10 بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس

222
0
بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس

توسعه دهندگان اغلب لینوکس را به دلیل ثباتی که ارائه می دهد، بر سایر سیستم عامل ها ترجیح می دهند. در اینجا برخی از ویرایشگرهای کد و IDEهای رایگانی که می توانید در لینوکس استفاده کنید، آورده شده است. بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس را در این مطلب بشناسید.

اگر به دنبال توسعه یک وب سایت یا یک نرم افزار هستید، به یک برنامه برای نوشتن و پیش نمایش کد خود نیاز دارید. اینجاست که ویرایشگرهای کد و محیط های توسعه یکپارچه یا به اختصار IDE وارد عمل می شوند.

خوشبختانه، لینوکس گزینه های زیادی در این دسته بندی ها برای شما دارد. ما دو لیست جداگانه از برنامه ها را گردآوری کرده ایم، بنابراین شما می توانید یکی را که دوست دارید انتخاب کنید.

تفاوت بین ویرایشگر کد و IDE

یک ویرایشگر کد یک رابط ویرایش متن برای نوشتن و ویرایش کد فراهم می کند. این ویژگی های اولیه ویرایش و قالب بندی را برای افزایش خوانایی و مدیریت کد شما ارائه می دهد. این برنامه ها معمولاً فاقد ویژگی ها و تنظیمات پیشرفته هستند.

یک مزیت قابل توجه استفاده از ویرایشگر کد این است که بسیار سبک تر از یک IDE است. بسیاری از ویرایشگرهای کد نیز ویژگی هایی مانند کامپایل، اشکال زدایی و پشتیبانی از اکثر زبان های برنامه نویسی را ارائه می دهند.

IDE یک محیط توسعه نرم افزار است که ابزارهایی را برای توسعه نرم افزارهای پیچیده فراهم می کند. ابزارهای مختلفی مانند ویرایشگر، دیباگر و کامپایلر مورد نیاز در چرخه توسعه را ارائه می دهد.

IDE های مختلف ویژگی ها و پیکربندی های متفاوتی را برای پروژه های خاص ارائه می دهند. IDE ها بسیار پیشرفته تر از ویرایشگرها هستند و ویژگی هایی را ارائه می دهند که در یک ویرایشگر کد پیدا نمی کنید.

بهترین ویرایشگرهای کد برای لینوکس

بیایید نگاهی به شش مورد از بهترین ویرایشگرهای کد موجود برای لینوکس بیندازیم.

1.بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس: Visual Studio Code

Visual Studio Code
Visual Studio Code

Visual Studio Code یک ویرایشگر متن کد برای برنامه نویسان است. این برنامه یک ویرایشگر کد پیشرفته است زیرا ویژگی های IDE مانند را نیز ارائه می دهد. پشتیبانی توسعه دهندگان و پیکربندی سبک وزن آن محبوبیت زیادی در بین برنامه نویسان به دست آورده است.

این برنامه هزاران برنامه افزودنی را ارائه می دهد که ویژگی ها و پشتیبانی بیشتری را برای زبان های برنامه نویسی اضافه می کند. یکی از ویژگی های مفید VS Code ادغام خوب آن با Git است. مجموعه ویژگی های شگفت انگیز آن را به بهترین ویرایشگر کدی که کاربران لینوکس می توانند داشته باشند (یا حداقل در میان بهترین ها) تبدیل می کند.

ویژوال استودیو کد منبع باز و رایگان برای همه است. این یک برنامه چند پلتفرمی است که برای هر توزیع اصلی لینوکس، ویندوز و macOS در دسترس است. با این حال، ممکن است برای استفاده از ویژگی های کنترل نسخه آن، نیاز به نصب Git در کنار VS Code داشته باشید.

2.بهترین ویرایشگرهای کد برای لینوکس: Sublime Text

Sublime Text
Sublime Text

Sublime Text یک ویرایشگر کد قدیمی و مشهور است که برای پلتفرم های مختلف از جمله لینوکس در دسترس است. عملکرد بهبود یافته را از طریق رندر GPU ارائه می دهد.

این برنامه در ابتدا به عنوان یک ویرایشگر کد راه اندازی شد، اما با گذشت زمان برخی از ویژگی های IDE مانند را معرفی کرد. ویژگی‌های مختلفی مانند نقشه کوچک، انتخاب چندگانه، قطعه‌های سفارشی، تورفتگی کد و تشخیص خودکار نوع فایل از طریق ساختارها را ارائه می‌دهد.

نسخه آزمایشی Sublime Text برای دانلود و استفاده رایگان است. برای همه پلتفرم ها در دسترس است و همچنین از افزونه هایی پشتیبانی می کند که به عملکرد ویرایشگر اضافه می کنند.

3. بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس: Atom

Atom
Atom

Atom یک ویرایشگر متن برای برنامه نویسان است که توسط انجمن GitHub توسعه یافته است. بسیار قابل تنظیم است و به شما امکان می دهد تنظیمات خود را به آن اضافه کنید. همچنین می توانید پلاگین های مختلفی را به Atom اضافه کنید و این برنامه از زبان های برنامه نویسی بسیاری پشتیبانی می کند.

شما می توانید این ویرایشگر کد را با تم های مختلف شخصی سازی کنید. Atom سبک وزن است و در RAM آسان است. کاملا رایگان و منبع باز است و برای تمام توزیع های اصلی لینوکس از جمله اوبونتو و آرچ لینوکس در دسترس است.

4.بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس: Brackets

Brackets
Brackets

Brackets یک ویرایشگر کد با برخی از ویژگی های اولیه شبیه به IDE است. اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید، Brackets یک انتخاب عالی برای شما است. بسیار سبک وزن و در عین حال قوی است.

این برنامه به شما امکان می‌دهد پیش‌ نمایش برنامه‌ها را در زمان واقعی برای برنامه‌های وب طراحی کرده و ببینید. دارای یک ویرایشگر درون خطی است که اجازه می دهد یک پنجره را با کد مورد نیاز باز کنید.

Brackets منبع باز و رایگان برای همه است. از پشتیبانی اجتماعی خوبی نیز برخوردار است، بنابراین مطمئن باشید راه حل های سریعی برای همه مشکلات خود خواهید داشت.

5.بهترین ویرایشگر کد برای لینوکس: Komodo Edit

Komodo Edit
Komodo Edit

Komodo Edit یک ویرایشگر کد چند زبانه برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب است. برخی از ویژگی های اولیه اشکال زدایی و آزمایش را که معمولاً در IDE ها یافت می شود ارائه می دهد.

این برنامه دارای کدهای هوشمند با هوش مصنوعی است که امکان حذف اشتباهات نحوی (ترکیب) را فراهم می کند. همچنین از سیستم های کنترل نسخه مانند Git نیز پشتیبانی می کند. پسوندهای مختلفی برای شارژ کردن برنامه در دسترس هستند. اگرچه برخی از آنها پرداخت می شوند.

Komodo Edit ویژگی های اساسی خود را به صورت رایگان برای افراد ارائه می دهد. با این حال، نسخه های Team و Enterprise با ویژگی های پیشرفته نیاز به اشتراک دارند. همچنین اگر یک توسعه دهنده مستقل هستید، می توانید نسخه IDE آن را به صورت رایگان دانلود کنید.

6.بهترین ویرایشگرهای کد برای لینوکس: Geany

Geany
Geany

Geany یکی دیگر از ویرایشگرهای کد لینوکس برای برنامه نویسان است. از طریق رابط کاربری سبک و تمیز خود بر عملکرد تمرکز دارد.

شما همچنین می توانید از آن به عنوان یک IDE سطح ورودی استفاده کنید، اما در ابتدا به عنوان یک ویرایشگر کد توسعه داده شد. این برنامه برخی از ویژگی های خوب مانند برجسته سازی نحو، افزونه ها و برنامه های افزودنی، پیمایش کد، مدیریت پروژه و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد.

Geany یک برنامه رایگان است. می توانید آن را از وب سایت رسمی، مخزن GitHub یا با استفاده از وب سایت های شخص ثالث نصب کنید. همچنین امکان دانلود چندین تم برای شخصی سازی رابط را فراهم می کند.

بهترین IDE ها برای لینوکس

در اینجا چهار مورد از بهترین IDE های لینوکس که می توانید بر روی دستگاه خود دانلود کنید آورده شده است.

1.بهترین IDE ها برای لینوکس: IntelliJ IDEA

IntelliJ IDEA
IntelliJ IDEA

IntelliJ IDEA به راحتی در میان بهترین IDE های Ubuntu و Linux برای توسعه دهندگان جاوا و اندروید قرار می گیرد، با هزاران ویژگی قدرتمند برای توسعه نرم افزار. این یک استاندارد صنعتی برای سال ها بوده است.

این برنامه دارای یک الگوریتم هوشمند کد هوشمند است که تلاش شما برای کدنویسی را کاهش می دهد. همچنین خطاهای نحوی و ساختن را به طور موثر تشخیص می دهد.

IntelliJ IDEA دو نسخه دارد: Ultimate و Community. تمام ویژگی های اندروید و جاوا در نسخه انجمن به صورت رایگان در دسترس هستند. با این حال، توسعه وب و برخی از ویژگی های پیشرفته نیاز به نسخه Ultimate دارد که پولی است.

2.بهترین IDE ها برای لینوکس: Eclipse

Eclipse
Eclipse

Eclipse یک IDE توسعه قدرتمند جاوا است. پشتیبانی از توسعه دهندگان عالی دارد و عملکرد ثابتی را در خارج از جعبه ارائه میدهد. این برنامه یکی از پیشرفته ترین IDE هایی است که ویژگی های توسعه front-end را ارائه می دهد.

Eclipse پشتیبانی زبان خوبی دارد. می توانید از آن برای کدنویسی در C، C++، COBOL، Fortran، Haskell، JavaScript، PHP، Perl، Python، R، Ruby، Ruby on Rails و Scheme استفاده کنید.

Eclipse یک IDE رایگان و منبع باز است. همچنین دارای برخی از نسخه های پیشرفته است که ویژگی های سازمانی را ارائه می دهد.

3.بهترین IDE ها برای لینوکس: Apache NetBeans

Apache NetBeans
Apache NetBeans

Apache NetBeans یک IDE سریع و قدرتمند برای توسعه نرم افزار است. از پشتیبانی جامعه خوبی برخوردار است و می توانید از آن برای نوشتن کد به زبان های مختلف استفاده کنید.

این برنامه نرم افزار و ابزارهای توسعه وب را ارائه می دهد. دارای چندین پلاگین برای بهبود سازگاری با ویژگی های جدید است. علاوه بر این، ابزارهای طراحی مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی را برای توسعه فرانت (front-end) ارائه می دهد.

Apache NetBeans یک پروژه منبع باز است و استفاده از آن رایگان است. ممکن است قبل از نصب NetBeans نیاز به پیکربندی JDK روی دستگاه خود داشته باشید.

4.بهترین IDE ها برای لینوکس: Bluefish

Bluefish
Bluefish

Bluefish به عنوان یک ویرایشگر کد شروع به کار کرد، اما اکنون دارای برخی از ویژگی های IDE قوی است. برای توسعه دهندگان و طراحان وب مناسب است.

این برنامه تکمیل خودکار برچسب ها(تگ ها)، تورفتگی، جستجوی قدرتمند و ادغام با برنامه های خارجی را ارائه می دهد. همچنین از اکثر زبان ها مانند HTML، CSS، Java، Python، C++، C و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند.

Bluefish رایگان و منبع باز است. این یک برنامه چند پلتفرمی است که برای همه پلتفرم ها در دسترس است. با استفاده از این برنامه ها شاهکار بزرگ بعدی خود را توسعه دهید

کار بر روی یک ویرایشگر کد عالی و IDE کلید توسعه وب و نرم افزار است. موارد ذکر شده در بالا IDEها و ویرایشگرهای استاندارد صنعتی هستند.

می‌توانید برنامه‌ای مناسب را با توجه به اولویت خود انتخاب کنید، مانند ظاهر، عملکرد، مصرف حافظه یا استفاده از فضای دیسک. هر برنامه دارای برخی ویژگی های منحصر به فرد است، بنابراین بهتر است قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید، چند مورد را آزمایش کنید.

برای کسانی که به یک سیستم عامل کامل اختصاص داده شده به توسعه نرم افزار نیاز دارند، چندین توزیع لینوکس برای برنامه نویسان وجود دارد که مناسب این صورت حساب است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس