جایزه جشنواره سریزمانیا Series Mania به سریال آکتور رسید

102
0
جایزه جشنواره سریزمانیا Series Mania

سریال آکتور جایزه جشنواره سریزمانیا Series Mania را از آن خود کرد. این برای نخستین بار است که یک سریال ایرانی تولید شده در بخش خصوصی در یک جشنواره معتبر جهانی، پذیرفته و در بخش اصلی و رقابتی جایزه اصلی را کسب می‌کند.

جایزه جشنواره سریزمانیا Series Mania سال ۲۰۲۳

اختتامیه جشنواره فرانسوی سریزمانیا دقایقی پیش در شهر لیل فرانسه با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد. طبق اعلام سایت جشنواره، سریال آکتور جایزه بزرگ جشنواره در بخش رقابتی بین‌الملل را کسب کرد. در این بخش، ۴ جایزه بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ جشنواره اهدا می‌شود.

جایزه جشنواره سریزمانیا Series Mania
جایزه جشنواره سریزمانیا Series Mania

آکتور به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و… که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل‌تی‌وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت پرداخت. جشنواره سریزمانیا یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی در حوزه سریال‌سازی در جهان است که حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها ۸ سریال در بخش بین‌الملل مورد داوری قرار گرفتند.

حرف های نیما جاویدی در حاشیه جشنواره سریز مانیا

نیما جاویدی کارگردان سریال آکتور که همراه مجید مطلبی تهیه‌کننده این مجموعه در بخش رقابتی جشنواره سریزمانیا در فرانسه حضور دارند، درباره این سریال مصاحبه‌ای با ورایتی انجام داده که اینجا بخش‌های منتخبش را به نقل از ایرنا می‌خوانید:

امکان دارد داستان آکتور کمی اغراق‌آمیزتر از دیگر داستان‌ها باشد اما در حقیقت، همه روی این سیاره نقش بازی می‌کنند.
ما دستکم از نظر سریال‌سازی در ورطه تکرار افتاده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم آکتور طعم جدیدی به مخاطبان برای این که چیزی تازه و منحصربه‌فرد به آن‌ها عرضه کند، ارائه می‌دهد.
از دیدگاه نویسندگان داستان‌های تخیلی، کارآگاه خصوصی می‌تواند به عنوان یک راهنما عمل کند، راهنمایی بی‌واسطه که آزادانه در موقعیت‌های اجتماعی در حرکت است. شکسپیر می‌گوید تمام دنیا صحنه نمایشی است که مردان و زنان، بازیگران آنند و بسته به موقعیت‌هایشان و آنچه می‌خواهند به آن برسند، نقش‌های متفاوتی را عهده‌دار می‌شوند.
من هم فکر می‌کردم قرار دادن بازیگران در نقش‌های کارآگاه خصوصی برای غلبه بر موانع، حل مشکلات و نجات خود و دیگران از مشکلات با استفاده از توانایی‌های بازیگری‌شان، جذاب است. برخلاف شرلوک هلمز که از هوش خود بهره می‌گیرد یا ابرقهرمانانی که با قدرت باورنکردنی‌شان مردم را نجات می‌دهند، علی و مرتضی مشکلات را از سر راه برمی‌دارند و با هنرنمایی که دارند ماجراجویی و برای رهایی خود و دیگران از مشکلات اقدام می‌کنند.
هر چه پیش می‌رویم بیشتر متوجه خواهیم شد که تمامی شخصیت‌ها در حال ایفای نقش هستند و از نگاه من، این کاملا از حقیقت برگرفته شده است. اگر چه امکان دارد داستان کمی اغراق‌آمیزتر از دیگر داستان‌ها باشد اما در حقیقت، همه روی این سیاره نقش بازی می‌کنند.

filimo

5/5 - (4 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس