پیکسل واچ، ساعت هوشمند گوگل معرفی شد

71
0
پیکسل واچ

 

پیکسل واچ، اولین ساعت هوشمند گوگل در جریان کنفرانس Google I/O 2022 معرفی شد. این ساعت در پاییز و به همراه گوشی های پرچمدار سری پیکسل 7 به بازار عرضه می شود. گوگل سال ها قبل سیستم عامل هوشمند اختصاصی ساعت های هوشمند خود را عرضه کرده بود. گوگل بیشتر در زمینه نرم افزار فعالیت میکرد و در حال حاضر کسب و کار خود را در حوزه سخت افزار هم گسترش داده است.

این ساعت هوشمند از نظر نرم افزاری و سخت افزاری توسط خود شرکت گوگل توسعه یافته است. پیکسل واچ با طراحی شیک و قابلیت های مشابه به اپل واچ می تواند مورد استقبال مشتریان گوشی های اندرویدی قرار بگیرد.

طراحی پیکسل واچ

گوگل، پیکسل واچ را هم مانند دیگر دستگاه های خود بر مبنای استفاده آسان طراحی کرده است. این ساعت هوشمند یک نمایشگر دایره ای دارد و شیشه روی آن با کمی خمیدگی جهت محافظت از آن طراحی شده است. یک پیچ تنظیم (تاج) مانند اپل واچ در کنار صفحه گوشی در موقعیت ساعت سه قرار گرفته و قابلیت کلیک کردن هم دارد. بدنه این ساعت از فولاد ضد زنگ بازیافتی ساخته شده است.

این ساعت به گونه ای طراحی شده است که مچ در هنگام خم شدن اذیت نشود. این ساعت وزن بسیار سبکی هم دارد.

نرم افزار پیکسل واچ

نرم‌افزار پیکسل واچ

پیکسل واچ از سیستم عامل Wear OS 3 استفاده می کند که در سال های گذشته با هماهنگی سامسونگ عرضه شد. البته سیستم عامل این ساعت هوشمند نسخه بهبود یافته نسبت به سیستم عامل عرضه شده در سال قبل است که قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است. پیکسل واچ از برنامه های بومی گوگل مانند Google Maps و دستیار گوگل پشتیبانی می کند.

قابلیت جدیدی با نام گوگل هوم هم در این ساعت هوشمند عرضه شده که با آن می توانید لوازم خانگی هوشمند خود را کنترل کنید، به عنوان مثال می توانید دمای ترموستات را تنظیم کنید یا لامپ ها را خاموش کنید. برنامه Google Wallet هم در این ساعت هوشمند وجود دارد. یکپارچگی جدیدی با Fitbit را در این ساعت خواهیم داشت تا بتواند ویژگی های ردیابی سلامت و تناسب اندام را به کاربران ارائه دهد.

یکی دیگر از قابلیت های این ساعت هوشمند Emergency SOS است. می توانید از ساعت خود برای تماس با یک دوست یا اعضای خانواده و تماس با شماره های اضطراری استفاده کنید. شما برای استفاده از این ساعت نیاز به یک حساب گوگل دارید و این ساعت هوشمند با گوشی های با سیستم عامل اندروید 8.0 به بالا هماهنگ می شود و با گوشی های آیفون سازگار نیست. گوگل اعلام کرده است که این ساعت با قیمت ممتازی عرضه می شود. قیمت این ساعت بین 250 تا 300 دلار عرضه می شود.

فیت بیت

ساعت هوشمند گوگل و تناسب اندام

گوگل گفته بود که با همکاری فیت بیت و یادگیری از سامسونگ به دنبال پایش ضربان قلب و ردیابی کیفیت خواب کاربران به وسیله این ساعت خواهد بود. ساعت هوشمند پیکسل واچ با هماهنگی اپلیکیشن فیت بیت به کاربران اجازه می دهد که به داده های خود دسترسی داشته باشند. می توانید برای سلامتی و تناسب اندام خود اهدافی را تعیین کنید و پیشرفت خود را در این اپلیکیشن ثبت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس