزانس» را حل می‌کرد.

مدت زیادی پس از راه اندازی شبکه بیت کوین، ایده ایجاد یک شبکه دارایی ارزهای دیجیتال جایگزین به وجود آمد. ۱۴ سال بعد از انتشار وایت پیپر، اکنون بیش از ۱۳۰۰۰ دارایی کریپتو وجود دارد که ارزش آن به ارزش ۱ تریلیون دلار است. انواع دیگری از مفاهیم بلاک چین و رمزارز اکنون مانند قراردادهای هوشمند، امور مالی غیرمتمرکز (defi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) وجود دارند. از ۱ تریلیون دلار ارزش در اقتصاد کریپتو، اختراع ساتوشی تقریباً ۳۸٪ از کل سرمایه را تشکیل می‌دهد.

اول پرداخت

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس