معرفی بهترین برنامه های یادداشت (note) برای مک

253
0
برنامه های یادداشت (note) برای مک

برنامه های یادداشت برداری ابزار های ضروری برای سازماندهی کار های شما هستند. بسیاری از آن برنامه ها برای کاربران macOS در دسترس هستند. یک برنامه یادداشت برداری خوب تمام ویژگی های مورد نیاز شما را دارد. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه های یادداشت (note) برای مک می پردازیم.

معرفی بهترین برنامه های یادداشت (note) برای مک

لازم است بگوییم که هیچ اپلیکیشن کاملی وجود ندارد، بنابراین ما یک لیست از بهترین ها را گردآوری کرده ایم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

رایگان و ساده برای کاربران اپل : Apple Notes

برنامه های یادداشت (note) برای مک
برنامه های یادداشت (note) برای مک

اگر عمدتاً از دستگاه ‌های Apple استفاده می‌کنید، Apple Notes گزینه بسیار خوبی است. این برنامه از روز های اولیه عرضه iOS به سرعت در حال گسترش است و اپل نه تنها ویژگی های قدرتمندی را اضافه کرده است، بلکه استفاده از آن را بسیار دلپذیر تر کرده است.

Apple Notes با استفاده از iCloud با همه دستگاه‌ های شما همگام ‌سازی می‌شود، به این معنی که می‌توانید با استفاده از این برنامه به یادداشت‌ های خود در همه دستگاه ‌ها دسترسی داشته باشید. اگر نیازمند دسترسی به یادداشت ‌های خود در یک دستگاه غیر اپل مانند یک تلفن هوشمند Android یا PC دارید، می‌توانید با ورود به iCloud.com از نسخه مبتنی بر وب استفاده کنید. اگر زمان بیشتری را با آن سیستم عامل ها می‌گذرانید، باید گفت عملکرد آن عالی نیست، اما بهتر از هیچ است.

این برنامه از فایل‌ هایی مانند عکس ‌ها، نقشه ‌ها، لینک پیوند پشتیبانی می‌کند که می‌توانید با استفاده از اسکنر داخلی در iPhone و iPad آنها را «اسکن» کنید. قالب بندی متن ساده، امکان ایجاد چک لیست و جدول وجود دارد. حتی می‌توانید یادداشت ‌ها را با گذر واژه قفل کنید و از Face ID و Touch ID برای باز کردن قفل آنها در دستگاه‌ های پشتیبانی ‌شده استفاده کنید. همچنین از نشانه گذاری با انگشت یا قلم اپل در دستگاه های سازگار پشتیبانی می شود.

 حتی می توانید انتخاب کنید که یادداشت ها را خارج از iCloud و فقط در Mac یا دستگاه تلفن همراه خود نگه دارید. با جستجوی Spotlight، که اغلب با راه حل های شخص ثالث ممکن است شکست بخورد، داده های شما فهرست شده و به راحتی در دستگاه های اپل یافت می شوند. حتی می توانید از پوشه های هوشمند برای جمع آوری یادداشت ها بر اساس برچسب ها استفاده کنید.

Notes دارای ویژگی ‌های قدرتمند است. می‌توانید سایر کاربران با Apple ID را به یادداشت ‌های خود اضافه کنید و حتی می‌توانید برای آگاهی آنها اعلان ارسال کنید.

برنامه ای با ویژگی‌ های غنی و قدرتمند : Microsoft OneNote

برنامه های یادداشت (note) برای مک
برنامه های یادداشت (note) برای مک

Microsoft OneNote یک برنامه یادداشت برداری پیشرفته است که دارای تعداد زیادی ویژگی است و استفاده از آن حتی یک ریال هم هزینه ندارد. برای دسترسی به همه ویژگی ‌های برنامه، از جمله همگام ‌سازی cloud در پلتفرم ‌ها، به اشتراک نیازی ندارید. اگر بیشتر از Mac استفاده می کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید OneNote تقریباً برای هر پلتفرم، از جمله اندروید، ویندوز و cloud، برنامه های بومی دارد. همچنین یک نسخه اصلی سیلیکون اپل وجود دارد که در جدیدترین رایانه‌ های اپل عملکرد عالی دارند.

OneNote با مجموعه ای از عناصر UI، بیشتر شبیه بخشی از مجموعه Office است تا یک برنامه یادداشت برداری ساده. این بخشی از رویکرد OneNote است که به شما امکان می‌دهد یادداشت ‌های خود را دقیقاً همانطور که می‌خواهید تنظیم کنید. این برنامه به شما امکان میدهد عملکردی مانند دفترچه یادداشت داشته باشید: می‌توانید در هر جایی تایپ کنید، متن را قالب‌ بندی کنید، متن را در اطراف صفحه بکشید، و موارد دیگر را در کنار آن مرتب کنید.

 این رویکرد برای کاربران حرفه ای، بی نیاز کننده است و برای هر کسی که به دنبال یک برنامه یادداشت برداری ساده است، بیش از حد زیاد است. اگر یادداشت ‌های جلسه را سازماندهی کنید، از تخته ‌های سفید عکس بگیرید و طرح ‌ها را حاشیه ‌نویسی کنید، عالی است. اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک لیست خرید تهیه کنید یا یک یادداشت سریع بگیرید، کارایی آن بیش از حد زیاد است (اما هنوز کار شما را انجام میدهد).

تأکید زیادی روی طراحی وجود دارد، اگر فاقد ذوق هنری هستید، گزینه «تبدیل به شکل ‌ها» را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ های صوتی ضبط ‌کنید، معادلات را حل کنید، جدول ایجاد کنید، فایل‌ ها را پیوست کنید، رنگ کاغذ را تغییر دهید، یادداشت ‌ها را با رمز عبور ایمن کنید، یا بخواهید متن اصلی برایتان با صدای بلند خوانده شود.

می‌توانید از بین برچسب‌ هایی مانند «کارها» و «مهم» برای سازماندهی سریع یادداشت ‌ها استفاده کنید. مرتب سازی مجدد و مرتب کردن یادداشت ها، نیز سریع و آسان انجام می شود.

 ویژگی ‌های مشارکتی نیز قوی هستند، با پیوند ساده «دعوت به Notebook» که به هر کسی امکان می‌دهد مشارکت کند. می‌توانید پیوند های فقط مشاهده را به اشتراک بگذارید، بررسی کنید آخرین بار چه زمانی یادداشتتان با سرور همگام ‌سازی شده است، و افراد دیگری را که در همان زمان تغییرات ایجاد می‌کنند، ببینید.

پلتفرمی فقط برای متن : Simplenote

برنامه های یادداشت (note) برای مک
برنامه های یادداشت (note) برای مک

اگر سادگی را دوست دارید اما به پشتیبانی بومی بهتری نسبت به Apple Notes نیاز دارید، به Simplenote نگاهی بیندازید. سرنخ در نام است، اما Simplenote همه ی کاری که از یک دفترچه یادداشت نیاز دارید را انجام میدهد. ویژگی های بیشتر هزینه دارد، اما تجربه یادداشت برداری سریع و دلپذیری را برای شما به ارمغان می آورد.

 Simplenote از پیوست ها پشتیبانی نمی کند، به این معنی که یادداشت برداری صرفاً مبتنی بر متن است. استفاده از آن کاملا رایگان است، همگام سازی رایگان بین بسیاری از نسخه های بومی ممکن است. این نسخه ها شامل macOS، ویندوز، اندروید و انواع زیادی از نسخه های لینوکس است. اگر نمی‌خواهید از Mac App Store یا Google Play Store استفاده کنید، می‌توانید Simplenote را مستقیماً از GitHub دانلود کنید.

این برنامه از نوشتار ساده، علامت ‌گذاری، و چک‌ لیست‌ های ساده پشتیبانی می‌کند. سازماندهی صرفاً از طریق برچسب هایی انجام می شود که دارای یک فیلد اختصاصی در پایین یادداشت ها هستند. برنامه دارای نسخه اصلی اپل برای تراشه‌ هایی مانند M1 است.

یک آدرس ایمیل را در قسمت برچسب ها تایپ کنید و گیرنده دعوت نامه ای برای مشارکت در یادداشت شما دریافت می کند. حتی می‌توانید نسخه ‌های قبلی یادداشت ‌ها را ببینید و به عقب برگردانید، که یکی از مزایای رویکرد فقط متن برنامه است.

یک برنامه ممتاز: Bear

برنامه های یادداشت (note) برای مک
برنامه های یادداشت (note) برای مک

Bear یک برنامه زیبا برای یادداشت برداری و نوشتن چند منظوره در پلتفرم های macOS، iOS، و iPadOS است. هیچ نسخه بومی ویندوز یا اندروید وجود ندارد، اما نسخه تحت وب در دست ساخت است. اگر فعالیت شما محدود به دستگاه‌ های اپل نیست، احتمالا Bear برای شما مناسب نباشد.

 این برنامه با تمرکز زیاد بر Markdown، رویکردی بسیار دقیق برای ثبت افکار و سایر محتوای نوشتاری شما دارد. Bear کمی متفاوت است زیرا Markdown را در حین نوشتن به عنوان یک پیش ‌نمایش نشان می‌دهد و کلمات موجود در صفحه را قبل از اینکه آنها را صادر یا پیش ‌نمایش کنید، زیبا می‌کند. همه چیز برای لذت بخش کردن تجربه نوشتن است که به نوبه خود ممکن است به شما کمک کند کارهای بیشتری انجام دهید.

این ویرایشگر همچنین بیش از 150 زبان برنامه نویسی را برجسته می کند و می تواند اطلاعاتی مانند آدرس های ایمیل و پیوند های وب را تشخیص دهد. می‌توانید فایل ‌های پیوست را به یادداشت ‌های خود اضافه کنید. سازماندهی صرفاً از طریق هشتگ انجام می شود.

 بسیاری از ویژگی ‌های Bear رایگان هستند، اما برای دسترسی به همگام ‌سازی بین دستگاه‌ ها، باید یک اشتراک ماهانه یا سالانه بپردازید (1.49 دلار در ماه یا 14.99 دلار در سال). همچنین می‌توانید یادداشت ‌های خود را قفل کنید، گزینه‌ های بیشتر و تعدادی تم اضافی دریافت کنید.

 توسعه مشارکتی : Boost Note

برنامه های یادداشت (note) برای مک
برنامه های یادداشت (note) برای مک

اگر برنامه ‌نویس یا توسعه ‌دهنده وب هستید که به برنامه یادداشت‌ برداری متفاوت از اکثر افراد نیاز دارید، Boost Note می‌تواند برای شما مناسب باشد. این برنامه یک ویرایشگر Markdown است که توسعه دهندگان را با تأکید بر همکاری هدف قرار داده است. Boost Note رابط خود را به‌ عنوان «IDE-like» با یک سیستم سازماندهی انعطاف‌ پذیر توصیف می‌کند که به شما امکان می‌دهد یادداشت ‌ها را در چند پوشه قرار دهید.

می‌توانید از پوشه‌ های هوشمند برای گروه‌ بندی یادداشت ‌ها بر اساس معیار های خاصی استفاده کنید. جستجوی سریع و کامل متن برای رسیدن سریع به جوابی که نیاز دارید وجود دارد. تاریخچه ویرایش یادداشت مناسبی دریافت خواهید کرد تا بتوانید مانند سایر ابزار های برنامه ‌نویسی، نسخه‌ های قبلی را به عقب برگردانید یا مشاهده کنید.

رویکرد اصلی Boost Note همکاری است. شما می توانید چندین تیم در یک فضای کاری مشترک باشید که در همان زمان روی پروژه های مشابه کار می کنند. حتی امکان ایجاد URL های عمومی برای به اشتراک گذاری اسناد با مشتریان یا همکاران خارجی بدون نیاز به راه اندازی حساب های اضافی وجود دارد.

 Boost نسخه بومی برای اکثر سیستم عامل های اصلی از جمله ویندوز و لینوکس مانند Debian (Ubuntu) و Red Hat، به علاوه نسخه های موبایل برای Android و iOS دارد. Boost Note همچنین دارای یک نسخه وب است که می توانید از اکثر مرورگر ها به آن دسترسی داشته باشید.

 تا زمانی که یک تیم کوچک متشکل از سه عضو یا کمتر داشته باشید، Boost رایگان است. در نسخه ی رایگان شما تنها 100 مگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید. حق اشتراک‌ برای هر عضو، ۳ تا ۸ دلار در ماه متغیر است. بسته به اینکه سطح استاندارد یا Pro را انتخاب کنید، فضای ذخیره‌ سازی بیشتر، نسخه‌ سازی بیشتر و پشتیبانی گسترده‌ تری دریافت می‌کنید.

Apple Notes یک نقطه شروع عالی است

 دلیلی وجود دارد که Apple Notes در این لیست اولین برنامه معرفی شده است، و آن دلیل این است که شما تعداد زیادی ویژگی را در یک بسته با کاربری آسان به صورت رایگان دریافت می کنید. شما باید به استفاده از اکوسیستم اپل ادامه دهید، اما اگر از قبل کاربر Mac یا آیفون هستید، احتمالاً مشکلی وجود نخواهد داشت.

اگر از نسخه وب راضی هستید، حتی می‌توانید به Apple Notes در Android و Windows دسترسی داشته باشید. برای کاربران iPad، هیچ راه ساده‌ تری برای ذخیره کردن یادداشت‌ های دستنویس یا ترسیم اشکال عالی وجود ندارد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس