7 بهترین جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس برای اندروید

116
0
جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس

اگر به دنبال یک مجموعه آفیس رایگان برای استفاده در دستگاه اندرویدی خود هستید و نمی‌خواهید از Microsoft Office استفاده کنید، در اینجا بهترین گزینه‌ها وجود دارد. جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس را در ادامه بررسی کرده ایم.

اگرچه مایکروسافت آفیس استاندارد صنعتی مجموعه های بهره وری است، اما همیشه بهترین انتخاب برای همه نیست. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید به دنبال جایگزین های Microsoft Office برای اندروید باشید.

شاید شما نیازی به توابع ویرایش نداشته باشید و فقط یک برنامه نمایش اسناد بخواهید. شاید شما به دنبال چیزی سبک تر هستید که فضای ذخیره سازی زیادی را در دستگاه شما اشغال نکند. یا شاید برنامه ای می خواهید که بیشتر بر روی همکاری متمرکز باشد. برخی از افراد فقط می خواهند چیزی متفاوت از مایکروسافت آفیس را امتحان کنند.

به هر دلیلی، تعدادی جایگزین عالی رایگان مایکروسافت آفیس برای اندروید وجود دارد که قطعا ارزش بررسی را دارد.

1.جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس: WPS Office

WPS Office یک جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس است که ویژگی ها و گزینه های مختلفی را ارائه می دهد. این شامل تمام ویژگی هایی است که از یک مجموعه بهره وری انتظار دارید، از جمله پشتیبانی از اسناد، صفحات گسترده، ارائه ها و فایل های PDF. همچنین مجموعه‌ای از گزینه‌های اشتراک‌گذاری اسناد شامل ایمیل، WhatsApp، بلوتوث و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

این مجموعه اداری متنوع و همه کاره همچنین دارای برخی از ویژگی های پیشرفته در اشتراک ممتاز خود است، از جمله ویرایش پیشرفته PDF و ویژگی های حاشیه نویسی. در صورت نیاز می تواند فایل های PDF را به DOC، PPT یا XLS تبدیل کند. با WPS Office، می توانید تصاویر را به راحتی ویرایش کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید از امضای PDF، حفاظت از رمز عبور، و ویژگی های واترمارک برای ایمن نگه داشتن اسناد خود استفاده کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد WPS Office افزونه ترجمه اسناد آن است. با استفاده از این قابلیت می توانید اسناد خود را به سرعت و به راحتی به زبان های مختلف ترجمه کنید. این برای کاربران تجاری که نیاز به اشتراک گذاری اسناد با همکاران یا مشتریان در کشورهای دیگر دارند، عالی است.

پلتفرم های ابری مانند Google Drive، Dropbox، OneDrive و Box همگی توسط WPS Office به صورت رایگان پشتیبانی می شوند. از طریق این پلتفرم های ابری می توانید به راحتی از هر دستگاهی به اسناد خود دسترسی داشته باشید. تبلیغات در نسخه رایگان قابل تحمل است، اما ممکن است ترجیح دهید برای خلاص شدن از شر آن، نسخه پریمیوم را خریداری کنید.

2.جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس: Polaris Office  

Polaris Office یک رابط تمیز و ویژگی هایی مشابه آنچه در Microsoft Office یافت می شود، از جمله پشتیبانی از فایل های DOC، XLS، PPT و TXT ارائه می دهد. نسخه رایگان Polaris Office همچنین دارای یک پی دی اف خوان داخلی است که آن را به انتخابی عالی برای کسانی که نیاز به مشاهده PDF در دستگاه اندرویدی خود دارند تبدیل می کند.

اشتراک Polaris Office شامل ویژگی های ویرایش PDF است که به شما امکان می دهد متن را اضافه کنید، حاشیه نویسی کنید، برجسته کنید و اسناد PDF را امضا کنید.

Polaris Office یک نرم افزار کره ای است که روی اکثر گوشی های سامسونگ از پیش نصب شده است. این یک نسخه رایگان با به روز رسانی های معمولی ویژگی ها و 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری ارائه می دهد. می توانید با اشتراک به سایر سرویس های ابری متصل شوید یا فضای ذخیره سازی ابری Polaris خود را افزایش دهید.

نسخه رایگان همچنین به شما امکان می دهد کار خود را در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه به اشتراک بگذارید و همگام سازی کنید. Polaris Office رابطی مشابه با برنامه های مایکروسافت آفیس دارد و استفاده از آن را برای کسانی که قبلاً با Microsoft Office آشنا هستند آسان می کند.

3. Collabora Office

Collabora Office یک مجموعه اداری تجاری مبتنی بر LibreOffice است که یک مجموعه برنامه‌های منبع باز محبوب است. این همه ویژگی ها و عملکردهایی را که از یک مجموعه اداری کاملاً برجسته انتظار دارید را ارائه می دهد. بهتر از همه، دانلود و استفاده از آن در دستگاه های اندرویدی رایگان است.

Collabora Office مجموعه ای قدرتمند از ابزارهای بهره وری است که به شما کمک می کند کار را انجام دهید، چه به تنهایی یا در یک تیم کار کنید. با به‌روزرسانی‌های منظم ویژگی‌ها و حفظ حریم خصوصی به‌طور پیش ‌فرض، به راحتی می‌توانید در کار خود با Collabora Office بمانید. و با ویرایش مشترک، می‌توانید در زمان واقعی روی پروژه‌ها با هم کار کنید و انجام کارها را با هم آسان‌تر کنید.

دفتر Collabora صادرات اسناد خود را در قالب های مختلف آسان می کند، بنابراین می توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید یا آنها را برای سوابق خود نگه دارید. می توانید آنها را به صورت PDF، اسناد متنی ODF، متن غنی، EPUB و اسناد Word 2003 صادر کنید.

4. OfficeSuite

اگر به دنبال یک برنامه آفیس با تقریباً تمام ویژگی های مایکروسافت آفیس هستید، OfficeSuite یک گزینه عالی است. OfficeSuite یکی از محبوب ترین جایگزین های مایکروسافت آفیس برای اندروید است که بیش از 100 میلیون نصب دارد.

این شامل یک واژه‌پرداز، یک برنامه صفحه‌گسترده و نرم‌افزار ارائه است که همگی دارای ویژگی‌های کامل و آسان برای استفاده هستند. برنامه صفحه گسترده دارای کتابخانه بزرگی از فرمول ها و توابع است. ایجاد و طراحی اسلایدهای پاورپوینت آسان است.

سایر ویژگی های اصلی شامل مشاهده PDF و یکپارچه سازی فضای ذخیره سازی ابری است. با این حال، فاقد ویژگی مدیر استناد (citation) است.

هنگامی که در مورد رابط کاربری صحبت می شود، این یک رابط مبتنی بر نوار مشابه با مایکروسافت آفیس دارد. آن را به عنوان یک نسخه پایه رایگان، که توسط تبلیغات پشتیبانی می شود.همچنین می توانید نسخه پریمیوم را دریافت کنید که تبلیغات را حذف می کند و برخی از ویژگی های پیشرفته مانند پشتیبانی از اسناد محافظت شده با رمز عبور را اضافه می کند.

5. Docs To Go

Docs To Go جایگزین مفید دیگری برای Microsoft Office برای دستگاه های اندرویدی است. Docs To Go با فایل‌های مایکروسافت آفیس سازگار است، بنابراین می‌توانید به راحتی فایل‌های DOC، XLS و PPT را در دستگاه Android خود به‌صورت رایگان باز، ویرایش و ایجاد کنید. همچنین برای کسانی که به ویژگی های ویرایش محدود نیاز دارند مناسب است.

برخی از ویژگی‌های اصلی Docs To Go شامل فهرست مطالب، نظرات، پاورقی‌ها، سبک‌های مختلف فونت، گلوله‌ها و شماره‌گذاری، شکستگی‌های صفحه، و بسیاری از ویژگی‌های صفحه‌گسترده و ارائه اضافی است.

با رابط کاربری آسان، Docs To Go ابزاری عالی برای هر کسی است که نیاز به ویرایش یا قالب بندی اسناد خود دارد. فناوری Intact مورد استفاده در Docs To Go Office تضمین می‌کند که قالب ‌بندی در هیچ یک از اسناد شما از بین نمی‌رود. به طور کلی، Docs To Go ویژگی هایی را ارائه می دهد که برای انجام کار خود به آن نیاز دارید.

Google Workspace Office Apps.6

Google Workspace که قبلا با نام G Suite شناخته می شد، مجموعه ای از ابزارهای بهره وری است که توسط گوگل توسعه یافته است. این شامل Gmail، تقویم، اسناد، برگه‌ها، اسلایدها و موارد دیگر است.

برنامه‌های Google Workspace Office، از جمله Google Docs، Google Sheets، و Google Slides برای دانلود و استفاده در دستگاه‌های Android شما رایگان هستند. آنها در وب در دسترس هستند و دسترسی آفلاین دارند، بنابراین می توانید حتی اگر به اینترنت متصل نیستید به کار خود ادامه دهید.

استفاده از این برنامه ها آسان است و ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که آنها را برای پروژه های فردی و تیمی ایده آل می کند. شاید مفیدترین ظرفیت این برنامه ها عملکرد همکاری بلادرنگ آن باشد. وقتی پروژه‌های تیمی مطرح می‌شوند، چندین کاربر می‌توانند به طور همزمان کار کنند و در عین حال می‌توانند تغییراتی که همکارانشان ایجاد می‌کنند را در زمان واقعی ببینند.

افزونه‌هایی نیز برای گسترش عملکرد برنامه‌های Google Workspace Office در دسترس هستند. علاوه بر این، می‌توانید اسناد موجود در Google Docs را به بیش از 100 زبان ترجمه کنید.

برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که به طور یکپارچه با هم کار کنند، بنابراین جابجایی بین آنها و انجام کار آسان است. آنها همچنین دائماً با ویژگی های جدید به روز می شوند، بنابراین شما همیشه جدیدترین و بهترین ابزارها را در اختیار خواهید داشت.

7. Document Reader

آخرین جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس برای اندروید در لیست ما Document Reader است. این برنامه برای مشاهده و خواندن اسناد اداری از جمله فایل های DOC، XLS، PPT و PDF طراحی شده است. کسانی که از مایکروسافت آفیس فقط برای مشاهده و خواندن فایل‌های خود استفاده می‌کنند، باید Document Reader کارآمدتر را انتخاب کنند که تنها به 35 مگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارد، در حالی که مایکروسافت آفیس حدود 450 مگابایت فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کند.

Document Reader دارای ویژگی هایی است که مشاهده و خواندن اسناد شما را آسان می کند. شما به راحتی می توانید اسناد را بزرگ نمایی و کوچک نمایی کنید و همچنین در آنها اسکرول کنید. این برنامه همچنین از حالت شب پشتیبانی می کند که خواندن اسناد را در شرایط کم نور آسان تر می کند.

به طور کلی، اگر فقط نیاز به مشاهده اسناد در دستگاه Android خود دارید، Document Reader یک گزینه رایگان عالی است. با این حال، اگر به ویرایش اسناد و همچنین مشاهده آنها نیاز دارید، قطعاً این برنامه برای شما مناسب نیست زیرا عملکردهای ویرایشی را ارائه نمی دهد.

یافتن بهترین جایگزین های رایگان مایکروسافت آفیس برای اندروید

در حالی که انتخاب بهترین جایگزین برای مایکروسافت آفیس دشوار است، WPS Office یک انتخاب خوب برای اکثر کاربران است. طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد که برای کاربران مختلف مناسب است. برنامه‌های اداری Google Workspace نیز گزینه‌ای عالی برای تیم‌ها هستند، در حالی که Document Reader برای کسانی که فقط نیاز به مشاهده یا خواندن اسناد بدون ویرایش دارند، بهترین است.

بنابراین شما آن را دارید، بهترین جایگزین رایگان مایکروسافت آفیس برای اندروید. چه به یک مجموعه اداری کامل نیاز داشته باشید و چه فقط به یک نمایشگر اسناد ساده، این برنامه ها نیازهای شما را برآورده می کنند. بنابراین آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهترین کار را دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس