راهنمای معامله با ارزهای دیجیتال برای مبتدیان

72
0
معامله با ارزهای دیجیتال

با ارزهای دیجیتال درست مانند پول معمولی میتوانید کالاها و خدمات خریداری کنید یا مانند بورس و سهام برای کسب سود آن ها را معامله کنید. با این حال برخلاف پول رایج که توسط دولت ها صادر و کنترل می شود، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و هیچ نهاد واحدی وجود ندارد که آنها را کنترل کند.

اولین ارز دیجیتالی که ایجاد شد بیت کوین بود که در سال 2008 توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو تولید شد. با معرفی بیت کوین ارزهای دیگری برای رقابت با آن ایجاد شدند. تمام ارزهای دیگری که بعد از بیت کوین آمدند، امروزه به عنوان آلتکوین شناخته می شوند (جایگزینی برای بیت کوین.)

مطالب زیر را هم بخوانید:

6 نکته مهم برای تریدرهای مبتدی

6 بهترین انجمن ارز دیجیتال برای علاقه مندان به رمزگذاری

قیمت لحظه ای و لیست کامل ارزهای دیجیتال

بررسی ۵ دلیل اصلی که چرا ارزهای دیجیتال اتلاف وقت است

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

امروزه بیش از 5000 ارز دیجیتال در بازار در گردش هستند و در آینده ارزهای بیشتری نیز به بازار عرضه خواهد شد. بعد از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ و محبوب در جهان اتریوم است. اتریوم به دلیل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرمایه گذاری ارز دیجیتال و معامله ارز دیجیتال

همانطور که نحوه خرید و فروش این دارایی‌های دیجیتال را یاد می‌گیرید، باید تفاوت بین معامله یا ترید ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را بدانید. کدام یک بهتر است؟ بدون توجه به تفاوت ها، هدف همیشه یکسان و کسب سود است اما زمان‌ مورد انتظار کاملاً متفاوت است. در سرمایه‌گذاری زمان بدست آمدن نتیجه از میان‌مدت تا بلندمدت متغیر است، در حالی که در معاملات از کوتاه‌مدت تا میان‌مدت متغیر است.

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال دارایی های خود را برای مدت طولانی از چندین ماه تا سال ها خریداری و نگهداری می کنند. از سوی دیگر معامله‌گران ارزهای دیجیتال موقعیت‌ خود را از چند ثانیه تا چند هفته حفظ می‌کنند. در واقع مدت زمان خرید و فروش ارزها بسیار کمتر از سرمایه گذاری است.

راهنمای معامله ارز دیجیتال برای مبتدیان

اولین قدم در معامله ارزهای دیجیتال یافتن یک پلتفرم معاملاتی مناسب و ایجاد یک حساب کاربری است. معامله‌گران نیازها و اهداف متفاوتی دارند. خوشبختانه پلتفرم های معاملاتی مختلفی برای انتخاب وجود دارد. عوامل مختلفی مانند امنیت، سهولت استفاده، تعداد ارزهای پشتیبانی شده و موارد دیگر وجود دارد که باید قبل از انتخاب یک پلتفرم در نظر بگیرید.

پس از انتخاب یک پلتفرم قابل اعتماد مرحله بعدی ایجاد یک حساب کاربری است. اکثر پلتفرم ها یک فرم ثبت نام در اختیار شما قرار می دهند. شما باید یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید، یک رمز عبور قوی انتخاب کنید و سپس روی ثبت نام کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود که حساب خود را تأیید کنید. برای این کار یک ایمیل شامل کد تأیید به ایمیل شما ارسال می شود.

پس از تأیید حساب گام بعدی این است که سرمایه اولیه خود را واریز کرده و معامله را آغاز کنید. روش های مختلفی برای واریز وجوه مانند کارت های اعتباری / بدهی، Skrill، انتقال بانکی و غیره وجود دارد.

معامله ارزهای دیجیتال ممکن است ساده به نظر برسد. با این حال عوامل زیادی وجود دارد که تعیین می کند آیا شما موفق خواهید شد یا خیر. معاملات ارزهای دیجیتال یک روش سریع برای ثروتمند شدن نیست، بلکه یک روش ثروت‌سازی و درآمدزایی است که به نظم، صبر و مهارت نیاز دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک معامله گر خوب ارز دیجیتال شوید.

تحقیق کنید

بازار ارز دیجیتال یک بازار وسیع با پروتکل های مختلف معامله است. بنابراین بهتر است بازار را درک کنید. تحقیقاتی که انجام میدهید باید شامل صرافی ارز دیجیتال، انواع ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی باشد. مزایا و معایب سرمایه گذاری در چنین بازاری را بررسی کنید. وقتی تحقیقات لازم را انجام دادید میتوانید وارد این بازار شوید و معامله را شروع کنید.

استراتژی های معاملاتی مختلف را تمرین کنید

بازار ارز دیجیتال بی ثبات است و هر روز تغییر می کند. بنابراین هیچ راهی بهتر از معامله واقعی با دارایی های موجود برای درک بازار وجود ندارد. حساب‌های ساختگی به درک عملکرد بازار واقعی کمک می‌کنند. چندین حساب ساختگی آنلاین برای ارزهای مختلف وجود دارد.

یک ارز دیجیتال انتخاب کنید و معامله را شروع کنید

در بازار فعلی حدود 7000 ارز دیجیتال در گردش است. یک ارز دیجیتال را بر اساس معیارهای عملکردی و طول عمر آن در بازار انتخاب کنید. شما می خواهید ارزی را معامله کنید که در بلندمدت بازدهی قابل قبولی را به شما ارائه دهد. اگر مبتدی هستید از معامله عرضه اولیه سکه (ICO) خودداری کنید زیرا از میزان سود یا قانونی بودن آنها اطلاعی ندارید.

سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید

به قول معروف “همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید” و این قانون در دارایی های دیجیتال و همچنین سهام بورس نیز صدق می کند. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند سودآور باشد، اما ضرر نیز به همان اندازه وجود دارد. سرمایه گذاری در چندین آلتکوین به شما کمک می کند تا در صورت کاهش قیمت یک ارز دیجیتال ضرر خود را جبران کنید.

تمام پس انداز زندگی خود را وارد معامله نکنید

مانند هر دارایی مالی دیگر ارزهای دیجیتال می توانند سودآور یا به همان اندازه باعث ضرر شوند. بازار کریپتو دارای ریسک است و به عنوان یک سرمایه گذار عاقلانه است که فقط مبالغی را سرمایه گذاری کنید که می توانید از دست بدهید. سقوط بازار فعلی قابل پیش بینی نبود، اما اتفاق افتاد. ممکن است در آینده نیز دوباره اتفاق بیفتد. هیچ وقت تضمین 100٪ وجود ندارد.

دلایل داخلی و خارجی مانند دخالت های دولت، دوران سخت اقتصادی، بدافزارها و هک میتواند باعث کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شوند. علاوه بر این بازار نیز بی ثبات است. بنابراین تمام پس انداز و سرمایه بازنشستگی خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنید.

در دنیای ارزهای دیجیتال به روز بمانید

بازار ارزهای دیجیتال هر روز در حال تحول است و میتواند باعث تغییر در معاملات شود. برای اینکه در سرمایه گذاری ها خوب عمل کنید، باید از آنچه در حال وقوع است مطلع باشید. شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و تلگرام و همچنین کانال‌های خبری مکان های بسیار خوبی برای دریافت اخبار موثق هستند. سرمایه گذاری های خود را مطابق با تغییرات بازار تنظیم کنید تا دچار زیان نشوید.

با آخرین روندها همراه باشید

با توجه به اینکه دنیای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تحول است، به روز بودن از تحولات اخیر و روندها بسیار مهم است. داشتن پلتفرمی که بتوانید اطلاعاتی را برای اطلاع دقیق در مورد روندها و نظرات کاربران جمع آوری کنید، مفید باشد. همچنین ایجاد یک پلتفرم مرتبط با ارزهای دیجیتال با استفاده از قالب های وب کریپتو امکان پذیر است. در این پلتفرم ها افراد نظرات و ایده های خود را در مورد ارزهای دیجیتال ارسال می کنند و بقیه می توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

روش های معاملاتی را یاد بگیرید

دو روش تجزیه و تحلیل معاملات در بازار ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد که شامل تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال است. تحلیل تکنیکال یا تحلیل تکنیکی (Technical Analysis) روشی برای پیش بینی قیمت در بازارها، بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است. تحلیل تکنیکال در بازار بورس اوراق بهادار، بازار ارز و فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحلیل بنیادی ارز دیجیتال روش آنالیز بازار برای تعیین بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. همچنین تحلیل بنیادی به رویدادهایی مانند اخبار که بر بازار تاثیر میگذارد میپردازد.

ترکیبی از هر دو روش بهترین کار را برای به حداکثر رساندن سود است. شما همیشه می توانید شروع به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال کنید و درآمد پسیو کسب کنید. این یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن سود از ارز دیجیتال در بلند مدت است.

اشتباه اتفاق می افتد

معاملات ارزهای دیجیتال یک روش سریع برای پولدار شدن نیست. برای موفقیت در معاملات ارزهای دیجیتال نظم، تمرین و مهارت لازم است. با این حال حتی معامله‌گران حرفه‌ای هم گاهی در حین معامله اشتباه می‌کنند و دچار زیان میشوند.

ارزهای دیجیتال دارای نوسان زیاد و ریسک هستند و ممکن است منجر به از دست دادن سرمایه شود. به این ترتیب یادگیری مهارت هایی مانند مدیریت ریسک و اصول نظم در معامله ضروری است. اشتباه همیشه اتفاق می افتد بنابراین مهم است از اشتباهات خود درس بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس