7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند

80
0
7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند

این بازی‌های فاینال فانتزی تصمیم گرفتند به فرمول امتحان پس داده سری پایبند نمانند و در عوض چیزهای جدید را آزمایش کنند. 7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند؛ در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

وقتی کسی یکی از شماره‌های Final Fantasy را بازی می‌کند، انتظار نوع خاصی از گیم پلی را دارد. فرنچایز افسانه‌ای نقش‌آفرینی بسیاری از سبک‌های دیگر JRPG را که برای دهه‌های آینده از آن‌ها استفاده می‌کردند، ایجاد و به کمال رساند. با این حال، هیچ مجموعه‌ای بدون ایجاد تغییرات و تکان دادن همه چیز هر چند وقت یکبار برای مدتی طولانی دوام نمی‌آورد.

بازی‌های فاینال فانتزی زیر همگی انحرافات عمده‌ای را از فرمول آزمایش شده و واقعی مجموعه ایجاد کردند، فرمولی که میراث فرنچایز را تثبیت کرده است. در بیشتر موارد، این تغییرات تأثیر مثبتی داشت. با این حال، در چند مورد، این تغییر پس از انتشار فضای دو قطبی ایجاد کرد و باعث شد که بازی نسبت به شماره‌های پیش رو و پشت سر ضعیف‌تر ظاهر شود. با این حال، توسعه دهندگان باید به خاطر امتحان چیزهای جدید مورد ستایش قرار گیرند.

7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند

7. فاینال فانتزی II

اولین بازی یک عنوان غافلگیرکننده بود و اسکوئر را از بسته شدن پس از یک رشته زمان سخت نجات داد. از آن‌جایی که فاینال فانتزی هنوز به عنوان یک سری افسانه‌ای شناخته نشده بود، بازی دوم این سری با سیستم‌های گیم پلی خود آزادی‌های زیادی را اعمال می‌کند و کاملاً متفاوت از بقیه نسخه‌های شماره دار دو بعدی است.

شخصیت‌ها لول آپ نمی‌شوند و در عوض با استفاده از مهارت‌ها یا افکت‌های مرتبط در نبرد، آمار خود را افزایش می‌دهند. این باعث می‌شود که آن را ترکیبی بین Final Fantasy و The Elder Scrolls احساس کنید. در حالی که این یک ایده جالب است، همچنین به این معنی است که بازیکنان گاهی اوقات به اعضای گروه خود حمله می‌کنند و آن‌ها را درمان می‌کنند تا قوی‌تر شوند.

7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند

6. فاینال فانتزی X-2

ده بازی اصلی طول کشید تا یکی از آن‌ها دنباله مناسبی دریافت کند. این دنباله واقعی Final Fantasy X با نام عجیب Final Fantasy X-2، مستقیماً رویدادهای نقش‌آفرینی سال 2001 را دنبال می‌کند و اولین بار برای این فرنچایز است.

این به تنهایی برای قرار گرفتن آن در لیست کافی است. علاوه بر این، لحن Final Fantasy X-2 سبک‌تر و شادتر از هر Final Fantasy دیگری است. حتی با یک شماره موزیکال شروع می‌شود. اگرچه سیستم کار (جاب) چیز جدیدی نیست، اما جالب است که ببینیم شخصیت‌ها چگونه کمد لباس خود را بر اساس شغل تغییر می‌دهند.

7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند

5. فاینال فانتزی 8

با این‌که Final Fantasy VII به لطف گرافیک سه بعدی و فضای زیبای علمی تخیلی تفاوت زیادی با نسخه‌های قبلی خود داشت، اما حداقل سیستم‌ها را دست نخورده نگه می‌دارد. Final Fantasy VIII لحن آینده نگرانه‌تری را حفظ می‌کند و همچنین راهی جدید برای کسب توانایی‌ها اضافه می‌کند.

مکانیک Draw یک توانایی است که بازیکنان باید برای به دست آوردن توانایی‌های جدید و تقویت توانایی‌های موجود روی دشمنان استفاده کنند. در کل جالب است، اما خود را به گرایندینگ زیادی آلوده می‌کند. دشمنان نیز به لول گروه می‌رسند یعنی لول اسکیلینگ در بازی فعال است، بنابراین درک سیستم Draw کلید پیروزی است. فرا گرفتن این سیستم زمان زیادی را می‌گیرد، اما حداقل با ریمستر، بازیکنان می‌توانند سرعت گیم‌پلی را برای ساده‌تر کردن روند افزایش دهند.

7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند

4. فاینال فانتزی 12

پس از تقریباً دو دهه گیم پلی خالص مبتنی بر مبارزات نوبتی، Final Fantasy 12 سرانجام با اجرای مبارزات در زمان واقعی از این سنت خارج شد. بازیکنان هنوز باید منتظر بمانند تا اقدامی انجام دهند، اما آن‌ها همیشه آزاد هستند تا در نقشه حرکت کنند و نبردها در نقشه جهان رخ می‌دهد. برخوردهای تصادفی نیز از بین رفته است.

اگرچه تغییرات زیادی در مقایسه با سایر نسخه‌های فاینال فانتزی دارد، اما دوازدهمین بازی شماره گذاری شده بسیار عظیم است و بین 60 تا 100 ساعت طول می‌کشد تا به اتمام برسد. اگرچه واقعاً اولین باری نیست که در فاینال فانتزی انجام می‌شود، اما این بازی فاقد نقشه جهانی مناسب است، اگرچه شهرها و طبیعت‌های وحشی هنوز بر اساس زمان بارگذاری از هم جدا هستند.

Final Fantasy

3. فاینال فانتزی تاکتیکس

این نسخه یک بازی شماره دار نیست، و همچنین نخستین دنباله فرعی نیست که سبک بازی را تغییر می‌دهد. با این حال، Final Fantasy Tactics هم به دلیل متفاوت بودن و هم به دلیل محبوبیتش در طول سال‌ها شایسته ذکر است. بسیاری این بازی را بهتر از سایر نسخه‌های شماره گذاری شده می‌دانند.

یاسومی ماتسونو کارگردانی Tactics را برعهده داشت. شخصی که قبلاً یک نقش‌آفرینی استراتژی نوبتی کلاسیک دیگر با نام Tactics Ogre: Let Us Cling Together را ساخته بود و آن را به نوعی به یک دنباله معنوی تبدیل کرد. سیستم شغلی پیچیده سیستم پیشرفت بسیار لذت بخشی را ایجاد می‌کند که آزمون و خطا را تشویق می‌کند.

Final Fantasy

2. فاینال فانتزی ایکس

با بهره گیری از قدرت افزایش یافته پلی‌ استیشن 2، بازی Final Fantasy X به راحتی یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی در هنگام عرضه بود. نه تنها این، بلکه مراحل سنتی را نیز به نفع شبکه کره حذف می‌کند و فاقد هرگونه نقشه جهانی است. پیشروی در طول داستان تا پایان بازی به صورت خطی انجام می‌شود.

این موضوع به تمرکز بازیکنان کمک می‌کند ضمن این‌که تلاش‌های جانبی و اکتشاف را نیز قربانی نمی‌کند. فقط همه چیز را برای پایان ذخیره می‌کند. در نهایت، سیستم نبرد ATB را که از زمان Final Fantasy IV مورد استفاده قرار می‌گرفت، حذف کرد. درعوض، بازیکنان می‌توانند بدون ترس از حمله دشمنان، هر چقدر که می‌خواهند در یک دور زمان صرف کنند. اعضای گروه همچنین می‌توانند در هر زمان در خلال نبرد با هم تعویض شوند.

Final Fantasy

1. فاینال فانتزی 11

بازی Final Fantasy XI نه تنها نشان دهنده یک حرکت بزرگ برای این فرنچایز است، بلکه ژانر MMORPG را نیز متحول کرد. این یکی از اولین MMOهای بزرگی بود که از ژاپن بیرون آمد و همچنین یکی از اولین‌هایی بود که روی کنسول خانگی عرضه شد. ساختن این بازی به عنوان یک فاینال فانتزی شماره دار هر طور که حساب کنید حرکتی جسورانه بود.

این بازی یک موفقیت بزرگ بود و هنوز آنلاین است، حتی مدت‌ها پس از عرضه Final Fantasy XIV. بازیکنان اگر اکنون آن را بازی کنند ممکن خسته شوند، از آنجایی که MMORPG‌های قدیمی فاقد بسیاری از امکانات مدرن هستند، این ژانر تقریباً از آن زمان به بعد در سراسر جهان پذیرفته شده است و استانداردهایی دارد که فاینال فانتزی 11 فاقد آن‌هاست.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 7 بازی فاینال فانتزی که از فرمول اصلی منحرف شدند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس