ویژگی های هنگ اوت در گوگل میت ادغام می شود.

47
0
ویژگی های هنگ اوت در گوگل میت

Google Meet یک سرویس ویدئو کنفرانس شبیه زوم است. این سرویس قبلاً امکان برقراری استریم کال به YouTube را می‌داد و اکنون گوگل قصد دار این قابلیت را برگرداند. ویژگی های هنگ اوت در گوگل میت بر میگردد و هنگ اوت به زودی تعطیل خواهد شد.

گوگل این هفته اعلام کرد که قابلیت استریم یک رویداد را در یوتیوب بدون استفاده از هیچ برنامه اضافی که معمولاً برای استریم کردن مورد نیاز است (مانند OBS) ارائه می کند. این ویژگی از پنل Activities به وسیله گزینه جدیدی به نام Live Streaming در دسترس خواهد بود.

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: «لایو استریم ها در موقعیت‌هایی مفید است که می‌خواهید اطلاعات خود را به مخاطبان بزرگی خارج از سازمان خود ارائه کنید، به آن‌ها این فرصت را بدهید تا در صورت لزوم مکث کرده و قطعه ای را مجدد پخش کنند یا حتی ان را در زمان دیگری مشاهده کنند. برای شروع لایو استریم YouTube از طریق Meet، باید کانال YouTube خود را برای اینکار لینک کنید.

ویژگی های هنگ اوت در گوگل میت
ویژگی های هنگ اوت در گوگل میت

ویژگی لایو استریم شبیه Hangouts on Air است که به افراد اجازه می‌داد تماس‌های Hangouts را مستقیماً در YouTube پخش کنند. بعد از اینکه Hangouts به Hangouts Meet و سپس Google Meet تبدیل شد، Hangouts on Air در این میان به فراموشی سپرده شد. در واقع Google آن را در سال 2019 تعطیل کرد. برخی از رقبای Google Meet لایو استریم را در پلتفرم‌های ویدیویی، از جمله مایکروسافت تیم و زوم ارائه می‌کنند، بنابراین جای تعجب است که Google برای بازگرداندن این ویژگی در این مدت طولانی تلاشی نکرده است.

متأسفانه، لایو استریم با Google Meet هنوز به اندازه Hangouts on Air مفید نیست، به خصوص اگر از یک حساب شخصی Google و نه با حساب Workspace (نیازمند پرداخت حق اشتراک) استفاده کنید. Google Meet فقط اجازه برگزاری جلساتی که از حساب‌های شخصی برقرار می شوند را می دهد آنهم با محدودیت یک ساعته، مگر اینکه هزینه Google One Premium را پرداخت کنید که هزینه آن ۹٫۹۹ دلار در ماه است (البته به همراه یکسری ویژگی های دیگر).

گوگل می گوید این ویژگی برای همه حساب های Google Workspace که در حال حاضر پشتیبانی می شوند و حساب های شخصی Google (Gmail) در دسترس است، اما ممکن است چند روز طول بکشد تا برای همه فعال شود. افرادی که دارای حساب‌های قدیمی G Suite یا Workspace «Essentials» هستند، نمی‌توانند از لایو استریم استفاده کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس