مقایسه اسکایپ و مایکروسافت تیمز : کدام برنامه ارتباط ویدیویی بهتر است؟

157
0
مقایسه اسکایپ و مایکروسافت تیمز

به دنبال یک برنامه ارتباط تصویری بین Skype و Microsoft Teams هستید، اما مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید؟ در اینجا پیدا کنید که کدام یک را انتخاب کنید.

ارتباطات شاید مهمترین جنبه هر کسب و کار و تیم باشد. این حتی یک ویژگی اختیاری نیست. بدون ارتباط موثر، یک کسب و کار به سادگی از بین می رود. تا حدی به لطف عصر فناوری، ارتباطات و همکاری آنلاین هرگز آسانتر نبوده است.

با وجود ابزارها و برنامه های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، چالش اولیه برای شما ممکن است انتخاب برنامه ارتباط تصویری مناسب برای کسب و کارتان باشد. مایکروسافت هر دو تیم اسکایپ و مایکروسافت را توسعه می دهد که در این زمینه استفاده می شود. اما تفاوت این دو چیست؟ و از کدام یک باید استفاده کرد؟ بخوانید تا متوجه شوید.

مقایسه اسکایپ و مایکروسافت تیمز: مروری کوتاه

Skype و Microsoft Team هر دو متعلق به مایکروسافت هستند. علیرغم اینکه هر دوی آنها برنامه های ارتباطی توسعه یافته و منتشر شده توسط مایکروسافت هستند، تفاوت های کلیدی دارند. اسکایپ یک برنامه پیام رسانی است که سال ها قبل از مایکروسافت تیمز توسعه یافته است. اسکایپ در پیام‌رسانی فوری آنلاین و تماس‌های صوتی و تصویری پیشگام بود.

در مقطعی، مایکروسافت نسخه دیگری از اسکایپ را با نام Skype for Business منتشر کرد. همانطور که از نام آن پیداست، به جای تماس های روزمره با خانواده یا دوستان، برای استفاده توسط مشاغل طراحی شده است. با این حال، مایکروسافت در نهایت Skype for Business را به نفع مایکروسافت تیمز متوقف کرد. با وجود این، اسکایپ در شکل اصلی خود همچنان قوی است.

Microsoft Teams راه حل فعلی مایکروسافت برای ارتباطات تجاری و همکاری است. این ویژگی های مفیدتری را برای مشاغل ارائه می دهد و در حال گسترش است تا ویژگی های بیشتری را در خود جای دهد. برای اینکه بتوانید تیمی را در Microsoft Teams ایجاد کنید، به یک اکانت سازمانی نیاز دارید.

به غیر از آن، شما همچنین می توانید از مایکروسافت تیمز بدون تیم واقعی استفاده کنید. شما می توانید به سادگی با مخاطبین مایکروسافت خود در مایکروسافت تیمز تماس بگیرید یا پیام دهید، همانطور که در اسکایپ انجام می دهید.

اگرچه Microsoft Teams برنامه پیشنهادی مایکروسافت برای مشاغل است، برخی از کاربرانی که از Skype استفاده می کنند ممکن است بخواهند به استفاده از Skype برای تجارت خود نیز ادامه دهند. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا رفتن به مایکروسافت تیمز ارزشش را دارد یا خیر، بیایید نگاهی به شباهت ها و تفاوت های آنها در جنبه های مختلف بیندازیم.

1.مقایسه اسکایپ و مایکروسافت تیمز: قیمت گذاری

هر دو تیم مایکروسافت و اسکایپ برای استفاده رایگان هستند، اما دارای ویژگی های پولی نیز هستند. اسکایپ کاملا رایگان است و نسخه پریمیوم ندارد، اما برای برقراری تماس تلفن ثابت باید هزینه پرداخت کنید. می‌توانید اشتراک ماهانه‌ای بخرید که ساعت‌های مشخصی از تماس تلفن ثابت با اسکایپ به شما می‌دهد، یا فقط برای هر دقیقه در حال حرکت پرداخت کنید. تماس اسکایپ به اسکایپ رایگان است.

Microsoft Teams یک طرح رایگان دارد که ویژگی‌های اولیه همکاری مانند تماس‌های ویدیویی، اشتراک‌گذاری فایل و 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را برای هر کاربر در اختیار شما قرار می‌دهد. Microsoft Teams همچنین برنامه های پولی برای کسب و کارهای بزرگ تر، با افزایش ساعات تماس ویدیویی، ویژگی های وبینار و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی برای هر کاربر دارد.

پیشرفته ترین طرح برای مایکروسافت تیمز، Microsoft 365 Business Standard است که شامل بقیه مجموعه Microsoft Office 365 نیز می شود. هزینه این طرح به ازای هر کاربر 12.5 دلار در ماه است که ممکن است در صورت مدیریت یک تجارت بزرگ، قیمت بالایی باشد، اما با توجه به مزایا، اشتراک Microsoft 365 ارزش آن را دارد.

2. پیام متنی

هر دو تیم اسکایپ و مایکروسافت دارای پیام های متنی اولیه هستند. می توانید مستقیماً یا در چت های گروهی به مخاطبین خود پیام دهید. اما Microsoft Teams در اینجا یک مزیت برجسته دارد و آن توانایی آن در ایجاد و سازماندهی چت های تیمی است. در یک تیم، می توانید کانال های مختلفی را برای اهداف مختلف ایجاد کنید تا فضای کاری خود را بهتر سازماندهی کنید.

هر دو از اشتراک گذاری فایل پشتیبانی می کنند، بنابراین می توانید فایل ها را مستقیماً در چت آپلود کنید. حداکثر اندازه فایل در اسکایپ 300 مگابایت است، بنابراین باید فایل های بزرگ تر خود را به قطعات تقسیم کنید تا مستقیماً در اسکایپ آپلود شوند. حداکثر حجم فایل در Microsoft Teams 250 گیگابایت است. در بیشتر موارد، لازم نیست نگران شکستن فایل‌های خود یا استفاده از مراکز آپلود شخص ثالث باشید.

3. تماس های تصویری و صوتی

اسکایپ قابلیت میزبانی(هاستینگ) تماس ویدیویی یا صوتی را برای حداکثر 100 شرکت کننده دارد. در مایکروسافت تیمز، طرح رایگان نیز دارای محدودیت 100 شرکت کننده است، اما ارتقاء به هر طرح پولی این محدودیت را به 300 افزایش می دهد.

تیم مایکروسافت همچنین دارای یک ویژگی فقط مشاهده برای تماس ها و کنفرانس ها است که به 20000 نفر امکان می دهد به تماس بپیوندند. افراد دیگری غیر از 300 عضو اصلی نمی توانند در تماس مشارکت کنند، اما می توانند آن را به طور کامل مشاهده و بشنوند.

هر دو تیم مایکروسافت و اسکایپ دارای ویژگی ضبط هستند که می توانید تماس یا جلسه را برای استفاده بعدی ضبط کنید. مایکروسافت تیمز و تماس های ویدیویی اسکایپ نیز دارای ویژگی هایی مانند زیرنویس زنده و بک گراند سفارشی هستند.

4.مقایسه اسکایپ و مایکروسافت تیمز: ادغام شخص ثالث

وقتی صحبت از ادغام برنامه های شخص ثالث می شود، مایکروسافت تیمز پادشاه تپه (hill) است. اسکایپ به طور بومی از ادغام برنامه های شخص ثالث پشتیبانی نمی کند، بنابراین نمی توانید محل کار خود را با استفاده از ویژگی های داخلی اتوماتیک کنید.

از سوی دیگر، مایکروسافت تیمز از ده ها برنامه شخص ثالث پشتیبانی می کند که می تواند به بهبود کارایی کار شما کمک زیادی کند. می‌توانید سایر برنامه‌های بهره‌وری و تجاری مانند Trello، LucidCharts، Microsoft Booking، و حتی بازی‌هایی مانند Connect Four را مستقیماً در جریان کاری Microsoft Teams خود ادغام کنید.

مقایسه اسکایپ و مایکروسافت تیمز: کدام یک بهتر است؟

هر دوی این برنامه‌های ارتباطی توسعه‌یافته توسط مایکروسافت در کاربردهای مورد نظر خود توانا هستند، و این چیزی است که خلاصه می‌شود. اگرچه مایکروسافت تیمز دارای ویژگی ها و قابلیت های بیشتری است، اسکایپ قطعا اضافی نیست. اسکایپ هنوز یک انتخاب هوشمندانه برای مشاغل کوچک تر یا یک تیم 10 نفره است. با این حال، اگر کسب‌وکار بزرگ ‌تری دارید، اسکایپ در مقایسه با تیم‌های مایکروسافت از رتبه پایین ‌تری برخوردار است.

مایکروسافت تیمز به شما اجازه می دهد تا محل کار خود را بی نقص سازماندهی کنید، فایل های بزرگ تر را ارتقا دهید و جلسات بزرگ تری برگزار کنید. اگرچه برای بهره مندی کامل از این ویژگی ها باید برای یک طرح ممتاز هزینه کنید، مایکروسافت تیمز گزینه روشنی برای کسب و کارهای بزرگ تر است. اگر به قیمت گذاری فکر می کنید، اسکایپ به جز تماس های تلفن ثابت کاملا رایگان است. این بدان معناست که اسکایپ هر چه داشته باشد، در نسخه رایگان آن ریخته شده است و نیازی به پرداخت هزینه برای امکانات بیشتر ندارید.

کسب‌وکارهای بزرگ تمایل دارند از بیش از یک برنامه استفاده کنند و در چنین مواردی، یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها برای بهبود بهره‌وری کلی تیم بسیار مهم است. با یکپارچه سازی برنامه، دیگر نیازی به بررسی دستی برنامه های متعدد و همگام سازی داده ها در ذهن خود ندارید. می‌توانید همه آن‌ها را در تیم‌های مایکروسافت دریافت کنید و حتی پیوند تیم را با برنامه‌های یکپارچه تقویت کنید.

اسکایپ یا تیم مایکروسافت؟ بستگی به نیازهای شما دارد

در پایان، اگر تصمیم دارید بین Skype و Microsoft Teams برای کسب و کار خود تصمیم بگیرید، همه چیز در بزرگی کسب و کار شما خلاصه می شود.

اسکایپ برای تیم‌های کوچک خوب کار می‌کند، اما اگر کسب‌وکار بزرگی دارید، می‌تواند به یک آشفتگی سازمان‌یافته و ناکارآمد تبدیل شود. مایکروسافت تیمز، از طرفی، قادر به مدیریت تیم ها و مشاغل با هر اندازه ای است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس