تاثیر کرونا تا ۱۲ ماه ادامه دارد

69
0
تاثیر کرونا تا ۱۲ ماه

نظرسنجی انجام شده از حدود 1000 بیمار مبتلا به کرونا نشان می‌دهد نزدیک به ۸۹ درصد آنها بعد از یک‌ سال از ابتلا به این بیماری، هنوز به سطح سلامتی قبل از ابتلا به کووید-۱۹ بازنگشته‌اند. تاثیر کرونا تا ۱۲ ماه ممکن است ادامه داشته باشد.

در این پژوهش جدید به رهبری تیمی از کالج دانشگاهی کورک، وضعیت 988 بیمار مبتلا به کرونا در ایرلند مورد بررسی قرار گرفت. کمتر از ۱۰ درصد گروه تحت بررسی، از عفونت حاد کرونا رنج برده و در بیمارستان بستری شده بودند. حدود ۶۲ درصد نیز درگیر بیماری از نوع خفیف یا متوسط شده بودند.

تاثیر کرونا تا ۱۲ ماه

اکثر افرادی که در این مطالعه وضعیت آنها مورد بررسی قرار گرفته بود، بعد از گذشت یک ‌سال هنوز به وضعیت سلامت قبل از ابتلا بازنگشته بودند. حتی تعدادی از آنها به شکل قابل توجهی ناتوان بودند. در این مطالعه، وضعیت حدود 40 درصد از آنها با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفت و نتایج اولیه نشان می‌دهد که علائم طولانی مدت کووید هنوز بر توانایی آنها در کارکردن تأثیرگذار است. تا جایی که حتی 16 درصد از شرکت کنندگان به دلیل اثرات ابتلا به این بیماری، کماکان نیاز به دریافت کمک‌های رفاهی هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که عفونت SARS-CoV-2 نه تنها بر ریه‌ها تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند اثرات طولانی‌مدت قابل‌توجهی روی سایر ارگان‌های بدن داشته باشد. «لیام اوماهونی»، یکی از محققین اصلی این پروژه می‌گوید طیف وسیعی از اعضای بدن تحت تأثیر طولانی مدت کووید قرار می‌گیرند. مطالعات این تیم نشان می‌دهد بیمارن مبتلا به کرونا، علائم تنفسی، قلبی عروقی، گوارشی، عصبی-روانی و اسکلتی-عضلانی را تجربه می‌کنند و خستگی یکی از شایع‌ترین علائم گزارش شده است.

این یافته‌ها بازتاب یک مطالعه انجام شده در سال 2021 است که تأثیر طولانی مدت کووید را در بیش از 3500 نفر از 56 کشور مورد بررسی قرار داده است. در این تحقیق که حدود 35 هفته به طول انجامید، نشان می‌داد که 91 درصد از بیماران هفت ماه پس از عفونت حاد به سطح اولیه سلامت خود بازنگشته‌اند.

یک مطالعه جدیدتر از محققان دانشگاه گلاسکو با بررسی وضعیت بیش از 30000 مورد تایید شده کووید در اسکاتلند نشان می‌دهد این افراد تا 18 ماه پس از عفونت حاد، هنوز به وضعیت سلامت قبلی بازنگشته‌اند. آخرین بررسی انجام شده تایید می‌کند که بین ۶ تا 18 ماه پس از عفونت، 42 درصد از بیماران تنها تا حدی احساس بهبودی کرده‌اند.

منبع : newatlas

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس