نکاتی درباره راه اندازی یک کانال یوتیوب و 6 اصلی که باید به درستی اجرا کنید

81
0
راه اندازی یک کانال یوتیوب

اگر همیشه می‌خواستید یک کانال YouTube راه اندازی کنید اما نمی‌دانستید از کجا شروع کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. راه اندازی یک کانال یوتیوب و نکاتی درباره آن را بدانید!

یوتیوب ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد که بیش از 30 میلیارد ساعت ویدیو در ماه تماشا می کنند. در همین حال، این سایت دارای بیش از 37 میلیون کانال است که حداقل 21 میلیون ساعت ویدیو جدید در ماه آپلود می‌کنند.

چرا این آمارهای نسبتاً خسته کننده را به شما می‌دهیم؟ زیرا این اعداد شما را ترغیب می‌کنند که باید کانال یوتیوبی را که همیشه به آن فکر می‌کردید راه‌اندازی کنید. بینندگان بالقوه زیادی در آنجا وجود دارد، پس چرا آن را اجرا نکنید؟

در این مقاله، تعداد انگشت شماری از اصول اولیه ای را که باید هنگام راه اندازی یک کانال یوتیوب به کار بگیرید، فهرست می‌کنیم. هیچ یک از این نکات تضمینی برای جلب مخاطب نخواهد بود، اما می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند.

1. کانال YouTube خود را راه‌اندازی کنید

ابتدا باید کانال YouTube خود را تنظیم کنید.

برای راه‌اندازی حساب YouTube به YouTube.com مراجعه کنید. اگر از رایانه استفاده می‌کنید، روی «ورود به سیستم» در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. اگر از دستگاه تلفن همراه استفاده می‌کنید، روی نماد نمایه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

هر یک از این اقدامات شما را به صفحه ورود به سیستم Gmail می‌برد، در این مرحله باید روی «ایجاد حساب» کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

پس از ورود به YouTube، می‌توانید با انجام هر عملی که نیاز به داشتن یک کانال YouTube برای شروع و نتیجه گیری موفقیت آمیز آن اقدام دارد، یک کانال ایجاد کنید.

برای مثال، می‌توانید یک ویدیوی تصادفی را انتخاب کنید و روی آن نظر بدهید یا سعی کنید یک ویدیو را آپلود کنید. وقتی این کار را انجام دادید، YouTube دکمه‌ای را برای ایجاد کانال در اختیار شما قرار می‌دهد. روی آن کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

2. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید

همه در املاک و مستغلات می‌دانند که مهمترین نکته ملک، موقعیت مکانی آن است. این در مورد کانال YouTube شما نیز صدق می‌کند. هنگامی که کانال خود را با موفقیت راه‌اندازی کردید، باید تصمیم بگیرید که در مورد چه چیزی قرار است باشد.

موضوعی را انتخاب کنید که می‌فهمید و موضوعی که مردم به آن اهمیت می‌دهند. اگر بتوانید جایگاهی پیدا کنید که حجم جستجوی بالایی داشته باشد، در مسیر درستی قرار گرفته اید.

اگرچه این یک استراتژی مخاطره آمیز است. موضوع یا جایگاهی که حجم جستجوی بالایی دارد، رقابت زیادی خواهد داشت، زیرا مردم قبلاً ویدیوهایی را در مورد آن موضوع منتشر کرده‌اند. با این حال، ایجاد محتوای ارزشمندی که به سوالات مردم پاسخ دهد و مشکلاتی را که مردم دارند را به روش های ساده و در دسترس حل کند، به شما فرصتی می‌دهد که از آن عبور کنید.

نکته: پنج ثانیه اول ویدیوی شما می‌تواند باعث جذب مخاطب یا شکست فرایند شود، زیرا بینندگان در مورد اینکه آیا به تماشای آن ادامه دهند یا خیر تصمیم گیری می‌کنند. بنابراین، حتما توجه بینندگان را فورا جلب کنید وگرنه ممکن است آنها را از دست بدهید.

3. سعی کنید ویدیوهای خود را متمایز کنید

ایجاد محتوای عالی یک مسئله است، اما چگونه میتوان آن را به گونه ای نشان داد که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند و آن را در جایی قرار دهند که به چشم بخورد؟ تا آنجا که به الگوریتم جستجوی یوتیوب مربوط می شود، عنوانی که به ویدیوی خود می‌دهید برای جذب مخاطب بسیار مهم است.

بنابراین عنوانی مناسب بنویسید که معرف محتوا باشد، و برای جذب مخاطب طراحی شده باشد.

عناوینی که احساسات قوی را برمی انگیزند و شامل کلمات کلیدی می‌شوند که در گوش بسیاری از افراد طنین انداز می‌شوند، در جلب توجه به ویدیوی شما بسیار کمک می‌کنند. حتما عنوان را کوتاه و قوی نگه دارید.

برای مثال، عنوانی مانند «جو بایدن، دونالد ترامپ را در مناظره ریاست جمهوری نابود کرد» مطمئناً چشم های زیادی را به خود جلب می‌کند و احساسات قوی زیادی را در هر دو طرف ایجاد می‌کند. بنابراین باعث افزایش تعامل با ویدیوی شما می‌شود. به خصوص اگر بحث تازه اتفاق افتاده باشد.

اگر این ایدهربرای شما خیلی منفی یا بدبینانه است، اشکالی ندارد. عشق قوی تر از نفرت است. بنابراین عنوانی مانند «کودک ناشنوا کاشت گوش می‌شود و برای اولین بار صدای مادرش را می‌شنود» نیز همین اثر را خواهد داشت. نکته اصلی تحریک احساسات، ایجاد علاقه و جلب بینندگان است.

4. از Zeitgeist اطاعت کنید

سعی کنید با رویدادهای جهان هماهنگ باشید و محتوای مرتبط با آنچه در حال رخ دادن است منتشر کنید. اگر میلیون ها نفر به چیزی علاقمند هستند، مخاطبان بالقوه شما برای آن ویدیو نیز میلیون ها نفر هستند.

با این حال، باید در تولید محتوای ویدیویی بر اساس رویدادهای جدید سریع عمل کنید، در غیر این صورت زمانی که ویدیوی شما پخش می‌شود، آن رویدادها دیگر جذاب نیستند.

5. مطمئن شوید که ویدیوهای شما کیفیت تولید بالایی دارند

اگرچه یوتیوب برای تولیدکنندگان آماتور قابل دسترس است، اما توصیه می‌شود که چند دلار اضافی خرج کنید تا به ویدیوهای خود ظاهر و حس حرفه ای بدهید. محتوای زیادی وجود دارد که برای یک مخاطب با هم رقابت می‌کنند، و بسیاری از آن ها شیک تولید می‌شوند. اگر امیدوار به رقابت هستید، باید از ارزش های تولید بالا استفاده کنید.

اگر ویدیوی شما عنوانی عالی داشته باشد، جایگاه بزرگی را پر کند و از این موضوع پیروی کند، شکی نیست که مخاطب را پیدا خواهید کرد. شما به یک ویدیوی خوب ویرایش شده نیز نیاز دارید.

خوشبختانه، برای متمایز شدن نیازی به خالی کردن حساب بانکی ندارید. این روزها اکثر گوشی های رده بالا قادر به فیلمبرداری قابل قبولی هستند. همچنین تعداد زیادی برنامه ویرایش ویدیو رایگان (یا ارزان) وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به مهارت های پیشرفته ادیت، ویدیوهای خود را ویرایش کنید و جلوه های هنری را اضافه کنید.

6. موسیقی پس زمینه را به فیلم های خود اضافه کنید

“بدون موسیقی زندگی اشتباه خواهد بود”. وقتی فردریش نیچه آن خط را نوشت، ممکن است در مورد ویدیوهای یوتیوب صحبت می‌کرد. تقریباً هیچ چیز به اندازه یک ویدیوی YouTube بدون موسیقی پس زمینه خسته کننده نیست.

برای اینکه بینندگان را به ویدیوی خود علاقمند نگه دارید، موسیقی را اضافه کنید تا ارتباط عاطفی برقرار کنند. حتماً موسیقی را انتخاب کنید که با سرعت ویدیوی شما مطابقت داشته باشد تا حال و هوای مورد نظر ایجاد شود. اطمینان حاصل کنید که صدای موسیقی آنقدر زیاد نیست که ارائه شما را خفه کند یا آنقدر کم نباشد که شنیده نشود و بیننده را تحریک کند. موسیقی را در لحظات مناسب وارد کنید.

آیا می‌توانید فیلم ترسناک مورد علاقه خود را بدون آن موسیقی متن ترسناک تصور کنید بدون اینکه قلب شما از حلقوم شما بیرون بزند؟ سعی کنید آن را در حالت بی صدا تماشا کنید. حالا ارزش واقعی موسیقی را متوجه شدید؟

خوشبختانه، سایت های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانید موسیقی بدون حق امتیاز پیدا کنید.

یک قدم محکم برای موفقیت

در پایان، هنگام راه اندازی کانال یوتیوب خود تاکید می‌کنیم که، عناصر زیادی وجود دارد که باید رعایت کنید. با این حال، اینها اصول اولیه هستند که شما به عنوان پایه و اساس هر کانال یوتیوبی به آنها نیاز دارید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس