سایت های جایگزین YouTube | معرفی 12 سایت ویدیویی که بهتر از یوتیوب هستند

112
0
سایت های جایگزین YouTube

در اینجا چند سایت ویدیویی جایگزین برای یوتیوب به شما معرفی شده است. هر کدام جایگاه متفاوتی را در این زمینه دارند، اما ارزش افزودن به بخش bookmark شما را دارند. در این مقاله به بررسی سایت های جایگزین YouTube می پردازیم.

مقاله های زیر را بخوانید:

آموزش قدم به قدم نحوه دانلود ویدیوهای یوتیوب

10 راه کار عالی برای ایده گرفتن در ساخت ویدیوهای YouTube

12 ایده جدید برای ساخت ویدیوهای YouTube

آموزش نحوه کار با یوتیوب استودیو (YouTube Studio)

سایت های جایگزین YouTube و حتی بهتر از یوتیوب

شکی نیست که یوتیوب یکی از بهترین سایت های ویدئویی در جهان است. و تا حد زیادی محبوب ترین است. اما چند جایگزین فوق العاده برای YouTube وجود دارد که به صورت آنلاین در دسترس هستند.

در اینجا بهترین پلتفرم های دیگر مانند یوتیوب در وب به شما معرفی شده است.

سایت Vimeo

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

حتی اگر به طور منظم شما از YouTube بازدید می کنید، اما ارزش دارد که سایت Vimeo را به بخش جست و جو های خود در زمینه ی سایت های ویدیویی اضافه کنید. این سایت اولین سایتی بود که در وب از ویدیوهای با کیفیت بالا پشتیبانی می کرد، و در حالی که شامل مجموعه ای از ویدیوهای تولید شده توسط کاربران است، تأکید بیشتری بر آپلود محتوای با کیفیت دارد.

Vimeo همچنین برخی از سریال های تلویزیونی را ارائه می دهد و از ویدیوهای 360 درجه نیز پشتیبانی می کند.

این سایت دارای یک ویژگی جستجوی آسان برای مرور است که ویدیوها را بر اساس دسته و کانال سازماندهی می کند. مطمئن نیستید چه چیزی را تماشا کنید؟ مجموعه‌ای از انتخاب‌های کارکنان Vimeo که به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند، می‌توانند به شما در جهت درست کمک کنند.

سایت VideosHub

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

VideosHub یک سایت ویدیویی است که در زمینه محتوای ویدیویی کوتاه تخصص دارد. این پلتفرم یکی از انواع سایت های ویدئویی مانند یوتیوب است.

محتوای این پلتفرم شامل همه چیز می شود، از نکات برجسته بهترین موج سواران جهان، تا بررسی سریع و دقیق محصول، و نکاتی در مورد چگونگی تکمیل یک سطح دشوار در بازی ویدیویی مورد علاقه ی شما، در این پلتفرم وجود دارد.

یکی از نقاط قوت VideosHub سادگی آن است. بخش کاربر آن نسبتاً ساده است، با یک نوار منو که به ویدیوهای بیشترین بازدید نیز پیوند می خورد. کسانی که می‌خواهند عمیق‌تر بررسی کنند، می‌توانند از پنل سمت چپ استفاده کنند که فهرست گسترده‌تری از دسته‌های ویدئویی را ارائه می‌کند.

سایت Dailymotion

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

Dailymotion یک وب سایت ویدیویی دیگر مانند YouTube است. این پلتفرم در مارس 2005، تنها یک ماه دیرتر از رقیب معروف‌تر خود، شروع به کار کرد.

در حال حاضر Dailymotion احتمالاً محبوب ترین رقیب YouTube است. میلیون ها ویدیو هم توسط ناشران حرفه ای و هم توسط آماتورها در این پلتفرم آپلود شده است. ویدیوها در صفحه اصلی بر اساس دسته بندی سازماندهی می شوند و موضوعات داغ و ویدیوهای پرطرفدار نیز برجسته می شوند.

Dailymotion به شما امکان می دهد یک حساب کاربری ایجاد کنید. هرچه ویدیوهای بیشتری تماشا کنید، پیشنهاد‌های سایت شخصی‌تر و مطابق با سلیقه ی شما می‌شوند.

سایت Utreon

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

Utreon یک تازه وارد به دنیای پلتفرم های ویدئویی آنلاین است.

نقطه ی عطف فروش بزرگ آن فقدان قوانین و مقررات است. این بدان معنا نیست که برای همه رایگان است، اما محدودیت‌های این پلتفرم بسیار کمتر  از محدودیت‌های YouTube هستند. اگر برای یافتن ویدیوهایی که می‌خواهید در یوتیوب تماشا کنید به دلیل ژانر آن مشکل دارید، Utreon ارزش بررسی را دارد.

اگر شما یک هم تولید کننده ویدیو هستید، حتی نیازی به آپلود مجدد لیست ویدیویی موجود خود در پلتفرم یوتیوب را ندارید. Utreon می‌تواند تمام ویدیوهای شما را از YouTube برداشته و آنها را در نمایه Utreon شما نشان دهد.

سایت The Intenet Archive

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

The Intenet Archive یک کتابخانه مبتنی بر وب از انواع محتوای رایگان، از جمله کتاب، موسیقی، نرم افزار و البته فیلم است.

همانطور که ممکن است یک کتابخانه فیزیکی را با انجام تحقیق مرتبط کنید، یکی از نقاط قوت محتوای ویدیویی The Internet Archive مجموعه وسیع محتوای تاریخی آن است. در حالی که محتوای جدیدتری نیز دارد، برخی از بهترین ویدیوهای آن گزارش‌های خبری قدیمی‌تر و مبهم، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی هستند که معمولاً یافتن آنها در سایت‌های دیگر سخت است.

مانند بسیاری از سایت های دیگر، کاربران نیز می توانند ویدیوها را در سایت The Intenet Archive آپلود کنند. در نظر داشته باشید هنگام آپلود ویدیوها، فرمت H.264 برای کدگذاری ویدیو ها رایج می باشد.

سایت Crackle

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

Crackle یک سایت پخش آنلاین است که نمایش های اصلی برای وب و همچنین فیلم ها و سریال های هالیوودی از شبکه های مختلف را ارائه می دهد.

برخی از محتوای اصلی Crackle تحسین منتقدان را به خود جلب کرده است، از جمله مجموعه در حالت وب به نام کمدین‌ها در ماشین‌ها قهوه می‌گیرند با بازی Jerry Seinfeld ، می باشد. همچنین مجموعه‌ای محکم از برنامه‌های تلویزیونی معروف مانند 21 Jump Street، 3rd Rock From the Sun، Doc Martin، The Ellen Show، Hell’s Kitchen و Peep Show دارد.

سایت Twitch

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

Twitch بهترین پلتفرم پخش زنده حالت وب است. این سایت متعلق به آمازون است.

تمرکز اصلی Twitch پخش زنده بازی های ویدیویی، ورزش های الکترونیکی و برنامه های گفتگوی مرتبط با بازی است. همچنین برخی از محتوای غیر بازی نیز در این پلتفرم وجود دارد. مهم‌تر از همه، Twitch چندین موزیک ویدیوی زنده از جشنواره‌ها و کنسرت‌ها را نیز پخش کرده است. دی‌جی بین‌المللی، Steve Aoki ، در سال 2014 یک مجموعه کامل از Ibiza  را پخش کرد. امروز، Twitch شریک پخش رسمی جشنواره موسیقی Ultra در میامی نیز است.

همچنین یک دسته مربوط به ویدیو های IRL (در زندگی واقعی) و یک دسته به صورت ویدیو هایی در زمینه ی خلاقیت نیز در این پلتفرم وجود دارد.

سایت The open Video Project

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

The open Video Project در آزمایشگاه طراحی تعامل در دانشکده اطلاعات و علوم کتابداری Chapel Hill دانشگاه کارولینای شمالی توسعه یافته است. هدف این پلتفرم  جامعه پژوهشی است، از جمله کسانی که با بازیابی چندرسانه ای و کتابخانه های دیجیتال کار می کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیشتر ویدیوهایی که در The open Video Project یافت می شوند، ماهیت آموزشی دارند. ویدیوهای زیادی از آرشیو ناسا و همچنین مجموعه ای از تبلیغات تلویزیونی کلاسیک و فیلم های آموزشی وجود دارد که قدمت آن ها به دهه 1950 باز می گردد. اگر به دنبال تحقیق در مورد محتوای ویدیویی تاریخی هستید، سایت Open Video Project را امتحان کنید.

سایت TV 9GAG

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

9GAG مجموعه ای از همه چیزهای سرگرم کننده و مسخره است: عکس های خنده دار، GIF، ویدیوهای بازی، میم ها، انیمه و موارد دیگر.

بیشتر مطالب سرگرم کننده و بیهوده هستند. عناوین ویدیوها عبارتند از: “مجموعه ای از بهترین تبلیغات بازرگانی که توسط خدمه جنگ ستارگان ستاره دار شده اند” یا “این داستان عاشقانه دبیرستانی قلب شما را گرم می کند و سپس آن را می شکند قبل از اینکه بدانید چه اتفاقی افتاده است.”

این از آن دسته مواردی است که سخت است روی آن کلیک نکنید و ساعت ها را برای مرور درآن صرف کنید. قبل از بازدید، این هشدار را جدی بگیرید: سایت حاوی تعدادی ویدیو است که تا حدودی خطرناک هستند و ممکن است برای انجام توسط شما ایمن نباشند.

سایت TED Talks

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

TED Talks یک وب سایت ویدیویی پیشرو است. این وب سایت شامل بیش از 2300 گفتگو است که گستره وسیعی از موضوعات مانند فناوری، تجارت، طراحی، علم و مسائل جهانی را پوشش می دهد.

برخی از صحبت ها خنده دار هستند، در حالی که برخی دیگر احساسی هستند. برخی از گفتگوها به منظور توضیح نحوه عملکرد مغز شما هستند، در حالی که برخی دیگر عمدتاً برای سرگرمی هستند. با این حال، یکی از موارد ثابت همه ویدیوهای TED Talks این است که احتمالاً شما از هر یک از ویدیو ها یک چیز به یاد ماندنی برمی دارید.

وب‌سایت TED Talks مخصوصاً اگر وقتتان محدود است بسیار مفید است. ویدیوهایی که در منو ظاهر می‌شوند، اگر کوتاه‌تر از شش دقیقه باشند، با یک دایره قرمز قابل مشاهده، برچسب گذاری می‌شوند.

سایت DTube

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

DTube که مخفف عبارت Decentralized Tube است، یک سایت ویدیویی مانند یوتیوب است. با این حال، به جای اینکه همه ویدیوها در یک سرور مرکزی میزبانی شوند، کل سایت از بلاک چین STEEM استفاده می کند و بنابراین این پلتفرم غیرمتمرکز می شود.

کاربرانی که ویدیوهایی را در سایت پست می‌کنند، رمز ارز STEEM را دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را به کیف پول‌های کریپتو خود منتقل کنند یا به صورت نقدی در یک صرافی کریپتو بفروشند.

یک تغییر جزئی در DTube روش نمایش معیارها است. این سایت به جای نشان دادن تعداد بازدیدهای هر ویدیو، نشان می دهد که هر ویدیو چقدر ارز دیجیتال به دست آورده است.

سایت Facebook Watch

سایت های جایگزین YouTube
سایت های جایگزین YouTube

مانند یوتیوب، Facebook Watch نیز فهرستی مناسب از محتوای ویدیویی را به شما ارائه می‌کند.

یافتن محتوا در این سایت کمی سخت تر از YouTube است، دسته بندی بی پایان یا ویژگی اشتراک ندارد. اما اگر از ساعت‌ها دور زدن در فهرست‌های ویدیوهای آسان برای تماشا لذت می‌برید، قطعاً یک جایگزین YouTube است که ارزش بررسی دارد.

ارزش امتحان کردن جایگزین های YouTube وجود دارد

یوتیوب به دلایل متعددی از جمله بستر انتخاب عظیم بین ویدیوها و ارتباط با گوگل، برترین وب سایت ویدیویی است. با این حال، سایت های ویدیویی ذکر شده در این مقاله نیز همه جایگزین های ارزشمند YouTube هستند.

همه آنها را بررسی کنید و می توانید انواع جدیدی از ویدیوها را نیز به کارنامه ی سلایق خود اضافه کنید. از همه ی این ها گذشته، تنوع همیشه چیز خوبی است!

منبع : makeuseof

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس