قرارداد ایالات متحده با گوگل برای توسعه تولید ریز تراشه ها

52
0
قرارداد ایالات متحده با گوگل

با توجه به گزارش رویترز واشنگتن،وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: با شرکت گوگل از زیرمجموعه آلفابت (NASDAQ:GOOGL)، برای تولید تراشه هایی که محققان می توانند از آنها برای توسعه نانوفناوری و دستگاه های نیمه هادی جدید استفاده کنند، به توافقی در خصوص تحقیق و توسعه همکاری دست یافته است. در این پست به بررسی قرارداد ایالات متحده با گوگل می پردازیم.

قرارداد ایالات متحده با گوگل

این قرارداد بین موسسه ملی استاندارد و فناوری وزارت بازرگانی (NIST) و گوگل امضا شد. این وزارتخانه روز سه شنبه گفت که این تراشه ها توسط شرکت نیمه هادی SkyWater Technology در کارخانه نیمه هادی بلومینگتون، واقع در ایالت مینه سوتا، تولید خواهد شد.

طبق توافق، گوگل هزینه اولیه راه اندازی تولید را پرداخت می کند و برای اولین دوره تولید نیز کمک هزینه ارائه می دهد. NIST نیز با شرکای تحقیقاتی دانشگاه، مدار تراشه ها را طراحی خواهد کرد.

این قرارداد همکاری در پی قانون جدید تراشه و علم دولت بایدن که اخیراً توسط کنگره تصویب شده و به قانون تبدیل شد، ایجاد شده است. این قانون به تامین مالی با هدف شروع سریع تولید داخلی نیمه هادی ها در پاسخ به اختلالات زنجیره تامین، مجوز می دهد.

منبع: investing

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس