معرفی مک بوک ایر M2 و بررسی 7 ویژگی جدید M2 MacBook Air

91
0
مک بوک ایر M2

نسل بعدی Apple silicon به بازار آمده است و با مک بوک ایر های کاملاً جدید عرضه خواهد شد. در این مقاله به بررسی کامل مک بوک ایر M2 و ویژگی های آن می پردازیم.

مک بوک ایر M2 

در نوامبر سال 2020، اپل پس از معرفی تراشه ی افسانه‌ای M1، پیشرفت چشمگیری کرد. یکی از اولین دستگاه هایی که سیلیکون جدید اپل را دریافت کرد M1 MacBook Air بود که سطوح کارایی بی سابقه ای را در یک پلتفرم کوچک و سبک ارائه کرد. این سیستم موجود بر روی یک تراشه، این لپ تاپ را به یکی از پرفروش ترین کامپیوترهای قابل حمل در بازار تبدیل کرد. در حال حاضر نیز شرکت اپل فراتر رفته است و سیستم جدید خود را معرفی کرده است.

پس از دو سال، Cupertino  نسل دوم سیلیکون اپل را با نام مناسب M2 عرضه کرده است. تیتر اصلی این عرضه مدل جدیدی از مک بوک ایر است که از تراشه M2 پشتیبانی می کند. این مک بوک ایر M2 دارای چندین ویژگی جدید است که آن را از نسل قبلی متمایز می کند. در ادامه تمام چیزی که باید در مورد این سیستم بدانید را به شما می گوییم.

1.Apples M2 Silicon

مک بوک ایر M2
مک بوک ایر M2

این مورد شایان ذکر است که مهم ترین تغییر در مک بوک ایر، سیستم جدید آن بر روی تراشه (SoC) است. نسل قبلی MacBook Air اکنون تنها به عنوان یک گزینه در دسترس است – یک CPU 8 هسته ای با یک GPU 7 هسته ای. این مدل همچنین دارای 8 گیگابایت رم یکپارچه و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که می توانید آن را به ترتیب تا 16 گیگابایت و 2 ترابایت ارتقا دهید.

از سوی دیگر، مک بوک ایر M2 در دو پیکربندی مختلف عرضه می شود که شامل : نوع پایین تر با پردازنده گرافیکی 8 هسته ای و مدل قدرتمندتر با پردازنده گرافیکی 10 هسته ای. گفته می‌شود تراشه جدید 18 درصد CPU بهتر و 25 درصد عملکرد GPU بهتر نسبت به طراحی قبلی ارائه می‌کند، این در حالی است که دقیقا همان مقدار انرژی را مصرف می‌کنند.

مک بوک ایر M2
مک بوک ایر M2

به دلیل این پیشرفت، می توانید انتظار داشته باشید که سیستم M2 MacBook Air سریعتر از مدل قبلی خود کار کند و در عین حال عمر باتری طولانی خود را نیز حفظ کند.

و در حالی که مدل پایه هنوز 8 گیگابایت رم یکپارچه و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد، گزینه قدرتمندتر 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد. همچنین می توانید فضای ذخیره سازی را تا 2 ترابایت ارتقا دهید و در حال حاضر می توانید حافظه یکپارچه را نیز تا 24 گیگابایت افزایش دهید. این ویژگی ها سیستم M2 MacBook Air را به گزینه ای قانع کننده برای کسانی تبدیل می کند که مانند ویرایشگرهای ویدئویی به فضای ذخیره سازی و رم بیشتری نیاز دارند، اما در عین حال به یک پلتفرم نازک و سبک نیز نیاز دارند.

 

  1. نمایشگر جدید

مک بوک ایر M2
مک بوک ایر M2

به غیر از SoC جدید و قدرتمندتر، سیستم M2 MacBook Air همچنین دارای صفحه نمایش 13.6 اینچی مدل Liquid Retina بهبود یافته است. این صفحه نمایش 0.3 اینچ به صورت مورب بزرگتر و 100 نیت روشن تر از صفحه نمایش M1 MacBook Air است.

اپل با کاهش قاب بالایی و اضافه کردن یک بریدگی برای دوربین مدل 1080p FaceTime HD به یک صفحه نمایش کمی بلندتر دست یافته است. در حالی که همه طرفدار notch نیستند، اما فضای عمودی بیشتری را به نمایشگر اضافه می کند و باعث بهره وری بهتر نیز می شود.

 

  1. قابلیت MagSafe بازگشته است

مک بوک ایر M2
مک بوک ایر M2

ویژگی شارژ مغناطیسی اختصاصی اپل که قبلا در مک بوک ایر 2017 با نام MagSafe 2 دیده می شد، در سال 2019 از لپ تاپ ها ناپدید شد، تا قبل از اینکه دوباره در آیفون 12 و سپس M1 MacBook Pro ظاهر شود. در حال حاضر بالاخره به MacBook Air با عنوان MagSafe 3 بازگشته است.

با افزودن یک پورت MagSafe در سمت راست سیستم M2 MacBook Air، هنگام شارژ مجدد لپ‌تاپ، از دو پورت USB-C، Thunderbolt 3 استفاده خواهید کرد. اما اگر درگیر هستید و شارژر MagSafe 3 خود را فراموش کرده اید، همچنان می توانید از هر یک از درگاه های USB-C برای شارژ مجدد MacBook Air خود نیز استفاده کنید.

 

  1. شارژ سریعتر یا دوگانه

مک بوک ایر M2
مک بوک ایر M2

تنها گزینه شما برای شارژ مجدد مک بوک ایر M1 یک آداپتور برق 30 واتی با پورت USB-C بود. اما اگر M2 MacBook Air دارید، اکنون سه گزینه شارژ خواهید داشت. اگر دستگاه مدل پایه را خریداری کرده اید، همچنان یک آداپتور برق 30 واتی دریافت می کنید، اما با قابلیت MagSafe 3.

با این حال، کسانی که پردازنده گرافیکی قدرتمندتر و 10 هسته‌ای با حافظه 512 گیگابایتی را انتخاب می‌کنند، یک آداپتور برق 35 واتی با دو پورت USB-C در اختیار خواهند داشت که به شما این امکان را می‌دهد که همزمان از شارژر مک بوک خود با دستگاه‌های دیگر استفاده کنید.

در نهایت، شما می‌توانید شارژر خود را به آداپتور برق USB-C با شارژ سریع 67 واتی ارتقا دهید، که به شما این امکان را می‌دهد مک بوک خود را در زمان بسیار کمتری شارژ کنید.

 

  1. بهبود صدا و دوربین

سیستم M2 MacBook Air اکنون از دوربین مدل 1080p FaceTime HD بهره می‌برد که کیفیت خود را نسبت به وب‌کم 720p سال گذشته افزایش چشمگیری داده است.

کمپانی اپل همچنین بلندگوهای استریو فوق العاده لپ تاپ M1 MacBook Air را بهبود بخشیده است و دو بلندگوی دیگر را برای ارائه یک سیستم صوتی با چهار بلندگو در M2 MacBook اضافه کرده است. این شرکت همچنین پشتیبانی صوتی فضایی با قابلیت Dolby Atmos را روی بلندگوهای داخلی اضافه کرده است. و اگر از نسل سوم AirPods، AirPods Pro و AirPods Max استفاده می کنید، این امکان شامل ردیابی به صورت dynamic head نیز می شود.

 

  1. طراحی بخش ظاهری

مک بوک ایر M2
مک بوک ایر M2

سیستم M2 MacBook Air اکنون باریکتر از همیشه است. شرکت اپل شکل wedge  طراحی قبلی را حذف کرده است تا نمایه‌ای صاف‌تر، شبیه به آخرین مدل‌های MacBook Pro ارائه دهد. که این موضوع باعث کاهش ارتفاع آن از 1.61 سانتی متر به 1.13 سانتی متر شده است. و اگرچه صفحه نمایش از مدل M1 به میزان  0.06 سانتی متر بلندتر است، اما این سیستم 50 گرم سبک تر است که این موضوع حمل آن را آسان تر می کند.

شرکت اپل همچنین رنگ طلایی را از خط تولید خود حذف کرده است. شما همچنان نقره ای کلاسیک و خاکستری فضایی را می توانید دریافت کنید، البته در حال حاضر می توانید بین رنگ های  Starlight و Midnight نیز حق انتخاب داشته باشید.

  1. قیمت

چیزی که باعث شد M1 MacBook Air در بین مصرف کنندگان محبوب شود، قیمت ورودی نسبتا مقرون به صرفه آن یعنی 999 دلار برای چنین تراشه ی قدرتمندی است. البته با وجود عرضه ی مک بوک جدید M2، مدل M1 کاهش قیمتی نخواهد داشت. در عوض، قیمت راه اندازی خود را حفظ کرده است، این در حالی است که سیستم M2 MacBook Air با قیمت بالاتری عرضه می شود.

نسخه پایین تر M2 در حال حاضر 1199 دلار قیمت دارد، در حالی که برای دریافت پردازنده گرافیکی 10 هسته ای باید 300 دلار بیشتر هزینه کنید. اگر مشتاق ارتقا سیستم خود به آخرین silicon شرکت اپل هستید، این مدل دستگاه ها از جولای 2022 در دسترس خواهند بود.

آهنربایی قدرتمند به اکوسیستم اپل اضافه شد

با توجه به محبوبیت سیستم M1 MacBook Air، منطقی است که این شرکت تراشه نسل بعدی خود را نیز روی یک MacBook Air جدید عرضه کند. این حرکت باعث می‌شود افراد بیشتری به تغییر از ویندوز به مک علاقه مند شوند و در نتیجه آنها نیز به اکوسیستم اپل هدایت خواهند شد.

منبع : makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس