6 بازی های کم‌تر شناخته شده‌ی راکستار

116
0
6 بازی کم‌تر شناخته شده‌ی راکستار

راکستار فقط جی تی ای نمی‌سازد. این شرکت عناوین زیادی را نشر و توسعه داده است. عناوینی که به مانند جی تی ای یا رد دد ردمپشن مورد توجه قرار نگرفته‌اند. با اول نیوز همراه شوید تا به 6 بازی کم‌تر شناخته شده‌ی راکستار بپردازیم.

راکستار در سال‌های اخیر به سازنده‌ی جی تی ای معروف شده است. البته آن‌ها برای عناوین دیگری همچون رد دد ردمپشن و مکس پین هم شناخته می‌شوند. ولی تمرکز اصلی آن‌ها روی جی تی ای قرار گرفته است. مخصوصاً از سال 2013 به این‌ور که شاهد بازعرضه‌ی چندباره‌ی GTA V بوده‌ایم و به تازگی کار روی GTA VI هم تأیید شده است.

ولی شرایط همیشه این‌طور نبوده است. در طول سالیان راکستار عناوین زیادی را عرضه کرده است که آن‌طور مورد توجه قرار نگرفته‌اند. در بین آن‌ها جی تی ای هم حضور داشته است.

 

6 بازی کم‌تر شناخته شده‌ی راکستار

6. State Of Emergency

بازی State Of Emergency یک عنوان beat em up است که توسط VIS Entertainment توسعه یافته و راکستار آن را نشر داده است. این بازی نخست سال 2002 برای PS2 عرضه شد و سال بعدش نسخه‌ی Xbox و PC هم راهی قفسه‌ها شد. داستان بازی در سال 2023 جریان دارد. ایالات متحده به واسطه‌ی مشکلات اقتصادی شرایط بغرنجی پیدا کرده و توسط یک سازمان بزرگ تصاحب می‌شود. سازمانی که یک دیکتاتوری را پایه‌گذاری می‌کند.

شما می‌بایست از بین 5 شخصیت بازی یکی را انتخاب کنید. هدف شما هم چیزی نیست جز از بین بردن سازمان و برگرداندن شرایط عادی به ایالات متحده. State Of Emergency مورد توجه منتقدان قرار نگرفت. چرا که گیم پلی پس از مدتی تکراری می‌شد. ولی افرادی که به دنبال یک beat em up صرف می‌گردند، نا امید نخواهند شد.

 

6 بازی کم‌تر شناخته شده‌ی راکستار

5. The Warriors

از قضا The Warriors هم یک عنوان beat em up است. این بازی اقتباس گرفته شده از فیلمی به همین نام است. بازی مذکور نخست برای PS2 و Xbox عرضه شد. منتهی در ادامه برای PSP، کنسول‌های نسل هفتم و نسل هشتم نیز پورت شد. بازی از برخی بازیگرهای اصلی استفاده می‌کرد به عنوان مثال Michael Beck در نقش Swan و داستان 3 ماه پیش از وقایع فیلم جریان داشت.

بازی The Warriors با استقبال خوبی مواجه شد. این موضوع برای یک اثر اقتباسی خیلی نادر بود. ولی سازندگان با ارائه‌ی یک تجربه‌ی وفادار و گیم پلی قابل توجه مورد ستایش قرار گرفتند. هرچند که بازی خیلی زود فراموش شد.

 

6 بازی کم‌تر شناخته شده‌ی راکستار

4. Rockstar Games Presents Table Tennis

همان‌طور که از اسم بازی مشخص است با یک شبیه‌ساز تنیس روی میز طرف هستیم. شاید برخی توسعه‌ی یک بازی ورزشی توسط راکستار را امری عجیب قلمداد کنند، ولی این نخستین تلاش آن‌ها در این وادی نبود. در دوران PS2 نیز شاهد این حرکت‌ها بودیم. به هر حال بازی تنیس روی میز راکستار برای ایکس‌ باکس 360 و نینتندو Wii عرضه شد. و در حقیقت دموی فنی موتور بازی‌سازی RAGE به شمار می‌رفت.

با تمام این‌ها بازی کم کاری نکرده بود. گیم پلی خوبی را ارائه می‌داد و 2 حالت بازی را در اختیار می‌گذاشت. حالت بازی دوستانه و تورنمت. ولی در کل بازی چیزی جز یک شبیه‌ساز تنیس روی میز ساده که حکم یک دموی فنی را داشت، نبود. در نتیجه دیری نپایید که به فراموشی سپرده شود.

 

3. Smuggler’s Run

بازی Smuggler’s Run یک عنوان ماشین سواری بود که توسط Angel Studios که اکنون به Rockstar San Diego تغییر نام داده است، توسعه یافته. این بازی برای PS2 و نینتندو Game Boy Advance عرضه شده است. در این بازی می‌بایست در نقشه رانندگی کنید و به قاچاق بار بپردازید. طبیعتاً در این بین می‌بایست حواستان به نیروهای امنیتی هم می‌بود. بازی 3 حالت بازی در بر داشت. Smuggler’s Mission که بخش داستانی و مرحله‌ای آن بود. Turf War که حکم یک مینی گیم جذاب را داشت. و Joyriding که در آن آزادانه به گشت و گذار می‌پرداختید.

بازی Smuggler’s Mission یک موفقیت تجاری بود که در بین منتقدان نیز محبوبیت پیدا کرد. 2 دنباله برای این بازی عرضه شد ولی پس از نسل ششم مجموعه به فراموشی سپرده شد. ولی راکستار یک DLC برای جی تی ای آنلاین تحت این عنوان عرضه کرد. تا به نوعی نام مجموعه را زنده نگه دارد.

 

gta china

2. Grand Theft Auto Chinatown Wars

بازی Grand Theft Auto Chinatown Wars سال 2009 نخست برای Nintendo DS عرضه شد. در ادامه شاهد بازعرضه‌ی آن برای PSP و موبایل هم بودیم. این نخستین جی تی ای برای کنسول‌های نینتندو پس از Grand Theft Auto Advance بود. عنوانی که سابقاً برای Game Boy Advance عرضه شده بود. دوربین بازی نمای بالا به پایین داشت و یادآور روزهای آغازین فرانچایز جی تی ای بود.

داستان حول Huang Lee و در لیبرتی سیتی جریان داشت. راکستار خلاقیت زیادی در ساخت بازی به کار گرفته بود و از ویژگی‌های نینتندو ds نهایت بهره را برده بود. به عنوان مثال با سوت زدن در میکروفون‌های دستگاه می‌توانستید تاکسی بگیرید. بازی در زمان خودش با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. ولی متأسفانه آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفت. شاید به این دلیل که روی یک کنسول همراه عرضه شده بود.

 

میدنایت کلاب

1. مجموعه‌ی Midnight Club

شاید یکی از قدر نادیده‌ترین بازی‌های راکستار همین مجموعه‌ی Midnight Club باشد. در طول 2 نسل شاهد 7 نسخه از این مجموعه بازی بوده‌ایم. در Midnight Club شما باید به صدر جدول رانندگان خیابانی برسید. تنوع مکان‌های این مجموعه بازی فوق‌العاده بود. از شهرهای محبوبی چون پاریس و توکیو گرفته تا شهرهای کم‌تر شناخته شده‌ای چون آتلانتا و سن دیگو.

همه‌ی نسخه‌ها مورد تمجید واقع شده بودند با این حال راکستار این مجموعه را در سال 2009 بازنشسته کرده است. یعنی دقيقاً همان دوره‌ای که فرانچایز Need for Speed بازار را قبضه کرده بود. بعید است راکستار این مجموعه‌ی دوست داشتنی را در آینده‌ی نزدیک احیا کند. ولی خدا را چه دیدید شاید نظرشان عوض شد.

دوستان نظر شما درباره‌ی 6 بازی کم‌تر شناخته شده‌ی راکستار چیست؟ کدام را بازی کرده‌اید؟ دوست دارید کدام عنوان بازسازی یا احیا شود؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس