معرفی 10 تا از بهترین برنامه های اسکنر در سال 2022

85
0
بهترین برنامه های اسکنر

چه نیاز به امضای قرارداد، ویرایش یادداشت های متنی یا ذخیره رسید داشته باشید، یک برنامه اسکنر موبایل دوربین گوشی شما را به یک اسکنر موثر تبدیل می کند. در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین برنامه های اسکنر در سال 2022 می پردازیم.

بهترین برنامه های اسکنر (Scanner Apps)

انواع اپلیکیشن های اسکنر در بازار وجود دارد. ما بررسی می‌کنیم که ویژگی‌های آن‌ها چیست و با نیازهای چه کسانی بیشتر مطابقت دارند.

بهترین برنامه های اسکنر
بهترین برنامه های اسکنر

جیمز باند که یک دوربین مخفی با کیفیت بالا در جیب خود حمل می کرد تا اسناد فوق محرمانه را بگیرد، قبلا بخشی از داستان های علمی تخیلی بود. اما اکنون که همه ما دوربین‌های با کیفیت بالا را با خود حمل می‌کنیم، می‌توان عکس‌ها و اسناد مهم را در هر کجا که می‌روید گرفت، اسکن و ذخیره کرد. حتی اگر 007 نباشید. در اینجا مهمترین ویژگی هایی است که باید در یک برنامه اسکنر موبایل به آنها توجه کنید تا اسناد شما ذخیره شوند، نه به هم زدن.

سیستم های عامل

یکی از اولین مسائلی که شما را برای انتخاب برنامه اسکنر موبایل راهنمایی می کند، سازگاری آن با تلفن همراه شما است. تعجب آور است که چگونه بسیاری از برنامه های اسکنر فقط با Android یا iOS سازگار هستند. با این حال، بسیاری از برنامه‌های اسکنر برتر مانند Adobe Scan، Microsoft Office Lens، Genius Scan و ScanBot با iOS و Android سازگار هستند.

قیمت

به احتمال زیاد مجبور نیستید برای هیچ برنامه اسکنر تلفن همراه مبالغ هنگفتی بپردازید، اما قیمت ها با این وجود از رایگان تا حدود 8 دلار در ماه متغیر است. Evernote Scannable و Adobe Scan هر دو رایگان هستند. گزینه های برنامه اسکنر فریمیوم با خدمات اولیه به صورت رایگان وجود دارد، اما برای ویژگی های اضافی باید هزینه پرداخت کنید. CamScanner و Tiny Scanner برنامه های freemium هستند، در حالی که Genius Scan، ScanBot و Scanner Pro بدون نسخه رایگان بین 5 تا 8 دلار در ماه هزینه دارند.

سرعت اسکن

اگر قرار است از برنامه اسکنر تلفن همراه خود برای گرفتن اسناد زیادی در محل کار یا اسکن تصاویر یکی پس از دیگری استفاده کنید، تعداد میلی ثانیه هایی که برای اسکن مورد نیاز است واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند. Evernote Scannable احتمالاً سریع‌ترین برنامه اسکنر موبایل در سراسر جهان است که در واقع سریع‌تر از ابزار ضبط تصویر آنلاین کار می‌کند. بدون نیاز به زمان زیادی، به سرعت هر چیزی را که به آن اشاره می کنید، تشخیص می دهد، اسکن می کند، برش می دهد و ذخیره می کند.

بهترین برنامه های اسکنر
بهترین برنامه های اسکنر

Genius scan یک اسکنر تلفن همراه ساده است که ویژگی های پر زرق و برق زیادی ندارد، اما کاری که انجام می دهد، به خوبی و سریع انجام می دهد. به سرعت می‌توان سند جلوی آن را تشخیص داد، لبه‌ها را ردیف کرد و حتی بدون نیاز به کلیک کردن پیش رفت.

آسان برای استفاده

وقتی برنامه اسکنر خود را بیرون می آورید، نمی خواهید وقت خود را برای کار با آن تلف کنید. برنامه ای که بصری و آسان برای استفاده باشد، بسیار مهم است، چه در حال پیگیری هزینه ها باشید و چه در حال پیگیری پروژه های کاری. Scanbot انتخاب خوبی برای هر کسی است که می خواهد برنامه را دانلود کند، آن را نشان دهد و برود. رابط کاربری به اندازه کافی ساده و واضح است که برای دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید نیازی به مراجعه به دستورالعمل ها نیست و تنظیمات خودکار بسیار مؤثر هستند، بنابراین اصلاً نیازی به بررسی حالت دستی نیست. یکی دیگر از جایگزین های آسان برای استفاده CamScanner است. این یک رابط کاربری بصری با تنظیمات خودکار هوشمند دارد که در صورت وجود نیازی به تنظیمات زیادی ندارد.

وضوح متن

اگر فقط برای پیگیری هزینه‌ها رسید می‌گیرید، کیفیت متن خیلی مهم نیست. از طرف دیگر، اگر می خواهید متن را برای اهداف کاری ویرایش و حفظ کنید، به یک برنامه اسکنر موبایل با قابلیت OCR (تشخیص نوری کاراکتر) بالا نیاز دارید. ثبت قراردادها برای امضا و حفظ نیز نیازمند خواناترین و واضح ترین نسخه ممکن است. Scanner Pro به عنوان ارائه دهنده بالاترین کیفیت ضبط متن برجسته است. این می تواند تحریف (distortion) متن از صفحات منحنی، تابش خیره کننده تخته های سفید و کاغذهای پیچ خورده یا له شده را برطرف کند. تشخیص متن OCR Scanner Pro در تولید متنی خوانا و قابل ویرایش بسیار موثر است.

یکی دیگر از گزینه های خوب برای اسناد خوانا Microsoft Office Lens است. این برای تولید اسناد واضح و خوانا در قالب PDF یا JPG متمایز است و می تواند آنها را به سرعت و به راحتی به فرمت .doc قابل ویرایش تبدیل کند. آفیس لنز در تمیز کردن اسناد، کارت‌ها و عکس‌ها و همچنین تمیز کردن پس‌زمینه‌های (backgrounds) گل آلود موفق است. در صاف کردن عکس‌ها و صفحاتی که به صورت زاویه‌دار اسکن شده‌اند، خوب است و می‌تواند متن تخته سفید را مدیریت کند، اگرچه در رفع صفحات منحنی کوتاهی می‌کند.

در حالی که Turbo Scan یک اسکنر تلفن همراه اساسی و ساده (basic and simple) است که زنگ ها و سوت های (bells and whistles) زیادی را ارائه نمی دهد، اما در کیفیت تصویر عالی است. مایه تاسف است که شامل تشخیص متن OCR نمی شود، اما اگر می خواهید تصاویر یادداشت ها، کارت های ویزیت، اسناد یا متن تخته سفید را به وضوح و ایمن ذخیره کنید، این کار را انجام می دهد. حتی در نور ضعیف یا متن تار، Turbo Scan بهترین تصویر ممکن را می گیرد.

گزینه های ذخیره سازی

هنگامی که اسناد خود را اسکن کردید، داشتن چند گزینه برای اهداف ذخیره سازی و اشتراک گذاری مفید است. Google Drive یک مزیت آشکار دارد که می‌توانید بلافاصله تصاویر خود را در Drive ذخیره کنید و از آنجا با هر مخاطب Google به اشتراک بگذارید. این یک تقویت بزرگ برای بهره وری است و دسترسی به فایل های اسکن شده خود را از هر دستگاهی آسان می کند. شما همچنین می توانید آنها را از طریق ایمیل یا Dropbox ارسال کنید.

Scanner Pro و Scanbot هر دو تعداد زیادی امکانات ذخیره سازی و اشتراک گذاری را ارائه می دهند. Scanbot Google Drive، Box، Dropbox، iCloudFree و حتی Yandex.Disk را به عنوان گزینه های ذخیره سازی اسناد اسکن شده شما ارائه می دهد. Scanner Pro با Box، Dropbox، Evernote، Google Drive، iCloud، Microsoft OneDrive، OneNote و حتی هر سرور WebDav کار می کند.

امنیت

ممکن است شما جیمز باند نباشید که از اسناد فوق محرمانه محافظت می کند، اما همچنان می توانید به اطمینان خاطر از محافظت از قراردادها، اسناد حساس و اطلاعات محرمانه از هکرها یا همکاران غیرمجاز نیاز داشته باشید. CamScanner به شما امکان می دهد هنگام ارسال لینک به یک سند اسکن شده، محافظت از رمز عبور و تاریخ انقضا را اضافه کنید. Genius Scan با امکان رمزگذاری سند اسکن شده خود به صورت PDF، سطح حفاظت بیشتری را اضافه می کند. Scanbot و Tiny Scanner هر دو به شما این امکان را می دهند که از فایل های PDF با رمز عبور یا رمز عبور محافظت کنید.

امکانات

علاوه بر این قابلیت‌های مختلف، برنامه‌های مختلف اسکنر موبایل دارای ویژگی‌های اضافی متفاوتی هستند که بسته به نیاز شما می‌تواند مفید، سرگرم‌کننده یا بی‌ربط باشد. یک مثال توانایی ذخیره اسناد به عنوان فایل های JPEG و همچنین PDF است، چیزی که توسط بسیاری از برنامه ها از جمله Tiny Scanner و Evernote Scannable ارائه می شود. این مزیت را دارد که JPEG ها راحت تر از PDF قابل ویرایش هستند. Microsoft Office Lens حتی به شما امکان می دهد متن را با فرمت .doc ذخیره کنید و آن را به سرعت به OneNote، Word و PowerPoint برای ویرایش کامل صادر کنید.

چاپ درون برنامه ای ابری یک ویژگی افزودنی است که توسط CamScanner ارائه شده است. به این ترتیب می توانید سند را در برنامه تگ، ویرایش و حاشیه نویسی کنید و سپس بدون نیاز به رفتن از طریق برنامه دیگری مستقیماً آن را برای چاپ ارسال کنید. همراه با Tiny Scanner و Genius Scan، CamScanner همچنین دارای قابلیت فکس است تا بتوانید اسناد خود را از برنامه فکس کنید.

Genius Scan افزونه‌های جداگانه‌ای را ارائه می‌کند که شامل ادغام با Expensify برای استخراج خودکار اطلاعات از رسیدهای اسکن شده و ذخیره آن در برنامه ردیابی هزینه‌های شما می‌شود. همچنین می‌توانید برنامه Genius Scan Sign را خریداری کنید که به شما امکان می‌دهد قراردادهای اسکن‌شده را در داخل برنامه امضا کنید بدون اینکه نیازی به ویرایش یا تغییر متن داشته باشید.

Evernote Scannable توانایی اتصال با لینکدین را دارد. می‌تواند کارت‌های ویزیت را بشناسد و اطلاعات تماس را در حین اسکن استخراج کند، سپس آن داده‌ها را با پروفایل لینکدین سوژه مرتبط کند و ردیابی مخاطبین جدید را آسان کند.

در نهایت، برچسب‌گذاری، سازمان‌دهی، تگ کردن و حاشیه‌نویسی راحت اسناد اسکن شده مدیریت و بازیابی آنها را در صورت نیاز آسان‌تر می‌کند. Scanbot به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی اسناد اسکن شده خود را برچسب گذاری کنند، یادداشت کنند و روی آنها نقاشی کنند تا بتوانید پاسخ های خود را در همان مکان سند اصلی ذخیره کنید.

اسکن و ذخیره در یکی ( یک One)

چه در حال ردیابی هزینه‌ها، ذخیره اسناد کاری یا حتی به عنوان یک مامور مخفی باشید، می‌توانید یک برنامه اسکنر تلفن همراه را پیدا کنید که اسناد شما را بدون هزینه‌ای برای زمین اسکن، ذخیره و محافظت می‌کند.

top10

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس