چرا دوربین تلفن همراه به جدیدترین ابزار سارقان تبدیل شده است؟

79
0
دوربین تلفن همراه به جدیدترین ابزار سارقان تبدیل شده است

ممکن است فکر کنید که به لطف رنگی که با آن شیشه های وسیله نقلیه خود را می پوشانید، تمام شانس هایی را که بتواند ماشین شما را از چشمان سارقان بپوشاند را ، یکجا دارید. اما به گفته ایستگاه تلویزیونی ممفیس WREG، هر کسی که تلفن همراه داشته باشد می‌ تواند با استفاده از دوربین تلفن همراه خود و قرار دادن لنز آن درست روی پنجره‌ی رنگی شما، تاریک ‌ترین رنگ را ببیند. دوربین تلفن همراه به جدیدترین ابزار سارقان تبدیل شده است.

این گزارش می ‌گوید که این ابزار جدیدی است که توسط افراد بدی که به دنبال تفنگ، کیف پول و سایر اقلام با ارزش داخل خودرو هستند مورد استفاده قرار میگیرد و می ‌توانند آن‌ها را بدزدند و به پول نقد تبدیل کنند.

زیرمجموعه CBS تأیید کرد که دوربین تلفن می تواند از طریق یک پنجره رنگی داخل خودرو را ببیند (عکس های زیر را بررسی کنید). پلیس در ممفیس می گویند که سرقت توسط وسایل نقلیه موتوری بزرگ ترین جنایت غیرخشونت آمیز در این شهر است. اگر اسلحه را در داخل وسیله نقلیه خود رها می کنید، پلیس توصیه می کند آن را در جعبه بگذارید یا در صندوق خودرو آن را قفل کنید.

دوربین تلفن همراه به جدیدترین ابزار سارقان تبدیل شده است
دوربین تلفن همراه به جدیدترین ابزار سارقان تبدیل شده است

مجریان قانون همچنین پیشنهاد می کنند که هنگام پارک، خودرو خود را قفل کنید و وسیله نقلیه را در جایی پارک کنید که نور مناسبی وجود دارد، مطمئن شوید که دزدگیر خودروی شما (اگر دارید) در وضعیت فعال قرار دارد، و نصب دوربین های امنیتی در اطراف خانه خود را به شدت مد نظر قرار دهید.

از آنجایی که این غیرقانونی است، نمی‌شنوید که سازندگان تلفن درباره این مورد تبلیغاتی انجام دهند. تصور کنید جانی آیو چیزی شبیه این را بگوید: “هر چیزی را که مالک خودرو پشت شیشه های رنگی ماشینش پنهان کرده است را مشاهده کنید. ردیابی خودکار اشعه ایکس. جدیدترین ویژگی قدرتمندترین آیفون تا کنون.”

یک زیر مجموعه به نام LifeProTips دارای یک پست از چند ماه پیش است که می گوید: “همانطور که عنوان می گوید، شما میتوانید دوربین تلفن خود را در مقابل پنجره رنگی نگه دارید و با این کار می توانید داخل آن را ببینید. نیازی نیست که یک عکس بگیرید یا فیلم ضبط کنید تا کار کند. این کار در روز و شب کار می کند.”

علم پشت این موضوع توسط یک کاربر Reddit با دسته “First_half_23” فاش شد که می نویسد: “فیزیک پایه این را به ما می گوید: هنگام دیدن از طریق یک شیشه رنگی، شما میتوانید از طرفی که نور محیطی کمتری دارد طرفی که نور محیط بیشتری دارد را ببینید.

هنگامی که دوربین خود را دقیقاً روی شیشه قرار می دهید، فاصله را به صفر می رسانید و در نتیجه سمتی که دوربین گوشی قرار دارد را به سمتی تبدیل می کنید که نور محیطی کمتری دارد. بنابراین، می توانید پشت شیشه رنگی را ببینید.”

بنابراین اکنون می دانید که چرا وقتی به نظر می رسد شخصی در حال گرفتن عکس از شیشه های رنگی ماشین پارک شده شما است، باید مراقب باشید. اگر این شخص دوربین گوشی خود را درست روی یکی از شیشه های کناری گرفته است، باید به اندازه کافی مشکوک باشید و بلافاصله با پلیس تماس بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس