چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید؟

امروزه بزرگ‌ترین برندهای جهان چهره شخصی و هویت دارند. در ادامه به دلایل اینکه چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید می‌پردازیم.

32
0
چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید؟

برخی از قدیمی‌ترین و مشهورترین برندها چندین دهه یا حتی قرن‌ها در بازار دوام آورده‌اند و به عنوان برندهای ناشناس و بدون چهره فعالیت می‌کنند. آنها همیشه یک نام تجاری و یک لوگو بوده‌اند، و این رویکرد همچنان برای آنها کار می‌کند، ولی به این معنی نیست که شما هم باید از این رویکرد استفاده کنید. در ادامه به دلایل اینکه چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید می‌پردازیم.

چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید؟

2 چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید؟

آیا می‌دانید مک‌دونالد را چه کسی راه اندازی کرد؟ نایک؟ شورولت چطور؟ برخی ممکن است اسامی شخصی که پشت این برندها هستند را بدانند، اما هرگز عکسی از آن‌ها ندیده‌اند و با آن هیچ گونه تعاملی نداشته‌اند. امروزه بسیاری از بزرگ‌ترین برندهای جهان چهره شخصی و هویت دارند.

ایلان ماسک مترادف تسلا است. برای برندهای بزرگ وجود یک چهره‌ی شناس مانند بنیان گذار یا مدیران سطح بالا باعث محبوبیت هر چه بیش‌تر آنها خواهد شد. این که چرا این کار مفید است و باید به آن توجه کرد دلایل متعددی دارد.

ارتباط بیش‌تر مصرف کنندگان با یک شخصیت

3 چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید؟

در طول این سال‌ها تغییرات زیادی در کسب و کارهای ایجاد شده است، به ویژه نحوه تعامل برندها با مصرف کنندگان دچار تغییراتی شده است. سی سال پیش روش‌های بسیار محدودی برای تبلیغ وجود داشت. تلویزیون، رادیو و روزنامه‌های چاپی اصلی‌ترین وسیله تبلیغات بودند.

پیام رسانی بسیار مستقیم بود. “این محصول ما است و این کاری است که انجام می‌دهد.” برندها باید با شعار پیام تبلیغاتی خود مطابقت داشته باشند و از طریق لوگو و شعار تبلیغاتی برند خود را در ذهن افراد ماندگار کنند، تا در نهایت مصرف کننده به خرید تحریک شود.

بسیاری از برندهای موفق از یک لوگوی ساده مبتنی بر متن استفاده می‌کنند که چیزی بیش‌تر از تطابق فونت با نوع برند و شرکت ندارد. برندینگ و تبلیغات می‌تواند بسیار مستقیم باشد، طوری که هدف آن صرفا این با شد که در خریدهای آنلاین بازدید کننده را به خریدار تبدیل کند.

با هدف برقراری سریع این ارتباط، بسیاری از برندها از یک چهره آشنا برای ایجاد یک رابطه قوی بین برند و مصرف کننده استفاده کردند. مصرف کنندگان بیش‌تر با یک برند با چهره و هویت ارتباط برقرار می‌کنند و به آن اعتماد می‌کنند تا یک برند بدون چهره. اگر آن چهره دارای شخصیت خاص و به یاد ماندنی باشد، این ارتباط و اعتماد بین مصرف کننده و برند بسیار بیشتر تقویت می‌شود.

شما داستان خود را بهتر از دیگران می‌توانید بیان کنید

4 چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید؟

آیا تسلا اگر از یک فرد مشهوری دیگری به جای ایلان ماسک برای تعریف داستان تسلا استفاده می‌کرد، به چنین موفقیت و محبوبیتی دست میافت؟ خیر زیرا هیچ کس نمی‌تواند داستان برند تسلا را بهتر از ایلان بیان کند. ایلان ماسک در ابتدا شرکت را راه اندازی نکرد، سرمایه گذاری کرد، کنترل را در دست گرفت و شرکت را با تصویر خود معرفی کرد.

او در تسلا زندگی می‌کند و شخص و رهبر اصلی همه امور مربوط به تسلا است. چه کسی دیگر می‌تواند اخبار فوری، تحولات هیجان انگیز را منتقل کند و مسیر شرکت را بیان کند؟ قطعا هیچ کس و همین امر در مورد شما و تجارت شما صدق می‌کند.

هر شغلی داستانی دارد و برندهایی که می‌دانند چگونه آن را بیان کنند سود زیادی می‌برند. مصرف کنندگان دوست دارند داستان برندها را بشنوند. بسیاری از شرکت‌ها داستان های شگفت انگیزی دارند که هرگز شنیده نمی‌شوند زیرا هرگز گفته نشده‌اند.

داستان شرکت خود را خودتان بیان کنید و به اشتراک بگذارید. زیرا هنگامی که توسط خود شما گفته می‌شود بسیار موثرتر و ماندگارتر خواهد بود.

تبدیل شدن به چره برای کسب و کار نشان دهنده‌ی اعتقاد به محصول یا خدماتتان است

5 چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید؟

یک کارآفرین مدرن و تأثیرگذار باشید. بودن در کسب و کاری که تاسیس کرده‌اید به این معنی است که کاملا با شرکت در تعامل باشید و تلاش کنید، نه اینکه فقط پشت میز بنشینید و دستور دهید. شما باید با تمام توان خود برای برند تلاش کنید و در فراز و نشیب‌ها و شرایط دشوار حضور داشته باشید و متعهد به ارائه بهترین محصول یا خدمات به بازار باشید. هیچ تعداد تبلیغات پرهزینه یا حمایت افراد مشهور نمی‌تواند با اعتماد یا تعهد رقابت کند.

پنهان شدن پشت یک نام و شرکت، یا حتی کارکنان و مدیران آسان است، اما کسانی که در حضور همه آماده برای مقابله با هر اتفاقی هستند بسیار شجاعانه است. مصرف کنندگان می‌دانند که برندها با چالش‌هایی روبرو خواهند شد و هیچ چیزی آسان و بدون مشکل نیست، این دلیل دیگری است که آنها به این حرکت احترام می‌گذارند و از برندهای با چهره که با آن‌ها در تعامل اند حمایت می‌کنند.

حال که با دلایل اینکه چرا باید تبدیل به یک چهره برای کسب و کار خود شوید آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس