انتشار نسخه اندروید 13 به تاخیر افتاد

72
0
انتشار نسخه اندروید 13

اوایل سال جاری، گوگل آزمایش اندروید 13 را روی دستگاه های پیکسل آغاز کرد و سازنده اندروید اکنون به حالت پایداری رسیده و به عنوان نسخه نهایی اندروید 13 انتخاب شده است. با این حال، انتشار نسخه اندروید 13 به تعویق افتاده است.

زمان انتشار نسخه اندروید 13

در اواخر ماه جولای، گوگل رسما تایید کرد که عرضه اندروید 13 در حال نزدیک شدن است اما عرضه آن به طور نامحدود به تعویق افتاده است. در این میان، گوگل هیچ اظهارنظر دیگری در این مورد نکرد.

حتی پس از رسیدن به حالت پایداری، چرا گوگل اندروید 13 را به تاخیر انداخته است؟ آیا این موضوع بر عرضه سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و سایر سازندگان گوشی های هوشمند اندرویدی تأثیر خواهد گذاشت؟ بیایید دریابیم. از آنجایی که سازنده گوشی شریک رسمی سرویس‌های تلفن همراه اندروید نیست، هواوی را از این موضوع دور نگه می‌داریم.

سامسونگ:

هفته گذشته، سامسونگ تست بتای One UI 5.0 را در بازارهای مختلف افتتاح کرد. به گفته Sammyfans، سازنده گوشی کره جنوبی این پوسته نرم افزاری سفارشی موبایل را بر اساس اندروید 13 قرار داده است. این نیست، این شرکت در حال حاضر توسعه برنامه آزمایشی در ایالات متحده را بلافاصله پس از اعلام آغاز کرده است، که در مقایسه با سال گذشته نوعی آزمایش سریع است.

انتشار نسخه اندروید 13
انتشار نسخه اندروید 13

وان پلاس:

در جریان راه اندازی OnePlus 10T در 3 آگوست، OnePlus به طور رسمی OxygenOS 13 را معرفی کرد که مبتنی بر اندروید 13 است. این شرکت در حال آزمایش این نرم افزار جدید در نسخه بتا بر روی دستگاه های OnePlus 10 و  Pro10، از زمان برنامه بتا اولیه است.

انتشار نسخه اندروید 13
انتشار نسخه اندروید 13

Realme:

در 4 آگوست، Realme آزمایش بتای One UI 4.0 مبتنی بر Android 13 را برای گوشی هوشمند Realme GT 2 Pro تایید کرد. این به‌روزرسانی با تعدادی از ویژگی‌های دسترسی اولیه جدید ارائه می‌شود که توسط نسخه جدید اندروید ارائه شده است. با این حال، هنوز برای دستگاه های Realme بیشتری تایید نشده است.

انتشار نسخه اندروید 13
انتشار نسخه اندروید 13

شیائومی:

شیائومی همچنین دارای نسخه اختصاصی خود از MIUI مبتنی بر اندروید 13 – MIUI 13 است. این شرکت در حال آزمایش این نرم افزار بر روی سری Xiaomi 12 برای مدل های چینی و جهانی است. با این حال، یک فعالیت آزمایشی گسترده هنوز باز نشده است.

و دیگران

همچنین یک سازنده تلفن اندرویدی دیگر از جمله Vivo، Oppo، Lenovo و غیره وجود دارد که فعالیت‌های بتای بسته و باز را از اوت آغاز کرده است. به نظر می رسد که گوگل به تمامی سازندگان گوشی های اندرویدی اجازه داده است تا برنامه های بتا را آغاز کنند. به طوری که گوگل می تواند آنها را در طول عرضه رسمی اندروید 13 به نمایش بگذارد.

از این رو، تاخیر انتشار اندروید 13 هیچ تاثیری در روند کار نداشته است…

Samsung One UI 5/Android 13 ویژگی دوربین برگرفته از هواوی را به همراه دارد

انتشار نسخه اندروید 13
انتشار نسخه اندروید 13

هوآوی برای مدت طولانی سلطان دوربین موبایل بوده است و تنها شرکتی است که انقلاب و تکامل را در صنعت دوربین موبایل به ارمغان آورده است. چه در مورد اولین دوربین دوگانه، اولین دوربین سه گانه، چهارگانه، پنتا صحبت کنید، فقط نام آن را بگذارید، هوآوی این کار را برای همه انجام داده است.

این نیست، هواوی نه تنها روی تعداد کار کرده است، بلکه روی فناوری هایی مانند دوربین Periscope که ابتدا در جهان با P30 Pro تولید شد و بعداً توسط سازندگان گوشی های هوشمند مانند شیائومی، ویوو، اوپو و سامسونگ استفاده شد، کار کرده است.

به خصوص سامسونگ که ممکن است از ویژگی‌های دوربین هواوی استفاده کرده باشد، اما هنوز نتوانسته آنها را مانند زوم دوربین کامل کند.

اندروید 13 حالت جدید Digital Wellbeing Bedtime را ارائه می کند

انتشار نسخه اندروید 13
انتشار نسخه اندروید 13

گوگل با آخرین رویه توسعه سیستم اندروید 13 کاملاً مشغول است. این شرکت در تلاش است تا برخی از ویژگی های باشکوه را پیاده سازی کند که می تواند رابط کاربری را بهبود بخشد و سطح جدیدی از تجربه را برای مصرف کنندگان خود به ارمغان آورد. و یکی از این ویژگی ها حالت Digital Wellbeing Bedtime برای اندروید 13 است.

سازنده آمریکایی حالت رفاه دیجیتالی قبل از خواب را برای اندروید 13 با آخرین نسخه 1.1.463639936.beta (409068) تغییر داده است. این نسخه بتا اکنون یک گزینه «کم کردن تصویر زمینه» را اضافه می کند که بدون شک تجربه بصری را در دستگاه مربوطه شما افزایش می دهد. علاوه بر این، با ادامه دسترسی به ویژگی، تغییرات جدیدی را مشاهده خواهید کرد.

اندروید 13 گوگل در ماه سپتامبر راه اندازی می شود

انتشار نسخه اندروید 13
انتشار نسخه اندروید 13

طرفداران گوگل مشتاقانه منتظرند تا اولین نگاه به اندروید 13 را ببینند، اما به نظر می رسد که مصرف کنندگان باید تا سپتامبر صبر کنند. این در صفحه رسمی گوگل که یادداشت های انتشار و جزئیات نسخه بعدی اندروید را می خواند مشخص می شود.

در کنار انتشار وصله امنیتی اندروید آگوست 2022، سازنده آمریکایی یادداشت‌های انتشار اندروید 13 را نیز منتشر کرده است که اشاره‌ای به راه‌اندازی در سپتامبر دارد. در نتیجه، این یادداشت‌ها نشان می‌دهد که گوگل در حال آماده‌سازی چیز بزرگی با ساخت اندروید بعدی است و ویژگی‌های چشم‌نواز مختلفی را روی برد خواهد آورد.

این شرکت با تشریح برخی از جزئیات مهم اندروید 13، اشاره می کند که نوع پایدار سیستم عامل مربوطه، وصله امنیتی جدید سپتامبر 2022 را وارد کیف خود خواهد کرد. این به وضوح نشان می دهد که گوگل قصد دارد انتشار نسخه جدید اندروید را در این ماه متوقف کند.

منبع : huaweicentral

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس