بررسی لنزهای عکاسی 85 میلی متری و دلایل گرانی آن ها

74
0
لنزهای عکاسی 85 میلی متری

برچسب قیمت لنزهای عکاسی 85 میلی متری ممکن است شما را از اضافه کردن آن به سبد خرید باز دارد. اما چرا اینقدر گران هستند و آیا جایگزین هایی برای آن ها وجود دارد؟ 

لنزهای عکاسی 85 میلی متری

برای بسیاری از عکاسان، داشتن یک لنز 85 میلی متری در ابزار کارشان بسیار مهم است. با این فاصله کانونی می‌توانید تصاویر خیره کننده ای در چندین ژانر از جمله مناظر و پرتره بگیرید. البته حمل این لنز کمی دشوارتر از لنزهای 35 یا 50 میلی‌متری است. لنزهای 85 میلی‌متری از نظر زوایای عکاسی که می‌توانید از آنها استفاده کنید، به‌طور شگفت‌آوری همه‌کاره هستند.

متأسفانه لنزهای 85 میلی متری بسیار گران هستند. این هزینه می‌تواند خرید آن را برای بسیاری از عکاسان که با بودجه کمی عکاسی می‌کنند، به تعویق بیندازد و در نتیجه از خرید لنز خودداری ‌کنند و شاید برای خرید لنز نیاز باشد که صرفه جویی کنند تا بتوانند لنز را بخرند.

اما چرا لنز 85 میلی متری این همه هزینه دارد؟ آیا گزینه های ارزان تری هم وجود دارد؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

هزینه لنزهای عکاسی 85 میلی متری چقدر است؟

لنزهای عکاسی 85 میلی متری
لنزهای عکاسی 85 میلی متری

هزینه لنزهای 85 میلی متری بسته به سازنده دوربینی که استفاده می‌کنید، متفاوت است. اما به طور کلی، شما باید حداقل 400 دلار بپردازید که معمولا بیشتر از این عدد هم می‌شود.

اجازه دهید از Canon به عنوان مثال استفاده کنیم. اگر می‌خواهید یک EF f/1.8 در این فاصله کانونی بخرید، در صورت خرید از فروشگاه رسمی، 499.99 دلار می‌پردازید. در همین حال، لنز نیکون NIKKOR Z 85mm f/1.8 که روی دوربین‌های بدون آینه‌اش کار می‌کند قیمتی بین 695 تا 800 دلار دارد.

برخی از سازندگان چندین نوع لنز 85 میلی متری با مشخصات مختلف در دسترس دارند. به عنوان مثال، برخی از لنزها حداکثر دیافراگم بازتری دارند که به شما کنترل بیشتری در موقعیت‌هایی با نور کمتر می‌دهد.

چرا لنزهای 85 میلی متری گران هستند؟

لنزهای عکاسی 85 میلی متری
لنزهای عکاسی 85 میلی متری

اکنون که قیمت لنزهای 85 میلی‌متری را بررسی کرده‌ایم، احتمالاً مشتاق هستید که بدانید چرا تولیدکنندگان شما را مجبور می‌کنند تا این قیمت را بپردازید. عوامل متعددی باعث می‌شوند که لنزهای 85 میلی متری قیمت بیشتری نسبت به سایر فواصل کانونی داشته باشند. در زیر به پنج مورد از اصلی‌ترین دلایل اشاره شده است.

هزینه های تولید

اگر از تولیدکنندگانی که هزینه زیادی برای لنزهایشان میخواهند ناراحت هستید، باید به یاد داشته باشید که شرکت ها باید پول در بیاورند و محصولاتی که هزینه ساخت آنها بیشتر است، قیمت های گزاف تری برای مصرف کننده خواهد داشت.

هنگام تولید لنزهای 85 میلی متری، تولید کنندگان تجهیزات عکاسی باید تولید گسترده ای را انجام دهند. شرکت‌ها باید هنگام تعیین هزینه‌ها، هم برای شما و هم برای آن‌ها، کل فاز تولید را همراه با ارسال لنز به سراسر جهان در نظر بگیرند.

جنبه های مرتبط با تصویر

اگر روی این مقاله کلیک کرده باشید، احتمالاً به خرید یک لنز 85 میلی‌متری فکر می‌کنید؛ دلیل اصلی شما برای این است که بتوانید تصاویر بهتری بگیرید. اگرچه کیفیت کلی لنزها نقش مهمی در قیمت گذاری دارد، اما نمی‌توانیم جنبه های مربوط به تصویر را نادیده بگیریم.

شما می‌توانید با لنزهای ارزان‌تر عکس‌های عالی بگیرید. اما تجهیزات با کیفیت تصویر بالاتر هزینه بیشتری دارند و می‌توانید عکس‌های خارق‌العاده‌ای با 85 میلی‌متر در ژانرهای مختلف بگیرید.

هنگام خرید لنزهای 85 میلی متری متوجه خواهید شد که لنزهایی که دیافراگم بازتر دارند، قیمت بسیار بالاتری دارند. هزینه های ساخت در این امر نقش مهمی دارد، اما امکان گرفتن تصاویر بهتر در شرایط سخت تر عامل دیگری است.

کیفیت

صرف نظر از محصولی که خریداری می‌کنید، اگر محصول کیفیت بالاتری داشته باشد، مبلغ بیشتری را پرداخت خواهید کرد. حتما در هنگام خرید لباس و لوازم جانبی متوجه این موضوع شده اید و این امر در مورد تجهیزات الکترونیکی و عکاسی نیز صادق است.

بسیاری از عکاسان کیفیت لنزهای 85 میلی‌متری را فراتر از تصاویر خود میدانند. لنزها معمولاً بادوام ساخته می‌شوند، حتی اگر ضدآب هم نباشند باز هم خوب هستند. اگر یک لنز 85 میلی‌متری با آب‌بندی آب‌وهوا و ساختار قوی‌تر خریداری کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که برای نسخه‌های اصلی بیشتر از آنچه که می‌خواهید بپردازید.

نیاز به یادگیری بیشتر

همانطور که در رتبه های عکاسی پیشرفت می‌کنید، متوجه خواهید شد که اگر می‌خواهید تجربه خود را به حداکثر برسانید، برخی تجهیزات به توانایی فنی بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. در دوربین‌های سطح ابتدایی به راحتی می‌توان نکات را یاد گرفت، اما نسخه های پیشرفته‌تر دوربین های بدون آینه به یادگیری بیشتری نیاز دارد.

در حالی که بیشتر لنزها عکس‌های عالی می‌گیرند، اما با برخی از آنها منحنی یادگیری بزرگ‌تری خواهید داشت. لنز 85 میلی متر یکی از این موارد است. وقتی بیرون از خانه هستید، به سرعت متوجه خواهید شد که باید در مورد مواردی که در عکس‌های خود وارد می‌کنید، انتخاب بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، باید به چیزهایی مانند عمق تصویر و خیلی چیزهای دیگر فکر کنید.

اکثر عکاسان یک لنز 85 میلی متری را برای یک هدف خاص خریداری می‌کنند. لنزهای 50 میلی متری و مشابه کاربردهای عمومی تری دارند. بنابراین، طبیعی است که انتظار داشته باشیم که 85 میلی متر هزینه بیشتری داشته باشد.

مالیات

بسته به محل زندگی شما، ممکن است به دلیل مالیات بر فروش و سایر مقررات نیاز به پرداخت بیشتر برای لنزهای 85 میلی متری داشته باشید. به عنوان مثال، اقلام فروخته شده در نروژ معمولاً 25٪ مالیات بر ارزش افزوده بالای قیمت خرده فروشی دارند.

اگر بخواهید لنز را از جای دیگری بخرید ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های حمل و نقل و واردات بیشتری داشته باشید.

لنزهای عکاسی 85 میلی متری مقرون به صرفه 

لنزهای عکاسی 85 میلی متری
لنزهای عکاسی 85 میلی متری

با مطالعه تا اینجا، متوجه شدید که چرا لنزهای 85 میلی متری قیمت بیشتری نسبت به بسیاری از فواصل کانونی دیگر دارند. اما آیا می‌توانید گزینه های ارزان تری پیدا کنید؟ در پاسخ باید بگوییم بله و سه بخش فرعی زیر می‌تواند جزو برخی از انتخاب های شما باشد.

لنزهای شخص ثالث (Third-Party)

لنزهای سازنده معمولا بهترین کیفیت تصویر و چندین مشخصات دیگر را دارند. با این حال، می‌توانید مجموعه‌ای از لنزهای 85 میلی‌متری شخص ثالث را پیدا کنید که با کسری از قیمت، عملکرد عالی دارند.

لنزهای دوربین Viltrox مثال خوبی هستند. برای دوربین فوجی فیلم، می‌توانید یک لنز 85 میلی متری f/1.8 را با قیمت 399 دلار خریداری کنید. لنز در برابر آب و هوا مقاوم نیست، اما ساخت آن عالی است. علاوه بر این، یک هود لنز با کیفیت خوب نیز در آن گنجانده شده است.

Samyang یکی دیگر از تولیدکنندگان لنز شخص ثالث (third-party) است و شما می‌توانید هم لنزهای آب بندی شده و هم لنزهای غیر آب بندی شده را از این شرکت خریداری کنید. قیمت ها متفاوت است، اما می‌توانید برخی از لنزها را با قیمت 250 دلار یا کمتر تهیه کنید.

Viltrox و Samyang هر دو لنزهایی را برای چندین برند دوربین ایجاد می‌کنند.

لنزهای بازسازی شده و استفاده شده

شما می‌توانید با خرید یک نسخه بازسازی شده در هزینه های خود صرفه جویی کنید. در بیشتر موارد، لنزهای بازسازی شده به خوبی لنزهایی که کاملاً جدید هستند کار می‌کنند. البته ممکن است با مشکلاتی مانند خراش دست و پنجه نرم کنید، اما این مسئله مهمی نیست.

به عنوان مثال، Canon برخی از لنزهای 85 میلی متری بازسازی شده خود را به قیمت 399 دلار به فروش می‌رساند که 100 دلار کمتر از قیمت لنز جدید است.

لنزهای 85 میلی متری گران هستند، اما ارزش خرید دارند

قیمت لنزهای 85 میلی متری بیشتر از بسیاری از لنزهای پرایم (prime) در فواصل کانونی مختلف است، اما اگر به طور منظم قصد استفاده از تجهیزات خود را دارید، قیمت آن ارزش خرید دارد. می‌توانید پرتره‌ها و عکس‌های منظره منحصربه‌فرد بگیرید و حتی از لنز خود برای انواع عکاسی کمتر معمولی مانند عکس‌های خیابانی استفاده کنید. 

پس از خواندن این مقاله، باید درک بهتری از اینکه چرا لنزهای 85 میلی‌متری دارای برچسب قیمتی بالا هستند، داشته باشید. همچنین امیدواریم ایده‌هایی در مورد نحوه صرفه‌جویی در هزینه‌ها در هنگام خرید به دست آورده باشید.

منبع : makeuseof

5/5 - (5 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس