5 بازی که طبق شایعات در جهنم توسعه قرار دارند

52
0
5 بازی که طبق شایعات در جهنم توسعه قرار دارند

علیرغم هیاهوی تبلیغاتی پیرامون این بازی‌های ویدیویی، شایعات حاکی از آن است که ممکن است مدتی طول بکشد تا طرفداران بتوانند آن‌ها را خارج از جهنم توسعه ببینند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا به 5 بازی که طبق شایعات در جهنم توسعه قرار دارند بپردازیم.

اصطلاح “جهنم توسعه” در بسیاری از اشکال رسانه‌ای استفاده می‌شود و به زمانی اشاره دارد که یک محصول برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار در چرخه توسعه خود گیر کرده باشد. در هنرصنعت بازی، این موضوع اغلب به دلیل مسائل مهمی مانند تغییرات موتور بازی یا تعمیرات اساسی اسکریپت است که استودیو را مجبور می‌کند به حالت اول بازگردد.

بازی‌هایی که در جهنم توسعه گیر می‌کنند، گاهی اوقات می‌توانند موفقیت بزرگی داشته باشند، با نمونه‌های قابل توجه Resident Evil 4 و LA Noire، اما به طور کلی، بازی‌هایی که در چرخه ناگوار قرار می‌گیرند اغلب یا منتشر نمی‌شوند یا تحت تأثیر این مشکلات تبدیل به عنوان ضعیفی می‌شوند. متأسفانه، بازی‌های زیر که در این لیست برای شما گردآوری کرده‌ایم همگی در جهنم توسعه قرار دارند.

5 بازی که طبق شایعات در جهنم توسعه قرار دارند

5. Star Wars: Eclipse

قرار گرفتن بازی Star Wars: Eclipse به این لیست احتمالاً افراد زیادی را شگفت زده خواهد کرد، چرا که این بازی در پایان سال 2021 معرفی شده و زمان زیادی از معرفی آن نگذشته است. با این حال، طبق گفته‌های منابع معتبر و شناخته شده هم‌چون تام هندرسون، بازی در حال حاضر در جهنم توسعه قرار دارد.

تام هندرسون ادعا می‌کند که Quantic Dream به دلیل مشکلات احتمالی که در محل کار دارد و با توجه به این‌که مشکلاتی جدی در حفظ کارکنان خود دارد و علیرغم اینکه بازی بیش از 22 ماه در حال توسعه است، هنوز نسخه قابل بازی برای آن وجود ندارد. البته خیلی بعید است که بازی مورد انتظار Star Wars: Eclipse به این زودی لغو شود، هرچند ممکن است چند سالی طول بکشد تا بازی در فروشگاه‌ها عرضه شود.

5 بازی که طبق شایعات در جهنم توسعه قرار دارند

4. Beyond Good And Evil 2

مسائل مربوط به توسعه Beyond Good and Evil 2 بر کسی پوشیده نیست. دنباله‌ای بر بازی کالت کلاسیک سال 2003 که ابتدا توسط یوبی سافت در سال 2008 معرفی شد، اگرچه در سال های بعد عملاً هیچ خبر دیگری در مورد آن وجود نداشت. سپس در E3 2017 تریلر جدیدی از بازی نمایش داده شد و اعلام شد که این بازی پیش درآمدی بر نسخه اصلی خواهد بود.

به نظر می‌رسید که بالاخره همه چیز برای Beyond Good and Evil 2 به مسیر خود بازگشته است، اگرچه در سال 2021 وقتی شایعه شد که بازی در جهنم توسعه قرار دارد، ضربه‌ای دلخراش به طرفداران وارد شد. متأسفانه در 9 فوریه 2022، جیسون شرایر از بلومبرگ گزارش داد که بازی با وجود این‌که بیش از پنج سال در حال ساخت است، هنوز در مرحله پیش تولید قرار دارد!

دد آیلند 2

3. Dead Island 2

بازی دیگری که مشکلات توسعه شناخته شده‌ای دارد Dead Island 2 است. ناشر بازی، Deep Silver، در ابتدا استودیوی آلمانی Yager Development را برای ساخت این بازی مأمور کرد، اگرچه آن‌ها در سال 2015 جایگزین شدند. سپس استودیوی بریتانیایی Sumo Digital که بیشتر برای بازی‌هایی مانند Sonic & Sega All-Stars Racing و Sackboy: A Big Adventure شناخته می‌شود، تیمی بود که جایگزین Yager شد، ولی باز هم کنار رفتند و نهایتاً در سال 2019 استودیو Dambuster جایگزین آن‌ها شد.

واقعاً عملکرد مدیریتی دیپ سیلور در طول این سال‌ها فاجعه بوده است و جای سؤال دارد. استودیوهای مذکور همگی با استعداد و ثابت شده هستند و عجیب است که از عهده‌ی ساخت این بازی بر نیامده‌اند. این مهم مستقیماََ متوجه مدیریت است.

مصر باستان

2. In The Valley Of Gods

بازی In the Valley of Gods توسط کامپو سانتو، همان تیم سازنده بازی ماجراجویی Firewatch، ساخته می‌شود. به نظر می‌رسد که In the Valley of Gods شباهت‌هایی با Firewatch دارد، به ویژه با توجه به این توضیحات و بیو “پیمایش و بازسازی رابطه با همراه خود، زورا” که در صفحه استیم بازی قرار گرفته است.

در سال 2019 اعلام شد که بازی در حالت تعلیق است، زیرا Campo Santo مشغول کار روی Half-Life: Alyx بود. با این حال، پس از انتشار Half-Life: Alyx، کریس رمو از Campo Santo گفت که بازی “هنوز فعلاً در حالت تعلیق است.” متأسفانه، همانطور که به نظر می‌رسد و با توجه به این‌که Valve این استودیو را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرده است، ظاهراً In the Valley of Gods در آینده نزدیک لغو شود. چرا که Valve به سخت‌گیر بودن و وسواس شدید خود در نشر بازی معروف است.

جی تی ای 6

1. Grand Theft Auto 6

بازی Grand Theft Auto 6 یکی از موردانتظارترین عناوین در تقریباً یک دهه اخیر بوده است. حال پس از گذشت این همه سال رسیدن به کیفیت Grand Theft Auto 5 هرگز برای Rockstar آسان نخواهد بود، چرا که یکی از تحسین‌شده‌ترین و از نظر تجاری موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی است که تاکنون منتشر شده.

جالب است که یکی منابع شناخته شده یعنی AccNGT اخیراً در توییتر گفته است: “بعضی از مردم نمی‌دانند که شرایط توسعه بازی چقدر آشفته است” او این صحبت را در مورد GTA 6 کرد. این موضوع به‌طور قابل‌توجهی بسیاری از مردم را نگران کرده است، به‌ویژه با توجه به اینکه بسیاری از افراد قبلاً تصور می‌کردند که توسعه تا حدودی آشفته باشد، با توجه به اینکه مدت زمان زیادی منتظر جزئیات بازی بوده‌اند و تا کنون هیچ خبر رسمی در کار نیست.

با وجود این‌که راکستار نهایتاََ به صورت رسمی تأیید کرد که نسخه جدید جی تی ای در دست ساخت قرار دارد، اما صرف این تأیید ساده و ارائه ندادن هیچ گونه اطلاعات، طرفداران را نگران کرده است. مشخص نیست که عاقبت چه وقت قرار است شاهد عرضه‌ی این بازی مورد انتظار باشیم. با توجه شایعات اخیر پیرامون بازی که گویای تغییر لحن و درون مایه آن هستند، شرایط از قبل هم بدتر شده است. باید منتظر ماند و دید عاقبت چه می‌شود.

نظر شما در خصوص این بازی‌ها چیست؟ فهرست 5 بازی که طبق شایعات در جهنم توسعه قرار دارند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

5/5 - (3 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس