فروش فیلم Black Panther: Wakanda Forever

16
0
فیلم Black Panther: Wakanda Forever

فیلم Black Panther: Wakanda Forever برای چهارمین هفته متوالی در صدر باکس آفیس فروش داخلی آمریکا قرار گرفت و نزدیک به ۳۹۴ میلیون دلار در این کشور و ۳۳۹ میلیون دلار دیگر در دیگر مناطق جهان به دست آورد تا فروش کلی جهانی خود را به مرز ۷۳۳ میلیون دلار برساند.

فروش فیلم Black Panther: Wakanda Forever

در مقام مقایسه، قسمت اول در همین مقطع بیش از ۵۶۰ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در نهایت فروش داخلی خود را با ۷۰۰ میلیون دلار به پایان رساند تا ششمین اثر پرفروش در تمام دوران شود.

Wakanda Forever قرار نیست به این رقم نزدیک شود، اما قطعاً در چند روز آینده از دیگر فیلم‌های مارول همچون Thor: Love and Thunder که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، چه در سطح داخلی (۳۴۳ میلیون دلار) و چه در سطح بین‌المللی (۷۶۰ میلیون دلار) پیشی خواهد گرفت.

با این حال، شانس این فیلم برای پیشی گرفتن از Doctor Strange in the Multiverse of Madness با فروش جهانی ۹۵۵ میلیون دلاری در حال حاضر نامشخص است. نباید این نکته را فراموش کرد که Wakanda Forever در چین و روسیه اکران نشده است، جایی که فیلم اول مجموعاً بیش از ۱۲۰ میلیون دلار بدست آورد.

فیلم Black Panther: Wakanda Forever
فیلم Black Panther: Wakanda Forever

در مقایسه با دیگر آثار دنیای سینمایی مارول، Wakanda Forever پیش از این از هالک شگفت‌انگیز (۲۶۵ میلیون دلار در سطح جهانی)، کاپیتان آمریکا: اولین اونجر (۳۷۰ میلیون دلار)، ایترنالز (۴۰۲ میلیون دلار)، شانگ چی و افسانه ده حلقه (۴۳۲ میلیون دلار)، ثور (۴۴۹ میلیون دلار)، مرد مورچه‌ای (۵۱۸ میلیون دلار) و اولین آیرون من (۵۸۵ میلیون دلار) پیشی گرفته بود.

کنون با فروش ۷۳۳ میلیون دلاری از دیگر فیلم‌های مارول همچون آیرون من ۲ (۶۲۱ میلیون دلار)، قسمت دوم مرد مورچه‌ای (۶۲۳ میلیون دلار)، قسمت دوم ثور (۶۴۴ میلیون دلار)، قسمت اول دکتر استرینج (۶۷۶ میلیون دلار) و همینطور قسمت دوم کاپیتان آمریکا (۷۱۴ میلیون دلار) عبور کرده است.

رایان کوگلر که کارگردانی فیلم اول را نیز بر عهده داشت، برای ساخت قسمت دوم با مشکلات متعددی روبرو شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مرگ ناگهانی چادویک بوزمن بود. او پس از چهار سال مبارزه خصوصی با بیماری سرطان در سال ۲۰۲۰ درگذشت. از Wakanda Forever – فیلمی که به موضوعات غم و اندوه و خانواده می‌پردازد – به عنوان ادای احترامی به بوزمن و شخصیت او، پادشاه نمادین تی‌چالا، یاد می‌شود.

collider

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس