معرفی بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ

137
0
نرم افزار ریموت دسکتاپ

با پیشرفت و توسعه اینترنت این روزها افراد زیادی به دنبال این هستند که کسب و کار خود را از طریق اینترنت و از راه دور مدیریت کنند. یکی از بهترین ابزارهایی که برای کنترل از راه دور وجود دارد، نرم افزار ریموت دسکتاپ می باشد؛ این نرم افزار برنامه ای است که به افراد اجازه می دهد تا بتوانند از طریق یک کامپیوتر به وسیله یک شبکه داخلی و یا اینترنت، بدون آن که در محیط مورد نظر حضور داشته باشند، به یک کامپیوتر دیگر متصل شوند و از راه دور اقدام به کنترل نمایند.

با استفاده از انواع نرم افزار ریموت دسکتاپ کار بررسی و نظارت داشتن بر مواردی مانند برنامه ها، پرونده ها و پروژه ها از هر مکان، بسیار راحت تر شده است. شما با در اختیار داشتن این نرم افزار ها می توانید از طریق رایانه شخصی و لپ تاپ نیز به دستگاه های دیگر متصل شوید و این فرصت را دارید تا با ماوس و کیبورد به کامپیوتر دیگری در محیطی دیگر دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، حتما برای شما پیش آمده است که تقاضای کمک و یا آموزش مبحثی در مورد کامپیوتر داشته باشید، اما فردی که از او کمک می خواهید در کنار شما نیست و بنابراین قادر نخواهید بود به سرعت مشکل خود را در این زمینه حل کنید و یا حتی در برخی موارد ممکن است شما فایلی را در کامپیوترتان قرار داده باشید و افراد نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، بنابراین با در اختیار داشتن یک نرم افزار ریموت دسکتاپ این امکان را خواهید داشت تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید و در زمان خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

سیستم کلی نرم افزار های از راه دور دسکتاپ به این صورت است که شما باید در رایانه هدف و رایانه شخصی که می خواهد آن را از راه دور کنترل کنید، نرم افزار را داشته باشید. در این صورت، شما با عنوان host شناخته می شوید و رایانه شخصی که می خواهید آن را از راه دور کنترل کنید، رایانه client عنوان می گیرد.

البته در بسیاری از نرم افزار های ریموت دسکتاپ نیازی به انجام این تنظیمات نیست و خود نرم افزار به صورت پیش فرض این قابلیت ها را در اختیار شما قرار می دهد؛ همچنین لازم به ذکر است که قابلیت ریموت دسکتاپ در برخی از ویندوزها وجود دارد که حالت ابتدایی از نرم افزارهای ریموت دسکتاپ را ارائه می کنند.

بنابراین اگر می خواهید به صورت جامع تر، کنترل از راه دور خود را انجام دهید بهتر است از یک نرم افزار ریموت دسکتاپ مناسب استفاده نمایید. برای آشنایی با بهترین نرم افزارهای ریموت دسکتاپ، در ادامه همراه اول نیوز باشید.

بهترین نرم افزار ریموت دسکتاپ چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، نرم افزارهای کنترل از راه دور یا نرم افزار ریموت دسکتاپ این امکان رو به شما می دهند تا بدون طی مسیرهای طولانی بتوانید از خانه یا محل کار خود به کامپیوتری که می خواهید دسترسی داشته باشید، این نرم افزارها سرعت کارها را به خصوص در زمینه کسب و کارهای گروهی بسیار بالا می برند و در نتیجه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت ها و برندها می شوند.

نرم افزار ریموت دسکتاپ در انواع مختلفی وجود دارد و می توانید با توجه به نیاز خود از هرکدام بر روی رایانه، لپ تاپ و یا تلفن همراه استفاده نمایید. ممکن است برخی افراد این نرم افزارها را با برنامه های اشتراک صفحه دسکتاپ اشتباه بگیرند؛ اما باید بدانید که بین نرم افزار ریموت دسکتاپ و نرم افزار اشتراک صفحه دسکتاپ تفاوت های اساسی وجود دارد؛ اولین تفاوت این است که با استفاده از نرم افزار ریموت دسکتاپ می توانید به طور کامل به دسکتاپ سیستمی که می خواهید دسترسی داشته باشید اما با استفاده از نرم افزار اشتراک صفحه تنها می توانید صفحه را تماشا کنید و در واقع از این نرم افزار بیشتر برای ارائه کنفرانس ها یا آموزش هایی که نیاز به دسترسی به سیستم دیگری ندارد، استفاده می شود.

در ادامه سعی داریم تا بهترین نرم افزارهای ریموت دسکتاپ را به شما معرفی نماییم و ویژگی های هر یک از این نرم افزار ها از جمله قابلیت ضبط و مشاهده دسکتاپ، مدیریت فایل های موجود در صفحه، دسترسی کامل از رایانه و تلفن همراه در هر یک از آن‌ها را ذکر کنیم تا شما قادر باشید بهترین و مناسب ترین نرم افزار ریموت دسکتاپ خود را بیابید.

باید خاطر نشان کنیم برای تشخیص نرم افزارهای صفحه نمایش از نرم افزار ریموت دسکتاپ، باید به چند ویژگی توجه نمایید. این ویژگی ها عبارت اند از :

  • نشان دادن صفحه نمایش رایانه و لپ تاپ در زمان واقعی
  • قابلیت کنترل از راه دور به وسیله ماوس و صفحه کلید
  • قابلیت کنترل کامل دسکتاپ از سیستمی دیگر
  • ارائه پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف
  • مجاز به وصل شدن از طریق شبکه داخلی یا آدرس IP از راه دور

نرم افزار ریموت دسکتاپ TeamViewer

"نرم

یکی از بهترین و پر کاربرد ترین برنامه های کنترل از راه دور دسکتاپ، نرم افزار TeamViewer می باشد. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید آن را بر روی سیستم هایی که می خواهید به یکدیگر متصل نمایید، نصب کنید. پس از نصب، باید وارد نرم افزار شوید و نام کاربری و پسورد خود را به دست آورید، سپس با همان نام کاربری و پسوورد باید با سیستم کلاینت وارد شوید و به آن دسترسی پیدا کنید.

نرم افزار TeamViewer امکان دسترسی از راه دور را برای کاربران ویندوز 10 فراهم آورده است و همچنین می توانید از این برنامه در سیستم هایی مانند دستگاه های مک، اندروید و آیفون استفاده نمایید؛ در واقع از نرم افزار TeamViewer می توانید تقریباً در هر پلتفرمی استفاده کنید. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نرم افزار TeamViewer در ایران به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها با استفاده از وی پی ان در دسترس می باشد.

نرم افزار ریموت دسکتاپ TigerVNC

"نرم

نرم افزار TigerVNC یک نرم افزار ریموت دسکتاپ عالی و کاربردی می باشد، این نرم افزار ابتدا به عنوان یک نرم افزار اختصاصی معرفی شد اما سال ها بعد به صورت متن باز در اختیار عموم قرار گرفت. از نرم افزار TigerVNC می توانید در سیستم عامل های مختلفی از جمله ویندوز، مک و لینوکس استفاده نمایید.

نرم افزار ریموت دسکتاپ Apache Guacamole

"نرم

اگر قصد دارید به صورت حرفه ای کارهای خود را از راه دور کنترل نمایید، پیشنهاد می کنیم از نرم افزار Apache Guacamole استفاده نمایید. این برنامه با در اختیار گذاشتن یک رابط کاربری منحصر به فرد، بر خلاف بسیاری از نرم افزارهای ریموت دسکتاپ که بر روی شبکه داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، یک نرم افزار تحت وب می باشد.

نرم افزار Apache Guacamole به نوعی یک نرم افزار ریموت دسکتاپ Clientless می باشد؛ برای استفاده از این برنامه تنها کافی است تا با نصب نسخه سرور بر روی هاست خود از آن بر روی وب بهره‌مند شوید.

نرم افزار ریموت دسکتاپ Windows Remote Desktop Connection

"نرم

نرم افزار ریموت دسکتاپ Windows Remote Desktop Connection نیز یکی از بهترین نرم افزار ها برای استفاده از راه دور می باشد که قابلیت دسترسی تحت وب را نیز برای کاربران فراهم کرده است. همچنین این نرم افزار، بر روی نسخه های ویندوز 7، 8.1 و 10 قابل استفاده می باشد و حتی می توانید با استفاده از نرم افزار Remote Desktop Manager این برنامه را مدیریت نمایید.

نرم افزار ریموت دسکتاپ AnyDesk

"نرم

با استفاده از نرم افزار ریموت دسکتاپ AnyDesk این امکان را دارید تا در هر نقطه ای که هستید به دسکتاپ مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و آن را تحت کنترل کامل قرار دهید. نرم افزار AnyDesk بر روی سیستم عامل های مختلف مانند سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است و حتی می توانید از آن بر روی دستگاه های تلفن همراه نیز بهره‌مند شوید.

بسیاری از کاربران ادعا می کنند که نرم افزار AnyDesk یک جایگزین عالی برای برنامه هایی مانند ریموت دسکتاپ کانکشن، کروم و TeamViewer است. اگر قصد دسترسی به چندید سیستم و رایانه را دارید، با در اختیار داشتن این نرم افزار می توانید تنها با یک کلیک سیستم های مورد نظر خود را تحت کنترل از راه دور قرار دهید. با این حال، نسخه رایگان AnyDesk به طور هم‌زمان فقط به دو دستگاه محدود می شود.

دانلود نرم افزار ریموت دسکتاپ Ammyy Admin

"دانلود

نرم افزار Ammyy Admin یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت و کنترل است که تحت شبکه داخلی فعالیت می کند، استفاده از این نرم افزار به راحتی پس از اتصال دو کامپیوتر امکان پذیر می باشد. از طرفی، نرم افزار Ammyy Admin دارای مزیت های دیگری نسبت به سایر نرم افزارها می باشد که مهم‌ترین مزیت آن کم حجم بودن و رایگان بودن آن است. همچنین این نرم افزار یک نرم افزار پرتابل است و برای راه اندازی آن نیازی به هیچ تنظیمات یا پیکربندی نخواهید داشت.

بنابراین اگر به دنبال یک نرم افزار ریموت دسکتاپ رایگان و کم حجم هستید، بهترین انتخاب برای شما می تواند نرم افزار Ammyy Admin باشد؛ برای نصب این برنامه تنها به کمتر از 2 گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت، با این حال بسیاری از امکانات جانبی دیگری که در سایر نرم افزارها وجود دارد را نمی توانید در این برنامه پیدا کنید.

نرم افزار ریموت دسکتاپ UltraVNC

"نرم

نرم افزار UltraVNC یکی دیگر از نرم افزارهای ریموت دسکتاپ می باشد که تنها بر روی سیستم عامل های ویندوز در دسترس است. این نرم افزار به عنوان یکی از بهترین برنامه های کنترل از راه دور شناخته می شود و حتی رتبه برتر نرم افزار مدیریت از راه دور را نیز از آن خود کرده است.

نرم افزار UltraVNC دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است، به عنوان مثال با استفاده از این برنامه می توانید چندین صفحه نمایش در کامپیوترهای مختلف را به یکدیگر اتصال دهید. امکانات اشتراک گذاری فایل های مختلف و امکان چت نیز از دیگر مزایای UltraVNC به شمار می رود.

نرم افزار  JoinMe

نرم افزار JoinMe یکی از پر کاربردترین نرم افزار های مدیریتی و کنترل از راه دور می باشد، این برنامه برای سیستم عامل های ویندوز و مک در دسترس است با این حال نسبت به سایر نرم افزارها تفاوت های اندکی دارد؛ به عنوان مثال برای استفاده از این برنامه به جای ایجاد حساب کاربری و پسورد باید با ایجاد گروهی از کاربران، اقدام به اتصال رایانه های خود نمایید. در واقع، برای شروع کار با نرم افزار JoinMe شما نیاز دارید تا یک گروه بسازید و رایانه های کلاینت را عضو آن نمایید، سپس می توانید به رایانه ها دسترسی داشته باشید.

ریموت دسکتاپ WebEx Free

نرم افزار WebEx Free یکی دیگر از نرم افزارهایی است که می توانید برای کنترل از راه دور از آن استفاده کنید، این برنامه در سیستم عامل های لینوکس، ویندوز، مک، آیفون و اندروید در دسترس است. همچنین می توان WebEx Free را یکی از نرم افزارهای تخصصی در این حوزه به شمار آورد، چرا که دارای ویژگی هایی از جمله پشتیبانی از چت در صفحه، اشتراک گذاری فایل و دسترسی سریع به آیتم های مختلف می باشد و استفاده از آن ساده و رایگان است.

نرم افزار Goverlan Reach

نرم افزار Goverlan Reach
نرم افزار Goverlan Reach

نرم افزار  Goverlan Reach یکی از برنامه هایی است که برای نظارت کارهایتان از را دور می توانید بر روی آن حساب باز کنید، با استفاده از نرم افزار Goverlan Reach می توانید به چندین دستگاه و رایانه دسترسی پیدا کنید و بهره وری تیم خود را بالا ببرید، Goverlan Reach یکی از نرم افزارهای تخصصی در حوزه مدیریت دسکتاپ به شمار می آید و دارای ویژگی های بسیاری از جمله دسترسی سریع به رایانه های عضو شده در نرم افزار می باشد.

Zoho Assist

از نرم افزارهای پیشرو در زمینه کنترل از راه دور دسکتاپ می توان به Zoho Assist اشاره کرد. این نرم افزار در اصل یک نرم افزار پشتیبانی و نظارت است که بیش از هر کاری می توانید با استفاده از آن مشتریان و کلاینت خود را از راه دور پشتیبانی نمایید. در نتیجه، می توان گفت که نرم افزار Zoho Assist اغلب در دسترس سازمان ها و شرکت ها می باشد و دارای قابلیت پشتیبانی از چندین پلتفرم نیز می باشد. علاوه بر این، اتصالات با SSL و رمزگذاری ۲۵۶ بیتی در آن ایمن شده اند.

SimpleHelp

نرم افزار SimpleHelp همان طور که از نام آن پیداست، یکی از ساده ترین و کاربردی ترین برنامه های برای دسترسی و کنترل از راه دور به شمای می آید. شما می توانید با استفاده از این برنامه تمامی وظایف خود را از راه دور تحت نظر داشته باشید. به لطف رابط کاربری ساده و سبک آن، SimpleHelp بهترین انتخاب برای افراد مبتدی و تازه کار می باشد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای ریموت دسکتاپ را برای شما بیاوریم تا بتوانید با استفاده از آن ها به راحتی کارهای خود را از راه دور کنترل نمایید. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده بوده و بر اساس نیازهایتان می توانید از هر کدام بهره‌مند شوید.

5/5 - (6 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس