رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina’s Wonderlands برای تک‌نفره بازها

54
0
رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina's Wonderlands برای تک‌نفره بازها

رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina’s Wonderlands برای تک‌نفره بازها؛ بازی Tiny Tina’s Wonderlands کلاس‌های مختلفی دارد که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند و تجربه‌ی متفاوتی از گیم پلی کسب کنند. در این بین برخی از این کلاس‌های برای افرادی که به صورت تک‌نفره بازی می‌کنند بهتر هستند و ما در این مقاله به رتبه‌بندی آن‌ها پرداخته‌ایم. بنابراین اگر به دنبال این هستید که بازی تحسين‌شده‌ی Tiny Tina’s Wonderlands را به صورت تک‌نفره تجربه کنید، این مقاله از اول نیوز را از دست ندهید.

تا کنون، Tiny Tina’s Wonderlands به جامعه بازی‌ها نشان داده است که در سبک شوتر لوتر چیزی بیش از فقط شوتر خالص و قدرت‌های جادو وجود دارد. این اسپین‌آف یا دنباله‌ی فرعی Borderlands با گنجاندن ویژگی‌های گیم‌پلی منحصربه‌فردی که بازی را نسبت به بازی‌های قبلی Borderlands سرگرم‌کننده‌تر می‌کند، ژانر شوتر لوتر را بازتعریف کرده است، مانند گنجاندن جادوهای قدرتمندی که می‌توانند باس‌ها را ذوب کنند!

بازی Tiny Tina’s Wonderlands چندین کلاس جدید را نیز معرفی کرده است که قدرت خود را ثابت کرده‌اند، البته هر کدام به روشی خاص. به عنوان مثال، اسپل شات یک جادوگر تفنگدار منحصربه‌فرد است که می‌تواند دو جادو را به طور همزمان انجام دهد یا Graveborn و همراه جهنمی‌اش  که لایف لیچر هستند و عصاره‌ی حیات دشمنان را می‌مکند. اما، همه این کلاس‌ها در حین بازی انفرادی خوب عمل نمی‌کنند، بنابراین بازیکنانی که می خواهند سرزمین عجایب Tiny Tina’s Wonderlands را به تنهایی تجربه کنند، باید بدانند که کدام کلاس آن‌ها را راحت‌تر به پایان این ماجراجویی می‌رساند.

رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina's Wonderlands برای تک‌نفره بازها

تا کنون، Tiny Tina’s Wonderlands ثابت کرده است که استودیوی Gearbox می‌تواند  یک شوتر اول شخص فوق العاده با کیفیت بالا طراحی کند که دارای عناصر گیم پلی منحصر به فردی است. عناصری که در تعداد کمی از بازی‌های هم سبک یافت می‌شوند. یکی از دلایلی که Tiny Tina’s Wonderlands خیلی خوب عمل کرده است، تم و فضاسازی منحصربه‌فرد Dungeon & Dragons آن است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تمام جنبه‌های بازی‌های این سبکی را تجربه کنند.

بازی Tiny Tina’s Wonderlands همچنین دارای کلاس‌هایی است که از بازی‌های قبلی Borderlands متمایز هستند، از یک برسرکر خونسرد گرفته تا یک رنجر با قارچ به عنوان حیوان خانگی! و اکنون، با جدیدترین کلاس، Blightcaller، که شبیه یک کاهن است، بازیکنان که بازی را به صورت تک‌نفره انجام می‌دهند انتخاب مناسب دیگری دارند. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم این فهرست از بهترین کلاس‌های Tiny Tina’s Wonderlands را تمام و کمال به شما ارائه کنیم و برخی از مهارت‌های غیرفعال و قابل توجه‌تر را برای هر کلاس مرور می‌کنیم.

رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina's Wonderlands برای تک‌نفره بازها

7. Graveborn – زالوی زندگی

مهارت‌های قابل توجه منفعل Graveborn:

  • قابلیت Harvest: بازیکنانی که می‌خواهند از مزایای همراه خود نهایت استفاده را ببرند، باید از این مهارت به‌ویژه در حین بازی انفرادی استفاده کنند. و این به این دلیل است که هر کشتن به همه همراهان پاداش Dark Magic Damage می‌دهد.
  • قدرت Dark Hydra: یکی دیگر از مهارت‌های غیرفعال که ارزش امتیاز مهارت یا xp بازیکن را دارد، Dark Hydra است. این مهارت غیرفعال شانس کمی برای ظاهر کردن حداکثر 5 همراه Dark Hydra برای هر کشتن دارد.

بدون شک، کمترین و ضعیف‌ترین کلاس برای بازی انفرادی در Tiny Tina’s Wonderlands کلاس Graveborn است. چرا که هر دو مهارت Action آن (Reaper of Bones و Dire Sacrifice) از HP بازیکن برای آسیب رساندن به دشمنان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، Reaper of Bones، سرقت HP و آسیب جادویی را افزایش می‌دهد در حالی که نوار سلامتی بازیکن را تخلیه می‌کند. و همانطور که بازیکنان می توانند تصور کنند، این می‌تواند منجر به مرگ غیرقابل اجتناب آن‌ها شود، به خصوص اگر بازیکن توسط دشمنان احاطه شده باشد و به معجون HP دسترسی نداشته باشد.

اما، البته، این بدان معنا نیست که یک بازیکن نمی‌تواند از کلاس Graveborn برای بازی انفرادی و اتمام کل کمپین استفاده کند. چرا که این کلاس دارای یک مهارت (Dread Covenant) است که آسیب را به همراه Demi-Lich خود هدایت می‌کند. خوشبختانه، بازیکنان می‌توانند این کلاس را با کلاس دیگری ترکیب کنند تا بقای آن را افزایش دهند، اما به طور کلی این کلاس برای یک بازی انفرادی مناسب نیست.

رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina's Wonderlands برای تک‌نفره بازها

6. Stabbomancer – متخصص Critical Hit

مهارت های قابل توجه منفعل Stabbomancer:

  • قدرت Potent Poisons: این مهارت غیرفعال به خوبی با Blightcaller جفت می‌شود چرا که آسیب و مدت زمان Status Effects را افزایش می‌دهد.
  • مهارت Contagion: یکی دیگر از مهارت‌های غیرفعال قدرتمند برای استفاده با Blightcaller، چون برای هر دشمنی که به آن آسیب می‌زند، شانس کمی برای انتشار Status Effects در بین دشمنان وجود دارد.

حتی با وجود این‌که Stabbomancer بهترین مهارت‌های آسیب اسلحه (گان دمیج) و Status Effects را در Tiny Tina’s Wonderlands دارد، اما بهترین کلاس برای گیم‌پلی انفرادی نیست. چون فاقد مهارت‌هایی است که به بقا می‌افزاید. اما، چیزی که Stabbomancer را بهتر از Graveborn می‌کند (از نظر بازیکنان انفرادی) مهارت اکشن آن “From the Shadow” است که بازیکن را برای مدت کوتاهی نامرئی می‌کند.

علاوه بر این، آن Action Skill دارای یک کول داون پایین (36 ثانیه) است که به این معنی است که بازیکنان می‌توانند از آن برای بیرون کشیدن یک باس از مخفیگاه بدون به خطر انداختن جان خود استفاده کنند. اما، همانطور که قبلا ذکر شد، Stabbomancer هیچ مهارتی ندارد که بتواند به آن‌ها کمک کند تا در یک بازی انفرادی زنده بمانند، بنابراین بازیکنان باید از کلاس دیگری برای بقای بیشتر استفاده کنند. رتبه ماقبل آخر فهرست رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina’s Wonderlands برای تک‌نفره بازها به Stabbomancer می‌رسد.

رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina's Wonderlands برای تک‌نفره بازها

5. اسپل شات – جادوگر دواسلحه

مهارت‌های قابل توجه پسیو یا منفعل Spellshot:

  • قدرت Just Warming Up: اگرچه Spellshot با بهترین کلاس Tiny Tina فاصله زیادی دارد، اما این مهارت غیرفعال نرخ آتش را برای هر Spellweaving افزایش می‌دهد. سپس بازیکنان می‌توانند با ذخیره Spellweaving خود به یک Fire Rate دیوانه‌وار برسند، که به نابود کردن هر باس Chaos Chamber کمک می‌کند.
  • مهارت War Caster: با به حداکثر رساندن این مهارت غیرفعال، بازیکنان این شانس را خواهند داشت که فوراً اسلحه خود را برای هر کشتن دوباره خشاب گذاری کنند.

کلاس Spellshot شاید متمایزترین کلاس در کل فرنچایز Borderlands باشد، زیرا به شدت روی جادوها تمرکز می‌کند و نه اسلحه یا سلاح‌های melee. علاوه بر این، Spellshot مهارت‌های زیادی دارد که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها برای از بین بردن دشمنان الیت در عرض چند ثانیه استفاده کنند، مانند مهارت High Thread Count که بسته یا مقادیر Spellweaving را افزایش می‌دهد.

اما دلیل اینکه Spellshot برای بازی یک تک‌نفره مناسب است، مهارت اکشن «Polymorph» آن است، زیرا دشمن را برای چند ثانیه به Skeep تبدیل می‌کند. و در حالی که دشمن تبدیل شده است، آن‌ها نمی‌توانند حمله کنند و از همه منابع آسیب بیشتری دریافت کنند. و اگر بازیکن از این مهارت اکشن روی باس‌هایی مانند Banshee یا LeChance استفاده کند، فوراً یک اسپل رایگان می‌زند و دو بسته Spellweaving به دست می‌آورد.

رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina's Wonderlands برای تک‌نفره بازها

4. Brr-Zerker – دیوانه خشمگین

مهارت‌های قابل توجه Brr-Zerker:

  • مهارت Instinct: بازیکنان با این مهارت سرعت بارگذاری مجدد و سرعت تعویض سلاح را افزایش می‌دهند. اگرچه این مهارت Passive ممکن است پایین‌تر از حد انتظار به نظر برسد، اما توانایی بارگذاری مجدد یا تعویض سریع اسلحه‌ها می‌تواند در هنگام رویارویی با دشمنان قوی و مهیب نجات‌بخش باشد.
  • قدرت Blood of the Fallen: حتی با این‌که یک مهارت فعال سطح 6 است، Blood of the Fallen می‌تواند مفید باشد اگر کلاس دوم بازیکن Stabbomancer یا Spellshot باشد، زیرا برای هر کشتن، کول داون Active Skill را کاهش می‌دهد.

اگرچه کلاس Brr-Zerker بیشتر به سمت گیم پلی melee می‌رود (که متأسفانه آنطور که باید قدرتمند نیست)، کلاس Brr-Zerker همچنین مهارت‌های زیادی دارد که باعث تقویت HP و بازیابی HP در بازیکن می‌شود. به عنوان مثال، مهارت سطح یک “Uyielding” بازیابی سلامتی را افزایش می‌دهد و اگر بازیکن خشمگین یا در حالت Enraged باشد، تأثیر آن دو برابر می‌شود.

 مهارت سطح چهار “Ancient Fury” حداکثر سلامت بازیکن را افزایش می‌دهد، که به این معنی است که کشتن بازیکنان بسیار سخت‌تر خواهد بود. اما، با تمام این مهارت‌های بقا، Brr-Zerker فاقد خروجی آسیب مناسب است، بنابراین بازیکنان باید آن را با یک کلاس مبتنی بر آسیب ترکیب کنند.

Clawbringer - چوپان اژدها

3. Clawbringer – چوپان اژدها

مهارت‌های قابل توجه منفعل Clawbringer:

  • قدرت Dragon Aura: همانطور که بازیکنان باتجربه Borderlands می‌دانند، داشتن اسلحه یا مهارت‌هایی که باعث Elemental Damage می‌شوند تقریباً برای شکست دادن دشمنان یا باس‌های خاص ضروری است.  Dragon Aura آسیب Elemental Damage را برای بازیکن، همراهان و متحدانش افزایش می‌دهد.
  • مهارت Oath of Fire: با این مهارت غیرفعال، بازیکنان با هر سلاحی که استفاده می‌کنند، بدون توجه به نوع عنصر اصلی آن، آسیب بیشتری به عنوان Fire Damage خواهند زد.

و اما رتبه سوم فهرست رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina’s Wonderlands برای تک‌نفره بازها؛ اکثر بازیکنان تصور می‌کنند که Clawbringer یکی از ضعیف‌ترین کلاس‌ها است چون همراه آن اغلب می‌میرد و پتانسیل آسیب محدودی دارد. اما، این کلاس برای بازیکنان انفرادی کاملاً مفید است. چرا که مهارت‌های زیادی دارد که ظرفیت Ward را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مهارت سطح دو “Rebuke” قابلیت کاهش آسیب را افزایش می‌دهد و بازیکنان فرصتی برای بازتاب آسیب به دشمنان پیدا می‌کنند.

اما، مانند Brr-Zerker، کلاس Clawbringer فاقد مهارت‌های مبتنی بر آسیب است، بنابراین بازیکنان باید از Spellshot یا Graveborn به عنوان یک کلاس ثانویه استفاده کنند. اگر بازیکنان تصمیم بگیرند از Graveborn یا Spore Warden به عنوان یک کلاس ثانویه استفاده کنند، می توانند از دو همراه به طور همزمان استفاده کنند که باعث افزایش خروجی آسیب می‌شود.

tiny tina

2. Spore Warden – استاد قارچ‌ها

مهارت های قابل توجه منفعل Spore Warden:

  • قدرت Kindred Heart: یک مهارت ضروری برای هر بازیکنی که از استفاده از همراهان لذت می‌برد، چون میزان سلامت و آسیب (دمیج) همراه را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که بازیکنان اساساً می‌توانند دو همراه داشته باشند که آسیب را دو چندان کنند.
  • مهارت Quiver of Holding: تفنگ‌های دوربرد و موشک‌اندازها دارای خشاب کوچکی هستند. این مهارت غیرفعال ضروری است زیرا اندازه خشاب را افزایش می‌دهد و مهمات را برای اسلحه مجهز فعلی بازیابی می‌کند.

کلاس Spore Warden یکی از بهترین کلاس‌های انفرادی در Tiny Tina’s Wonderlands است، چون همراه (companion) آن دشمنان نزدیک را هدف قرار می‌دهد و آسیب المنتال سمی وارد می‌کند. اما، بیشتر از آن، بازیکنان می‌توانند یک امتیاز مهارت (اسکیل پوینت) را روی مهارت “قارچ دارویی” (Medicinal Mushroom) سرمایه گذاری کنند، که به همراه قارچی اجازه می‌دهد تا بازیکن را احیا کند.

علاوه بر این، با «Spore Cloud» (مهارت سطح 2) همراه قارچی بازیکن، دشمنان را مورد تمسخر قرار می‌دهد و یک ابر سمی باقی می‌گذارد که در طول زمان آسیب وارد می‌کند. این دو مهارت به بازیکنان کمک می‌کنند تا در کل کمپین زنده بمانند، به خصوص اگر Spore Warden را با کلاس Graveborn ترکیب کنند، چرا که مهارت‌های مفیدی دارد که بقای همراه را افزایش می‌دهد.

tina Blightcaller - کاهن Elemental Damage

1. Blightcaller – کاهن Elemental Damage

مهارت‌های قابل توجه منفعل Blightcaller:

  • قدرت Active Decay: این مهارت غیرفعال آسیب کلی Poison را افزایش می‌دهد و آن را به مهارتی ایده آل برای کلاس Spore Warden تبدیل می‌کند.
  • مهارت Geist in the Shell: بازیکنانی که از بازی کردن به‌عنوان یک Stabbomancer در قالب شخصیت اصلی لذت می‌برند، باید از این مهارت غیرفعال استفاده کنند، چرا که برای هر ضربه Critical Hit یک Poison Bog Spirit ایجاد می‌کند. یک باتلاق سمی در شعاع کوچکی که در اثر برخورد منفجر می‌شود و به دشمنان پویزن دمیج می‌زند.

رسیدیم به رتبه نخست فهرست رتبه‌بندی بهترین کلاس‌های بازی Tiny Tina’s Wonderlands برای تک‌نفره بازها؛ همان‌طور که می‌دانید Elemental Damage یکی از جنبه‌های کلیدی سری بازی‌های Borderlands بوده است و بازیکنانی که می‌دانند چگونه از آن‌ها به طور موثر استفاده کنند، می‌توانند از هر دشمن یا باسی عبور کنند. به همین دلیل است که Blightcaller رتبه‌ی نخست را به عنوان بهترین کلاس Tiny Tina از آن خود می‌کند، چرا که می‌تواند با انواع مختلف Elemental هم افزایی کند. علاوه بر این، مهارت اکشن آن «Bog Totem» یک همراه توتم را احضار می کند که بر اساس نوع سلاح فعلی بازیکن، elemental spirits را آزاد می‌کند.

همچنین مهارت Virulence کاربرد Status Effect و مدت زمان اثرگذاری را تا حدودی افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هر گلوله باعث Elemental Damage عظیمی شود. یکی دیگر از دلایلی که Blightcaller بهترین کلاس Tiny Tina’s Wonderlands است، مهارت غیرفعال سطح ۶، “Spirit Swarm” است که یک همراه Spirit Swarm ایجاد می‌کند (شبیه به Pixie companion) که به دنبال دشمنان می‌رود و Elemental Damage به آن‌ها وارد می‌کند. بازیکنان همین الآن تمام محتوای فعلی بازی را با مهارت‌های زیادی که به شدت Elemental Damage را باف می‌کنند، تجربه کنند (قبل از این‌که اینکه استودیوی گیرباکس رویدادهای چالش‌برانگیزتری را منتشر کند).

تاینی تینا

بازی تحسین برانگیز Tiny Tina’s Wonderlands برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس در دسترس است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ کلاس مورد علاقه شما کدام است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس