سفارش سازی موس Logitech MX Master 3

67
0

اگر کارهای خلاقانه زیادی انجام دهید، موس Logitech MX Master 3 یک ماوس با بهره وری عالی است. برخی از ویژگی های سفارشی سازی آن را در این مقاله مورد بررسی قرار میدهیم.

ماوس Logitech MX Master 3 یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای افرادی است که می‌خواهند بهره ‌وری خود را افزایش دهند، اما تنها زمانی که شروع به سفارشی‌سازی تنظیمات کنید. مشکل این است که بسیاری از ما نمی دانیم از کجا شروع کنیم، به این معنی که حتی سطح توانایی MX Master 3 را هم بررسی نکرده ایم.

در این مقاله، چند ویژگی کلیدی سفارشی سازی را به شما نشان می دهیم. این شامل استفاده از حرکات برای افزایش تعداد عملکردها در هر دکمه، اختصاص میانبرهای صفحه کلید به ماوس و ایجاد پروفایل های سفارشی برای هر برنامه ای است که استفاده می کنید.

آنچه برای سفارشی کردن موس Logitech MX Master 3 نیاز دارید

MX Master 3 ماوسی است که فرم را با عملکرد ترکیب می کند. طراحی شیک آن شامل پشتیبانی ارگونومیک برای دست شما است و دارای هفت دکمه است که پنج تای آن کاملا قابل تنظیم هستند (کلیک راست و چپ قابل تغییر نیستند).

هنگامی که ماوس MX Master 3 خود را در دست دارید، وقت خود را برای راه اندازی آن تلف نکنید زیرا زمانی که نرم افزار رایگان و همراه را دانلود کردید کارهای بسیار بیشتری می تواند انجام دهد.

موس Logitech MX Master 3
موس Logitech MX Master 3

در حال حاضر، دو برنامه رسمی Logitech برای سفارشی سازی وجود دارد که ممکن است گیج کننده باشد. یکی Logitech Options و دیگری Logi Options+ نام دارد. هر دوی آنها اساساً در این مرحله یک کار را انجام می دهند، اما در نهایت Logi Options+ دارای ویژگی های جدید و به روز شده در کنار رابط کاربری دوستانه تر خواهد بود، بنابراین توصیه می کنیم Logi Options+ را دانلود کنید.

در حال حاضر این نرم افزار فقط برای ویندوز 10 به بالا و macOS 10.15 یا بالاتر در دسترس است. برای کاربران لینوکس، هیچ پشتیبانی رسمی وجود ندارد، که ناامید کننده است. با این حال، راه حلی وجود دارد که می توانید در صفحه Arch Linux Wiki درباره آن بخوانید.

فراتر از 8 دکمه را با استفاده از Gestures  امتحان کنید

هنگامی که برای اولین بار از MX Master 3 خود در کنار نرم افزار Logi Options+  استفاده می کنید، متوجه خواهید شد که دکمه ها از قبل دارای عملکردهایی هستند که به آنها اختصاص داده شده است. در حالی که این دکمه‌ها مفید هستند، به سرعت آرزو می‌کنید که  ای کاش فضای بیشتری برای اضافه کردن میانبرها یا اقدامات برای استفاده داشته باشید، و اینجاست که ویژگی ژست‌های حرکتی مفید است.

ژست‌ها با ترکیب فشار دادن دکمه با حرکت دادن ماوس به بالا، پایین، چپ یا راست کار می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید یکی از دکمه‌های کناری را فشار داده و نگه دارید، سپس موس خود را به جلو ببرید تا عملی مانند گرفتن اسکرین شات انجام دهید.

موس Logitech MX Master 3
موس Logitech MX Master 3

برای انجام این کار در Logi Options+، روی دکمه ‌ای که می‌گوید Shift Wheel Mode کلیک کنید تا منوی نوار کناری عملکردها ظاهر شود. از منو، روی Gestures کلیک کنید و سپس روی Windows Navigation کلیک کنید تا آن را به Custom تغییر دهید. این به شما چهار گزینه دیگر را برای اختصاص یک تابع، در بالای کلیک، می دهد.

برای آزمایش این موضوع، بیایید ادامه دهیم و Hold + Move Up را به عنوان حرکت جدید خود برای گرفتن اسکرین شات تنظیم کنیم. پس از کلیک بر روی عنوان، از لیست پیشنهادی Screen Capture را انتخاب کنید. این لیست بسته به دکمه ای که انتخاب می کنید تغییر می کند، بنابراین اگر چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا نکردید، سعی کنید در نوار جستجو تایپ کنید.

تنها دکمه دیگری که نمی‌توانید روی آن از ژست‌ها استفاده کنید، چرخ اسکرول انگشت شست افقی است، اما به غیر از این، استفاده از ویژگی ژست 20 مکان دیگر برای اختصاص یک عملکرد سفارشی به شما می‌دهد.

میانبرهای صفحه کلید را به دکمه ها اختصاص دهید

یک مکان عالی برای شروع ساده‌سازی گردش کار، میانبرهای صفحه کلید است. همانطور که قبلا توضیح دادیم، با استفاده از Logic Options+، می‌توانید یک دکمه را به فشار دادن دکمه یا اشاره اختصاص دهید. این نه تنها تعداد فشارهای کلیدی را که باید استفاده کنید کاهش می دهد، بلکه با کاهش حرکات تکراری، فشار روی دستان شما به حداقل می رسد.

رایج ترین میانبر Ctrl + C و Ctrl + V برای کپی و چسباندن است که در مجموع چهار کلید را فشار می دهد. اما با تخصیص میانبر به ماوس، آن تعداد را تنها به دو کلیک بر روی دکمه کاهش می دهد.

تعیین میانبرهای کمتر رایج نیز دشوار نیست، و تعداد زیادی میانبر صفحه کلید Adobe Photoshop وجود دارد که اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

موس Logitech MX Master 3
موس Logitech MX Master 3

به عنوان مثال، اجازه دهید میانبر طولانی Command + Shift + Option + E را به یک دکمه اختصاص دهیم—در فتوشاپ، این میانبر برای کپی و چسباندن تمام عناصر قابل مشاهده روی تابلوی هنری شما در یک لایه جدید  است(macOS).

در Logi Options+، روی یکی از دکمه های موجود کلیک کنید و Keyboard Shortcut را انتخاب کنید. با این کار فضایی برای تایپ میانبری که ذکر کردیم برای شما باز می شود. پس از اتمام کار، به سادگی از برنامه خارج شوید، و میانبر جدید اکنون باید کار کند.

پروفایل های سفارشی را برای برنامه های مختلف تنظیم کنید

در نهایت، می توانید میانبرهای سفارشی را برای نرم افزار خاصی که استفاده می کنید تنظیم کنید. به عنوان مثال، چرخ اسکرول انگشت شست می تواند اندازه قلم مو را در فتوشاپ تغییر دهد، در حالی که در Premiere Pro، می تواند به صورت افقی حرکت کند تا خط زمانی ویرایش را پیمایش کند.

موس Logitech MX Master 3
موس Logitech MX Master 3

در حال حاضر، Logitech چندین نمایه از پیش ساخته شده برای شما دارد، از جمله تمام برنامه های مختلف Adobe Cloud و نرم افزار مایکروسافت آفیس. اما به هیچ وجه این محدود نیست. شما می توانید پروفایل های سفارشی برای هر نرم افزاری که می خواهید بسازید.

برای تغییر یک نمایه موجود، نماد برنامه را از سمت راست بالای صفحه اصلی Logi Options+ انتخاب کنید، سپس طبق معمول تغییراتی را در دکمه ایجاد کنید. اگر نمی توانید برنامه مورد نظر خود را ببینید، باید با کلیک کردن روی علامت مثبت (+) در انتهای لیست نماد برنامه، یک نمایه ایجاد کنید. با این کار یک منوی جانبی با تمام برنامه هایی که در رایانه شما شناسایی می کند ظاهر می شود.

اگر برنامه در این لیست نیز وجود ندارد، به پایین منو بروید و روی Add Other Application کلیک کنید تا نرم افزار مورد نظر خود را جستجو کنید. آیا می خواهید نمایه را حذف کنید و دوباره شروع کنید؟ فقط روی نماد برنامه نگه دارید و روی X کلیک کنید تا آن را حذف کنید.

MX Master 3: یک موهبت برای بهره وری و گردش کار است

برای بهره مندی بیشتر از ماوس MX Master 3، باید Logi Options+ را دانلود کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید یک حرکت برای ارائه عملکردهای ثانویه اضافه کنید و میانبرهای صفحه کلید مورد علاقه خود را به ماوس اختصاص دهید. برای اینکه یک قدم جلوتر بروید، دکمه‌های ماوس را برای نرم ‌افزار خاصی که استفاده می‌کنید تغییر دهید.

در ظاهر، MX Master 3 فقط هفت دکمه دارد، اما نرم افزار اضافی  Logitech واقعاً این ماوس را به سطح جدیدی از سفارشی سازی ها می برد. با این ویژگی‌های سفارشی ‌سازی، می‌توانید واقعاً شروع به بهبود گردش کار بهره ‌وری خود کنید.

منبع : makeuseof

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس