آیا آیفون 14 پرو بخریم ؟

99
0
آیفون 14 پرو بخریم

آیفون 14 پرو جدیدترین و بهترین آیفون اپل است، اما آیا باید آن را بخرید؟ ما به شما دلایلی را ارایه می دهیم که آیفون 14 پرو بخریم یا خیر ؟

آیفون 14 پرو بخریم ؟

ما سال ها منتظر یک آیفون واقعاً نسل بعدی بودیم، و با آیفون 14 پرو، ممکن است اپل بالاخره یک آیفون را برای ما به ارمغان آورد. آیفون 14 پرو در نهایت تغییرات واقعی در ظاهر آیفون ایجاد می کند و تغییرات قابل توجهی را در کل تجربه ایجاد می کند.

آیفون 14 پرو با ویژگی‌های جدید بارگذاری شده و سریع‌ترین پردازنده تلفن همراه را دارد. علاوه بر این، آیفون 14 پرو در نهایت با بریدگی (notch) از بین می رود – خوب، به نوعی.

در زیر، ما به شش دلیل اصلی برای در نظر گرفتن ارتقاء به آیفون 14 پرو نگاه خواهیم کرد.

خداحافظ ناچ Hello Dynamic Island

آیفون 14 پرو بخریم
آیفون 14 پرو بخریم

بسیاری از مردم سال ها صبورانه منتظر بوده اند تا شرکت کوپرتینویی از شر این ناچ (notch) خلاص شود. اگرچه اپل این notch را در مدل‌های استاندارد آیفون 14 حذف نکرده است، اما آیفون 14 پرو یک بریدگی قرص‌دار شیک‌ تر به نام جزیره پویا (Dynamic Island) معرفی می‌کند.

اگرچه این طراحی جدید در مقایسه با دوربین‌های سوراخ‌دار کوچکی که در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیده‌ایم هنوز بزرگ است، اپل در واقع توانسته آن را به یک ویژگی تبدیل کند. به جای اینکه نوتیفیکیشن ‌ها مانند سال‌ها از بالای صفحه نمایش پایین بیایند، در آیفون 14 پرو، از جزیره دینامیک (Dynamic Island) بیرون می‌آیند  حداقل نوتیفیکیشن ‌های برنامه‌های پشتیبانی‌شده.

اما جزیره پویا(Dynamic Island) آیفون 14 پرو فقط یک مرکز اطلاع رسانی نیست. این فضایی است که می‌توانید برنامه‌هایی را که در بک گراند اجرا می‌کنید، پیگیری کنید. به عنوان یک مدیر همیشه برای کارهای بک گراند مانند تماس های تلفنی، موسیقی و غیره کار می کند.

آیفون بالاخره یک صفحه نمایش همیشه روشن دارد

آیفون 14 پرو بخریم
آیفون 14 پرو بخریم

آیا صفحه نمایش همیشه روشن اپل واچ را دوست دارید؟ در این صورت، خوشحال خواهید شد که بدانید بالاخره به آیفون راه پیدا کرده است. اگرچه این قابلیتی است که گوشی‌های اندرویدی سال‌ها قبل معرفی کرده‌اند، اما نسخه همیشه روشن اپل قطعا ناامید کننده نیست.

وقتی صحبت از فناوری همیشه روشن می‌شود، اغلب دستگاه‌های دارای این ویژگی معمولاً یک بک گراند سیاه و مقداری متن بسیار کم به شما می‌دهند که به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی مانند زمان و نوتیفیکیشن ‌هایتان را ببینید. از طرف دیگر، آیفون 14 پرو صفحه نمایش را به طور کامل سیاه نمی کند. درعوض، کاغذ دیواری (wallpaper) شما را به زیبایی کم می کند. این بدان معناست که بک گراند‌های سفارشی شما و سفارشی‌سازی‌های صفحه قفل می‌توانند از بین بروند، چه صفحه‌نمایش روشن یا خاموش باشد.

حداقل در حال حاضر، نمایشگر همیشه روشن در انحصار آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس است. اگرچه اپل در ارائه برخی از ویژگی‌های پیشرفته به آیفون بسیار دیر است، اما این کار را به روش منحصر به فرد خود انجام می‌دهد. و شاید ارزش این انتظار را داشت.

ارتقاء عظیم دوربین

آیفون 14 پرو بخریم
آیفون 14 پرو بخریم

آیفون 14 پرو دارای یک دوربین 48 مگاپیکسلی با سنسور چهار پیکسلی است. برای درک این موضوع، هر دوربین آیفون، از 6S تا حتی  13Pro، دارای دوربین های 12 مگاپیکسلی است. این جهش در وضوح، همراه با سنسور دوربین که 65 درصد بزرگتر از نسل قبلی است، به این معنی است که آیفون 14 پرو می تواند نور بیشتری را ثبت کند و جزئیات بیشتری را به عکس ها اضافه کند.

اپل حتی می‌گوید آیفون 14 پرو در گرفتن عکس‌هایی در نور کم دو برابر بهتر از آیفون 13 پرو است، جایی که حتی بهترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند اغلب در آن مشکل دارند.

اپل قطعا به دوربین جدید خود افتخار می کند. در حالی که احتمالاً به این زودی شاهد هیچ فیلم پرفروشی با آیفون نخواهیم بود، اما مطمئناً برای اکثر مردم، چه عکاس اینستاگرامی و چه فیلمساز آماتور، این قابلیت بیش از حد است.

طراحی شده توسط یک پردازنده کلاس جهانی

آیفون 14 پرو بخریم
آیفون 14 پرو بخریم

برخلاف سری آیفون 13 که هر دو مدل پایه آیفون و آیفون 13 پرو از یک پردازنده بهره می برند، اپل آخرین تراشه A16 Bionic را منحصر به مدل های آیفون 14 پرو ساخته است.

اپل با افتخار می گوید که A16 Bionic بر روی یک فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است و می تواند تا 17 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد، که به نظر می رسد قابل توجه است، اما آنچه در دنیای واقعی به این معناست این است که آیفون 14 پرو کارآمدتر و سریع تر از هر آیفونی است که قبلا عرضه شده است.

اپل حتی به جرأت ادعا می کند که تا 40 درصد سریع تر از رقبا است. فراتر از ارتقای مورد انتظار در سرعت و عملکرد بازی، A16 Bionic در آیفون 14 پرو به برخی از ویژگی های انحصاری دسترسی دارد. به عنوان مثال، این تراشه دارای یک موتور نمایشگر اختصاصی است که حتی به آیفون 14 پرو اجازه می دهد تا نرخ تازه سازی خود را تا 1 هرتز کاهش دهد و در نهایت نمایشگر همیشه روشن را در آیفون ممکن می کند.

بزرگترین طراحی مجدد آیفون در چند سال اخیر

آیفون 14 پرو بخریم
آیفون 14 پرو بخریم

در آن روز، اپل با انتشار آیفون خود از یک برنامه قابل پیش بینی پیروی می کرد. ابتدا، اپل یک آیفون کاملاً جدید را معرفی خواهد کرد و سال بعد مدل سریع تر S را خواهیم داشت. این بدان معناست که ما هر دو سال یک آیفون با طراحی مجدد بصری دریافت می کنیم. اما در سال‌های اخیر، کمتر آیفونی با طراحی مجدد دریافت می‌کنیم. آیفون X با بریدگی (notch) در سال 2017 عرضه شد. اگرچه آیفون‌های جدیدتر بسیار سریع‌تر شده‌اند، دوربین‌های بسیار بهتری دارند و عمر باتری بسیار بیشتری دارند، طراحی کلی جلوی آیفون تقریباً ثابت مانده است.

آیفون 14 پرو این را تغییر می دهد. از زمان آیفون X، تمام آیفون‌هایی که ما دریافت کرده‌ایم، احساس اصلاحات و گاهاً اصلاحات عمده‌ای داشته‌اند، اما هیچ ‌یک از آن‌ها احساس تازه‌سازی بصری واقعی ندارند. آیفون 14 پرو در رنگ‌های جدید عرضه می‌شود، اما تغییرات عمیق‌تر هستند. به لطف جزیره دینامیک (Dynamic Island)، آیفون 14 پرو مانند یک آیفون نسل بعدی است. برای بسیاری، این آیفونی است که منتظرش بودند.

هنوز از 999 دلار شروع می شود

بسیار خوب، نمی توان از این واقعیت عبور کرد که 999 دلار برای یک گوشی پول زیادی است. اما در حالی که اپل قطعاً آیفون 14 پرو را تقدیم نمی‌کند، این شرکت به دلیل عدم افزایش قیمت‌ها از زمان آیفون X در سال 2017، شایسته اعتبار است.

وزارت کار ایالات متحده در ژوئن 2022 گزارش داد که تورم 9.1 درصد افزایش یافته است، بالاترین نرخ در 40 سال گذشته. و این فقط ایالات متحده است. بسیاری از کشورها شاهد تورم حتی بیشتر هستند.

خوشبختانه، اپل تصمیم گرفت قیمت آیفون 14 را حداقل در ایالات متحده افزایش ندهد. اگرچه آیفون 14 پرو قطعاً یک گزینه اقتصادی نیست، اما این واقعیت که اپل قیمت ها را افزایش نداده است، راه انداختن (trigger ماشه) را برای آیفون جدید آسان تر می کند.

از آشنایی با شما خوشحالم، آیفون 14 پرو

اگر هرگز طرفدار آیفون نبوده اید، احتمالاً آیفون 14 پرو شما را به یک طرفدار (believer) تبدیل نخواهد کرد. تا (fold چین) نمی‌شود، هنوز یک حباب بزرگ در بالای صفحه‌اش دارد و همچنان یک آیفون است.

شاید آیفون 14 پرو هیجان‌انگیزترین گوشی موجود در بازار نباشد، اما به‌روزرسانی بصری است که سال‌ها منتظرش بودیم. اپل تقریباً مانند گذشته با ما با یک آیفون بازطراحی شده رفتار نمی کند و آیفون 14 پرو مدت زیادی است که عرضه می شود.

بنابراین، اگر منتظر آیفونی بوده اید که در نهایت احساس تازگی داشته باشد، آیفون 14 پرو ممکن است همان چیزی باشد که منتظرش بودید.

makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس