جوکر 2 – عاقبت جوکر: کارگردان Tood Philips عنوان پروژه ی خود را فاش می کند

81
0
جوکر 2

دیروز دنیا اولین تایید خود را دریافت کرد که ادامه ی جوکر 2019 رو به جلو است. آخرین باری که درباره ی جوکر 2 شنیدیم هیچ پیش‌نویس فیلمنامه ‌ای برای ادامه آن به استودیو داده نشده بود. به نظر می رسد که دیگر اینطور نیست، چرا که کارگردان Philips Tood جلد فیلمنامه را در اینستاگرام خود منتشر کرد با عنوان Joker: Folie à Deux نوشته فیلیپس و همکارش از اولین فیلم اسکات سیلور. این پست همچنین حاوی تصویری از ستاره Joaquin Phoenix در حال خواندن فیلمنامه نیز بود.

Phoenix نقش Fleck Arthur، کمدین مبارز و دلقک پاره وقت را در جوکر اصلی بازی کرد. Fleck یک بیماری روانی دارد و ممکن است پسر Thomas Gotham از خانواده ی سلطنتی گاتهام باشد. پس از یک سری شکست‌ها و تراژدی‌ها، Fleck نه تنها تبدیل به ابرشرور نمادین می‌شود، بلکه به یک قهرمان مردمی در شهر گاتهام نیز تبدیل می‌شود و به نخبگان پاسخ می‌دهد. البته روایت غیرقابل اعتماد داستان جای تفسیرهای بیشتر را نیز فراهم می کند.

با توجه به موفقیت عظیم این فیلم، ادامه ی آن کاملاً اجتناب ناپذیر بود. علی رغم نگرانی‌ها و بحث‌های نگران کننده ای که در مورد برخی از موضوعات آن وجود داشت، جوکر یک فیلم پرفروش جهانی بود و بیش از یک میلیارد دلار در سرتا سر جهان فروش داشت. این فیلم، ۱۲ نامزدی اسکار را در کارنامه ی خود دارد، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای Philips، بهترین فیلمنامه سازگار برای Philips و Silver، بهترین بازیگر مرد که Phoenix برنده آن بود، و بهترین موسیقی متن اصلی که ildur Guðnadóttir برنده آن شد.

جوکر 2 درباره ی چیست؟

جوکر 2 درباره ی چیست؟
جوکر 2 درباره ی چیست؟

در حالی که فیلیپس در پست اینستاگرام خود به جزئیات طرح اشاره نکرد، عنوان اشاره می کند که ادامه فیلم احتمالاً به کجا ختم میشود. Folie à deux، که به معنای واقعی کلمه به عنوان “جنون مشترک” ترجمه شده است، اصطلاحی است که مردم عادی برای اختلال ذهنی مشترک استفاده می کنند. در حالی که معمولاً در Gotham اختلال روانی وجود دارد، در اینجا برخی از احتمالات در مورد معنای آن وجود دارد.

عنوان می تواند درباره این باشد که چگونه Gotham به طور گسترده ای از نام تجاری شرور دلقک Arthur در فیلم اول استقبال کرد، اما احتمالات دیگری نیز وجود دارد. همچنین می‌تواند این نظریه را نشان دهد که چگونه Arthur جوکر «واقعی» نیست، بلکه الهام‌بخش مردی است که جوکر می‌شود. سریال تلویزیونی فاکس Gotham کاری مشابه آن را انجام داد Willem Dafoe همچنین ایده ی ادامه ی فیلم با موضوع مبارزه آرتور با یک جوکر شیاد را نیز داشت.

پایان جوکر نیز به ظهور بتمن اشاره کرده است. او، در چندین دوره، که معروف‌ترین آن فیلم «بتمن: شوخی قاتل» اثر Alan Moore است، دارای علائمی از جنون است که شباهتی به دشمن اصلی ‌اش ندارد. این عنوان همچنین می‌تواند به این معنا باشد که در ادامه ی داستان، شریک قدیمی جوکر در جنایت ها، Harley Quinn ، که اخیراً توسط Margot Robbie در دنیای توسعه ‌یافته DC و Kaley Cuoco در سریال انیمیشن HBO Max، مربوط به Harley Quinn بازی کرده است، اضافه خواهد شد.

به هر دلیلی، طرفداران به زودی متوجه خواهند شد که Joker: Folie à Deux درباره چه چیزی است. یا حداقل این موضوع برای آن دسته از افرادی که به دنبال ادامه ی این فیلم بوده اند،فاش خواهد شد. بخشی از طرفداران فکر می کردند که فیلم جوکر اول به خودی خود خوب است و هر نوع پیگیری برای ادامه ی آن غیرضروری است. اعتقاد به کاری که باید انجام می‌داد این بود که جوکر را با یک شرور متفاوت مانند Scarecrow، Mr. Freeze، Clayface، Killer Croc و غیره انجام می‌دادند.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس