اخراج در گوگل آغاز می شود ؟!

80
0
اخراج در گوگل

مدیرعامل گوگل، «سوندار پیجای» امروز در ارسال ایمیلی به کارکنان و همچنین یک پست در وبلاگ گوگل، خبر اخراج در گوگل را اعلام کرده است. با این اقدام گوگل، 6 درصد نیروهای جهانی آن اخراج خواهند شد. برای مقایسه مایکروسافت اخیراً از اخراج 10 هزار نفر (5 درصد کارمندان)، آمازون 18 هزار نفر (6 درصد کارکنان) و متا 11 هزار نفر (13 درصد کارکنان) خبر داده بودند.

اوایل ماه جاری میلادی کمپانی مادر گوگل، آلفابت از تعدیل نیرو کوچک‌تری در زیرمجموعه‌هایش به نام‌های Verily و Intrinsic خبر داد. این شرکت‌ها به ترتیب در زمینه سلامتی و نرم‌افزار مخصوص ربات‌های صنعتی کار می‌کنند.

اخراج در گوگل

به گفته پیچای، تعدیل نیروی گوگل یک لحظه مهم برای این شرکت محسوب می‌شود که باعث افزایش تمرکز گوگل، بازمهندسی هزینه‌های پایه و همچنین انتقال استعدادها و سرمایه‌ها به مهم‌ترین بخش‌ها می‌شود. به باور مدیرعامل گوگل، هوش مصنوعی یکی از بخش‌های مهم به حساب می‌آید:

«من باور دارم که به لطف اهمیت مأموریت‌مان، ارزش محصولات و سرویس‌هایمان و همچنین سرمایه‌گذاری زودهنگام در هوش مصنوعی، فرصتی بزرگ پیش‌روی ما قرار دارد. برای دستیابی به این فرصت‌ها، باید تصمیم‌های سختی بگیریم.»

در حالی که گوگل در سال 2014 با تصاحب دیپ‌مایند قدم بزرگی در زمینه هوش مصنوعی برداشت، در ماه‌های اخیر تحت تأثیر رقبایی مانند OpenAI و چت‌بات ChatGPT قرار گرفته است. علاوه‌براین، مایکروسافت می‌خواهد از هوش مصنوعی OpenAI در سرویس‌های مختلف خود استفاده کند تا گوگل را به چالش بکشد. حتی شایعات از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری ردموندی‌ها در OpenAI حکایت دارند. بنابراین گوگل باید بیش از پیش در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته باشد.

blog.google

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس