نحوه نصب شبیه ساز برای آیفون با استفاده از 4 روش آسان

162
0
نصب شبیه ساز برای آیفون

در اینجا چندین روش آسان برای نصب شبیه ساز بازی های ویدیویی بر روی آیفون، بدون نیاز به jailbreak کردن آن، وجود دارد. نصب شبیه ساز برای آیفون را یاد بگیرید.

بازی‌های موبایل خوب هستند، اما در حد عناوین کلاسیک Game Boy، Nintendo 64 یا PlayStation نیستند. ما در مورد Super Mario 64، The Legend of Zelda، Pokémon و خیلی چیزهای دیگر صحبت می کنیم. اگر می خواهید این بازی ها را در آیفون خود انجام دهید، باید یک شبیه ساز(emulator) برای iOS نصب کنید.

اپل به شبیه‌سازها در اپ استور اجازه نمی‌دهد، اما ما چهار راه دیگر را به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید آن‌ها را در iPhone یا iPad خود نصب کنید. بهتر از همه، بیشتر این روش ها رایگان هستند و هیچ یک از آنها نیازی به جیلبریک(jailbreak) کردن آیفون خود ندارند.

توضیح شبیه سازها (Emulator ها) و رام ها (ROM ها)

Emulator شبیه ساز نرم افزاری است که مانند یک کنسول بازی های ویدیویی قدیمی، یک سیستم کامپیوتری را تقلید می کند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک بازی Nintendo DS را روی آیفون خود بازی کنید، باید یک شبیه‌ساز Nintendo DS نصب کنید.

شما همچنین برای بازی مورد نظر خود به یک ROM رام نیاز دارید. رام نسخه نرم افزاری یک بازی ویدیویی است. تا زمانی که بازی اصلی با کنسولی که شبیه سازی می کنید کار می کند، می توانید از همان رام با چندین شبیه ساز استفاده کنید.

در حالی که شبیه سازها منبع باز هستند و استفاده از آنها را رایگان و قانونی می کند، رام ها کمی پیچیده تر هستند. اگر صاحب یک بازی هستید، در برخی موارد می توانید نسخه رام آن را برای استفاده شخصی بسازید. با این حال، Nintendo قبلاً اعلام کرده بود که استفاده از رام بازی‌های این شرکت به هر دلیلی خلاف قانون است.

مهم نیست که چه باشد، به اشتراک گذاشتن رام با دیگران جرم است. به هر حال، افراد زیادی این کار را انجام می دهند. تنها چیزی که لازم است یک جستجوی سریع در گوگل است تا هر رام مورد نظر خود را پیدا کنید.

سپس می توانید آنها را در آیفون خود دانلود کنید تا با شبیه ساز انتخابی خود باز شوند. ما نمی‌توانیم این کار را کنترل کنیم، اما بدانید که MakeUseOf این عمل را نمی‌پذیرد.

بهترین Emulators شبیه سازها برای iOS کدامند؟

قبل از اینکه نحوه نصب شبیه سازها را بر روی آیفون یا آیپد خود به شما نشان دهیم، احتمالاً می خواهید شبیه سازهای iOS را که ما توصیه می کنیم، بشناسید.

در اینجا محبوب ترین شبیه سازها برای iOS یا iPadOS آورده شده است:

  • .دلتا: شبیه ساز نینتندو چند پلتفرمی
  • GBA4iOS.: شبیه ساز چند پلتفرمی Game Boy که توسط دلتا جایگزین شده است
  • iNDS.: شبیه ساز Nintendo DS
  • PPSSPP.: شبیه ساز قابل حمل پلی استیشن
  • .منشأ: شبیه ساز چند پلتفرمی، از جمله سیستم های آتاری، سگا و سونی
  • Happy Chick: شبیه ساز چند پلتفرمی با کتابخانه رام داخلی، اما تبلیغات زیاد

دلتا با پشتیبانی از کنسول‌های نینتندو از جمله Game Boy Advance، N64 و Nintendo DS (برای مشترکین Patreon توسعه‌دهنده دلتا) احتمالا بهترین شبیه‌ساز برای iOS است. بهترین راه برای نصب دلتا استفاده از AltStore است که چهارمین روشی است که در زیر توضیح داده شده است.

نحوه نصب شبیه سازهای آیفون بدون استفاده از اپ استور

اپل به شبیه‌سازها در اپ استور اجازه نمی‌دهد، به همین دلیل است که نصب شبیه‌سازها در دستگاه‌های اندرویدی بسیار آسان‌تر است. با این حال، راه‌های زیادی برای نصب شبیه‌سازها در آیفون بدون استفاده از اپ استور وجود دارد.

در اینجا چهار راه برای دریافت شبیه ساز در آیفون یا آیپد، از ساده ترین تا پیچیده ترین، آورده شده است. ساده ترین روش نیز کم اعتمادترین است. برای ناامیدی کمتر، ممکن است بخواهید مستقیماً به آخرین گزینه بروید، با استفاده از AltStore، که تا حد زیادی مطمئن ترین گزینه رایگان است.

1. شبیه سازها را از یک اپ استور جایگزین دانلود کنید

شبیه سازها را از یک اپ استور جایگزین دانلود کنید
شبیه سازها را از یک اپ استور جایگزین دانلود کنید

وب‌سایت‌های بی‌شماری امکان دانلود سریع، رایگان و آسان شبیه‌سازها را برای iPhone یا iPad شما فراهم می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شبیه ساز مورد نظر خود را در یکی از این اپ استورهای جایگزین پیدا کنید، آن را دانلود کنید، سپس به آیفون خود بگویید که به توسعه دهنده آن برنامه اعتماد کند. مشکل این است که این شبیه سازها همیشه کار نمی کنند، به خصوص اگر همیشه از آخرین نسخه iOS استفاده می کنید.

اغلب متوجه می‌شوید که شبیه‌ساز مورد نظر شما در دسترس نیست، یا شبیه‌سازی که هفته گذشته دانلود کرده‌اید دیگر کار نمی‌کند. این زمانی اتفاق می‌افتد که اپل «گواهینامه سازمانی enterprise certificate » توسعه‌دهنده را لغو می‌کند، که به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را خارج از اپ استور نصب کنید.

ممکن است از چند ساعت تا چند هفته طول بکشد تا برنامه‌نویس یک گواهی جدید دریافت کند، در این مدت نمی‌توانید آن شبیه‌ساز را نصب کنید. حتی اگر قبلاً آن را نصب کرده باشید، نمی توانید از آن استفاده کنید. هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید جز اینکه صبر کنید و منتظر بمانید یا یک وب‌سایت دیگر را امتحان کنید.

با این حال، اگر می خواهید یک دانلود سریع و بدون نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید، این سایت ها معمولا بهترین گزینه های شما هستند.

با استفاده از iPhone یا iPad خود به هر یک از اپ استورهای جایگزین زیر مراجعه کنید و روی دکمه Install یا Open در کنار شبیه ساز مورد نظر کلیک کنید. مراقب تبلیغات باشید و دستورالعمل های روی صفحه را برای هر سایت دنبال کنید:

iEmulators.com.

OPERATIONiDROID.com/appmarket.

Ignition.fun.

TweakBoxApp.com.

پس از دانلود یک شبیه ساز، باید یک هشدار iOS یا iPadOS را مشاهده کنید که برای نصب آن اجازه می خواهد. روی Install کلیک کنید، سپس صبر کنید تا در صفحه اصلی شما ظاهر شود. در آخر، به Settings > General > VPN & Device Management بروید و روی نام توسعه دهنده کلیک کنید تا به Trust یا Install that app بروید.

اگر برنامه‌ای بگوید «نصب نمی‌شود»، در حال حاضر لغو شده است. فروشگاه دیگری را امتحان کنید یا به جای آن به روش بعدی بروید.

2.نصب شبیه ساز برای آیفون: برای اطمینان بیشتر یک اشتراک BuildStore بخرید

BuildStore
BuildStore

BuildStore از همان روش فوق استفاده می کند، اما برنامه های لغو شده بسیار کمتری دارد زیرا دسترسی به دستگاه های ثبت شده را محدود می کند. برای ثبت نام دستگاه خود باید مبلغ هنگفتی معادل 19.99 دلار در ماه بپردازید، پس از آن می توانید هر یک از شبیه سازهای موجود را بدون هزینه بیشتر دانلود کنید.

در حالی که اکثر شبیه‌سازهای وب‌سایت‌های بالا تقریباً هر سه هفته یک‌ بار لغو می‌شوند، این اتفاق به‌طور متوسط ​​فقط سه بار در سال برای برنامه‌های BuildStore رخ می‌دهد. و هنگامی که آنها لغو (باطل) می شوند، BuildStore آنها را بسیار سریع تر پشتیبانی و اجرا می کند.

هنگامی که برای BuildStore ثبت نام می کنید، دستگاه خاصی را ثبت می کنید. این بدان معناست که اگر آیفون خود را ارتقا دهید یا جایگزین کنید، باید دوباره هزینه اشتراک را بپردازید.

برای ثبت نام برای یک حساب BuildStore مراحل زیر را دنبال کنید:

1. از دستگاهی که می‌خواهید شبیه‌سازها را دانلود کنید، Safari را باز کنید و به builds.io بروید.

2. لینک های Get Access Now را دنبال کنید، سپس یک حساب کاربری ایجاد کنید.

3. برای ثبت نام، دستورات را دنبال کنید، یا اگر از قبل حساب کاربری دارید وارد شوید.

4. برای پرداخت اشتراک، به PayPal وارد شوید.

5. روی دکمه Install Profile کلیک کنید، سپس به BuildStore اجازه دهید یک پروفایل پیکربندی را از پنجره ظاهر شده دانلود کند.

6. به تنظیمات دستگاه خود بروید و روی لینک Profile Downloaded در بالای صفحه کلیک کنید. یا، به General > VPN & Device Management بروید.

7. رمز عبور خود را وارد کنید و با نصب پروفایل موافقت کنید.

دفعه بعد که از BuildStore بازدید کردید، برای مشاهده طیف وسیعی از شبیه سازها وارد شوید. شبیه ساز مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس روی Install و سپس Open کلیک کنید تا آن شبیه ساز را دانلود و بر روی iPhone یا iPad خود نصب کنید.

3. از Cydia Impactor برای Compile کامپایل شبیه سازها استفاده کنید

Cydia Impactor

Cydia Impactor یک برنامه رایگان برای مک، ویندوز و لینوکس است که نصب برنامه‌های سفارشی روی آیفون یا آی‌پد را بسیار آسان می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد منبع شبیه ساز مورد نظر خود را دانلود کنید، سپس آن را بکشید(drag) و در پنجره Cydia Impactor رها (drop)کنید.

Cydia کد را کامپایل(ompile) کرده و آن شبیه ساز را روی آیفون شما نصب می کند. به گونه ای کار می کند که گویی برنامه را خودتان توسعه داده اید و در حال نصب آن بر روی آیفون خود برای اهداف آزمایشی هستید.

بدون حساب رسمی برنامه‌نویس اپل (که 99 دلار در سال هزینه دارد)، باید این فرآیند را هر هفت روز یک بار تکرار کنید تا برنامه را دوباره اجرا کنید. اگر مشکل زیادی به نظر می رسد، به روش AltStore در زیر نگاهی بیندازید.

برای نصب شبیه سازها با استفاده از Cydia Impactor این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

1. Cydia Impactor را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

2.فایل IPA را برای شبیه ساز مورد نظر خود پیدا و دانلود کنید. اینها معمولاً با یک جستجوی سریع در گوگل به صورت رایگان در دسترس هستند.

3. از کابل همراه آیفون یا آیپد خود برای اتصال آن به رایانه خود استفاده کنید.

4. برنامه Impactor را اجرا کنید و دستگاه خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.

5. فایل IPA شبیه ساز را بکشید(drag) و روی پنجره Cydia Impactor رها(drop) کنید.

6. برای وارد کردن Apple ID و رمز عبور خود، دستور را دنبال کنید. اگر از احراز هویت دو مرحله ای با Apple ID خود استفاده می کنید، یک رمز عبور مخصوص برنامه ایجاد کنید تا از آن استفاده کنید.

منتظر بمانید تا Cydia شبیه ساز را روی iPhone یا iPad شما کامپایل و نصب کند، پس از آن باید آن را به عنوان یک برنامه در صفحه اصلی خود پیدا کنید. به یاد داشته باشید که این فرآیند را هر هفت روز یک بار تکرار کنید تا برنامه را دوباره اجرا کنید.

4. برای دریافت شبیه ساز دلتا برای همیشه از AltStore استفاده کنید

AltStore
AltStore

AltStore به روشی مشابه Cydia Impactor عمل می‌کند: برنامه‌ها را روی دستگاهتان کامپایل می‌کند که انگار خودتان آن‌ها را توسعه داده‌اید. با این حال، به طور خودکار از طریق Wi-Fi به رایانه شما متصل می شود تا برنامه ها را مجدداً اجرا کند، به این معنی که نیازی به نگرانی در مورد محدودیت زمانی هفت روزه ندارید.

محبوب ترین برنامه موجود از طریق AltStore، Delta است. این در واقع یکی از بهترین شبیه سازهای چند پلتفرمی برای iOS است و AltStore بهترین راه برای نصب آن است.

برای انجام این کار، باید برنامه AltServer را بر روی رایانه مک یا ویندوز خود نصب کنید. همچنین باید مطمئن شوید که آیفون و رایانه شما به طور منظم در حین اجرای برنامه به یک شبکه Wi-Fi یکسان متصل هستند.

برای نصب Delta بر روی آیفون خود با استفاده از AltStore مراحل زیر را دنبال کنید:

1. AltServer را در رایانه مک یا ویندوز خود دانلود و نصب کنید.

2.از کابل همراه آیفون یا آیپد خود برای اتصال آن به رایانه استفاده کنید.

3. iTunes (یا Finder در macOS Catalina و نسخه های جدیدتر) را باز کنید و گزینه همگام سازی آیفون خود را از طریق Wi-Fi روشن کنید.

4. AltServer را روی رایانه خود راه اندازی کنید، سپس آن را از نوار منو (یا System Tray در ویندوز) باز کنید و AltStore را در iPhone یا iPad خود نصب کنید.

5.نصب شبیه ساز برای آیفون: Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید.

6.در مک، دستورات را دنبال کنید تا افزونه Mail را نصب و فعال کنید. این شامل راه اندازی مجدد برنامه Mail و فعال کردن افزونه AltStore از تنظیمات برگزیده آن است.

7.پس از چند ثانیه، برنامه AltStore باید در آیفون شما ظاهر شود.

8. به Settings > General > VPN & Device Management بروید و Trust Apple ID خود را انتخاب کنید. سپس از اپلیکیشن AltStore برای دانلود و نصب دلتا استفاده کنید.

از شبیه سازها برای اجرای بازی های کلاسیک در آیفون خود استفاده کنید

اکنون که می دانید چگونه شبیه سازها را برای iOS و iPadOS دانلود و نصب کنید، احتمالاً برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بازی را ابتدا بازی کنید به کمک نیاز دارید. تقریباً همه چیز در دسترس شما است و انتخاب سخت می شود.

توصیه ما این است که بازی های دوران کودکی خود را دوباره مرور کنید. چه چیزی را با عشق به یاد می آورید؟ چه چیزی را هرگز فرصت بازی کردن با آن را نداشتید؟ اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ پوکمون (Pokémon) را داده اید، به راهنمای جامع ما برای بازی پوکمون(Pokémon) در آیفون خود نگاهی بیندازید و شروع به زندگی مجدد دوران کودکی خود کنید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس