خالق Doom روی شوتر اول شخص جدید در حال کار است

95
0
خالق Doom روی شوتر اول شخص جدید در حال کار است

خالق Doom روی شوتر اول شخص جدید در حال کار است. پدرخوانده‌ی بازی‌های شوتر اول شخص خبر داد که روی بازی جدید در حال کار است. جان رومرو سابقه‌ی کار روی Doom و ولفنشتاین را در کارنامه دارد و حال در دست ساخت بودن شوتر اول شخص جدید را اطلاع‌رسانی کرد. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا به این مهم بپردازیم.

اثرگذاری یکی از پدرخوانده‌های شوتر اول شخص که بازی‌هایی همچون Wolfenstein ،Doom و Quake را در کارنامه دارد، قابل کتمان نیست. جان رومرو یکی از ارکان هنرصنعت بازی‌های ویدیویی است ولی متأسفانه خیلی مورد توجه قرار نگرفته است. حال خبر مسرت بخش این است که شوتر اول شخص جدیدی توسط این استاد در حال ساخت است.

جان رومرو اعلام کرد که در Romero Games مشغول ساخت بازی شوتر اول شخص است و به بازی‌سازان با استعداد نیاز دارند.

خالق Doom روی شوتر اول شخص جدید در حال کار است

متأسفانه اطلاعات زیادی در خصوص بازی استودیوی Romero Games در دست نیست. ما فقط می‌دانیم که این بازی قرار است با موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 ساخته شود. با توجه به قابلیت‌های فراوان این موتور بازی‌سازی، نمی‌توان ویژگی‌های بازی آینده‌ی جان رومرو را حدس زد.

چیزی که مشخص است، بازی جدید آن‌ها از سال ۲۰۱۵ در دست ساخت قرار دارد. بعید هم هست که شاهد دنباله‌ی بازی SIGIL باشیم. این بازی دنباله‌ی معنوی بازی دووم 2 بود. یکی از شاخصه‌های ویژه‌ی آن نیز طراحی پیکسلی و خاطره‌انگیز بود. طراحی جذابی که با استقبال طرفداران قدیمی شوتر اول شخص قرار گرفت. طبیعتاً برای ساخت SIGIL 2 نیازی به موتور بازی‌سازی قدرتمند آنریل انجین 5 نیست. همچنین برای ساخت بازی‌های اینچنینی نیازی به توسعه‌ی تیم و استخدام افراد جدید نیست. در نتیجه این بازی به صورت خودکار از فهرست خارج می‌شود.

شاید هم قرار است شاهد بازی‌های همچون DUSK, Amid Evil و Ion Fury باشیم. بازی‌هایی که گرافیک جدید را با طراحی گیم پلی کلاسیک ترکیب می‌کنند. این بازی‌ها یادآور دوران خوش دهه‌ی نود میلادی است. دوره‌ای که بازی‌های شوتر اول شخص در اوج خود قرار داشتند. البته شایان ذکر است که جان رومرو سابقاً با همکار سابق خود Adrian Carmack قصد ساخت بازی Blackroom را داشت. آن‌ها حتی کیک استارتر نیز برای ساخت بازی راه‌اندازی کردند ولی پروژه ره به جایی نبرد.

جان رومرو

آیا بازی جدید قرار است بازیافت ایده‌های قدیمی باشد؟ یا جان رومرو و دوستان قرار است ایده‌های جدیدی را دنبال کنند. طرفداران قدیمی احتمالاً بازی Daikatana را به خاطر دارند. بازی جذابی که هنوز پس از دهه‌ها در خاطر طرفداران مانده است. البته با توجه به کارهای اخیر او از جمله SIGIL و اظهارنظرهایی در خصوص ولفنشتاین و دووم، به نظر می‌رسد که رومرو بیش‌تر روی تجربه‌های موفق خود متمرکز باشد. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود یک شوتر اول شخص جذاب و درجه یک را شاهد باشیم.

باید منتظر ماند و دید بازی جدید جان رومرو چه عملکردی خواهد داشت. نظر شما در این خصوص چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس