6 محصول نوآورانه اپل در قرن بیست و یکم

63
0
محصول نوآورانه اپل در قرن بیست و یکم

ما در طول سال های اخیر شاهد انتشار محصولات بی‌شماری از طرف اپل بوده‌ایم، اما آنچه در این مقاله بررسی خواهیم کرد، هیجان‌انگیزترین محصولات اپل در قرن بیست و یکم بوده اند.

اپل به یکی از بزرگترین شرکت های جهان تبدیل شده است و رسیدن به این جایگاه اتفاقی نیست. اگرچه محصولات اپل ارزان قیمت نیستند، اما همیشه سروصدای زیادی به پا می‌کنند و حتی نگاه ما به فناوری را تغییر داده و انتظارها را بالا می برند.

اپل سابقه ای نزدیک به پنج دهه دارد، اما بسیاری از بزرگترین و انقلابی ترین محصولات آن تنها در چند سال اخیر عرضه شده اند. در ادامه بزرگترین و بهترین محصولاتی که اپل در این قرن عرضه کرده است را بررسی خواهیم کرد.

محصول نوآورانه اپل: iPod-2001-هرچیزی که بخواهید،هر جایی که بخواهید

iPod-2001-هرچیزی که بخواهید،هر جایی که بخواهید
iPod-2001-هرچیزی که بخواهید،هر جایی که بخواهید

برای بسیاری از مردم، آی‌پاد دقیقا همان چیزی است که اپل را معرفی می کند. هنگامی که اولین آی پاد در قفسه‌های فروشگاه‌ها در سال 2001 عرضه شد، MP3 پلیرها در بازار وجود داشتند. اما آی‌پاد کارها را به شکلی متفاوت انجام داد. به لطف طراحی شیک، عملکرد بی نظیر و هدفون‌های سفید، آی‌پاد فناوری جالبی را در آن زمان عرضه کرد.

آی پاد به سرعت به چیزی بیش از یک پخش کننده موسیقی تبدیل شد. این به این معناست که آی پاد برای چیزی فراتر از موسیقی هم خوب است. چه پادکست، چه فیلم یا بازی، آی‌پاد یک کتابخانه کامل محتوا بود که می‌توانستید آن را به هر جایی که دلتان می خواست،ببرید.

آی پاد تنها با یک مدل و در یک رنگ عرضه شد، اما خیلی سریع به طیف وسیعی از محصولات، با شکل و اندازه های مختلف و متناسب با سلایق افراد جامعه تبدیل شد. اگرچه گذشته درخشان آی‌پاد قابل توجه است، اما پس از بیش از دو دهه فعالیت، در سال 2022 تولید آن رسما متوقف شد. اعداد و ارقام خود گویای همه چیز هستند و 450 میلیون دستگاه فروخته شده خود گویای این موضوع است.

محصول نوآورانه اپل: iPhone-2007-اولین گوشی هوشمند مدرن

iPhone-2007-اولین گوشی هوشمند مدرن
iPhone-2007-اولین گوشی هوشمند مدرن

آیفون ممکن است مهم ترین محصول اوایل دهه 2000 به حساب بیاید. با اینکه اولین دستگاه هوشمند جهان نبود، اما اولین گوشی هوشمندی بود که ما آن را می شناسیم.

آیفون انقلاب بزرگی در فناوری موبایل ایجاد کرد. این یکی از اولین دستگاه هایی بود که می توانستید برای گشت و گذار در اینترنت، در هر جایی که دلتان می خواست استفاده کنید. در واقع آیفون دریچه ای برای ورود بسیاری از مردم به بازارهای محتوای دیجیتال مانند اپ استور بود. آیفون برقراری ارتباط را با برنامه هایی مانند iMessage و تماس ویدیویی FaceTime آسان تر از همیشه کرد. تنها کافیست سرانگشتان خود را روی صفحه نمایش به حرکت درآورید.

شکی نیست که آیفون دنیا را تغییر داد و بدون آن، شاید جهان امروز بدینگونه نبود.

Siri-2011-دستیار صوتی کارآمد

Siri-2011-دستیار صوتی کارآمد
Siri-2011-دستیار صوتی کارآمد

سیری که به عنوان یک ویژگی انحصاری برای آیفون 4 راه اندازی شد، به سرعت در قلب بسیاری از کاربران اپل جای گرفت. هنگام راه‌اندازی، مردم به سادگی از کارهایی که Siri می‌توانست انجام دهد شگفت زده می شدند. خواه برنامه‌ریزی اعلان ها، یادداشت‌کردن نکات یا حتی بررسی آب‌وهوا باشد، سیری می‌توانست این کارها را انجام دهد، و مهم تر از همه اینکه کارهای محوله را به درستی به انجام می رساند.

از آن زمان تا به امروز، ما شاهد ادغام سیری در بسیاری از برنامه‌های مختلف، با افزودن گزینه‌های صوتی و زبان‌های جدید بوده‌ایم، در عین حال که توانایی‌های تشخیص گفتار آن روزبه‌روز بهبود می‌یابد.

محصول نوآورانه اپل: Apple watch-2014- ساعت هوشمند

Apple watch-2014- ساعت هوشمند
Apple watch-2014- ساعت هوشمند

مردم برای سالهای زیادی رویای یک ساعت هوشمند را در سر داشتند. این سوالات در نهایت زمانی پاسخ داده شدند که شرکت اپل، اپل واچ را معرفی کرد که به اولین ساعت هوشمند محبوب در دنیا تبدیل شد.

اپل موفق شد نه تنها یک ساعت هوشمند کارآمد در اختیار کاربران قرار دهد، بلکه دلایل زیادی برای استفاده از آن به ما ارائه کرد. استفاده از اپل واچ در حین دویدن یا تمرین در باشگاه ورزشی برای سنجش میزان ضربان قلب و کالری مصرفی، همراه داشتن آهنگ ها و پادکست های خود بدون نیاز به همراه داشتن گوشی تلفن همراه از جمله این دلایل است. نه تنها اپل واچ یک دستگاه تناسب اندام عالی است، بلکه ادغام با Apple Pay و Siri دلیل خوبی برای در دست داشتن آن در تمام طول روز روی مچ دست می دهد.

اگرچه شرکت‌هایی مانند سامسونگ و Fossil را در این میدان رقابتی میتوانیم مشاهده کنیم، اما آنها عمدتاً در حال رقابت بر سر جایگاه دوم هستند.

AirPods-2016- لذت شنیدن موسیقی بدون سیم

AirPods-2016- لذت شنیدن موسیقی بدون سیم
AirPods-2016- لذت شنیدن موسیقی بدون سیم

هنگامی که ایرپادهای اصلی در سال 2016 وارد صحنه شدند، نحوه گوش دادن ما به موسیقی را تغییر دادند. سال‌ها مردم رویای هدفون‌های بدون سیم را در سر می‌پرورانند، اما از گزینه‌های موجود ناراضی بودند. با این حال، با انتشار AirPods، اپل استانداردهای جدیدی را برای هدفون های بی سیم ارائه کرد.

ایرپادهای اپل نه تنها اولین هدفون های بی سیمی بودند که از طرف کاربران پذیرفته شده بودند، بلکه تا حد زیادی به موفق ترین محصول در گروه خود تبدیل شده اند. اپل در این راه به موفقیت بزرگی دست یافته بود و به سرعت یک مدل نسل دوم را منتشر کرد که ویژگی های جدیدی مانند شارژ بی سیم و عمر باتری بهتر ارائه میکرد. مدل‌های بعدی مانند AirPods Pro و AirPods 3 کیفیت صدای بهتر و اتصال بهتری را در اختیار ما قرار دادند.

محصول نوآورانه اپل: AirTags-2021- ردیاب هوشمند

AirTags-2021- ردیاب هوشمند
AirTags-2021- ردیاب هوشمند

اگر منصف باشیم، اپل در مورد ردیاب های هوشمند کمی دیر وارد عرصه‌ی رقابت شد. شرکت‌هایی مانند Tile سال‌ها قبل محصولات مشابهی را وارد بازار کرده بودند. اگرچه AirTag اولین ردیاب بی‌سیم جهان نبود، ولی ردیابی دقیق‌تر و ادغام آسان‌تر با آیفون و سایر محصولات اپل باعث می‌شود AirTag در زمینه ردیابی به انتخاب بسیاری از مردم تبدیل شود.

در حالی که اکثر رقبای AirTag به شبکه کوچکی از کاربران برای کارکرد ردیاب‌های خود متکی هستند،ولی AirTag‌های اپل می‌توانند تقریباً به هر دستگاه اپل نزدیک به AirTag شما کمک کنند تا به شما متصل بماند.

به دلیل ردیابی دقیق AirTags، می‌توانید به راحتی یکی از آن‌ها را در کوله‌پشتی، کیف دستی یا حتی ماشین خود بیندازید خیالتان از این بابت راحت شود. مجموعه‌ای از داستان‌های خبری درباره استفاده نادرست از AirTag، اپل را مجبور کرد که در صورت وجود AirTag برای مدت طولانی در نزدیکی دستگاه های آیفون‌های اطراف، هشداری ارسال کند. اگر نیاز دارید چیزی را به طور قانونی ردیابی کنید، این گزینه انتخاب بسیار خوبی است

فرقی نمی‌کند که فناوری چطور به نظر می‌رسد، یا روش‌هایی که ما از آن استفاده می‌کنیم چگونه هستند،شکی نیست که اپل تأثیر زیادی بر روند تکامل فناوری در قرن بیست و یکم گذاشته است. چه طرفدار اپل باشید چه نباشید، تاثیر اپل را نمی توان انکار کرد.

ما همواره میبینیم که اپل محصولاتی باورنکردنی عرضه می‌کند که زندگی همه‌ی ما را تغییر داده‌اند، و ما هیجان‌زده‌ایم که ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس