بازآفرینی Saints Row تنها گزینه‌ی Deep Silver بود

117
0
بازآفرینی Saints Row تنها گزینه‌ی Deep Silver بود

وقتی Deep Silver بازآفرینی Saints Row را معرفی کرد، بسیاری از طرفداران از این‌که شخصیت‌های نمادین کنار گذاشته شده‌اند ناراحت شدند. ولی بازآفرینی این مجموعه تنها گزینه‌ی Deep Silver بود. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا به این مهم بپردازیم که چرا بازآفرینی Saints Row تنها گزینه‌ی Deep Silver بود.

وقتی ناشر بازی اعلام کرد نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی Saints Row قرار است یک reboot کامل باشد طرفداران اصلاََ هیجان‌زده نشدند. این خبری نبود که آن‌ها منتظرش بودند. در طی سال‌ها این مجموعه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده بود، شخصیت‌هایی همچون Pierce و Shaundi در قلب طرفداران جای گرفته بودند.

طرفداران خاطرات آشوب به پا کردن در شهر Stilwater به همراه Gat را فراموش نکرده‌اند. آن‌ها تسخیر کردن شهر Steelport را با Kenzie Kensington از یاد نبرده‌اند. طرفداران دوست نداشتند جهان تثبیت شده‌ی Saints Row را ترک کنند. ولی حقیقتاً این بازآفرینی تنها راه منطقی برای ادامه‌ی مجموعه بود.

مجموعه‌ی Saints Row طی سال‌ها حضور در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی تغییرات زیادی به خود دیده است. نخست به عنوان جی تی ای کلون پای به بازارها گذاشت ولی خیلی زود تبدیل به یک شبیه‌ساز آشوب شد. Saints Row: The Third نخستین تغییر اساسی را ایجاد کرد و بازی را به یک شبیه‌ساز آشوب تمام عیار به همراه حس شوخی طبعی دلنشین تبدیل کرد. سپس Saints Row 4 پا را فراتر گذاشت و پای بیگانگان و قدرت‌های فرابشری را به داستان بازی کرد. در ادامه نیز Saints Row: Gat out of Hell بازی‌بازان را راهی جهنم کرد. به طور وضوح مجموعه از ریل خارج شده بود و تنها یک بازآفرینی می‌توانست اوضاع را سر و سامان دهد.

 

بازآفرینی Saints Row تنها گزینه‌ی Deep Silver بود

داستان فرانچایز Saints Row

داستان Saints Row در سال 2006 با معرفی شهر Stilwater آغاز شد. شما می‌توانستید شخصیت مورد نظر خودتان را طراحی کنید. شخصیت طراحی شده‌ی شما به دار و دسته‌ی 3rd Street Saints می‌پیوندد و هدف اصلی مبارزه با دیگر گروه‌های خلافکاری و به دست آوردن کنترل شهر است. داستان بازی در سه بخش تعریف می‌شود و پیشروی آن بستگی به انتخاب شما دارد. این‌که نخست به سراغ کدام گروه بروید و سایر موارد. این پس‌زمینه Saints Row را به جی تی ای شبیه می‌کرد. داستان هر دو به مبارزه با گروه‌های خلافکاری مرتبط بود و در محیط جهان‌باز sandbox جریان داشتند. برای همین این 2 مجموعه غالباً با یکدیگر مقایسه می‌شدند.

2 سال بعد Volition بازی Saints Row 2 را عرضه کردند. این بار داستان حس کمدی و شوخ طبعی بیش‌تری به خود گرفته بود. ولی داستان همچنان در Stilwater جریان داشت. داستان دقيقاً پس از ماجراهای بازی نخست جریان داشت. بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیت شما در کما قرار دارد و پس از شخصی‌سازی بیدار می‌شود. بلافاصله متوجه می‌شوید که 3rd Street Saints از هم پاشیده و همه‌ی تلاش‌های شما در بازی نخست بی ثمر شده است. وظيفه‌ی شما احیای گروه و بازپس‌گیری شهری است که آن را خانه‌ی خود می‌دانيد.

سینت رو 3

در ادامه سال 2011 بازی Saints Row: The Third عرضه شد. عنوانی که تغییرات زیادی به خود دیده بود. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که 3rd Street Saints به یک نماد تبدیل شده است. آن‌ها به یک غول رسانه‌ای تبدیل شده‌اند و اعضای گروه به افرادی شناخته شده تبدیل شده‌اند. شما پس از این‌که متوجه می‌شوید یکی از اعضا در Steelport گرفتار شده راهی آن شهر می‌شوید. سپس طی اتفاقاتی می‌بایست با Syndicate و S.T.A.G مبارزه کنید. این بازی را این‌طور می‌شود توصیف کرد: یک آشوب تمام عیار به همراه طنز بزرگسالانه. محیط sandbox بازی شما را تا ساعت‌ها غرق در لذت می‌کرد.

طبق معمول 2 سال بعد ما شاهد نسخه‌ی جدید بازی تحت عنوان Saints Row 4 بودیم. عنوانی که قرار بود DLC نسخه‌ی سوم باشد ولی خیلی زود به عنوانی مستقل تبدیل شده بود. شما در این بازی به عنوان رهبر 3rd Street Saints برای ریاست جمهوری ايالات متحده انتخاب شده‌اید. ولی خیلی زود توسط امپراطوری بیگانه Zin ربوده می‌شويد. این امپراطوری بیگانه شهر Steelport را شبیه‌سازی می‌کند و شما را به همراه قدرت‌های فرابشری به آن‌جا می‌فرستند. به نوعی فضاسازی ماتریکس تداعی می‌شود. داستان این بازی در مقایسه با عناوین گذشته تغییر شگرفی به خود دیده بود. دیگر کسی نمی‌توانست Saints Row را یک جی تی ای کلون صرف بنامد.

saints row 4

آخرین بازی مجموعه تحت عنوان Saints Row: Gat out of Hell سال 2015 عرضه شد. این بازی در اصل DLC نسخه‌ی چهارم بود که به صورت جداگانه و مستقل عرضه شد. داستان بازی حول شخصیت Gat جریان داشت. البته شما امکان انتخاب Kenzie Kensington را نیز داشتید ولی از نام‌گذاری هم مشخص است که شخصیت اصلی کیست. داستان به طور خلاصه این بود که Gat می‌بایست شخصیت بازی‌باز (شخصیتی که شما طی بازی‌های گذشته کنترل می‌کردید) را از دست شیطان نجات دهد.

باز هم در این بازی شاهد قدرت‌های فرابشری بودیم ولی این بار قدرت‌ها حالتی ماورائی پیدا کرده بودند و شامل قدرت‌های شیاطین و فرشتگان می‌شدند. بازی در نقشه‌ی New Hades جریان داشت که به نوعی جهنم را تداعی می‌کرد. طبق معمول شما آزاد بودید که شهر را به آشوب بکشید و دست‌تان کاملاً باز بود. این بازی در حقیقت پایان‌بخش ماجراهای Saints Row 4 و فرانچایز Saints Row بود.

 

Saints Row Reboot مجموعه را سر و سامان می‌دهد

این مجموعه از یک کشمکش شهری و درگیری گروه‌های خلافکاری آغاز شد و به جهنم و مبارزه با شیطان ختم گردید. البته که تجربه‌ی این ماجراجویی عجیب و غریب در نوع خود جذاب و لذت‌بخش بود ولی خیلی سخت می‌شد آن را ادامه داد. سازندگان تنها یک راه چاره داشتند: Reboot یا همان بازآفرینی مجموعه.

بازی Saints Row جدید شما را به شهر Santo Ileso می‌برد. تا باز هم شاهد یک داستان ساده یعنی درگیری گروه‌های خلافکاری باشیم. طبق معمول شما باید با گروه‌های رقیب مبارزه کنید و کنترل شهر را به دست گیرید. در این بازی Neenah و Kevin شما را همراهی می‌کنند و خبری از شخصیت‌های قدیمی نیست. طرفداران کنار گذاشته شدن Pierce، Shaundi و Gat را برنمی‌تابند. ولی ظاهراً چاره‌ی دیگری نبوده است.

حال که در بازآفرینی شاهد داستان کلیشه‌ای هستیم و خبری از قدرت‌های فرابشری نیست، بدون شک مقایسه‌ی با جی تی ای باز خواهد گشت. سازندگان بهتر است برای مقایسه شدن با شاهکار این سبک آماده باشند. طی شماره‌های اخیر مجموعه از زیر سایه‌ی سنگین جی تی ای خارج شده بود. ولی حال می‌بایست شاهد این مقایسه‌ی اجتناب‌ناپذیر باشیم.

بازی Saints Row در تاریخ یک شهریور برای پلتفرم‌های PC, PS4, PS5, Xbox One و Xbox Series X/S عرضه می‌شود.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ آیا بازآفرینی Saints Row تنها گزینه‌ی Deep Silver بود؟ ترجیح می‌دادید داستان مجموعه ادامه پیدا کند یا همین معرفی جدید را می‌پسندید؟ لطفاً نظرات خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس