معرفی 8 زبان برنامه نویسی برای یادگیری

57
0
زبان برنامه نویسی برای یادگیری

به دنبال ورود به دنیای کد نویسی ابری هستید، اما مطمئن نیستید از کجا باید شروع کنید؟ یکی از زبان های معرفی شده در این مقاله را در نظر بگیرید که AWS از آن پشتیبانی عالی دارد. زبان برنامه نویسی برای یادگیری را در ادامه معرفی کرده ایم.

همچنین مطلب مهم ترین نکات برای برنامه نویسی را هم بخوانید.

تقریباً غیرممکن است که در مورد رایانش ابری بدون گنجاندن AWS و لیست رو به رشد خدمات آن در بحث صحبت کنیم.

بازار مملو از کلمات اختصاری و کلیدواژه‌ ها است و این امر باعث می ‌شود که ندانید از کجا شروع کنید. اگر یک توسعه دهنده ابر هستید، ممکن است از قبل اهمیت زبان های برنامه نویسی و نقش آنها در رایانش ابری را بدانید.

هر زبان برنامه نویسی در افزایش مقیاس کسب و کارهای IaaS، PaaS و SaaS نقش بسزایی دارد. آنها همچنین نقش مهمی در گواهینامه های AWS دارند.

1.زبان برنامه نویسی برای یادگیری: پایتون

پایتون یک زبان تفسیر شده است. هر خط از کد منبع شما را یک به یک می خواند و اجرا می کند.

پایتون دارای ویژگی های مثبت بسیاری است، با یک جامعه منبع باز قوی، کتابخانه های پشتیبانی گسترده و بسیاری از ماژول های شخص ثالث.

این زبان کاربردی بهره وری توسعه دهندگان را افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد برنامه ای را تنها در چند خط کد بسازید. کتابخانه ‌های استاندارد بزرگ پایتون، تکه ‌های کد قابل استفاده مجدد را ارائه می ‌کنند که توسعه‌ دهندگان می ‌توانند از آن ‌ها برای موارد مختلف استفاده کنند.

می توانید برنامه های بدون سرور را با پایتون، AWS و AWS Lambda توسعه دهید. از آنجایی که پایتون یک زبان برنامه نویسی فول استک است، از صمیم قلب توسط AWS پشتیبانی می شود.

شما می توانید با تکمیل گواهینامه های AWS با دانش اولیه برنامه نویسی پایتون به برتری برسید.

2.زبان برنامه نویسی برای یادگیری: جاوا

جاوا به عنوان یک زبان برنامه نویسی شی گرا، طیف گسترده ای از ویژگی ها، توابع و مقیاس پذیری بی نظیر را ارائه می دهد.

چارچوب ‌های جاوا، مانند Eclipse MicroProfile و Spring Boot، بازیگران کلیدی در حوزه رایانش ابری بوده‌ اند.

برنامه ‌های ابری نوشته شده در جاوا بر روی سیستم ‌عامل ‌های مختلف از جمله لینوکس، ویندوز و رزبری پای به ‌راحتی اجرا می ‌شوند. می ‌توانید به‌طور یکپارچه روی Google Cloud و APIهای AWS با پلتفرم ‌های فعال جاوا کار کنید.

اگر در حال آماده شدن برای گواهینامه AWS هستید، باید جاوا را یاد بگیرید. این یک زبان پرکاربرد است که در حوزه محاسبات ابری به خوبی عمل می کند. جاوا یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال کار با AWS هستند.

3. جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت مشتری است که به طور گسترده در دنیای آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.

با معرفی Node.js، یک محیط برنامه نویسی جاوا اسکریپت سمت سرور، قدرت آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و راه را برای استفاده از آن در رایانش ابری هموار می کند.

می ‌توانید از جاوا اسکریپت سمت کلاینت برای ایجاد کلاینت‌ های پیچیده مبتنی بر HTTP که نیاز به دسترسی به خدمات ابری مختلف دارند، استفاده کنید. این زبان برنامه نویسی چند وجهی، همراه با قدرت ابر، توسعه، نگهداری، اصلاح و استقرار کل برنامه ها را آسان می کند.

با ارائه مجموعه ای از کتابخانه های استاندارد آشنا برای توسعه دهندگان، AWS SDK برای جاوا اسکریپت استفاده از خدمات AWS را آسان تر می کند. کتابخانه Node.js برای جاوا اسکریپت یک انتخاب عالی برای AWS است. می توانید از آن برای ساخت برنامه های موبایل، اجرای وب سایت ها و حتی ایجاد نرم افزار دسکتاپ استفاده کنید.

علاوه بر این، برنامه های Node.js به طور یکپارچه بر روی AWS Lambda، یک پلتفرم محاسباتی بدون سرور، اجرا می شوند.

4. C++

C++ یک زبان برنامه نویسی کامپایل شده است که به طور گسترده در هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، بینایی کامپیوتر و وسایل نقلیه خودمختار استفاده می شود.

این زبان به ایجاد الگوریتم های پیچیده ای که معمولاً در AWS استفاده می شود کمک می کند. ممکن است C++ را یک زبان عالی برای دریافت گواهینامه AWS بیابید.

برای نوشتن برنامه هایی که با سرویس های AWS تعامل دارند، می توانید از C++ استفاده کنید. علاوه بر این، زبان پایدار است و به خوبی پشتیبانی می‌شود و در صورت نیاز یافتن کمک و منابع را آسان ‌تر می‌کند.

5.زبان برنامه نویسی برای یادگیری: PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی همه کاره است. می توانید از آن برای کار های مختلف از جمله توسعه وب، توسعه برنامه و مدیریت سیستم استفاده کنید.

همچنین یک زبان محبوب برای توسعه توابع AWS Lambda است. در حالی که PHP پیش نیازی برای صدور گواهینامه AWS نیست، اما می ‌تواند ابزار ارزشمندی در گسترش دانش و مهارت‌ های شما در بستر محاسبات ابری باشد.

از PHP برای ایجاد و مدیریت منابع AWS و خودکار سازی کار های روزمره مانند استقرار سرور و تامین منابع استفاده کنید. اگر می خواهید گواهینامه AWS را شکست دهید، یادگیری PHP یک راه حل ایده آل برای درک بهتر پلتفرم و قابلیت های آن است.

علاوه بر این، می‌ توانید از PHP برای توسعه برنامه ‌ها و اسکریپت ‌های سفارشی برای خودکار سازی وظایف یا گسترش عملکرد پلتفرم AWS استفاده کنید.

6. .NET

.NET یک زبان برنامه نویسی محبوب برای توسعه برنامه های کاربردی مختلف از وب سایت ها گرفته تا برنامه های موبایل است. اگر به دنبال صدور گواهینامه AWS هستید، این می تواند یک ابزار مفید باشد، حتی اگر این زبان به طور مستقیم به گواهینامه AWS پاسخ دهد.

.NETیک پلتفرم توسعه محبوب با ویژگی هایی است که به شما در فرآیند صدور گواهینامه کمک می کند. این زبان می تواند به شما در ایجاد و استقرار برنامه ها در AWS کمک کند. همچنین می توانید از آن برای توسعه مهارت های مربوط به آزمون گواهینامه استفاده کنید.

علاوه بر این، این زبان دارای جامعه بزرگی از توسعه دهندگان است که پشتیبانی و منابع منظمی را ارائه می دهند.

7. Ruby

Ruby یک زبان برنامه نویسی معروف سطح بالا است. این شامل یک چارچوب MVC است که ساختارهای پیش فرض را برای پایگاه داده، خدمات وب و صفحات وب ارائه می دهد.

Ruby on Rails یک چارچوب برنامه کاربردی وب سمت سرور است که بر روی Ruby ساخته شده است. با زبان موجود، می‌توانید با استفاده از استاندارد های وب مانند JSON یا XML برای ارتباطات داده و HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای رابط کاربری روان، دستان خود را کثیف کنید.

این یک تعادل ایده آل از موارد استفاده، سادگی و قابلیت اطمینان را فراهم می کند. چارچوب توابع قابل دسترسی از هر دو عملکرد HTTP و CloudEvent برای Ruby پشتیبانی می کند.

به عنوان یک زبان، روبی برای یادگیری ساده است. هیچ دستورالعمل دقیقی برای ساخت ویژگی ها ندارد و نیازی به دانش کدنویسی قبلی ندارد. اگر در کدنویسی مهارت ندارید و می خواهید گواهینامه AWS خود را دریافت کنید، Ruby on Rails یک گزینه فوق العاده است.

8.زبان برنامه نویسی برای یادگیری: Golang

Golang یک زبان منبع باز است که هم برای برنامه های کاربردی وب و هم برای هوش مصنوعی استفاده می شود. مهندسان گوگل آن را در ابتدا برای محاسبات ابری سمت سرور ایجاد کردند.

اگر این روز ها در مورد اهمیت Golang در دنیای رایانش ابری تعجب می کنید، باید بدانید که تقاضای زبان برنامه نویسی در حال افزایش است. به عنوان یک زبان توسعه، به دلیل سرعت اجرای آن، نسبت به سایر زبان ‌ها مقیاس ‌پذیر تر است. این زبان به طور کلی عضوی از خانواده C است و به ماشین های مجازی وابسته نیست.

می ‌توانید از ابزار های محاسبات ابری آن مانند Docker و Kubernetes که هر دو فناوری ‌های محبوب مبتنی بر کانتینر هستند، استفاده کنید. به طور پیش فرض، Golang یک زبان مبتنی بر رویه است.

این بدان معنی است که عمدتاً بر روی توسعه عملکرد هایی متمرکز است که به خودکار سازی برنامه ها کمک می کنند. دستیابی به دانش Golang ممکن است گام مهمی به سوی صدور گواهینامه AWS باشد.

رایانش ابری و گواهینامه AWS: تسلط بر آن به روش صحیح

رایانش ابری در همه جا وجود دارد و فرصت های زیادی را در اختیار زبان آموزان قرار می دهد. برای دستیابی به گواهینامه AWS و درک اینکه چگونه آن را در چارچوب گسترده ‌تر قرار می‌ دهید، باید قبل از پیشرفت در منحنی یادگیری، تفاوت ‌های ظریف رایانش ابری را درک کنید.

برنامه آماده سازی خود را به صورت گام به گام برنامه ریزی کنید. قبل از ورود به دنیای مهندسی و محاسبات ابری، مطمئن شوید که گواهینامه AWS را به دست آورده اید.
امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی جهت دریافت گواهینامه ی AWS ، بگیرید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس