بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

133
0
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در بین بیش از چهارده هزار ارز دیجیتال ثبت شده نیاز به تحقیق و تحلیل دقیقی دارد. اولین و مهم ترین ویژگی برای یک ارز دیجیتال مناسب سرمایه گذاری امنیت آن ارز دیجیتال است. ثبات دیگر ویژگی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است. ارزهای جدیدی که به سرعت افزایش قیمت پیدا می کنند ممکن ات ثبات نداشته باشند و فقط تعداد کمی در معامله آنها سود کرده و به سرعت افت قیمت پیدا می کنند.

مقیاس پذیری نیز از دیگر ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب است که به تعداد تراکنش هایی که کاربران می توانند در یک ثانیه در داخل شبکه آن پردازش کنند.  میزان عرضه و تقاضا هم برای یک ارز دیجیتال بسیار مهم است. ویژگی های یک ارز دیجیتال خوب را بیان کردم؛ اما دقت داشته باشید که هر ارز دیجیتالی که این ویژگی ها را دارا باشد برای سرمایه گذاری در هر بازه زمانی مناسب نیست.

در این مقاله از اول نیوز قصد داریم که تعدادی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 را تحلیل کنیم

اتریوم

اتریوم مانند بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال دسته بندی می شود اما کاربردهای آن با بیت کوین متفاوت است. اگر بلاک چین بیت کوین را مانند یک سیستم عامل در نظر بگیریم که فقط می تواند یک نرم افزار به اسم بیت کوین را اجرا کند. اتریوم سیستم عاملی است که می تواند تعداد زیادی نرم افزار را اجرا کند و از ارزهای مورد اعتماد کاربران است که کاربران ارز دیجیتال مبلغ زیادی را روی آن سرمایه گذاری کرده اند.

اتریوم در حال حاضر برای سرمایه گذاری حداقل یک تا دو ساله مناسب است. به دلیل تغییراتی که بر روی اتریوم در حال انجام است ممکن است سرمایه گذاری شما بر روی این ارز با ریسک همراه باشد و مدتی نتوانید این ارز را به پول نقد تبدیل کنید.

بایننس کوین (BNB)

بایننس یک بستر معاملاتی برای ارز دیجیتال است و بایننس کوین یک ارز دیجیتال بومی مربوط به این بستر است. این کوین در ابتدا برای ارائه تخفیفات در صرافی بایننس ایجاد شد اما به مرور کاربردهای آن بیشتر شد. صراقی بایننس در حال حاضر بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است. این ارز به دلیل وابستگی به صرافی بایننس با افزایش حجم معاملات ارزهای دیجیتال سود می کند. حداقل مقدار سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال بسیار اندک است و نسبت به رقبای هم سطح خود سود سالیانه بالاتری داشته است.

کاردانو (ADA)

کاردانو بر بستر بلاک چین ایجاد شده و از نظر کاربرد مانند اتریوم است. امنیت کاردانو با استفاده از معماری جند لایه تشکیل شده؛ از اینرو کاردانو را نسل سوم بلاک چین می نامند. کار بر روی ارز دیجیتال کاردان در سال 2015 آغاز شد و این ارز در سال 2017 در صرافی ها عرضه شد. ارز دیجیتال کاردانو سرعت و ایمنی بیشتری نسبت به بیت موین و اتریوم داششته و با محیط زیست سازگارتر است. این ارز دیجیتال تمام ویژگی هایی را که در ابتدای مقاله برای یک ارز دیجیتال خوب معرفی کردیم را داراست و یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 بوده است. این ویژگی ها باعث شده که این ارز دیجیتال از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 نیز باشد.

سولانا

سولانا (SOL)

سولانا یک اکوسیستم غیرمتمرکز با امنیت بالا، مقیاس پذیری و سرعت تراکنش بالاست. این ویژگی ها باعث شده که سولانا به سرعت به یکی از پروژه های پیشتاز در عرصه بلاک چین تبدیل شده است. کار بر روی پروژه سولانا در سال 2017 آغاز شد و این ارز دیجیتال در سال 2020 عرضه شد. سولانا با ارزش بازاری بالا و رشد سالانه بیش از 2300 درصد، از نظر ارزش بازار در بین ده کوین برتر قرار گرفته است.  کارمزد سولانا بسیار پایین بوده و به ازای هر یک میلیون تراکنش تنها ده دلار است. سولانا شرط حداقل تعداد کوین برای سرمایه گذاری را ندارد و زمان قفل شدن دارایی در این شبکه فقط پنج روز است.

الگوراند (ALGO)

الگوراند یک بلاک چین با عملکرد بالاست که بر اساس نسل سوم فناوری است. این پروژه با تیم قوی و دانش بالا وارد این عرصه شده است. تحقیقات در این زمینه از سال 2017 آغاز شد و این ارز دیجیتال در سال 2019 معرفی شد. این پروژه برای حل ه مشکل اساسی دیگر رمزارزها یعنی تمرکز زدایی، امنیت و مقیاس پذیری ایجاد شد. اگوراند نسبت به اتریوم هزینه تراکنش پایین تری دارد. این ارز دیجیتال با ارزش 0.9 دلار و ارزش بازار 6 میلیارد دلار رتبه 25 سایت کوین مارکت کپ را دارد.

پولکادات (DOT)

پولکادات (DOT)

 پولکادات خود یک بلاک چین است که بلاک چین های دیگر را به هم متصل می کند و در ابتدا به منظور حل دو مشکل اساسی مقیاس پذیری و انزوا به وجود آمد. افزایش قدرت پردازش موازی پولکادات مشکل مقیاس پذیری را مرتفع کرده و قابلیت تعامل بین بلاک چین های مختلف را بهبود بخشیده است. این پروژه امنیت تمام شبکه های متصل به خود را نیز تامین می کند. پروژه پولکادات هنوز به بلوغ خود نرسیده اما با توجه به مشکلاتی که برای رفع آنها تلاش می کند، رمز ارز DOT می تواند از بهترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال باشد. این ارز دیجیتال در بازه چند ماهه بین 2020 تا 2021 به 615 درصد ود رسید، اما هنوز جای رشد و سوددهی زیادی دارد.

سلو (CELO)

 سلو یک پلتفرم زیرساختی برای پرداخت جهانی ارزهای دیجیتال است که هدف آن استفاده از ارزهای دیجیتال توسط کاربران دارنده گوشی‌های همراه است. وجه تمایز سلو نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال تمرکز آن بر روی تلفن های هوشمند است. این استارتاپ سرمایه گذاران برجسته ای را به عنوان پشتوانه در اختیار دارد.سود سالیانه سلو حدود 13 درصد بوده و حداقل میزان خرید را هم مشخ نکرده است. دوره قفل شدن دارایی شما برای این ارز دیجیتال ففط سه روز است. این ارز دیجیتال هم می تواند یک انتخاب مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022 باشد.

مینا (MINA)

مینا (MINA)

ارز دیجیتال مینا یک پروتکل متن باز است که کارایی بسیار بالا و حجم بسیار کمی دارد. پروتکل متن باز به این معنات که متخصصین از مناطق گوناگون می توانند به توسعه این ارز دیجیتال کمک کنند. این پروتکل سبک ترین شبکه بلاک چین در جهان است.  سود سالیانه این ارز دیجیتال حدود 11 درصد است و دارایی های شما را برای زمان خاصی قفل نمی کند. این ارز نیز می تواند یکی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس