شیائومی 12T پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی و 12T با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رونمایی شدند

50
0
شیائومی 12T پرو

شیائومی پس از رونمایی از گوشی هوشمند خود با حسگر چشمگیر یک‌اینچی، به تازگی محصولی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی شیائومی 12T پرو بپردازیم، با ما همراه باشید.

شیائومی 12T پرو

شیائومی ۱۲ T پرو به همراه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اولین گوشی این شرکت با چنین قدرتی است. در بخش دوربین این گوشی از حسگر ISOCELL HP1 سامسونگ با حسگر ۱٫۱.۲۲ اینچی و پیکسل‌های ۰٫۶۴ میکرومتری استفاده شده است که می‌تواند بسته به شرایط نوری اندازه‌‌ی ۱٫۲۸ میکرومتر (۴ در ۱) یا حتی ۲٫۵۶ میکرومتر (۱۶ در ۱) را ارائه کند.

شیائومی 12T پرو
شیائومی 12T پرو

هیچ لنز تله‌فوتویی در این سری از گوشی‌های 12T وجود ندارد؛ اما حسگر مذکور با وضوح چشمگیر خود به‌طور‌طبیعی از بزرگ‌نمایی دیجیتالی بدون افت کیفیت دو‌برابری پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدئو 8K بگیرد و فیلم HDR10+ ضبط کند. درضمن، از تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال (OIS) برای نوردهی طولانی‌تر در تاریکی و ضبط فیلم‌های بهتر به‌علاوه ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی چشم و فوکوس خودکار ردیابی حرکت بهره می‌برد.

برخلاف دوربین اصلی، بقیه دوربین ها حرفی برای گفتن ندارند. دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با سنسور ۱٫۴ اینچی (پیکسل‌های ۱٫۱.۱۲ میکرومتر) و لنز f/2.2 با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه در‌کنار دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، مجموعه دوربین های این گوشی را تشکیل می دهند.

در پنل جلویی گوشی، یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (۱٫۳.۴۷ اینچ، ۰٫۸ میکرومتر، f/2.24 و لنز ۷۸ درجه) و یک حسگر اثر‌انگشت زیرنمایشگر تعبیه شده است.

گوشی هوشمند جدید شیائومی صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل (۲۰:۹، 446ppi) دارد. نمایشگر شیائومی 12T پرو می‌تواند با فرکانس ۱۲۰ هرتز کار کند و می‌توان به آن اجازه داد به‌طور‌خودکار بین حالت‌های ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز جابه‌جا شود. پنل ۱۲ بیتی استفاده‌شده در این محصول به‌لطف کالیبراسیون در کارخانه، تصاویر بی‌نقص رنگی را ایجاد می کند. از دیگر ویژگی‌های شیائومی 12T پرو می‌توان به روشنایی معمولی ۵۰۰ نیتی (پیک ۹۰۰ نیت) و محافظ گوریلا گلس ۵ آن اشاره کرد.

شیائومی 12T پرو
شیائومی 12T پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون 8+1 است که تعادل عالی بین عملکرد و کارایی ارائه می کند. این گوشی در مقایسه با 11T Pro، دارای 65٪ VC بزرگتر و 125٪ مواد حرارتی بیشتر است.

در نسخه‌ی پایه، این پردازنده ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 دارد. البته کانفیگ‌های ۸/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نیز دراختیار خریداران قرار می‌گیرند. و در آخر اینکه این گوشی اندروید ۱۲ (MIUI 13) را اجرا می‌کند.

12T Pro از باتری نسبتاً حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱‍۲۰ واتی استفاده می‌کند و در جعبه‌ی آن نیز آداپتور شارژر وجود دارد. دستگاه‌های زیادی وجود ندارد که از قدرت شارژ ۱۲۰ واتی بتوانند پشتیبانی کنند و اکثر آن‌ها نیز باتری‌های کوچک‌تری دارند – 5000 میلی‌آمپر ساعت برای حداکثر 13.5 ساعت روشن شدن صفحه کافی است و پس از آن باتری می‌تواند تنها در 19 دقیقه تا 100 درصد شارژ شود.

از دیگر مشخصات شیائومی ۱۲ تی پرو می‌توان به بلندگوهای استریو (بهینه‌شده به‌وسیله‌ی هارمن کاردن و با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس)، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۲ و NFC (در برخی مناطق) اشاره کرد. این گوشی دوسیم‌کارته است و از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 12 تی پرو از 13 اکتبر در دسترس خواهد بود. مدل 8/128 گیگابایتی با قیمت 750 یورو عرضه خواهد شد، اگرچه پیدا کردن آن ممکن است در برخی فروشگاه ها چالش برانگیز باشد. حداقل برای اروپا 8/256 گیگابایت رایج ترین گزینه است (قیمت 800 یورو) و در برخی کشورها می توانید 12/256 گیگابایت (با قیمت 850 یورو) را نیز تهیه کنید.

شیائومی 12T

شیائومی 12T دوربین شگفت‌انگیز مدل پرو را ندارد؛ ولی به همان صفحه‌نمایش و باتری مجهز است. همچنین، نمی‌توان به عملکرد تراشه‌ی Dimensity 8100-Ultra و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن توجهی نکرد.

در دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی از حسگر ۱٫۱.۶۷ اینچی ISOCELL HM6 استفاده شده است. این دوربین OIS و دیافراگم f/1.7 دارد؛ اما از ویدئو 8K یا ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند فوکوس خودکار و ردیابی چشم پشتیبانی نمی‌کند.

دوربین‌های دیگر این گوشی همانند نسخه‌ی پرو هستند، از‌جمله دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید (۱٫۴ اینچ، ۱٫۱۲ میکرومتر، f/2.2 و ۱۲۰ درجه) و ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (۱٫۳.۴۷ اینچ، ۰٫۸ میکرومتر، f/2.24 و زاویه دید ۷۸ درجه). دوربین سلفی و نمایشگر این گوشی هوشمند نیز با شیائومی ۱۲ تی پرو یکسان است. پنل AMOLED 6.67 اینچی 20:9 با وضوح +1220p. این یک پنل 12 بیتی با HDR10+ (البته بدون Dolby Vision) و نرخ بروزرسانی 30/60/90/120 هرتز و همچنین نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز است. مانند پرو، دارای روشنایی معمولی 500 نیت (پیک 900 نیت) و محافظ گوریلا گلس۵ GG5 است.

در شیائومی ۱۲ تی نیز، بلندگوهای استریو وجود دارند؛ البته دیگر از جادوی هارمن کاردن خبری نیست. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۳ و NFC (در برخی مناطق) و همچنین دو سیم کارته بودن آن اشاره کرد.

شیائومی 12T پرو
شیائومی 12T پرو

همان‌طورکه قبلاً اشاره کردیم، این گوشی از Dimensity 8100-Ultra استفاده می‌کند که با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 پشتیبانی می‌شود. شیائومی 12T اندروید ۱۲ را با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌کند.

علیرغم چیپست های مختلف، شیائومی ادعا می کند که می توانید تا 13.5 ساعت صفحه نمایش را فعال نگه دارید، همچنین گوشی با همان شارژر 120 واتی عرضه می شود که می تواند شارژ باتری را تنها در 19 دقیقه به 100 درصد برساند.

شیائومی 12T درکنار نسخه‌ی پرو از ۱۳ اکتبر و با قیمت ۶۰۰ یورو برای کانفیگ پایه‌ی ۸/۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شود.

Xiaomi 12T در کنار Pro در 13 اکتبر عرضه خواهد شد و البته ارزان تر خواهد بود – 600 یورو برای 8/128GB. و برخلاف Pro، این مدل را می توانید به راحتی پیدا کنید. نسخه 8/256 گیگابایت می تواند با 650 یورو در دستان شما باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس