ضرر ۲۰۰ میلیارد دلار ایلان ماسک در طی یک سال

53
0
ضرر ۲۰۰ میلیارد دلار ایلان ماسک

در نوامبر 2021، دارایی ایلان ماسک از مرز 300 میلیارد دلار عبور کرد، ولی حالا با کاهش ارزش سهام تسلا، به اولین فردی در جهان تبدیل شده که چنین ضرر مالی را در طی سال به نام خود رقم زده است. در این خبر به بررسی ضرر ۲۰۰ میلیارد دلار ایلان ماسک می پردازیم.

ضرر ۲۰۰ میلیارد دلار ایلان ماسک

وی تا پیش از این در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار داشت، ولی ماه گذشته «برنارد آرنو»، مدیرعامل شرکت فرانسوی LVMH هم‌زمان با ریزش ارزش سهام تسلا، توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند. در سال 2022، ارزش سهام تسلا تا حدود 65 درصد کاهش یافت، اما اخیراً تسلا چندین مدل از خودروهای خود را با کاهش قیمت چشمگیری به فروش می‌رساند. گفته می‌شود برخی مدل‌های خودروهای این شرکت با تخفیف حدود 7500 دلار به فروش می‌رسند.

سال مالی غم‌انگیز برای ایلان ماسک و تسلا

با وجودی که ایلان ماسک در سال 2022 توییتر را تصاحب کرد و برنامه‌هایی را برای این شبکه اجتماعی دنبال می‌کند، اما از نظر دارایی خالص، سال مالی غم‌انگیزی را به پایان رساند؛ تا جایی که عنوان اولین فردی در جهان که 200 میلیارد دلار را در یک سال از دست داده است، از آن خود کرد.

برای بسیاری از تحلیلگران بازار این سؤال مطرح می‌شود که آیا ایلان ماسک می‌تواند در 2023، سال مالی بهتری را برای خود رقم بزند یا خیر. پس از سقوط ارزش سهام تسلا، برخی تحلیلگران امیدوارند که این فرد نامدار بتواند در سال جدید، گزارش مالی بهتری را برای تسلا تجربه کند.

ایلان ماسک توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلار خریداری کرد و در همان زمان بسیاری از تحلیلگران می‌گفتند خرید توییتر باعث ریزش ارزش سهام تسلا خواهد شد. این اتفاق افتاد و ضرر 200 میلیارد دلاری در یک سال در کارنامه ایلان ماسک رقم خورد.

باید دید این فرد ثروتمند در ادامه چه مسیری را طی می‌کند و چه رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت خواهد کرد.

bloomberg

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس