رتبه‌ بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

99
0
رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

گرافیک می‌تواند یک بازی خوب را به عنوانی فوق‌العاده تبدیل کند. فارغ از گیم پلی، فهرست پیش رو به رتبه‌ بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند می‌پردازد. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

هنرصنعت بازی‌های ویدیویی طی سال‌های اخیر جنبه‌ی هنری را پا به پای جنبه‌ی سرگرمی ارتقاء داده است. هر کسی که روی یک سیستم قدرتمند و یا کنسول نسل حاضر مشغول تجربه‌ی عناوین باشد متوجه این پیشرفت خواهد شد. در این بین بازی‌هایی وجود دارند که در زمینه‌ی گرافیک و طراحی هنری سرآمد هستند. این را می‌شود با یک نظر فهمید و لمس کرد.

فرقی نمی‌کند که گرافیک بازی‌ها در جنبه‌ی فنی خیره کننده باشد و یا از لحاظ هنری چشم‌نواز. گاهی اوقات ممکن هر دو جنبه را به صورت هم‌زمان داشته باشد. از طرفی بازی‌هایی که جلوه‌ی جذابی دارند معمولاً گیم پلی خوبی را نیز ارائه می‌دهند. وقتی یک استودیو زمان زیادی را صرف گرافیک یک بازی می‌کند قطعاََ از کیفیت سایر بخش‌ها نیز مطمئن است. اجازه دهید مقدمه چینی را کنار بگذاریم، این شما و این فهرست بهترین بازی‌ها با گرافیک چشم‌نواز.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

20. Okami HD

قابل بازی در: PS4, PS3, Xbox One, Switch, PC

بازی‌های زیادی را نمی‌توان یافت که به خوبی Okami در برابر گذر زمان از خود مقاومت نشان دهند و کیفیت خود را حفظ کنند. این شاهکار هنری نخست سال 2006 برای کنسول‌های PlayStation 2 و Wii عرضه شد. Okami با ارائه‌ی یک سبک هنری بدیع و بدون تاریخ انقضاء توانست نهایت استفاده را از سخت‌افزار آن دوران ببرد.

البته که امروزه با تجربه‌ی این بازی روی آن کنسول‌های کلاسیک به ما نشان خواهد داد که Okami تا چه حد از زمان خود جلوتر بوده است. اینجاست که Okami HD به داد ما می‌رسد و جلوه‌ی چشم‌نواز این اثر هنری را روی پلتفرم‌های قدرتمندتر تجلی می‌بخشد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

19. Super Mario Odyssey

قابل بازی در: نینتندو سوییچ

شاید قرار دادن بازی‌های نینتندو سوییچ در فهرست عناوین دارای بهترین گرافیک کمی عجیب باشد. ولی نمی‌توانید منکر این شوید که Super Mario Odyssey از تمام توان سخت‌افزاری کنسول ترکیبی نینتندو بهره می‌برد.

این بازی ترکیبی است از سبک هنری چشم‌نواز و کیفیت فنی قابل قبول. مناظر شگفت‌انگیز بازی شما را به این فکر فرو می‌برد که در طول سال‌های اخیر فرانچایز ماریو چه پیشرفتی به خود دیده است. نینتندو همیشه برای کم کردن فشار پردازشی جنبه‌ی هنری گرافیک بازی‌ها را بر جنبه‌ی فنی ارجح دانسته است. در همین راستا Super Mario Odyssey چشم‌نوازترین تجربه‌ی ماریو را ارائه می‌دهد. گواه ما فستیوال موسیقی New Donk City بازی است.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

18. Dragon Ball Z: Kakarot

قابل بازی در: PS4, Xbox One, Switch, PC, Stadia

پس از گذشت دهه‌ها تازه همین اواخر توان پردازشی مورد نیاز برای تبدیل کیفیت بی‌نظیر انیمه‌ها به گیم پلی فراهم شد. این کار نخست با Dragon Ball FighterZ در سال 2018 صورت گرفت. ما شاهد یک تجربه‌ی 2.5 بعدی چشم‌نواز بودیم که با انیمه مو نمی‌زد. اما هنوز هم یک بازی انیمه‌ای سه بعدی درجه یک خیلی نادر و کمیاب بود.

البته تا وقتی که Dragon Ball Z: Kakarot از راه رسید. این بازی شخصیت‌ها و محیط‌های Toriyama را گرفت و از آن‌ها مدل سه بعدی چشم‌نواز ساخت. در نهایت نیز جلوه‌های هنری خیره کننده و انیمیشن‌های دیوانه کننده را افزود.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

17. Dragon Quest 11 S: Echoes Of An Elusive Age – Definitive Edition

قابل بازی در: PS4, Xbox One, Switch, PC, Stadia

فرانچایز Dragon Quest را به عنوان پدرخوانده‌ی نقش‌آفرینی ژاپنی (JRPG) می‌شناسند. سابقه‌ی آن به 1986 میلادی می‌رسد. با توجه به سابقه‌ی طولانی فرانچایز، Dragon Quest 11 نخستین عنوانی نیست که تجربه‌ای خیره کننده را روی پلتفرم‌های زمان عرضه‌اش ارائه می‌دهد. اما بدون شک چشم‌نوازترین آن‌هاست.

گیم پلی و میان‌پرده‌های Dragon Quest 11 در نوع خود بی‌نظیر و شاهکارند. از همه مهم‌تر این‌که کیفیت بالای خود را در طول بیش از 60 ساعت محتوای بازی حفظ می‌کنند. این شاهکار بی همتا را از دست ندهید.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

16. Devil May Cry 5

قابل بازی در: PS5، PS4، Xbox One، Xbox Series X/S، PC

عناوین فرانچایز دویل می کرای همیشه در زمان خود چشم‌نواز بوده‌اند. طبیعتاً نسخه‌ی پنجم نیز از این قاعده مستثنی نیست. Devil May Cry 5 با استفاده از موتور بازی‌سازی قدرتمند کپکام گرافیک مدهوش کننده‌ای را ارائه داد که تا به امروز مو بر تن تماشاگران سیخ می‌کند.

جدیدترین نسخه از این فرانچایز با سابقه‌ی هک اند اسلش عنوان کاملی است. گیم پلی، داستان، موسیقی و گرافیک خیره کننده در کنار یکدیگر تجربه‌ای فراموش نشدنی را به عاشقان هنرصنعت ارائه می‌دهند. تجربه‌ی این شاهکار را به هیچ‌وجه از دست ندهید. اگر دارای PS5 هستید کپکام نسخه‌ی ویژه‌ای را برای شما تدارک دیده است.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

15. Gears 5

قابل بازی در: Xbox Series X/S, Xbox One, Switch, PC

بازی گیرز 5 فرانچایز پرطرفدار گیرز را به دوران اوج خود نزدیک کرده است. این بازی گرافیک چشم‌نواز و محیط‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که در نوع خود کم‌نظیر است. از دشت‌های بیابانی گرفته تا سرزمین‌های برفی و مناطق جنگلی.

مناطقی برفی و بیابانی بازی گیم پلی جهان‌باز را ارائه می‌دهند. در این مناطق کیفیت کار سازندگان به خوبی نمایان می‌شود و هنر آن‌ها خودنمایی می‌کند. Gears 5 در همه‌ی بخش‌ها خارق‌العاده‌ ظاهر می‌شود ولی در زمینه‌ی گرافیک چشم‌گیرتر است.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

14. Assassin’s Creed Odyssey

قابل بازی در: PS4, Xbox One, Switch, PC, Stadia

یکی از بهترین نسخه‌های اساسین کرید در سال‌های اخیر بدون شک Assassin’s Creed Odyssey است. این بازی گرافیک چشم‌نواز را در کنار گیم پلی فوق‌العاده ارائه می‌دهد. داستان نیز به اندازه‌ی کافی درگیر کننده است و در خلال 60 ساعت گیم پلی اصلی شما را جذب خواهد کرد.

بازی Assassin’s Creed Odyssey در کنار گرافیک چشم‌نواز، شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای را نیز ارائه می‌دهد. طراحی محیط تقریباً یکنواخت است و تنوع محیطی بالا نیست ولی این موضوع چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌کند. تجربه‌ی این بازی ارزشمند را به هیچ‌وجه از دست ندهید دوستان.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

13. Battlefield 1

قابل بازی در: PS4، Xbox One، PC

بتلفیلد 1 پس از گذشت چندین سال هنوز هم خیره کننده است. این بازی جنگ جهانی اول موسوم به جنگ بزرگ را شبیه‌سازی می‌کند. تنوع محیطی بازی فوق‌العاده است. از بیابان‌های سوزان گرفته تا جنگل‌های بارانی و مناطق برفی. بتلفیلد 1 در زمینه‌ی گرافیک چشمان شما را جادو خواهد کرد. در زمینه‌ی گیم پلی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

درست که بخش چندنفره و سایر اجزای بازی کمبودهایی دارند، ولی ملاک ما برای رتبه‌بندی عناوین در این فهرست گرافیک است. بتلفیلد نیز همیشه در این زمینه یکه‌تاز بوده است.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

12. Kena: Bridge of Spirits

قابل بازی در: PS5، PS4، PC

بازی Kena: Bridge of Spirits به عنوان یک اثر مستقل کار ارزشمندی را ارائه داده است. نکته‌ای که پس از نخستین معرفی بازی به چشم می‌آمد گرافیک چشم‌نواز بازی بود. گرافیکی که سازندگان به خوبی در اثر نهایی پیاده‌سازی کردند.

بازی Kena کوتاه و مختصر است ولی با این حال ارزش تجربه را دارد. گیم پلی بازی نیز با توجه به محدودیت‌های تیم سازنده قابل قبول است. بدون شک با حمایت از این استودیوی با استعداد می‌توانیم انتظار عناوین شگفت‌انگیزی را در آینده داشته باشیم.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

11. Judgment

قابل بازی در: PS5، PS4، Xbox، PC

بازی Judgment دنباله‌ی فرعی فرانچایز با سابقه‌ی یاکوزا می‌باشد. این بازی چند سال پیش نخست برای PS4 عرضه شده بود. کیفیت بازی در زمان عرضه خوب بود. ولی نسخه‌ی ریمستر که اخیراً برای PS5 عرضه شده است به معنای واقعی کلمه خیره کننده و چشم‌نواز است.

سازندگان کیفیت بصری را در نسخه‌ی PS5 چند برابر کرده‌اند. نورپردازی، وضوح تصویر و رنگ پردازی بازی بهبود قابل توجهی کرده‌اند. بازی جاجمنت را به هیچ وجه از دست ندهید. چرا که این بازی گیم پلی لذت‌بخش، داستان درگیر کننده و جنایی، موسیقی گوش نواز و گرافیک خیره کننده را ارائه می‌دهد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

10. Ghost Of Tsushima

قابل بازی در: PS5، PS4

خیره شدن در پس مناظر شگفت‌انگیز بازی Ghost Of Tsushima به کار هر روز شما تبدیل می‌شود. سازندگان فراتر از تصور همه ظاهر شدند و عنوانی شاهکار را روانه‌ی بازار کردند. محیط این بازی زنده و پویاست و به مانند شخصیت‌هایش روح دارد.

گیم پلی خشن و خونین بازی در تضاد کامل با محیط چشم‌نواز و گرافیک هنری آن قرار دارد. وزش باد در بین علفزارها و افتادن شکوفه‌های درختان گیلاس فضایی شاعرانه را در Ghost Of Tsushima پدید می‌آورند. فضایی که شما را به سرودن شعر هایکو سوق می‌دهد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

9. Ratchet & Clank: Rift Apart

قابل بازی در: PS5

این بازی را با انیمیشن‌های پیکسار مقایسه می‌کنند. خب این افتخار کمی نیست. اما Ratchet & Clank: Rift Apart فراتر از این صحبت‌هاست. صادقانه بگویم سازندگان معجزه کرده‌اند. این بازی در حال حاضر بهترین گرافیک نسل 9 و PS5 را ارائه می‌دهد.

کیفیت هنری این بازی به مانند توان فنی آن چشم‌نواز و شاهکار است. از طرفی گیم پلی نیز مثل همیشه لذت‌بخش و سرگرم کننده است. اینسومنیاک گیمز یک جهان چشم‌نواز و دوست داشتنی را خلق کرده است که تا ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. تجربه‌ی این شاهکار بصری را به هیچ‌وجه از دست ندهید. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart برای همه‌ی دارندگان PS5 تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند

8. Resident Evil 2 (2019)

قابل بازی در: PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One, Switch, PC, Stadia, Luna

سال‌ها ریمستر و بازعرضه‌ی بازی‌های مختلف این مهم را به ما ثابت کرد که بازی‌های قدیمی با این روش مدرن سازی نمی‌شوند. یک ریمستر در هر حال همان تجربه‌ی قدیمی را ارائه می‌دهد و در اغلب مواقع شاهد گیم پلی منسوخ شده هستیم. کپکام این موضوع را می‌دانست. برای همین رزیدنت ایول 2 که به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین نسخه‌ی فرانچایز است را از نو بازسازی کرد.

نتیجه‌ی کار به واقع چشم‌نواز از آب در آمد. حال رزیدنت اویل 2 به یک بازی امروزی بدل شده است. لیان و کلیر هیچ‌وقت به این کیفیت ظاهر نشده بودند و این موضوع درباره‌ی زامبی‌ها و هیولاها نیز صدق می‌کند. موتور بازی‌سازی قدرتمند کپکام تجربه‌ای شگفت‌انگیز را ارائه داده است. سازندگان پیشرفت را محدود به جنبه‌ی بصری نکرده‌اند و گیم پلی را نیز امروزی کرده‌اند. تجربه‌ی این بازی برای طرفداران مجموعه و عاشقان عناوین وحشت و بقا واجب است.

 

شبیه ساز پرواز مایکروسافت

7. Microsoft Flight Simulator (2020)

قابل بازی در: Xbox Series X/S, PC, Open XR

بازی Microsoft Flight Simulator (2020) در یک کلام فک برانداز است. واقعاً نمی‌توانستم به شکل بهتری این شاهکار بصری را توصیف کنم. شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت کیفیتی غیر قابل باور را ارائه می‌دهد. شما در این بازی همه‌ی کره‌ی زمین را در اختیار دارید. تقریباً همه‌ی فرودگاه‌های مهم جهان در این بازی شبیه‌سازی شده‌اند. شما می‌توانید در این بازی پرواز بر فراز بیابان‌های سوزان، جنگل‌های استوایی، کوهستان‌های سر به فلک کشیده و آسمان خراش‌های شهرهای بزرگ را تجربه کنید.

استودیوی سازنده در زمینه‌ی فنی معجزه کرده است. Microsoft Flight Simulator (2020) واقعگرایانه‌‌ترین گرافیک ممکن را ارائه می‌دهد. مناظر بازی با نمونه‌های واقعی مو نمی‌زنند. واقعاً ارائه‌ی این کیفیت در این ابعاد خیره کننده و تحسین برانگیز است.

 

فاینال فانتزی 7

6. Final Fantasy 7 Remake

قابل بازی در: PS5, PS4, PC

فاینال فانتزی 7 در زمان عرضه‌ یعنی سال 1997 میلادی نیز شگفت‌انگیز بود. محیط‌ها و مبارزات از پیش پردازش شده‌ی بازی در آن زمان چشم‌نواز و انقلابی بودند. Final Fantasy 7 Remake نیز دست کمی از آن شاهکار کلاسیک ندارد.

مقایسه‌ی نسخه‌ی بازسازی شده با کلاسیک به مانند مقایسه‌ی شب با روز می‌باشد. این موضوع فقط به گرافیک مربوط نیست. بلکه حتی مدل‌سازی شخصیت‌ها نیز گویی چند صد برابر بهبود پیدا کرده است. تا جایی که انیمیشن انقلابی Advent Children در برابر کيفيت بصری این بازی رنگ می‌بازد. روزگاری کیفیت نزدیک به آن انیمیشن برای ما به مانند یک رویا بود. حال آن رویا را زندگی می‌کنیم و از شدت بزرگی کار گیج و سرگشته‌ایم.

 

خدای جنگ

5. God of War (2018)

قابل بازی در: PS4، PC

کاری به عناوین نخست خدای جنگ ندارم ولی نسخه‌ی 2018 تجربه‌ای شاهکار و بی بدیل است. خیلی‌ها این بازی را بهترین گرافیک نسل هشتم می‌دانند. یعنی حتی بالاتر از Red Dead Redemption 2. ولی با توجه به بزرگی محیط بازی‌ها و تفاوت‌های ساختاری، این مقایسه منصفانه نیست.

ماجراجویی با کریتوس و پسرش در مناطق اسکاندیناوی و اساطیری نفس‌گیر و شگفت‌انگیز است. سازندگان از نهایت توان PS4 استفاده کرده‌اند و احتمالاً تا زمان عرضه‌ی God of War Ragnarok عنوانی به این کیفیت نرسد. حال که بازی روی PC هم در دسترس است، افراد بیش‌تری قادر به لذت بردن از آن خواهند شد.

 

کنترل

4. Control (2019)

قابل بازی در: PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One, Switch, PC, Stadia, Luna

استودیوی Remedy Entertainment پیش از این با Alan Wake و Quantum Break توان بالای خود در زمینه‌ی گرافیک را به رخ کشیده بود. ولی همه‌ی آن‌ها در برابر کنترل رنگ می‌بازند. این بازی بهترین بازی رمدی تا به این روز است. این بازی با درون مایه و فضاسازی علمی-تخیلی تجربه‌ای درگیر کننده و لذت‌بخش را به عاشقان هنرصنعت ارائه می‌دهد.

حقیقتاً کنسول‌های نسل هشتم توان میزبانی مناسب از Control را نداشته و ندارند. پیشنهاد ما تجربه‌ی بازی روی کنسول‌های نسل حاضر و یا PC است. چرا که تنها در آن صورت خواهد بود که شاهکار بصری بازی خود را نمایان خواهد کرد. شایان ذکر است که کنترل علاوه بر گرافیک چشم‌نواز دارای داستان درگیر کننده، گیم پلی لذت‌بخش و چالش برانگیز، موسیقی گوش نواز و فیزیک واقع‌گرایانه نیز هست. بنابراین تجربه‌ی آن را از دست ندهید.

 

ویچر 3

3. The Witcher 3: Wild Hunt

قابل بازی در: PS4, Xbox One, Switch, PC

این بازی به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین بازی تاریخ است. ویچر 3 یک شاهکار در همه‌ی زمینه‌هاست. موفقیت بازی به قدری بالا بود که پای آن به عرصه‌ی سینما و تلویزیون نیز کشیده شد. هنوز زمان زیادی نگذشته شاهد 2 فصل سریال با داستان اصلی، یک فصل سریال با داستان فرعی و تایید ساخت فصل سوم سریال هستیم. همچنین ساخت دنباله‌ی بازی یعنی ویچر 4 نیز چندی پیش تأیید رسمی شد.

دلایل زیادی برای تجربه‌ی ویچر 3 وجود دارد. این بازی در همه‌ی زمینه‌ها شگفت‌انگیز است. بخش گرافیک و هنری نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیفیت این بازی روی PC شما را دیوانه خواهد کرد. نسخه‌ی نسل 9 بازی هنوز عرضه نشده است. ولی به محض عرضه بدون شک چشم‌نواز خواهد بود.

جا دارد اشاره کنیم که سایبرپانک 2077 نیز در صورتی که سیستم قدرتمندی داشته باشید و همه‌ی به‌روزرسانی‌های بازی را نصب کرده باشید، می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. البته هنوز بازی به مرحله‌ی تکامل نرسیده است ولی به هر حال تجربه‌ی آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

فورزا هورایزون 5

2. Forza Horizon 5

قابل بازی در: Xbox Series X/S, Xbox One, PC

تا زمانی که بازی جدید فورزا عرضه شود، عناوین این فرانچایز همیشه پای ثابت بهترین گرافیک خواهند بود. Forza Horizon 5 شگفت‌انگیز است. نه فقط شگفت‌انگیزترین بازی ماشین سواری بلکه شگفت‌انگیزترین عنوانی که روی ایکس باکس عرضه شده است.

فورزا هورایزون 4 هنوز هم چشم‌نواز است و تنوع بالایی هم داشت. ولی آن بازی در برابر عظمت فورزا هورایزون 5 رنگ می‌بازد. نسخه‌ی 5 دارای 11 زیست‌بوم متنوع است. سازندگان طبیعت بکر مکزیک را به بهترین نحو ممکن شبیه‌سازی کرده‌اند. با این‌که کیفیت بازی روی ایکس باکس وان هم فوق‌العاده است ولی شگفتی واقعی را روی Xbox Series X و PC تجربه خواهید کرد.

 

رد دد ردمپشن 2

1. Red Dead Redemption 2

قابل بازی در: PS4, Xbox One, Switch, PC, Stadia

بهترین گرافیک در بین بازی‌های ویدیویی را Red Dead Redemption 2 ارائه می‌دهد. این بازی انگار که یک فیلم سینمایی است! کیفیتی که این شاهکار هنرصنعت ارائه می‌دهد باورکردنی نیست. اصلاً چطور اجرای این بازی روی کنسول‌های نسل هشتم ممکن شده است! سازندگان این بازی انسان‌های معمولی نیستند، جادوگرند!

هر صحنه از این بازی به مانند یک تابلوی نقاشی می‌ماند. گیم پلی بازی از 60 ساعت هم فراتر می‌رود ولی بازی‌باز حتی ذره‌ای احساس خستگی نمی‌کند. آرتور مورگان به مانند یک انسان واقعی می‌ماند. انگار دارای روح و زنده است. ختم کلام Red Dead Redemption 2 یک اثر هنری فاخر است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ رتبه‌بندی بهترین بازی‌هایی که گرافیک چشم‌نوازی دارند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی بود؟ لطفاً نظرات خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس