Voxels چیست و چگونه در مدل سازی سه بعدی استفاده می شود؟

140
0
Voxels چیست

استفاده از Voxel برای مدل های سه بعدی شما میتواند ظاهری بسیار منحصر به فرد به کار شما بدهد. اما در این پیکسل های سه بعدی چیزهای بیشتری وجود دارد. Voxels چیست در این مقاله به این موضوع میپردازیم.

برخی از ابزارها در نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی نه بر حسب متر، پیکسل یا اینچ، بلکه در واحد متفاوتی کار می‌کنند: Voxel ها، مکعب های سه بعدی که حجم های یکنواخت فضا را نشان می‌دهند.

Voxel چیست؟ بهترین راه برای استفاده از این مکعب های کوچک چیست؟ این مفهوم بسیار بیشتر از آنچه به نظر می رسند، هستند.

Voxels چیست؟

Voxels چیست؟
Voxels چیست؟

Voxel ها واحدهای عمومی هستند که نماینده حجم معینی از فضای سه بعدی هستند. اساساً بلوک های سازنده مجازی کوچکی هستند که نقشی مشابه با پیکسل هایی که یک میدان دو بعدی را مشخص می‌کنند، ایفا می‌کنند.

این کلمه به خودی خود متاثر از کلمه “پیکسل” است، تنها در یک بافت حجمی در مقابل یک بافت گرافیکی دو بعدی. Voxel ها به عنوان عامل رندر پیش فرض برای اکثر برنامه های سه بعدی مانند Blender بسیار غیرمعمول هستند، اما همچنان به حوزه مدل سازی سه‌بعدی و CGI مرتبط هستند.

Voxels چیست؟
Voxels چیست؟

در ادامه این مطلب، می‌توانید برخی از Voxel ‌ها را در Blender مشاهده کنید. ممکن است هنگام استفاده از اصلاح کننده Remesh روی یک شی متوجه این گزینه شده باشید که تفاوت بین این دو نوع پروتکل رندر چیست؟

 

آنها در تمام مدل نمونه برداری می شوند، در حالی که یک مش چند ضلعی فقط یک پوسته پر از فضای خالی است.

Voxel ها فاقد یک موقعیت ثابت هستند – آنها نسبی هستند و هر مقدار حجمی با روابط مشترک آنها تعیین می شود.

آنها مبتنی بر مختصات هستند و از نظر فنی در واقع خارج از تصویر رندر شده نهایی وجود ندارند.

Voxel ها از نظر اندازه کاملاً همسان هستند، کوچک ترین مقدار گسسته ممکن در یک فضای سه بعدی معین.

در داخل یک مکعب توخالی بزرگ را با شبکه هایی که تمام شش طرف دیواره های داخلی آن را پوشانده‌اند، تصور کنید. یک Voxel حجمی از فضای معادل یک واحد مکعبی در اطراف هر طرف خواهد بود.

Voxel ها در تصویربرداری علمی و پزشکی و همچنین در شبیه سازی ذرات بسیار ارزشمند هستند. آنها از بسیاری جهات نسبت به واقعیت دقیق تر هستند، اما از نظر نحوه استفاده مستقیم در مدل سازی سه بعدی محدود هستند. با این حال، بسیاری از کاربردهای ثانویه در Voxel ها وجود دارد که مطمئنا می تواند به شما در دستیابی به بسیاری از جلوه های جالب و بدیع کمک کند.

چگونه از Voxel در مدل سازی سه بعدی استفاده می شود؟

چگونه از Voxel در مدل سازی سه بعدی استفاده می شود؟
چگونه از Voxel در مدل سازی سه بعدی استفاده می شود؟

دو راه اصلی برای پیاده سازی Voxel ها در کار شما وجود دارد: به عنوان یک چارچوب ریاضی که به عملیات ها و بازسازی های مختلف مدل شما اطلاع می‌دهد، یا به‌عنوان بلوک های سازنده واقعی، ایجاد هنر سه بعدی در هر تعداد سبک مدل سازی قدیمی و کم‌پلی.

می توانید در حین ساخت طرح خود با واحدهای بلوکی شروع کنید، یا می توانید مدتی را روی پایه مدل خود صرف کنید و آن را به سبک voxel-esque دوباره توپولوژی کنید یا از ابزاری برای انجام این کار به صورت رویه ای و خودکار برای شما استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که برای اولین بار شروع به کار می‌کنید، هر دو روش را امتحان کنید. شما می‌توانید یک مدل یا یک خانواده از اشیا را «Voxel ‌سازی» کنید، در نتیجه ظاهری منحصربه‌فرد خواهند داشت که ممکن است در زمینه های مختلف، بسته به مقیاس و وضوحی که انتخاب می‌کنید، عالی باشد.

می‌توانید از Voxel ها برای ایجاد اشیا پیچیده به سبک “کم پلی” استفاده کنید. مثلاً استفاده از آنها روی چند متابول، چیزی را می‌سازد که شبیه درختی با برگ های بسیار باشد، همانطور که در بالا نشان داده شده است.

آنها بر روی سیستم شما بسیار سبک هستند، که آنها را برای افزودن عناصر به صحنه بدون به خطر انداختن عملکرد عالی می کند. درست مانند همه ی دیگر اصول هندسی که قبلاً به استفاده از آنها عادت کرده اید، Voxel ها بسیار بیشتر از ریشه هایشان در ریاضیات هستند.

Voxel جزئی برای پیشروی

میلیون ها روش برای چرخاندن Voxel ها در یک برنامه مدل سازی سه بعدی وجود دارد. تعریف “voxel” کمتر از نحوه استفاده از آنها اهمیت دارد. همه چیز به شما و آنچه که دوست دارید بسازید بستگی دارد. همه چیز را امتحان کنید و ببینید چه چیزی می توانید به دست آورید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس