توقف بروزرسانی خودکار درایورها در ویندوز چگونه است؟

95
0
توقف بروزرسانی خودکار درایورها در ویندوز

به‌روزرسانی خودکار ویندوز، به‌روزرسانی دستی درایورها را برطرف می‌کند. علاوه بر این، هنگامی که یک دستگاه سخت افزاری جدید را متصل کنید، ویندوز می‌تواند به طور خودکار درایورهای لازم را نصب کند. توقف بروزرسانی خودکار درایورها در ویندوز را در ادامه بررسی کرده ایم.

اگرچه این رویکرد دستگاه های شما را به‌روز نگه می‌دارد، اما ممکن است بخواهید به دلایل مختلف به‌روزرسانی خودکار درایورها را متوقف کنید. خوشبختانه ویندوز چندین گزینه برای غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار درایورها ارائه می‌کند. در این مقاله شما را با همه آنها آشنا خواهیم کرد.

1. چگونه میتوان به‌روزرسانی خودکار درایور را از طریق کنترل پنل متوقف کرد

کنترل پنل غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار درایورها در ویندوز را ساده می‌کند. در اینجا مراحلی است که باید دنبال کنید:

  • Win + S را فشار دهید تا منوی جستجو باز شود.
  • کنترل پنل را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • به System > Advanced System Settings بروید.
  • در پنجره System Properties، به تب Hardware بروید و روی دکمه Device Installation Settings کلیک کنید.
  • No را انتخاب کنید و روی Save Changes کلیک کنید

ویندوز دیگر هیچ درایوری را به صورت خودکار نصب نخواهد کرد.

2. چگونه میتوان به‌روزرسانی خودکار درایور را باGroup Policy Editor متوقف کرد

یکی دیگر از گزینه های غیرفعال کردن دانلود خودکار درایورها در ویندوز، استفاده از Group Policy Editor است. توجه داشته باشید که فقط در صورتی می‌توانید به Group Policy Editor دسترسی داشته باشید که از نسخه حرفه ای، آموزشی یا Enterprise ویندوز استفاده می‌کنید. اگر از Windows Home استفاده می‌کنید، قبل از ادامه، حتماً نحوه دسترسی به Local Group Policy Editor در Windows Home را بررسی کنید.

  • منوی Start را باز کنید، gpedit.msc را جستجو کنید و اولین نتیجه ظاهر شده را انتخاب کنید. با این کار ویرایشگر محلی باز می‌شود.
  • از پنجره سمت چپ برای پیمایش به Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Update > Manage Updates ارائه شده از Windows Update استفاده کنید.
  • روی خط‌ مشی Do not include drivers with Windows Updates در سمت راست خود دوبار کلیک کنید.
  • گزینه Enabled را انتخاب کنید.
  • Apply و سپس OK را بزنید.

پس از تکمیل مراحل بالا، ویندوز هنگام جستجوی به‌روزرسانی های سیستم، هر گونه به‌روزرسانی درایور را حذف می‌کند. برای فعال کردن مجدد به‌روزرسانی های درایور در آینده، همان مراحل بالا را دنبال کنید و خط ‌مشی Do not include drivers with Windows Updates را روی Not configured تنظیم کنید.

3. چگونه میتوان به‌روزرسانی خودکار درایور را از طریق ویرایشگر رجیستری متوقف کرد

ویرایشگر رجیستری در ویندوز حاوی فایل های ضروری برای ویندوز و خدمات آن است. اگر فنی هستید و با ویرایشگر رجیستری آشنایی دارید، می‌توانید به‌روزرسانی خودکار درایورها را نیز با استفاده از روش زیر غیرفعال کنید.

از آنجایی که ویرایش رجیستری پرخطر است، فقط در صورتی باید از این روش استفاده کنید که روش های قبلی کار نکنند. اگر از این روش استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که از تمام فایل های رجیستری نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید یا یک نقطه بازیابی ایجاد کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید، برای جلوگیری از به‌روزرسانی خودکار درایورها، باید چه کاری انجام دهید:

  • Win + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
  • در کادر متن regedit را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. با این کار ویرایشگر رجیستری باز می‌شود.
  • وقتی فرمان User Account Control (UAC) ظاهر شد، Yes را انتخاب کنید.
  • از پنجره سمت چپ برای رفتن به HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Microsoft > Windows > CurrentVersion > DriverSearching استفاده کنید.
  • در پوشه DriverSearching، روی SearchOrderConfig DWORD دوبار کلیک کنید.
  • مقدار آن را به 0 تغییر دهید و OK کنید.

کامپیوتر خود را Restart کنید تا تغییرات اعمال شوند. پس از آن، ویندوز دیگر به‌روزرسانی های درایور را به صورت خودکار نصب نمی‌کند.

اگر می‌خواهید به‌روزرسانی های درایور را در هر نقطه ای دوباره فعال کنید، همان مراحل بالا را دنبال کنید و قبل از راه اندازی مجدد رایانه، داده های مقدار SearchOrderConfig را به 1 تغییر دهید.

غیرفعال کردن و توقف بروزرسانی خودکار درایورها در ویندوز

شرایط خاص غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار درایورها را ضروری می‌سازد. شاید نسخه قدیمی درایور روی سیستم شما بهتر کار کند یا ترجیح می‌دهید از درایورهای سازنده تجهیزات اصلی استفاده نکنید. در هر صورت، غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار درایورها در ویندوز بسیار آسان است.

اکنون که به‌روزرسانی خودکار درایورها را خاموش کرده‌اید، فراموش نکنید که هر چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی‌های مهم درایور را به صورت دستی بررسی کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس