ابزار جستجوی سریع مرورگر یا Hijacker چیست؟

39
0
جستجوی سریع مرورگر

جالب است بدانید ابزار جستجوی سریع مرورگر های وب محبوب مانند کروم، فایرفاکس و اج را هدف قرار می دهد. در این مقاله، همه چیزهایی را که برای ایمن ماندن باید بدانید، برای شما مورد بحث قرار می دهیم.

Hijacker مرورگر بلاهایی هستند که همه از آن متنفر هستند. این برنامه ‌های ناخواسته با تغییر پیکربندی مرورگر های ما به مرورگر نفوذ می ‌کنند و به آنها امکان می‌دهند تا از نحوه جستجوی ما در وب جاسوسی کنند. از آنجایی که آنها از ما اجازه نمی گیرند، امنیت ما را بدون اطلاع ما به خطر می اندازند.

ابزار جستجوی سریع متعلق به همان خانواده Hijacker است. اما چگونه به مرورگر ما نفوذ می کند؟ وقتی داخل می شود، چه کار می کند؟ و آیا می توانید از هک شدن توسط آن جلوگیری کنید؟ در ادامه همه ی این سوالات را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد.

ابزار جستجوی سریع مرورگر Hijacker چیست؟

ابزار جستجوی سریع، یک هکر مرورگر است که مرورگر های وب محبوب مانند کروم، اج، فایرفاکس و غیره را آلوده می کند. وقتی این ابزار مرورگر شما را ربوده باشد، تمام جستجو های شما را از طریق یک موتور جستجوی جعلی به آدرس search.quicksearchtool.com هدایت می کند.

علاوه بر این، یاهو به جای Google، نتایج جستجوی مرورگر شما را تقویت خواهد کرد. بنابراین، نتایج جستجوی دقیقی را در طول اقامت Hijacker در مرورگر خود دریافت نخواهید کرد. در دیگر مقالات ما موارد دیگری است که هکر هنگام ورود به مرورگر شما انجام می دهد برای شما آورده شده است.

Hijacker ابزار جستجوی سریع چه کاری انجام می دهد؟

هنگامی که hijacker ابزار جستجوی سریع به مرورگر ما حمله می کند، ما را مجبور می کند که از موتور جستجوی جعلی hijacker (search.quicksearchtool.com) به عنوان پیش فرض استفاده کنیم. در نتیجه، هر جستجویی که در وب انجام می دهیم از طریق یک موتور جستجوی ساختگی انجام می شود.

بنابراین، فعالیت ما را ردیابی می کند، آنچه و چگونه در اینترنت جستجو می کنیم را ثبت می کند، اطلاعات شخصی ما را می دزدد، ما را به وب سایت مورد نظر خود هدایت می کند، و تبلیغات گمراه کننده را در هر وب سایت دیگری نمایش می دهد. به طور خلاصه، تجربه مرور در وب ما را خراب می کند.

چگونه ابزار جستجوی سریع، مرورگر شما را ربوده است؟

مانند سایر ربایندگان مرورگر، ابزار جستجوی سریع با بسته‌ بندی با سایر نرم‌ افزار ها و برنامه‌ های افزودنی که به صورت آنلاین دانلود می ‌کنیم، به سیستم ‌های ما نفوذ می‌ کند. به دلیل عادت بد ما در پذیرش قرارداد های حفظ حریم خصوصی بدون خواندن آنها هنگام نصب نرم افزار های مشکوک، چنین ربایندگانی زمان مناسب تری برای نفوذ به سیستم های ما دارند.

همچنین ممکن است با کلیک بر روی پیوند های مشکوک، به روز نکردن مرورگر و سیستم عامل خود و بازدید از سایت های مضر با اتصالات رمزگذاری نشده، مرورگر شما ربوده شود. به یاد داشته باشید که حملات بدافزار یا آلودگی به ویروس نیز می تواند ورود hijacker ها به مرورگر را تسهیل کند.

چگونه ابزار جستجوی سریع Hijacker تهدیدی برای حریم خصوصی ما است؟

علاوه بر ردیابی عادات مرور ما در وب، هکر همچنین سعی می کند اطلاعات شخصی ما را بدزدد. هر اطلاعاتی را که از طریق مرورگر خود فاش می کنیم، به عنوان مثال، اطلاعات کارت اعتباری برای تراکنش ها یا اسناد محرمانه برای تأیید حساب آنلاین، هیچ کدام از این ها را نمی توانیم از هکرها پنهان کنیم.

از آنجایی که Hijacker به تمام اطلاعات شخصی شما که در مرورگر ذخیره شده است دسترسی دارد، می توانید به جدی بودن تهدید را مطمعن باشید. جالب است بدانید بعداً، کلاهبرداران پشت این Hijacker ، اطلاعات شخصی و داده ‌های جمع ‌آوری ‌شده را برای دریافت سود نقدی می ‌فروشند.

به طور خلاصه، وجود ابزار جستجوی سریع در مرورگر شما تهدیدی برای سیستم، هویت، پول و مهمتر از همه، حریم خصوصی ما است. بنابراین، حذف hijacker مرورگر به محض شناسایی و بازگرداندن تغییرات ایجاد شده برای امنیت شما الزامی است.

چگونه ابزار جستجوی سریع Hijacker را از مرورگر خود حذف کنیم

با مشاهده ابزار جستجوی سریع hijacker در مرورگر خود، می توانید در نیمه راه از خود در برابر آن محافظت کنید.

فرآیند حذف هکر مرورگر ممکن است بسته به مرورگر شما متفاوت باشد. به طور کلی، باید افزونه های مربوط به hijacker را از مرورگر خود حذف کنید، hijacker را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض حذف کنید، و از باز کردن برگه های جدید با آدرس hijacker که قبلاً بارگذاری شده است، جلوگیری کنید.

چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ می توانید مقاله ما را در مورد نحوه حذف ابزار جستجوی سریع hijacker از مرورگرهای وب اصلی، از جمله Chrome، Edge، Firefox و Safari مطالعه کنید.

5 نکته برای جلوگیری از تهاجم مجدد توسط ابزار جستجوی سریع Hijacker

در حالی که حذف hijacker مرورگر یک فرآیند ساده است، پس از اینکه آن را پیدا کردید، به همان اندازه ضروری است که اطمینان حاصل شود که دوباره مرورگر شما را آلوده نمی کند. نکات زیر به شما کمک می کند تا از تسخیر مجدد مرورگر توسط ابزار جستجوی سریع hijacker جلوگیری کنید.

1. از دانلود نرم افزارهای شخص ثالث دوری کنید

قبلاً اشاره کردیم که hijacker ها اغلب با استفاده از نرم افزار های دیگر به سیستم ما نفوذ می کنند. بنابراین ضروری است که فقط نرم افزار را از منابع رسمی دانلود کنید. هنگام دانلود آنها از موارد غیر رسمی، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ نرم افزار اضافی در مواردی که دانلود می شوند وجود ندارد.

2. برنامه های افزودنی را از منابع مورد اعتماد نصب کنید

شما فقط باید از منابع قابل اعتماد، مانند فروشگاه وب مرورگر خود، برنامه های افزودنی را به مرورگر خود اضافه کنید. افزونه‌ ها را از منابع شخص ثالث فقط در صورتی اضافه کنید که نظرات محکمی داشته باشند، توسط یک شرکت واقعی پشتیبانی شوند و جزئیات توسعه‌ دهنده در دسترس عموم باشد. از برنامه های افزودنی که برای مدت طولانی به روز نشده اند حتما دوری کنید.

3. دستگاه و مرورگر خود را به طور مرتب بررسی کنید

هکرها همچنین می توانند از طریق آلودگی به بدافزار به سیستم دسترسی پیدا کنند. بنابراین، باید به طور مرتب دستگاه و مرورگر خود را اسکن کنید تا از ماندن ویروس ها در سیستم خود جلوگیری کنید و راه را برای هکر ها هموار کنید.

4. مرورگر و سیستم عامل خود را به روز نگه دارید

قدیمی نگه داشتن مرورگر شما برای مدت طولانی، حفره هایی را برای تروجان ها و ویروس ها ایجاد می کند. در نتیجه، hijacker ها می توانند راحت تر به داخل نفوذ کنند. برای مبارزه با آنها، به روز رسانی به موقع مرورگرها بهترین راه حل برای شما است.

به روز نگه داشتن سیستم عامل خود نیز به همان اندازه مهم است. رایانه ای با سیستم عامل قدیمی بیشتر احتمال دارد به ویروس آلوده شود. هنگامی که ویروس ها وارد می شوند، می توانند عملکرد رایانه شما را مختل کنند. ربودن مرورگر شما یکی از راه های زیادی برای انجام این کار است.

5. دانلود کننده های شخص ثالث را از رایانه خود دور نگه دارید

هنگامی که از دانلود کننده های شخص ثالث برای دانلود داده ها استفاده می کنید، لیست مواردی که دانلود می شوند به راحتی با فایل های اضافی گسترش می یابد و به ربایندگان امکان ورود آسان را می دهد. بنابراین، همیشه از طریق مرورگر خود به صورت دستی موارد را دانلود کنید. اگر نیاز به استفاده از دانلودر دارید، مطمئن شوید که برنامه ی مد نظرتان قابل اعتماد است.

اجازه ندهید ابزار جستجوی سریع hijacker، مرورگر شما را برباید

اکنون که می دانید مرورگر ابزار جستجوی سریع hijacker چیست و چقدر برای حریم خصوصی شما خطرناک است، هرگز اجازه ندهید که برای مدت طولانی در مرورگر شما باقی بماند. علاوه بر این، حتما نکاتی را که در این مقاله ارائه کرده‌ایم دنبال کنید تا دوباره به این بدافزار آلوده نشوید.

آیا تا به حال در مورد clipboard hijacking شنیده اید؟ این یکی از بدنام ترین hijacker های ایجاد شده توسط مجرمان سایبری است که توسط آن، هکرها کلیپ بورد قربانی را مصادره می کنند، قطعا این اسم نیز ارزش بررسی بیشتر را دارد و شما می توانید در دیگر مقالات ما بیشتر در مورد آن مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس