معرفی خودرو تویوتا یاریس 2023

167
0
خودرو تویوتا یاریس 2023

تویوتا یاریس دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود. اما نسل چهارم آن برای بازار اروپا تازه‌سازی شده است. خط تولید هیبریدی آن توسعه یافته و ویژگی‌های ایمنی و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز نوسازی شده است. در این پست به بررسی خودرو تویوتا یاریس 2023 می پردازیم.

خودرو تویوتا یاریس 2023

یک پیشرانه جدید Hybrid 130 برای آن درنظر گرفته شده که در کنار پیشرانه Hybrid 115 موجود، ارائه می‌شود. قلب هر دو سیستم، پیشرانه ۱.۵ لیتری است؛ اما مدل جدیدتر ۱۳۰، گیربکس جدید، موتور الکتریکی بزرگ‌تر با نرم‌افزار بهتر دارد. همان‌طور که از نامش مشخص است، خروجی پیشرانه به ۱۳۰ اسب‌بخار و گشتاور نیز از ۱۴۱ به ۱۸۵ نیوتن‌متر رسیده است. بنابراین خروجی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

تویوتا می‌گوید که مهم‌ترین مزیت پیشرانه هیبریدی جدید، هنگام سبقت‌گیری حس می‌شود. این خودرو در مدت زمان ۷.۵ ثانیه از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. شتاب صفر تا صد نیز نیم ثانیه کاهش یافته و به ۹.۲ ثانیه رسیده است.

انتشار گاز CO2 در پیشرانه هیبریدی ۱۳۰ کمی افزایش یافته است. تویوتا می‌گوید که افزایش بسیار کم بوده و این خودرو بهترین وضعیت در کلاس خود را، یعنی ۹۶ تا ۱۱۶ گرم در کیلومتر حفظ کرده است.
هر دو پیشرانه قبلی و جدید در دسترس هستند؛ اما نسخه‌های Premiere Edition و GR Sport برای پیشرانه جدیدتر ارائه می‌شوند.

نسخه Premiere Edition یک مدل جدید است که در صدر خط تولید یاریس قرار می‌گیرد‌. این مدل، رنگ ویژه آبی Neptune با سقف و ستون‌های مشکی، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، دوخت‌ها و جزئیات آبی درون کابین دارد.

خودرو تویوتا یاریس 2023
خودرو تویوتا یاریس 2023

تویوتا سطح کیت ایمنی فعال و غیرفعال استاندارد یاریس را ارتقا داده و ویژگی‌های جدیدی را تحت عنوان تویوتا T-Mate معرفی کرده که عبارتند از: سیستم تشخیص برخورد برای شناسایی موتورسیکلت‌ها، خودروها، عابران پیاده و ..‌.، Acceleration Suppression At Low Speed که هنگام تشخیص خودرویی در جلو، از شتابگیری ناگهانی جلوگیری می‌کند، سیستم توقف اضطراری که با فعال شدن Lane Trace Assist کار می‌کند و هشدار برای خواب آلودگی راننده که اگر پاسخی دیده نشود چراغ‌های خطر فعال شده و قفل درها باز می‌شود.
تکنولوژی‌های کمک راننده دیگری نیز وجود دارد؛ ویژگی جدید Proactive Driving Assist هنگامی که پیچ و یا خودرویی پیش رو باشد و راننده سرعت را کم نکند، عمل کرده و سرعت خودرو را کاهش می‌دهد. سیستم کمک فرمان خودرو که نیروی فرمان را تنظیم می‌کند.

سیستم Toyota’s Safety Sense یاریس ۲۰۲۳ را می‌توان برای اولین بار، آپدیت کرد. آپدیت نرم‌افزاری هنگام رانندگی دانلود شده و سپس نصب می‌شود‌.

خودرو تویوتا یاریس 2023
خودرو تویوتا یاریس 2023

تویوتا یاریس ۲۰۲۳، سیستم اطلاعات و سرگرمی جدیدی دارد. یکی از ویژگی‌های آن، شخصی‌سازی نمایشگر صفحه کیلومتر برای راننده است که چهار گزینه دارد. ابعاد صفحه به مدلی که انتخاب شده بستگی دارد. برای مدل‌های High، GR Sport و Premiere Edition، نمایشگر ۱۲‌.۳ اینچی combimeter و یا ۷ اینچی Mid+ دردسترس است. ابعاد نمایشگر اطلاعات و سرگرمی نیز به مدل بستگی دارد و دو مدل ۹ و ۱۰.۵ اینچی است‌.

از سیستم‌های اتصال اپل‌کارپلی و اندرویداتو نیز پشتیبانی می‌شود. تویوتا سیستم تشخیص صدا را نیز در یاریس بهبود داده است.
یاریس برای اولین بار با یک کلید هوشمند دیجیتالی عرضه می‌شود، که می‌توان با استفاده از یک گوشی تلفن همراه اپل و یا اندروید، قفل درها را از راه دور باز و بسته و یا سیستم کنترل آب و هوا را راه‌اندازی کرد. البته این ویژگی در صورتی ارائه می‌شود که اشتراک سالیانه آن را داشته باشید. نسخه Premiere Edition اشتراک یک ساله را به همراه دارد.

ثبت سفارش یاریس جدید برای بازارهای اروپایی، در ماه ژوئن آغاز می‌شود. قیمت آن هنگام نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام می‌شود.

1/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس