معرفی شهر شناور پانگئوس (Pangeos) در عربستان بنا خواهد شد

75
0
شهر شناور پانگئوس (Pangeos)

«پیرپائولو لاتزارینی» با طراحی‌های جاه‌طلبانه غریبه نیست، ولی جدیدترین اثر مفهومی او کشتی غول‌پیکری را نشان می‌دهد که احتمالاً با هرچه از کشتی‌ها انتظار دارید، متفاوت است. این کشتی با شکلی شبیه به یک لاک‌پشت عظیم‌الجثه در قالب یک شهر متحرک طراحی شده که Pangeos نام دارد و می‌تواند به بزرگ‌ترین سازه شناور جهان تبدیل شود و در عربستان قرار بگیرد. در این پست به بررسی شهر شناور پانگئوس (Pangeos) می پردازیم.

شهر شناور پانگئوس (Pangeos)

شهر شناور پانگئوس (Pangeos)
شهر شناور پانگئوس (Pangeos)

لاتزارینی که از Pangeos به‌عنوان یک ترایات (Terayacht) یاد می‌کند، می‌گوید نام آن را از روی ابرقاره «پانگه‌آ» الهام گرفته که صدها میلیون سال قبل در کره زمین وجود داشت. این کشتی بزرگ احتمالاً ابعادی در حدود 550 در 610 متر خواهد داشت.

بدنه این کشتی از فولاد ساخته خواهد شد و می‌تواند میزبان حداکثر 60 هزار نفر باشد. «پانگئوس» شامل هتل‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها، چند فرودگاه و بندر، ویلاهای لوکس و هر آن‌چیزی خواهد بود که برای حفظ یک جامعه شناور روی آب لازم است.

شهر شناور پانگئوس توان خود را از کجا می‌آورد؟

طبیعی است که کشتی با این اندازه به نیروی زیادی برای حرکت کردن نیاز خواهد داشت و لاتزارینی هم موتورهای پیشرفته HTS یا «ابررسانای دمای بالا» را برای آن در نظر گرفته است. هر‌کدام از این موتورهای برقی می‌توانند 16,800 اسب بخار توان ایجاد کنند و سرعت حرکت را به 9.2 کیلومتر بر ساعت برسانند.

توان مورد نیاز شهر هم توسط پنل‌های خورشیدی و سازه‌های باله‌مانند این کشتی تأمین می‌شود که انرژی دریا را از طریق نوعی سیستم مولد انرژی موجی دریافت می‌کند و آن را به اشکال مختلف درمی‌آورد. لاتزارینی پیش‌بینی‌هایی هم درباره هزینه ساخت این شهر شناور داشته است.

شهر شناور پانگئوس (Pangeos)
شهر شناور پانگئوس (Pangeos)

او تخمین می‌زند که هزینه ساخت این کشتی حدود 8 میلیارد دلار باشد. به‌زودی قرار است یک پروژه جذب سرمایه برای پیاده‌سازی این طرح راه‌اندازی شود. لاتزارینی همچنین می‌گوید که برای استفاده از پانگئوس به یک کارخانه کشتی‌سازی جدید نیاز است و عربستان سعودی می‌تواند بهترین گزینه برای ساخت این مرکز باشد. با توجه به این که عربستان پروژه جاه‌طلبانه دیگری به‌نام The Line را شروع کرده، شاید از این پروژه هم در این کشور استقبال شود.

منبع : newatlas

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس