خرید در بلک فرایدی ۲۰۲۲

50
0
خرید در بلک فرایدی ۲۰۲۲

یک کفش که باهاش احساس راحتی می‌کنید. تلویزیونی برای تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با بهترین کیفیت. خرید لپ‌تاپی با نصف قیمت، بازی‌های Xbox و Playstation و هر چیزی که احتمالاً تا یک سال آینده به آن نیاز دارید. ساعت‌تان را تنظیم کنید. از پای کامپیوتر و لپ‌تاپ تکان نخورید. نشانگر موس روی دکمه‌ی خرید. آخرین جمعه‌ی ماه نوامبر نزدیک است. روزی که روی تقویم با ماژیک قرمز دور آن خط کشیده‌ایم. بلک فرایدی ۲۰۲۲ یا همان جمعه‌ی سیاه. برای خرید در بلک فرایدی ۲۰۲۲ با ما همراه باشید.

بلک فرایدی ۲۰۲۲

بلک فرایدی به عنوان بزرگترین روز خرید در طول سال شناخته می‌شود. در این روز، فروشگاه‌ها و سایت‌های خارجی تخفیف‌های خیلی خوبی روی اجناس خود ارائه می‌دهند. در این میان اگر شما خریداری باهوش باشید می‌توانید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود را با بهترین قیمت ممکن دریافت کنید. برای این کار علاوه بر فروشگاه‌های داخلی می‌توانید از سایت‌های مربوط به فروشگاه‌های خارجی هم خرید کنید. دست شما در بلک فرایدی ۲۰۲۲ باز است. فقط باید از روزهای قبل یک لیست دقیق و حساب شده از خریدهای موردنیازتان تهیه کنید. برای اینکه خریدی از قلم نیفتد ما اینجا اقلام اساسی را جمع آوری کردیم. جایی یادداشت کنید.

خرید بازی‌های ویدیویی Xbox و Playstation

جمع دوستانه و اوقات فراغت بهترین زمان برای بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی است. خرید کنسول یا بازی‌های Xbox و Playstation در روز بلک فرایدی ۲۰۲۲ یکی از گزینه‌هایی است که باید حواس‌تان به آن باشد. بازی‌های FIFA 2022، Elden Ring، Demon’s Soul و کلی بازی‌های دیگر را با تخفیف بالای پنجاه درصد می‌توان خرید.

اسباب بازی‌

اهل بازی‌های فکری و پازل هستید؟ شاید با خرید اسباب‌ بازی بخواهید بچه‌تان را ذوق‌زده کنید. خرید در black friday و پرداخت با پی پال، همان شیوه‌ای است که احتمالاً هیچ کسی فرصت استفاده از آن را از دست نخواهد داد. برای همین مثلاً سری به سایت thetoyshop بزنید و اسباب‌بازی مورد علاقه‌تان را بخرید.

ابزارهای هوشمند

اپل، گوگل یا سامسونگ؟ کدام را برای استفاده در خانه‌تان ترجیح می‌دهید؟ شاید هم طرفدار شیائومی و دیگر برندها باشید. در نهایت تصمیم با شماست. تلویزیون OLED 4K یا هدفون و لپ تاپ گیمینگ، شاید یک سیستم صوتی درجه یک برای شنیدن موسیقی. ساعت هوشمند بخواهید یا هرچیزی که خانه‌تان را به تصور ایده‌آل نزدیک کنید.

جاروبرقی‌های رباتیک

زمان زیادی را صرف تمیز کردن خانه یا آپارتمان خود می‌کنید؟ در بلک فرایدی می‌توانید به دنبال جاروبرقی‌های رباتیک مانند Roomba باشید. خرده فروشان در بلک فرایدی روی این وسایل تخفیفات فراوانی می‌گذارند و گاهی مشوق‌های دیگری مانند گیفت کارت‌ های فروشگاهی با ارزش بالاتر هم در کنارش ارائه می‌کنند.

اجاق‌های چند کاره

اجاق‌های چند کاره مانند جارو برقی‌های رباتیک که تمیز کردن را آسان می‌کنند، به پخت و پز غذا کمک می‌کنند. جمعه سیاه یکی از بهترین زمان‌ها برای تهیه آن‌هاست. سایز بندی و مدل‌های مختلفی از این اجاق‌ها در دسترس است و در این تعطیلات از تخفیفات فراوانی هم برخوردار می‌شوند.

کفش

بلک فرایدی ۲۰۲۲ و سایبر ماندی از بهترین زمان‌های خرید کفش‌های ورزشی هستند. اگر به کفش‌های کتانی علاقمندید، برای برخورداری از بهترین قیمت سال در بلک فرایدی به فروشگاه‌های کفش مانند نایک و آدیداس سری بزنید.

نکته‌های مهم خرید در بلک فرایدی ۲۰۲۲

قبل از خرید در بلک فرایدی ۲۰۲۲ بهتر است به برخی نکته‌های اساسی توجه داشته باشید. تجربه خرید فراموش‌نشدنی در روزهای حراج به این بستگی دارد که هیجان‌زده نشوید و منطقی پیش بروید.

۱. مقایسه قیمت‌ها

وبسایت‌های Idealo و PriceRunner به شما اجازه می‌دهند که قیمت اقلام را در لحظه مقایسه کنید. به این ترتیب فقط به حرف فروشندگان استناد نمی‌کنید. بسیاری از معاملات بلک فرایدی آن طور که به نظر می‌رسند نیستند و در روزهای دیگر می‌توانید اجناس مورد نظرتان را با قیمت بهتری خریداری کنید.

۲. قانونی بودن سایت فروشگاه

ممکن است به نظر برسد که بنرهای تبلیغاتی در وبسایت‌ها شما را به سمت خرید از فروشگاه‌ها سوق داده است. اما آیا واقعا وارد سایت اصلی شده‌اید؟ آیا حاضرید جزئیات کارت بانکی خود را در وبسایت‌های جعلی وارد کنید؟ به غلط‌های املایی در نام وبسایت‌ها توجه کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در وبسایت اشتباه به احتمال زیاد به جای موردی که سفارش داده‌اید یک رشته پرداخت‌های عجیب و غریب از حساب شما انجام می‌شود. در نوار مرورگر به دنبال https یا علامت قفل بگردید تا از ایمن بودن سایت مطمئن شوید.

۳. انتخاب درست بین چند محصول مختلف

اگر می‌خواهید بین این دو گجت انتخاب کنید باید قبل از خرید فکر کنید که واقعا به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید و اینکه ساعت هوشمند برایتان مناسب‌تر است یا ردیاب تناسب اندام. اگر در مورد ویژگی‌های هوشمند (مانند بررسی آب و هوا، اعلان پرداخت‌ها، دریافت پیامک و اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی) خیلی حساس نیستید، احتمالا بهتر است از یک ردیاب تناسب اندام استفاده کنید. این ردیاب‌ها ارزان‌تر بوده و صرفا به ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی می‌پردازند. اما اگر ویژگی‌های هوشمند را دوست دارید ساعت هوشمند انتخاب مناسب‌تری برای شما است. آن‌ها حجیم‌تر و پیشرفته‌تر بوده و عملکردهای بیشتری ارائه می‌دهند.

۴. شک به اجناس ارزان

در سال‌های گذشته همیشه شاهد تخفیف‌های ۲۰ درصدی یا بیشتر برای پرینترها بودیم. اما هنگام خرید پرینترهای ارزان قیمت باید مراقب باشید. تخمین زده شده که هزینه جوهر برخی پرینترهای جوهر افشان در یک سال به اندازه ۱۰۰ پوند است در حالی که برخی دیگر مانند پرینترهای لیزری و پرینترهای مخزن جوهر برای چاپ همان مقدار، هزینه‌ای چند پوندی دارند. به نظر می‌رسد معامله یک پرینتر با توجه به طول عمرش می‌تواند هزینه‌های بیشتری برایتان داشته باشد. بنابراین حتما باید قبل از خرید پرینتر آن را بررسی کنید.

۵. استفاده از وبسایت‌ و اپلیکیشن‌

با دنبال کردن قیمت‌های منتهی به بلک فرایدی می‌توانید در مورد اینکه هر معامله در بزنگاه خود، چقدر خوب است قضاوت کنید. اما برای مقایسه قیمت‌ها نمی‌توان از فروشگاهی به فروشگاه دیگر رفت. وب سایت Consumer Reports لیست قیمت‌های جاری محصولات در فروشگاه‌های مختلف را برای ما رتبه بندی می‌کند. می‌توانید از Google Shopping، PriceGrabber و Shopzilla هم برای این کار استفاده کنید.

برخی فروشگاه‌ها مانند آمازون، Best Buy، Target و والمارت اپلیکیشن‌های خرید مخصوص خود را دارند. مثلا اپلیکیشن موبایلی آمازون به شما امکان اسکن بارکد محصولات و قیمت خرید آن‌ها را با دوربین تلفن هوشمندتان می‌دهد ( برای حفظ امنیت و حریم خصوصی تان این برنامه‌ها را پس از فصل تعطیلات و پایان یافتن تخفیفات از تلفن خود حذف کنید). مطلب خرید از علی اکسپرس را هم بخوانید.

۶. استفاده از برنامه‌های وفاداری

این برنامه‌ها به اعضاء امکان دسترسی زودتر به کوپن‌ها، فروش و آگهی‌ها را داده و به ازای خریدشان به آن‌ها پاداش می‌دهد. بنابراین می‌توانید برای اعلان‌های خرید بلک فرایدی ثبت نام کرده، در برخی موارد می‌توانید از موجودی محصول مورد نظر مطلع شده و بفهمید آیا واجد شرایط خرید آنلاین و تحویل از فروشگاه هستید که سبب صرفه جویی در هزینه شما می‌شود.

۷. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

فیدهای فیسبوک، اینستاگرام و توییتر فروشگاه‌های مورد علاقه‌تان، روشی عالی برای اطلاع از معاملات و تبلیغات انحصاری است. این فروشگاه‌ها اغلب به مشتریانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، با هشدارهای ویژه درباره تخفیف‌های بلک فرایدی پاداش می‌دهند. در ضمن پیام‌ها، توییت‌ها و پست‌های بلک فرایدی که در این رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارید، روشی ساده برای تبادل با دوستان تان است.

۸. تعیین بودجه و پایبندی به آن

شاید به نظر ساده برسد اما فروش بلک فرایدی و طراحی‌های خاص فروشگاه‌ها برای دسترسی شما به هر آنچه که قصد خریدش را هم نداشتید سبب گرفتار شدن در هیجان خرید و خرج کردن بدون برنامه می‌شود. برای خرید در بلک فرایدی از قبل برنامه ریزی کرده و در برابر خریدهای هیجانی مقاومت کنید.

در خریدهای آنلاین هم غالبا از کارت‌های اعتباری یا کارت‌هایی مثل مستر کارت برای پرداخت استفاده می‌شود. مزیت این نوع خرید این است که اکثر کارت‌ها دارای ضمانت هستند. اما باید مراقب تبلیغات بدون بهره ارائه شده توسط کارت‌های اعتباری فروشگاه باشید. این کارت‌ها اگر قبل از پایان دوره تبلیغات بتوانید موجودی را پرداخت کنید خوب هستند.

۹. بررسی سیاست‌های فروشگاه

دانستن سیاست‌های مطابقت قیمت و برگشت دادن محصول هر فروشگاه همیشه مفید است. تقریبا همه فروشندگان بزرگ سیاست‌های مطابقت با قیمت را به نحوی دارند و هر سال آن را گسترش می‌دهند. انتظار می‌رود در بلک فرایدی ۱۴۰۰ فروشندگان بیشتری این سیاست را اعمال کنند.

مثلا فروشگاه Target اعلام کرده خریدارانی که از تاریخ ۱۰ اکتبر تا ۲۴ دسامبر خرید کرده‌اند، در صورت کاهش قیمت در اواخر فصل می‌توانند تقاضای تعدیل قیمت کنند. Target این سیاست را برای مطابقت با قیمت‌‌های رقبای منتخب تا ۱۴ روز پس از خرید مشتری هم ادامه می‌دهد. با این حال برخی فروشگاه‌ها ضمانت‌های تطابق قیمت را درمورد برخی کالاها در بلک فرایدی به تعلیق در می‌آوردند. در کنار این موضوع، سیاست‌های بازگشت و تعویض کالا را هم کامل بررسی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس