سرمایه گذاران فرشته (Angel Investors) چه کسانی هستند ؟

سرمایه گذاران فرشته افراد یا گروه‌های ثروتمندی هستند که استارتاپ‌های جوان و نوظهور را تأمین مالی می‌کنند.

113
0
سرمایه گذاران فرشته (Angel Investors)

سرمایه گذاران فرشته افراد یا گروه‌های ثروتمندی هستند که استارتاپ‌های جوان و نوظهور را تأمین مالی می‌کنند، اکثرا این حمایت به صورت خرید سهام استارت آپ انجام می‌شود. این سرمایه گذاران با جیب‌های پر پولشان می‌توانند به تأسیس شرکت جدید کمک کنند، یا می‌توانند به رشد یک تجارت تازه تأسیس کمک کنند. در ادامه شما را با سرمایه گذاران فرشته آشنا می‌کنیم.

سرمایه گذاران فرشته چه کسانی هستند ؟

سرمایه گذاران فرشته کسانی هستند ؟

سرمایه گذاران فرشته با ثروت زیاد و تمایل خود به سرمایه گذاری در مشاغل نوپا تعریف می‌شوند. این فرشتگان مشاغل جدید را به خطر می‌اندازند زیرا می‌خواهند سود بالایی از سرمایه خود بدست آورند، بنابراین به رشد آهسته و مداوم قانع نخواهند شد. آن‌ها می‌خواهند رشد هیجانی و سرعتی در سهام خود را مشاهده کنند.

البته هزاران تعریف می‌توانید از آن‌ها پیدا کنید، زیرا تمامی افراد اینقدر حریص نیستند و نمی‌توان همه را به یک دید نگاه کرد.

برخی از فرشتگان عضوی از گروه‌های سرمایه گذاری فرشته هستند در حالی که برخی دیگر به تنهایی کار می‌کنند. بعضی از فرشتگان در مورد سرمایه گذاری در شرکت‌های خصوصی کاملاً آگاهی دارند و برخی دیگر این طور نیستند. برخی از فرشتگان فقط نمی‌خواهند در یک شرکت سرمایه گذاری کنند، آن‌ها می‌خواهند به شدت درگیر کار‌های روزمره باشند و لذت ببرند. دیگران به غیر از تماشای رشد سرمایه گذاری‌هایشان، نمی‌خواهند نقشی در شرکت ایفا کنند.

سرمایه گذاران فرشته ممکن است توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به عنوان سرمایه گذاران معتبر تعیین شوند. SEC سرمایه گذاران معتبر را به عنوان سرمایه گذاران دارای اعتبار سالانه حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار یا ارزش خالص ۱ میلیون دلار (بدون احتساب ارزش محل اقامت اولیه) تعریف می‌کند.

بودجه Angel چگونه کار می‌کند؟ از کجا نشات می‌گیرد؟

سرمایه گذاران فرشته

 

وقتی یک سرمایه گذار فرشته مشاغل مورد علاقه خود را پیدا می‌کند که دوست دارد در آن‌ها سرمایه گذاری کند، آنها شروع به مذاکره می‌کنند که چه مقدار پول سرمایه گذاری می‌شود و چه مقدار از سهام کسب و کار توسط آن‌ها خریداری بشود.

سرمایه گذاری فرشته یک شاخه پر ریسک و خطرناک در میان سایر سرمایه گذاری‌ها است و به همین ترتیب، به طور معمول بخش نسبتاً کمی از کل سرمایه گذاری یک سرمایه گذار فرشته را نشان می‌دهد. اگر سبد سرمایه گذاری یک سرمایه گذار فرشته بالغ بر ۱ میلیون دلار باشد ممکن است فقط ۱۰۰۰۰۰ دلار برای سرمایه گذاری فرشته هزینه کنند.

بیشتر سرمایه گذاران فرشته قبل از سرمایه گذاری با دقت فکر می‌کنند. آن‌ها مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند و از مشاغل برنامه‌های دقیق و فشرده تجاری را طلب می‌‌‌کنند. آن‌ها نیازمند تضمین موفقیت هستند. آن‌ها یک تجزیه و تحلیل رقابتی برای آشنایی با صنعت انجام می‌دهند. قبل از اینکه دفترچه چک را بیرون بیاورند، جلسات متعدد و ساعات طولانی را به بررسی و محاسبه اختصاص بدهند.

یافتن سرمایه گذاران فرشته

سرمایه گذاران فرشته چه کسانی هستند

مشاغل متقاضی سرمایه گذاران فرشته می‌توانند جستجوی خود را به صورت حضوری یا آنلاین آغاز کنند. با پرداخت هزینه‌ای، خدمات آنلاین مانند Gust پیشنهاد می‌دهند تا مشاغل نوپا را با سرمایه گذاران بالقوه آشنا کند. همچنین می‌توانید با وکلا محلی، حساب داران و شعب بانک یا حتی ثروتمندان که می‌شناسید تماس بگیرید تا ببینید آیا آن‌ها از سرمایه گذاران فرشته‌ای در منطقه اطلاع دارند یا خیر یا حاضر هستند در کسب و کار شما سهیم بشوند. حتی می‌توانید شخصاً با یک سرمایه گذار ملاقات کنید، برای این افراد ایمیل ارسال کنید، شاید درخواست ملاقات شما را پذیرفتند.

چه به صورت آنلاین و چه حضوری، تأمین بودجه از سرمایه گذاران فرشته فرایند دشواری است و احتمال بسیار کمی دارد آن‌ها حاضر بشوند پول در اختیار شما بگذارند. با این حال حتی اگر یک سرمایه گذار فرشته‌ای هم نداشته باشید، ممکن است تماس‌های ارزشمندی برقرار کنید یا مشاوره‌های عقلانی دریافت کنید. ممکن است یک سرمایه گذار از برنامه کاری فعلی شما خوشش نیامده باشد، اما شاید بتوانید طی چند سال با ایده جدیدی با او همکاری کنید. شما باید به جای اینکه رد شدن شما توسط سرمایه گذار را لحظه پایان تجارت تان بدانید، نباید ناامید بشوید و هر جمله را فرصتی برای یادگیری و کسب تجربه ببینید.

سرمایه گذاران فرشته در مقابل سرمایه گذاران خطر پذیر Venture Capitalist

سرمایه گذاران فرشته چه کسانی هستند ؟

  • سرمایه گذاران فرشته: معمولا به صورت شخصی سرمایه گذاری می‌کند.
  • سرمایه گذار خطر پذیر: به عنوان کارمند یک شرکت یا بنگاه سرمایه گذاری، سرمایه گذاری می‌کند.
  • سرمایه گذاری فرشته: با پول خودش از شما حمایت می‌کند‌.
  • سرمایه گذار خطر پذیر: از پول مشتریان (کسانی که پول خود را در اختیار این شرکت قرار دادند) برای سرمایه گذاری استفاده می‌کند‌.

سرمایه گذاران شباهت‌هایی با سرمایه گذاران خطر پذیر دارند. آن‌ها هر دو در کسب و کار‌های جدید سرمایه گذاری می‌کنند. آن‌ها هر دو به دنبال شرکت‌هایی با پتانسیل رشد سریع هستند و آن‌ها می‌خواهند سرمایه گذاری‌های قابل توجهی که کردند با رشد قابل توجهی روبرو بشوند.

با این حال، بر خلاف سرمایه گذاران فرشته، سرمایه گذاران خطر پذیر به صورت جداگانه عمل نمی‌کنند. سرمایه گذاران فرشته ممکن است گاهی اوقات پول خود را با هم جمع کنند و به عنوان یک گروه تصمیم گیری کنند، اما در سرمایه گذاران خطر پذیر معمولا کارکنان این شرکت سرمایه گذاری می‌کنند. کارکنان شرکت از پول مشتریان برای پیدا کردن فرصت‌های سرمایه گذاری استفاده می‌کنند. شرکت‌های سرمایه گذاری می‌توانند مبالغ بسیار زیادی سرمایه گذاری کنند و میزان این پول می‌تواند غیر قابل مقایسه با فرشتگان باشد.

حال که با سرمایه گذاران فرشته آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز مانند: عوامل عدم موفقیت شما در کسب و کار کدام است؟ دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس