Cloud Library چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

43
0
Cloud Library چیست

عاشق مطالعه هستید اما جایی برای تعداد زیادی کتاب در خانه خود ندارید؟ آیا ترجیح می‌دهید به تعداد زیادی کتاب الکترونیکی و صوتی دسترسی رایگان داشته باشید؟ Cloud Library چیست؟

شما می‌توانید به کتابخانه محلی خود سفر کنید و یک کارت کتابخانه بگیرید. با استفاده از این کارت می‌توانید به منابع آنلاین فوق العاده مانند Cloud Library دسترسی پیدا کنید.

Cloud Library چیست؟

Cloud Library برنامه ای است که بسیاری از کتابخانه های عمومی برای دسترسی اعضای خود به پایگاه داده محتوای آنلاین از آن استفاده می‌کنند. این محتوا شامل کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی است.

Cloud Library یک برنامه ساده و کاربرپسند است که برای دانلود در این دستگاه ها در دسترس است:

  • دستگاه های iOS، از جمله iPad، iPod Touch و iPhone.
  • تمام دستگاه های اندروید.
  • Kindle Fire، Fire HD و Fire HDX.
  • مرورگرهای وب از جمله کروم، Edge و فایرفاکس.
  • کتابخوان های الکترونیکی سازگار با Adobe Digital Edition.

 نحوه دسترسی به Cloud Library

همانطور که می‌توانید از طریق کتابخانه محلی خود به فیلم ها و موسیقی رایگان دسترسی پیدا کنید، می‌توانید با عضویت در کتابخانه خود به تعداد زیادی کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی رایگان دسترسی پیدا کنید.

برای دریافت اعتبارنامه ورود به کتابخانه ابری باید کارت کتابخانه را دریافت کنید. شماره عضویتی که از کتابخانه خود دریافت می‌کنید و رمز ورودی که انتخاب می‌کنید به رمز ورود به Cloud Library شما تبدیل می‌شود.

برای شروع لذت بردن از محتوا در Cloud Library، برنامه Cloud Library را در دستگاه مورد نظر خود دانلود کنید. می‌توانید زبان، ایالت و شهر خود را انتخاب کنید. سپس با بارکد کتابخانه یا شماره عضو و پین مرتبط با کارت کتابخانه خود وارد شوید.

Cloud Library چه محتوایی ارائه می‌دهد؟

Cloud Library میزبان انبوهی از کتاب های الکترونیکی و صوتی محبوب است. این کتاب ها شامل دسته بندی های مختلفی می‌شود، از جمله:

  • Classics کتاب های کلاسیک
  • Children’s books کتاب های کودک
  • New adult کتاب های بزرگ سال
  • New releases کتاب های تازه منتشر شده
  • Fiction کتاب های داستانی
  • Non-Fiction کتاب های غیر داستانی

اگر به دنبال عنوان خاصی هستید، Cloud Library دارای یک ویژگی جستجوی پیشرفته است که به شما امکان می‌دهد بر اساس نویسنده، ژانر، ناشر یا عنوان جستجو کنید. اگر شابک، تاریخ انتشار، موضوع کلی یا دسته را دارید، می‌توانید از این طریق نیز جستجو کنید.

اگر کتابی که در Cloud Library جستجو می‌کنید در کتابخانه محلی شما در دسترس نیست، همیشه می‌توانید چندین کتابخانه دیجیتالی را به صورت رایگان دانلود کنید، بررسی کنید.

 نحوه استفاده از Cloud Library

برای بررسی و لذت بردن از کتاب الکترونیکی یا کتاب صوتی در Cloud Library، به سادگی عنوان را انتخاب کنید. شما را به صفحه ای می‌برد که می‌توانید در آن محتوا را به امانت بگیرید یا اگر متقاضی دیگری از آن کتاب استفاده می‌کند، آن را در فهرست انتظار قرار دهید.

همچنین می‌توانید دکمه ذخیره برای بعد را انتخاب کنید تا عنوان را به لیست خواندن آینده خود اضافه کنید.

پس از قرض گرفتن عنوان انتخاب شده، می‌توانید آن را در دستگاه خود بخوانید. می‌توانید آن را از طریق برنامه بخوانید یا با استفاده از فلش رو به پایین برای خواندن آفلاین آن را دانلود کنید.

وقتی کار با محتوا تمام شد، می‌توانید با انتخاب دکمه بازگشت قرمز آن را به کتابخانه برگردانید. با این کار کتاب به قفسه های مجازی Cloud Library برمی‌گردد و به دیگر اعضای کتابخانه اجازه می‌دهد از عنوان آن لذت ببرند.

کتاب های چاپی دارای محدودیت هایی هستند. به طور معمول، آنها از سه تا پنج کتاب را به شما قرض می‌دهند. اما این محدودیت برای کتاب های الکترونیکی یا صوتی کمتر است.

مدت امانت معمولاً بیست و یک روز است، اما معمولا به صلاحدید شرایط عضویت کتابخانه شما است. تمدید عناوینی که در حال حاضر می‌خوانید از طریق برخی کتابخانه ها در Cloud Library در دسترس است.

وقتی یک کارت کتابخانه دارید، کتاب خوانی ​​سخت نیست

کتابخانه ها منابع عالی برای ساعت ها سرگرمی مفید هستند.Cloud Library دسترسی به تعداد زیادی محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد. از آثار کلاسیک گرفته تا جدیدترین کتاب های پرفروش، کتاب های الکترونیکی را از دست ندهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس