لنزهای دوربین Viltrox چیست و آیا ارزش خریدن دارند؟

107
0
لنزهای دوربین Viltrox

لنزهای دوربین Viltrox جایگزین مناسبی برای بسیاری از لنزهای ساخته شده توسط سازندگان دوربین هستند. اما آیا ارزش هزینه کردن را دارند؟

وقتی مدتی عکاسی را به عنوان سرگرمی انجام دادید، احتمالاً می خواهید در مرحله ای لنز کیت خود را ارتقا دهید. با این حال، مشکل این است که بسیاری از لنزهای پیشرفته‌ در دوربین ها هزینه زیادی دارند.

یک جایگزین این است که به سراغ تولیدکنندگان شخص ثالث بروید که اغلب محصولات خود را با قیمت های بسیار پایین تر می فروشند. یکی از ارائه دهندگان نوظهور در این زمینه Viltrox است که لنزها را در طیف گسترده ای از فواصل کانونی می فروشد.

اما دقیقاً لنزهای دوربین Viltrox چیست و چه کاربرانی می توانند آنها را خریداری کنند؟

Viltrox چیست؟

Viltrox یک فروشگاه اینترنتی است که در ساخت تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری تخصص دارد. این شرکت در سال 2009 تاسیس شد و منشا آن چین است، اگرچه در سراسر جهان از جمله در آمریکای شمالی و اروپا فعالیت می کند.

وقتی صحبت از لنزها می شود، Viltrox محصولات خود را ایجاد می کند و آنها را برای خود کاربر ارسال می کند. در فروشگاه Viltrox، می‌توانید آداپتورهای لنز، مانیتورهای ویدئویی، چراغ‌های LED و موارد دیگر را نیز خریداری کنید.

Viltrox عمدتاً لنزهای پرایم را می فروشد – که بزرگنمایی یا کوچکنمایی نمی کنند. برخی از لنزهای با طول ثابت که می توانید بخرید شامل 85 میلی متر، 24 میلی متر و 33 میلی متر است.

لنز Viltrox برای کدام دوربین ها می توانید بخرید؟

لنز Viltrox برای کدام دوربین ها می توانید بخرید؟
لنز Viltrox برای کدام دوربین ها می توانید بخرید؟

Viltrox لنزهایی را می فروشد که با دوربین های بسیاری از تولید کنندگان برجسته صنعت عکاسی سازگار هستند که شامل موارد زیر است:

  • فوجی فیلم
  • پاناسونیک
  • سونی
  • کاربران نیکون می توانند لنزهای آماده دوربین Viltrox را نیز خریداری کنند.

مزایای خرید لنز دوربین Viltrox

اکنون که ایده بهتری در مورد اینکه Viltrox چیست و انواع لنزهایی که ایجاد می کند، پیدا کرده اید، می توانیم به بررسی مزایا و معایب خرید این لنزها بپردازیم.

بیایید با بررسی مزایای اصلی استفاده از لنز Viltrox به جای لنز تولید شده توسط سازنده دوربین شروع کنیم. سه مزیت بزرگ این لنزها در ادامه آورده شده است.

برای اکثر کاربران مقرون به صرفه تر است

اگر از یک سازنده دوربین خرید می‌کنید، می‌توانید – در برخی موارد – بیشتر از هزینه بدنه دوربین برای لنزهای خود هزینه کنید. بنابراین، چیزی که بسیاری از عکاسان را به اکوسیستم Viltrox می کشاند، جای تعجب نیست که لنزهای آن چقدر مقرون به صرفه هستند.

به عنوان مثال، لنز 85 میلی متری Viltrox برای دوربین Fujifilm X-mount 399 دلار قیمت دارد. اگر بخواهید یک لنز 90 میلی‌متری XF برای یک دوربین بخرید، قیمتی بیش از دو برابر از این را باید پرداخت کنید.

خرید یک لنز با فاصله کانونی مشابه از Viltrox به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به صرفه‌جویی در خرید لنز گران‌تر، شروع به گرفتن انواع عکس‌های مورد نظر خود کنید. اما می توانید این کار به زمان دیگری موکول کنید در واقع باید گفت همیشه می توانید این کار را انجام دهید.

کیفیت تصویر خوب

مهم است به یاد داشته باشید که عنصر کلیدی یک تصویر عالی، عکاس است. با این حال، تجهیزات شما می توانند نقش مهمی ایفا کنند؛ به همین دلیل است که بهترین دوربین ها هزاران دلار به فروش می رسند.

هنگامی که به خرید یک لنز دوربین جدید فکر می کنید، کیفیت تصویر یک جنبه ضروری برای بسیاری از عکاسان است و هنگامی که از لنز Viltrox استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که هنوز هم می توانید تصاویر واضحی بگیرید که هنگام ارسال آنها در اینستاگرام خوب به نظر می رسند.

در بیشتر موارد، نتایج مشابهی را با لنزهای Viltrox دریافت خواهید کرد که اگر با همان تنظیمات از لنز سازنده دوربین خود عکس بگیرید ممکن است برخی از مزاحمت‌ها مانند انحراف رنگی را بیابید، اما رفع آنها در Adobe Lightroom آسان است.

از لحاظ ساخت خوب است

گاهی اوقات، خرید اقلام ارزان قیمت نیز به معنای بی کیفیت است. اما در مورد لنزهای Viltrox اینطور نیست.

لنزهای Viltrox از فلز ساخته شده اند که به افزایش دوام آنها کمک می کند. این لنز در برابر آب و هوا مقاوم نیست، اما می تواند تا حد زیادی دوام بیاورد.

همچنین شایان ذکر است که این محصولات دارای لایه دیگری از پوشش هستند، به این معنی که شما در برابر عناصر محافظت بیشتری دارید.

معایب خرید لنز دوربین Viltrox

معایب خرید لنز دوربین Viltrox
معایب خرید لنز دوربین Viltrox

علیرغم مزایای خرید لنز Viltrox برای دوربین خود، همچنین ارزشی که دارد ممکن است ایراداتی هم با خود به همراه داشته باشد که باید آن ها را در نظر داشته باشید. این موارد ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد و یا حتی برای برخی دیگر مشکلاتی را ایجاد کند.

در زیر سه ایراد وجود دارد که هنگام خرید لنز از این سازنده باید در نظر داشته باشید.

به روز رسانی های نرم افزاری دوربین

اگر لنز را از سازنده دوربین خود بخرید، می دانید که هرگونه به روز رسانی نرم افزاری را تضمین می کند که بدنه و لنز شما به خوبی با هم کار می کنند. با این حال، اگر به جای آن از لنز خریداری شده شخص ثالث استفاده کنید، ممکن است اینطور نباشد.

حتی اگر سال ها از لنز خود استفاده کرده باشید، این احتمال وجود دارد که روزی آن لنز با دوربین شما غیر قابل استفاده شود. اگر این اتفاق بیفتد، باید برای خرید دستگاهی که با دستگاه شما سازگار است، پول خرج کنید.

احتمال وقوع این اتفاق بعید است. با این حال، باید در نظر داشته باشید.

شرایط آب و هوایی

بیشتر لنزهای مدرن بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند در برابر مشکلات زیادی دوام بیاورند. در عین حال، اگر می خواهید در شرایط سخت عکس بگیرید، باید لنزی داشته باشید که با آن آب و هوا سازگار باشد.

متأسفانه، لنزهای Viltrox با هر آب و هوایی سازگار نیستند و به همین دلیل، هنگام عکاسی در شرایط مختلف باید مراقب باشید.

کاهش کیفیت تصویر

حتی با وجود اینکه لنزهای دوربین Viltrox تصاویر بسیار واضحی تولید می کنند، در مقایسه با خرید یکی از لنزهای سازنده دوربین خود، متوجه کاهش جزئی کیفیت کلی عکس خواهید شد.

اگر یک تیرانداز معمولی هستید، این مبادله به احتمال زیاد برای تغییر تصمیم شما کافی نخواهد بود. اکثر افرادی که به عکس شما نگاه می کنند احتمالاً تفاوت را نیز متوجه نمی شوند.

از طرف دیگر، عکاسان حرفه‌ای ممکن است بخواهند کمی بیشتر بپردازند و نسخه رسمی را برای دوربینی که دارند دریافت کنند.

Viltrox یک جایگزین مقرون به صرفه تر برای لنزهای مخصوص دوربین ارائه می دهد

لنزهای دوربین یک سرمایه گذاری گران قیمت هستند و اگرچه ممکن است خرید یک لنز شخص ثالث ارزان‌تر ایده خوبی به نظر برسد اما انجام تحقیق برای اطمینان از اینکه پول را هدر نمی‌دهید بسیار مهم است.

اگر قبلاً نسبت به قیمت‌های پایین Viltrox تردید داشتید، دیگر نباید نگران باشید زیرا این لنزها یک جایگزین عالی نسبت به لنزهای ساخته شده توسط ارائه دهندگان دوربین جداگانه هستند.

در حالی که باید با برخی از تغییرات کنار بیایید، اما با این حال کیفیت تصویر در بیشتر موارد بسیار خوب است. Viltrox لنزهای خود را فوق العاده خوب می سازد و به روز رسانی های نرم افزاری را برای اطمینان از کارکرد آن در حداکثر پتانسیل خود ارائه می دهد.

5/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس