چگونه نویسنده انیمیشن شویم؟

149
0
نویسنده انیمیشن

نویسندگان انیمیشن نقش اساسی در صنعت فیلم دارند. داشتن خلاقیت در ساخت انیمیشن به خصوص برای سرگرمی بچه ها ارزش بالایی دارند. اکثر نویسندگان کارتون دارای مدرک مرتبط با این رشته هستند، اما به طور کلی برای فعالیت در این رشته نیازی به گواهینامه نیست، بلکه مستلزم خلاقیت و تخیل است. برای این که به یک نویسنده موفق انیمیشن تبدیل شوید به استعداد، مهارت، اشتیاق و تجربه نیاز دارید. در این مقاله یاد میگیرید که که چگونه نویسنده انیمیشن شوید.

یک نویسنده انیمیشن به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

نویسندگان موفق انیمیشن به مهارت های خاصی نیاز دارند که در ادامه به آن ها میپردازیم.

1- نوشتن

برای نوشتن انیمیشن باید نویسنده خوبی باشید. برای نوشتن داستان‌های جذاب و تبدیل آن‌ها به فیلم‌نامه‌های موفق، استعداد نویسندگی لازم است. اگرچه برخی از محققان بر این باورند که نویسندگی یک استعداد ذاتی است، اما برخی دیگر معتقدند که مردم می توانند به مرور و تلاش نویسندگی را یاد بگیرند.

2- طراحی و اسکچ (Sketch)

نویسنده انیمیشن
نویسنده انیمیشن

انیمیشن به طور کلی یک محتوای بصری است. همزمان که فیلمنامه را می نویسید، باید داستان را در ذهن خود تجسم کنید تا بتوانید آن را به محتوای بصری تبدیل کنید. مهارت طراحی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی شخصیت ها و داستان به تصویر بکشید.

3- ارتباطات

یک نویسنده انیمیشن به تنهایی کار نمی کند. در واقع آن ها با یک تیم خلاق کار می کنند تا ایده ها و فیلمنامه های خود را به انیمیشن تبدیل کنند. برای پیشرفت در همکاری با افراد دیگر باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشید.

4- طراحی گرافیک

از آنجایی که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، طراحی یا ترسیم شخصیت های داستان با قلم و کاغذ کافی نیست. شما باید بتوانید از ابزارهای دیجیتال برای طراحی استفاده کنید و برای انجام آن به مهارت های طراحی گرافیک نیاز دارید. با مهارت های طراحی گرافیکی می توانید الگو های گرافیکی متحرک رایگان را مطابق با نیازهای انیمیشن خود ایجاد کنید.

5- مدیریت زمان

مدیریت زمان برای تولید یک فیلم بسیار مهم است. کل فرایند تولید باید از یک جدول زمانی پیروی کند تا در هزینه ها صرفه جویی شود و فیلم به موقع منتشر شود. به‌عنوان یک نویسنده انیمیشن باید کارها را به موقع انجام دهید، بنابراین مهم است که مهارت‌های مدیریت زمان خوبی داشته باشید.

کارگردانان یا تهیه کنندگان ممکن است به شما نیاز داشته باشند که تغییرات سریعی در فیلمنامه ایجاد کنید و شما باید این کار را در مدت زمان تعیین شده انجام دهید تا پروسه تولید فیلم به تاخیر نیفتد.

مراحل تبدیل شدن به یک نویسنده انیمیشن

نویسنده انیمیشن
نویسنده انیمیشن

هنگامی که مهارت های بالا را یاد گرفتید، مراحل زیر را برای تبدیل شدن به یک نویسنده انیمیشن دنبال کنید.

1- مطالعه مواد انیمیشن

نوشتن فیلمنامه انیمیشن با سایر نوشتارها کاملاً متفاوت است. شما باید کمیک های مختلف را بخوانید و درک کنید که چه چیزی یک انیمیشن را متفاوت و منحصر به فرد می کند. زمانی را به بررسی ایده ها و مطالعه ساختار انیمیشن های دیگر اختصاص دهید. صحنه ها و اکشن ها را بررسی کنید. مهمتر از همه یک نویسنده انیمیشن باید بداند که چگونه دو یا چند شخصیت را در یک صحنه وارد کند.

2- شرکت در دوره ها

انیمیشن سازی درست مانند هر شغل دیگری نیاز به آموزش و یک فرآیند یادگیری تدریجی دارد. البته برای فعالیت به عنوان یک نویسنده انیمیشن لزوماً به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید، اما به آموزش نیاز دارید.

پلتفرم های مختلفی از جمله Udemy و Coursera وجود دارد که دوره های آموزشی زیادی را ارائه می دهند. در طول دوره ها میتوانید با سایر نویسندگان همفکر و با استعداد ارتباط برقرار کنید. در دوره ها شرکت کنید و پروژه ها را انجام دهید.

3- نمونه کار بسازید

داشتن یک نمونه کار قوی شانس شما را برای تبدیل شدن به یک نویسنده انیمیشن موفق افزایش می دهد. در صنعت فیلمسازی نمونه کارها گویای همه چیز هستند. مردم می خواهند نمونه کارهای شما را ببینید و ارزیابی کنند. توصیه می شود هر چه زودتر شروع به ساخت نمونه کار کنید.

4- یک Bible ایجاد کنید

برای دستیابی به موفقیت به عنوان یک نویسنده انیمیشن باید یک فیلمنامه جالب بنویسید. در صنعت انیمیشن به این Bible می گویند. اگر در حال نوشتن یک سریال هستید، Bible شما باید شامل 13 قسمت باشد. خط داستانی بسیار مهم است. باید مطابق ترند های روز باشد تا توجه مردم را به خود جلب کند.

نقشه کل داستان را ترسیم کنید و هر قسمت را مطابق با طرح کلی بنویسید. از آنجایی که انیمیشن ارتباط زیادی با محتوای بصری دارد، برای شخصیت‌ها و سوژه‌های اصلی تصاویری ایجاد کنید تا به افرادی که کار می‌کنید ایده‌ای درباره شکل ظاهری آن‌ها بدهید.

5- داستان خود را برای مدیران و استودیوهای فیلم مطرح کنید

تبدیل شدن به یک نویسنده موفق انیمیشن نیاز به دستاوردهای زیادی دارد. پس از ایجاد یک Bible باید آن را برای افرادی که مهم هستند مطرح کنید. می توانید مستقیماً با نمایندگان شبکه تماس بگیرید یا از یک آژانس بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

توجه داشته باشید که آژانس ها قسمتی از درآمد را دریافت میکنند. با این حال ارتباط و تجربه آنها در صنعت به شما کمک میکند به خصوص اگر در ابتدای راه باشید.

6- مهارت های خود را به طور مداوم توسعه دهید

به عنوان یک نویسنده انیمیشن همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. علاوه بر شما صدها نویسنده دیگر هستند که تلاش میکند در این صنعت موفق شوند. به عنوان یک نویسنده مشتاق انیمیشن همیشه مهارت های خود را توسعه دهید. می‌توانید به انجمن‌های انیمیشن آنلاین بپیوندید و با دیگر نویسندگان ارتباط برقرار کنید.

منابع آنلاین برای نویسندگان انیمیشن

برخی منابع آنلاین برای کمک به شروع حرفه نویسندگی انیمیشن شامل موارد زیر است :

Animation World Network : یک پلتفرم آنلاین برای ترندها، اخبار و رویدادهای انیمیشن.

Animation : یک مجله تخصصی برای تحقیقات انیمیشن.

Udemy: پلتفرمی برای دوره های انیمیشن.

Coursera: منبعی برای دوره های انیمیشن.

درآمد نویسندگان انیمیشن چقدر است؟

بر اساس گزارش Ziprecruiter نویسندگان انیمیشن در ایالات متحده به طور متوسط 72555 دلار در سال دستمزد می گیرند که معادل 34.88 دلار در ساعت و 1.395 دلار در هفته است. نویسندگان حرفه ای انیمیشن 148000 دلار درآمد دارند. به عنوان یک مبتدی می توانید حداقل 21500 دلار درآمد داشته باشید.

کسب درآمد از مهارت های خود به عنوان یک نویسنده انیمیشن

بسیاری از نویسندگان انیمیشن انگیزه و علاقه زیادی به فعالیت در این صنعت دارند. شما میتوانید از کاری که به آن علاقه دارند درآمد کسب کنید. وقتی مهارت‌ها، آموزش‌ها و تجربه‌های مناسب را به دست آورید میتوانید از مهارت های خود درآمد بدست آورید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس